Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i88ř29í 95S57c65h61w38a82c40h 8168774658786

To jsem netušil, že Němci jezdí v takových elektrošrotech....;-D;-D;-D

+81/0
doporučit
5.1.2019 1:32

J81a83r86o91m70í68r 95M58a84r53t91i63n83e40k 1569363832196

Koupím elektrické auto hned jakmile bude mít dojezd 500km, nabití potrvá max. 15 minut a cena bude do 500 000 Kč.

+169/−7
doporučit
5.1.2019 2:41

J71i32ř20í 15K18o62v47á65ř 6332799797405

Jak se asi bude řidičum elektroaut parkovat v zimě na D1 ?

+86/−2
doporučit
5.1.2019 9:08

M42i64l60a19n 80R15a87k48u30š80a51n 7734202103484

Mě nebaví někam jezdit, ať už pomocí nafty, benzínu nebo elektriky... Já bych se chtěl prostě na místo určení paprsknout...

+64/−1
doporučit
5.1.2019 4:51

P95a77v48e19l 61O75b85d61r16ž57á92l60e73k 6216324508742

To je celkem známe, že elektroauto má dneska smysl tam, kde je k nemu vlastní vytápěná garáž s dostatečně dimenzovaným převodem a auto se do ní každou noc vrací.

Mít ho na sídlišti, kde se přes noc parkuje venku kde se dá (í neda) ... nebo jezdit tak, že neplanujete kdy a kde večer zaparkujeme ... to se se současnými elektroauty nedá.

+59/−1
doporučit
5.1.2019 8:49

F95r27a13n14t74i33š19e86k 39B23ě30l71o83v24s37k69ý 6522855880474

Mám elektrokolobezku a nedám na ni dopustit. Tohle skládací zařízení do kufru na přepravu do autoservisu nemá chybu. Ale rozjasany Elektro optimista je bohužel špatně informovaný Elektro realista. Doporučuji všem slunickarum půjčit elektroauto, naložit do něj celou rodinu s kuframa a vyrazit do Alp na lyže. Dokud nezkusi budou pořád rozjasní slunickari kteří mysli ze elektroauto je jako elektrokolo.

+97/−8
doporučit
5.1.2019 5:03
Foto

V27l73a81d49i14m85í96r 57Š63ť23a51s13t77n46ý 1981856905603

Jenom drobné vysvětlení k tomu vozu německé pošty. Pošta poptávala u německých automobilových výrobců elektrododávku pro zajištění svých služeb. Od Mercedesu a Wolkswagenu jí přišly nabídky na auťáky za tuším 30 000 euro. Nakonec si je nechala postavit sama dle vlastního návrhu a vyšly jí na cca 5-6000 euro, už si to přesně nepamatuju. Takže je jasné, že je to piksla, ve které není nic, co tam nemusí ze zákona být a ani ten dojezd není dimenzovaný na rekord, protože to nepotřebuje.

+52/−3
doporučit
5.1.2019 6:58

F81r15a19n91t24i44š80e32k 57K72u51b14á18s36e87k 7359208202459

Zastánci elektroaut. Chci jedinou odpověď. Jak nabíjet sídliště plně aut na elektřinu? Stačí, když tam bude jen 25% a já vím rikam, že všichni vytáhnou diesel agregáty. Ekologie jako prase ;-D

+85/−9
doporučit
5.1.2019 5:11

D59a17n62i51e42l 82J32a95n46í13č84e51k 8729497819667

Každý radikální zastánce elektromobility si musí uvědomit, že v Evropě stále většina plně elektrických vozidel má taky výfuk - většinou v nejbližší elektrárně. A s trochu masivnějším rozšířením elektroaut už narazili norové - nyní nejbohatší evropané, kteří zjistili, že když elektroauta nabíjí více lidí, tak na to nestačí infrastruktura. A ti mají výhodu velkého množství vodních elektráren, ale to je vyjímka v celé Evropě. Všespásná varianta dopravy to teda zatím není a otázka je, kdy bude.

