Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektrická auta nehoří častěji, hašení je však extrémně náročné a nebezpečné

Od odpůrců elektromobility často slýcháme, že elektromobily, respektive elektrifikovaná auta jsou nebezpečná, protože ráda hoří. Takto zkratkovitě podáno je to dávno vyvrácený mýtus – bateriová auta častěji nehoří. Faktem ovšem je, že každý požár bateriového auta je pro hasiče extrémně nebezpečný a velmi náročný.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HO

Tak to vypadá, že dále provozovat vozidlo po kolizi, kdy dojde k pořádnému otřesu baterie do níž není vidět může byt docela rizikové...

0 0
možnosti
MK

To každopádně, tomu autu bude nejspíš chybět předek nebo jiná významná čas auta

0 0
možnosti
VM

"Nicméně hasiči do této statistiky počítají jak elektromobily, tak hybridy, elektrokoloběžky, elektrokola i plug-in hybridy."

To je poměrně zásadní problém, protože pak nevíme, kolik elektromobilů skutečně hořelo. Navíc v tom budou započítány i ty případy, jako byl útok žháře, či nehoda, kde EV bylo zapáleno hořícím spalovákem.

Otázkou je, proč je tomu tak. Chtějí hasiči záměrně vykazovat vysoká čísla, aby se snáze dostali k penězům kvůli hrozbě, která je ve skutečnosti spíše virtuální?

0 2
možnosti
DT

Kolik že to spalováků při nehodách běžně hoří?

0 0
možnosti
PD

Když se vznítí spalovák za jízdy , tak stačí vystoupit jako Rytmus. Ale když se vznítí bateriové auto při nabíjení doma v garáži, tak je to průser.

1 0
možnosti
ZM

To je teda statistika. Článek o hořících elektromobilech, ale přinesete sem číslo o hořících elektrokolech a koloběžkách. To vážně z těch 82 případů nejste schopni vytáhnout, kolik z nich bylo elektromobilů?

1 0
možnosti
VM

spíš nechtějí, aby se náhodou neukázalo, že ten obrovsky mediálně propíraný problém ve skutečnosti až tak velký problém není.

3 0
možnosti
TT

koupe elektro auta po nejakem impaktu, zatopeni se rovna prakticky jiste sebevrazde. Wallbox v garazi...tak kdyz nekdo ma rad gambling, proc ne.

2 3
možnosti
RS

Protože LifePo4 jsou kvůli své hmotnosti vhodné do statických uložišť, ne pro mobilitu.

1 2
možnosti
PP

Jedním z problémů je, že jednou zasažená baterie je naprosto nepoužitelná a celkově bývá elektrické auto po zahoření naprosto na odpis. Co nezhoří, to dorazí voda. Baterie je na odpis i při drobném ťukanci, který by u spalováku nebyl velký problém. Ovšem u baterie s jakýmkoliv poškozením razantně roste riziko vznícení. Výmena je drahá. Pojistky tak taky.

8 9
možnosti
VO

V58í67t 55O31ž23a48n34a

19. 7. 2024 6:49

Zase mýtus. Ne, baterie není na odpis po drobném ťukanci. Než se nějaká havarie projeví v oblasti baterie, která je umístěna uprostřed vozidla v pevném kovovém obalu, musí dojít k výraznému poškození okolní karoserie. I u spalováku by takové vozidlo bylo prohlášeno za neoparavitelné - totálka.

9 9
možnosti
  • Nejčtenější

Největší dacia přijíždí. Bigster má být o pětinu levnější než ostatní

Dacia se svou filozofií „design to cost“ slaví obrovský úspěch, vítězně táhne i nabubřelou západní Evropou. Dokazuje tak, že i bohatí Francouzi, Němci nebo Nizozemci rádi ušetří. Racionálně stavěné...

9. října 2024

První rozhovor Jozefa Kabaně z čínské mise: Evropu svazují tradice, Čína jede

Premium

Slovenská superstar světa automobilového designu Jozef Kabaň se po hvězdné kariéře v Evropě vydal začátkem letoška na čínskou misi. Ale základnu má jedenapadesátiletý designér v Česku, bydlí na...

7. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K otevření a nastartování kie stačilo hackerům půl minuty a espézetka

Vtípky o lidech, kteří si jako heslo e-mailu nebo PIN k bankovní kartě nastaví ne zrovna důmyslnou kombinaci 1-2-3-4, neberou konce. I proto, že jich je pořád dost. Jenže ani v automobilce Kia si...

10. října 2024

Test celoročních pneumatik: Většina na sněhu obstála, některé dokonce skvěle

Premium

Ceny nových pneumatik se v posledních letech zvýšily zhruba o 20 procent a pro stále více motoristů, kteří jezdí méně a nejezdí po horách, je tak volba univerzálních pneumatik lákavá. Cenově se totiž...

9. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tak to jsme opravdu (ne)čekali. Svižná alfa a další nóbl auta Karla Gotta

Zlatý hlas z Prahy si oblíbil hlavně mercedesy, ale zamiloval si třeba i malý Fiat 600 či Škodu Fabia. Naopak s BMW 2000 CS a Saabem 96 prý nebyl příliš spokojen. První větší havárii Karel Gott zažil...

8. října 2024

Poslední akce roku se blíží. Vyrazte třeba za trabanty nebo jaguary

Letošní srazová sezona se nezadržitelně blíží ke konci. Patrné je to jak na počtu konaných akcí, tak samotné účasti, která je v tomto období stále častěji ovlivněna vývojem počasí. Nicméně minimálně...

11. října 2024,  aktualizováno 

Čínský elektrický maluch jede dobýt Evropu. V zádech má konkurenta enyaqu

Nadcházející pařížský autosalon bude přehlídkou nejen domácích, ale především čínských značek. Před dvěma lety ještě zcela neznámý Leapmotor, který hledal distributory, bude nyní pod křídly koncernu...

11. října 2024

Číňané obsazují ruský trh s auty. Vyrábějí je ve fabrice po Škodě i Mercedesu

Čínská automobilka Chery začala v Rusku montovat auta určená k prodeji na místním trhu ve třech továrnách, které po ruské vojenské invazi na Ukrajinu opustily západní společnosti. S odvoláním na...

11. října 2024

Pan Toyota: Elektromobilizace povede ke ztrátě pracovních míst

„Posun k budoucnosti automobilového odvětví, kde budou existovat pouze elektromobily, povede ke ztrátě pracovních míst,“ řekl šéf japonské automobilky Toyota Akio Tojoda. Podle významného průmyslníka...

11. října 2024