Německá vláda slaví úspěch elektromobility. Podíl nových vozů na trhu aktuálně dosáhl téměř čtvrtiny prodejů (i s hybridy). Boom ovšem není přirozený, klasické tržní mechanismy nefungují, prodeje jsou taženy dvěma faktory:
- Nařízením Evropské unie, podle nějž se bilance CO2 u elektroaut při přepočtu na flotilu uměle snižuje tím, že jsou ignorovány emise vznikající při výrobě elektrického proudu. Výrobci tudíž musí v EU vsázet na elektromobily a ty pak odpovídajícím způsobem zpeněžit, vnutit zákazníkům.
- Masivními subvencemi na koupi nových elektroaut a četnými daňovými zvýhodněními při jejich koupi.
K přímým podporám, které stát na koupi elektromobilů poskytuje, se přičítají další fiskální efekty během jejich používání. Pramení z malých příjmů z daní. Jsou-li elektromobily používány jako firemní auta, klesnou příjmy z daní ještě více.