+93/−11
doporučit
5.1.2019 7:31

G85u95s76t40a94v 79K83ř33í68ž 5472625325136

Protože se do diskuse zapojili obhajovači elektroaut, uvádím odkaz na článek "Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km..."

http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884

+103/−13
doporučit
5.1.2019 0:26

P85a61v56e67l 65N20á32r76o96ž70n62ý 6239849183366

Jelikož se zde pár pomatenců opět snaží když nic jiného tak zpochybnit to co píše autor vykřiky typu chce to Teslu dovolím si reálné výsledky s Teslou Model S 85D. Výrobce tvrdí že se tím dá ujet 475km, reálně s novým úspornou iízdou ujedete 390 v ideálních podmínkách. pokud bude pod 0 klesne dojezd na cca 220km, Při -15C jste pod 200km, Ovšem pokud parkujete před domem auto plně nabijete a on promrzna na těch -15C a vy se sním pak dostanete do městského provozu typu Praha ve špičce neujedete ani 150km a to nesmíte topit na více než 20C což reálně znamená jen 18 a rádio nesmíte mít moc nahlas.

Po třech letech to v zemi kde je v zimě zima o 20% méně,

Apropo nabjení v -15C to je zážitek máte na výběr bud si při nabíjení budete ničit baterku nebo jí musíte nejdříve zahřát to jednak žere čas a hlavně je to ten správný ekologický terorismus.

Proboha jak tohle může někdo prosazovat, už vidím jal něco podobného v horším má byt jen 2000 lidí na takovém jižním městě. ;-D

+126/−17
doporučit
5.1.2019 1:50

F63r62a65n76t71i51š70e74k 30M60o79r20a10v54e31c 8437744822

Článek je samozřejmě snůška nesmyslů. Stejně tak jako někdo píše ódy na elektromobily, v kterých není problém ujet 1000 km a nabít 80% baterie za 5 minut, je toto extrém z druhého břehu.

Osobně nechápu ty argumenty s dojezdem, nabíjením atp. Pokud má někdo aspoň polovinu mozku, tak je mu jasné, že si nekoupí elektro auto na denní tahy po dálnici 200+ km a nebo na cestování do Chorvatska či do Alp. Zvlášť, když bydlí na sídlišti a většinou parkuje 100 metrů od domu.

Naopak pokud bydlím v domě s garáží, v které mám 3f zásuvku a denně dojíždím třeba 20 km do práce, tak je pro mě auto na elektřinu super dopravní prostředek pro cesty do práce + nákupy atp.. Nemusím vůbec řešit nějaké tankování, prostě vždy po příjezdu domu zapojím kabel - to je pohodlnější a rychlejší než tankování.

Ekologii nebo cenu nechci moc řešit - ekologicky to asi vyjde +- stejně jako klasika. Cena je samozřejmě vysoká, protože to je ještě relativně v začátcích a nejede pořádná sériová výroba jako u klasických aut. Navíc to kazí dotace, výrobce by šel sám proti sobě kdyby slevil, když ta auta udá i za vyšší cenu.

+40/−4
doporučit
5.1.2019 11:48

R96o24m67a47n 69P89o48k85o18r11n86ý 6509754410242

No když vezmu v úvahu účinnost uhelné elektrárny tak když se dostaneme na účinnost 60% budeme rádi, k tomu je elektromotor s účinností cca 80% a dostanu se na účinnost skoro 50%. Takže stejná účinnost jako u normálního motoru, ale až na jeden rozdíl v zimě, kde vytvářené teplo využíváme na topení. Dále když se zamyslím nad výrobou baterií a jejich životností, tak i jejich likvidací, no zkráceně pro mě nejde o auto ekologické jak všichni tvrdí, ale o auto který jen problém odsune z měst a jako dobré loby elektrárenských gigantů. Popravdě u mě elektrošmejd nesmí do domu.

+52/−8
doporučit
5.1.2019 6:40

V16a60c27l76a87v 12M51e15d51e56k 5231442765575

Článek je trochu chaotický - elektromobily mají běžně dojezd přes 200km, v článku uváděný "deklarovaný dojezd 60km" jsem viděl pouze u plug-in hybridů. A ty po spotřebování baterie pokračují na benzin.

A pro dobíjení elektromobilu není potřeba nabíjecí stanice, takže Matthias, co musí "každý druhý den dobíjet" po ujetí 4x11 km (takže opět plug-in hybrid?) se klidně může připojit do obyčejné zásuvky.

Obvykle krotím nadšení příznivců elektromobilů - ale reálnými argumenty. To, co je v tomto článku, nemá s realitou nic společného.

+22/−1
doporučit
8.1.2019 16:52

H93a10n55a 94P75a25c28u86l77o53v63á 2896306749386

Praxe je holt jiná, než zelené ideály :-/

+48/−8
doporučit
5.1.2019 7:11

F60r23a10n61t43i22š52e78k 37B32ě36l82o79v90s88k74ý 6892915890424

Jinak blahopřeji, vaše Tesla X za tři miliony se již blíží k třetině dojezdu mého superbu. Ale těch vašich 100kw baterek spotrebovalo víc co2 ještě než jste se rozjel než ja stihnu za 10 let. A k těm 130 km na 80 ce v Rakousku blahopreju, to se vyplatí.

+28/−5
doporučit
5.1.2019 9:21

J85a67r62o97s87l59a26v 39V52o47l36a88v51k52a 6189431701641

Musím předeslat, že elektroauta nemusím. Jsem přesvědčen, že je to cesta do nikam. Ještě jsem tady nečetl "normální" článek o elektromobilitě. Buďto jsou to nesmysly o tom jak se nabijí baterky za pět minut, nebo naopak o tom jak borec chodí pěšky nabíjet auto. Teoreticky takové nabíječky existují ALE!! Takový výkon v tak krátkém čase je možný fak jen v elektrárně nebo na rozvodně. Nedokážu si ale předsatvit ten kabel a ten konektor co to přenese. To, že to celé bude zapojovat laik, což je většina, nebo maximálně osoba poučená. Elektro vzdělání zase tolik lidí nemá. Aby byl šlověk osoba znalá tak chodí 3 roky do školy. Na druhou stranu auto má nabíječku v sobě a stači to jen strčit normálně do zásuvky. Za noc se v pohodě nabije. Problém asi má, protože bydlí v paneláku v desátém patře. V zimě rozhodně neklesne dojezd jen o 5 km. Firemní E - Up píše dojezd 128 km ale reálně ujede v zimě tak 70. O škrábání okna nemá ani cenu psát. To jsem nepobral vůbec. To jako když si zajede do práce nebo do obchodu a auto mu tam namzne tak mu ho odtahovka veze domů do garáže ? Čětl jsem už hodně nesmyslných ód na elektroauta. Tenhle článek ale vede, tolik blbostí pohromadě jsem ještě neviděl nikdy. Všechno je to od mantinelu k mantinelu. Realita ale nikde.

+22/−3
doporučit
5.1.2019 8:36

K48a34r67e26l 75R14y85s 9493389940869

Dojezd 60 km? Nemají tam místo originál baterky jen nějaké, co doma vyndali dětem z hraček?

+46/−12
doporučit
5.1.2019 0:19

P21e77t31r 67Š76v50i10h95á69k 1192942841634

To je asi nejhorší článek roku :-)

+26/−5
doporučit
6.1.2019 11:00

M36a84r24e91k 22W25o51l63f 3179727264852

Takovou snusku nesmyslu jsem is dlouho necetl. Zamrzle okno? Naopak, elektroauto pres aplikaci v telefonu vytopite jeste nez ho rano odpojite ze zasuvky takze zadne skrabani oken a podobne nesmysly. Dojezd 60km v Lete? Cim to tam proboha jezdi?

+31/−7
doporučit
5.1.2019 10:10

J56a46n 39F67o20j75t80ů 3941713745954

Autor píše, že auto nic neuveze, je tam jen jedno sedadlo pro pošťačku. Auto takto konstruované je zřejmě pro potřeby doručovatelky, jíž jedno sedadlo stačí. Kdyby mělo auto vézt rodinu, tak by ji jistě při jiné konstrukci uvezlo. Např. v Třinci (ale i jinde) v MHD jezdí 10 elektrobusů. Nevím, jak jsou Třinečtí spokojeni, ale již několik let jezdí a také topí. Přitom dnes bylo -16 stupňů Celsia.

+15/−1
doporučit
8.1.2019 15:33

M36a91r81e42k 22H58l17a37v62n20i74č14k60a 3618313413

Plácáte nesmysly, pane Zímo. Pracuji v zemi, o které píšete, kolegové jezdí běžně do práce například s BMW i3, nebo Nissan Leaf z většich dálek a nemají problémy. Krom toho v Braniborsku není sníh. Pŕipadáte mi jako sedlák z 19.století, který křičí, že žádný parní stroj nikdy nenahradí jeho poctivé volské spřežení...

+17/−2
doporučit
9.1.2019 10:04

M64a78r11e63k 41G90a98j65d73a 4293104966442

Myslím, že zde jde jen o účelově vytvořený článek, ve kterém je spousta nepravd a polopravd. Slouží jen k vytvoření bohaté diskuse, aby se hooodně zobrazovaly reklamy. ;-D;-D;-D

+17/−2
doporučit
6.1.2019 16:15

V98l58a70d54i51s11l42a15v 86D87u53b41a 3680658338348

Argumenty z článku chápu. Koupit elektromobil z popudu zelených jako alternativu k běžnému autu je prostě hloupost. Abych vysvětlil proč.

Máme na chatě malý ostrovní solární systém. Pár panelů, autobaterii, led světla, měnič na 220 kvůli čerpadlu a tak. Aby tam člověk za těchto okolností mohl déle pobývat, prostě musí, hlavně v zimě kdy panely nevyrobí ani desetinu svého výkonu, upravit své myšlení a chování. Tzn. nesvítit zbytenčně kde nepotřebuji, vypínat nepotřebné spotřebiče, nepoužívat starý ntb s velkou spotřebou ale třeba jen mobil na práci a pod...

Člověk se pak diví, kolik méně energie spotřebuje. Ale je to úplně jiný, možná ekologičtější život.

A proto když koupím elektromobil, musím mu přizpůsobit své chování. Když mám dojezd 400km a hlavní město tam i zpět 500km, pojedu autobusem. Když pojedu s rodinou do alp, naplánuji si dobíjení. Prostě chovat se jinak. Jiný život.

Dále aby to mělo smysl a nepoužívala se elektřina z uhelných elektráren, bylo by potřeba aby každý měl na střechách domu, altánu, stodoly panely které budou odbíjet akumulátory v domě, ze kterých pak půjde dobít v noci auto. Samozřejmostí mi přijde garáž a tak. Proto je jasné, že elektromobil ani v budoucnu nebude pro každého - sídliště a tak budou muset dobíjet z elektrárny, auto se bude rozmrazovat ještě ze zásuvky na parkovišti a tak.

Obecně je na elektroauto do běžné domácnosti brzo. Ale neznamená to, že ten kdo chce, ať se tím nezabývá, právě na opak. Jednoznačně je v tom budoucnost, i když vzdálená a je potřeba sbírat zkušenosti a hledat cesty.

Ale bohapustě to hejtovat může pouze prostý vesnický trouba co nevidí ani kousek za roh.

+18/−3
doporučit
6.1.2019 9:15

V14l73a87d19i21s49l13a72v 19N31o16h90e83j97l 7238107458821

elektroauta je slepa ulicka, jeste se zapomnelo na ekologicke svinstvo pri tezbe vzacnych kovu do baterii.

+42/−14
doporučit
5.1.2019 3:02

Najdete na iDNES.cz