Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J89i84ř75í 32S41c12h83w89a65c89h 8178144398196

To jsem netušil, že Němci jezdí v takových elektrošrotech....;-D;-D;-D

+82/0
doporučit
5.1.2019 1:32

J65a21r89o93m79í16r 36M51a52r97t30i54n52e40k 1739633422106

Koupím elektrické auto hned jakmile bude mít dojezd 500km, nabití potrvá max. 15 minut a cena bude do 500 000 Kč.

+169/−7
doporučit
5.1.2019 2:41

J54i65ř15í 87K34o89v40á18ř 6982389687165

Jak se asi bude řidičum elektroaut parkovat v zimě na D1 ?

+86/−2
doporučit
5.1.2019 9:08

M82i55l81a67n 22R58a67k25u25š62a71n 7834582333794

Mě nebaví někam jezdit, ať už pomocí nafty, benzínu nebo elektriky... Já bych se chtěl prostě na místo určení paprsknout...

+64/−1
doporučit
5.1.2019 4:51

P42a80v38e46l 35O26b52d71r38ž63á98l16e12k 6696894748272

To je celkem známe, že elektroauto má dneska smysl tam, kde je k nemu vlastní vytápěná garáž s dostatečně dimenzovaným převodem a auto se do ní každou noc vrací.

Mít ho na sídlišti, kde se přes noc parkuje venku kde se dá (í neda) ... nebo jezdit tak, že neplanujete kdy a kde večer zaparkujeme ... to se se současnými elektroauty nedá.

+59/−1
doporučit
5.1.2019 8:49

F52r24a39n24t71i95š57e15k 51B82ě42l38o49v52s26k49ý 6402175380664

Mám elektrokolobezku a nedám na ni dopustit. Tohle skládací zařízení do kufru na přepravu do autoservisu nemá chybu. Ale rozjasany Elektro optimista je bohužel špatně informovaný Elektro realista. Doporučuji všem slunickarum půjčit elektroauto, naložit do něj celou rodinu s kuframa a vyrazit do Alp na lyže. Dokud nezkusi budou pořád rozjasní slunickari kteří mysli ze elektroauto je jako elektrokolo.

+97/−8
doporučit
5.1.2019 5:03
Foto

V56l40a68d57i39m39í94r 83Š93ť67a19s23t91n80ý 1181406805653

Jenom drobné vysvětlení k tomu vozu německé pošty. Pošta poptávala u německých automobilových výrobců elektrododávku pro zajištění svých služeb. Od Mercedesu a Wolkswagenu jí přišly nabídky na auťáky za tuším 30 000 euro. Nakonec si je nechala postavit sama dle vlastního návrhu a vyšly jí na cca 5-6000 euro, už si to přesně nepamatuju. Takže je jasné, že je to piksla, ve které není nic, co tam nemusí ze zákona být a ani ten dojezd není dimenzovaný na rekord, protože to nepotřebuje.

+52/−3
doporučit
5.1.2019 6:58

F13r66a65n49t76i20š11e88k 94K34u59b62á85s29e58k 7669888852669

Zastánci elektroaut. Chci jedinou odpověď. Jak nabíjet sídliště plně aut na elektřinu? Stačí, když tam bude jen 25% a já vím rikam, že všichni vytáhnou diesel agregáty. Ekologie jako prase ;-D

+85/−9
doporučit
5.1.2019 5:11

D98a54n24i66e28l 19J66a87n74í29č36e59k 8449417109367

Každý radikální zastánce elektromobility si musí uvědomit, že v Evropě stále většina plně elektrických vozidel má taky výfuk - většinou v nejbližší elektrárně. A s trochu masivnějším rozšířením elektroaut už narazili norové - nyní nejbohatší evropané, kteří zjistili, že když elektroauta nabíjí více lidí, tak na to nestačí infrastruktura. A ti mají výhodu velkého množství vodních elektráren, ale to je vyjímka v celé Evropě. Všespásná varianta dopravy to teda zatím není a otázka je, kdy bude.

+93/−11
doporučit
5.1.2019 7:31

G72u62s88t73a29v 79K29ř37í16ž 5872685185556

Protože se do diskuse zapojili obhajovači elektroaut, uvádím odkaz na článek "Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km..."

http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884

+103/−13
doporučit
5.1.2019 0:26

P36a71v31e51l 50N94á97r13o22ž51n82ý 6589109433106

Jelikož se zde pár pomatenců opět snaží když nic jiného tak zpochybnit to co píše autor vykřiky typu chce to Teslu dovolím si reálné výsledky s Teslou Model S 85D. Výrobce tvrdí že se tím dá ujet 475km, reálně s novým úspornou iízdou ujedete 390 v ideálních podmínkách. pokud bude pod 0 klesne dojezd na cca 220km, Při -15C jste pod 200km, Ovšem pokud parkujete před domem auto plně nabijete a on promrzna na těch -15C a vy se sním pak dostanete do městského provozu typu Praha ve špičce neujedete ani 150km a to nesmíte topit na více než 20C což reálně znamená jen 18 a rádio nesmíte mít moc nahlas.

Po třech letech to v zemi kde je v zimě zima o 20% méně,

Apropo nabjení v -15C to je zážitek máte na výběr bud si při nabíjení budete ničit baterku nebo jí musíte nejdříve zahřát to jednak žere čas a hlavně je to ten správný ekologický terorismus.

Proboha jak tohle může někdo prosazovat, už vidím jal něco podobného v horším má byt jen 2000 lidí na takovém jižním městě. ;-D

+126/−17
doporučit
5.1.2019 1:50

F30r15a32n12t51i87š58e40k 26M32o77r35a34v43e47c 8897134782

Článek je samozřejmě snůška nesmyslů. Stejně tak jako někdo píše ódy na elektromobily, v kterých není problém ujet 1000 km a nabít 80% baterie za 5 minut, je toto extrém z druhého břehu.

Osobně nechápu ty argumenty s dojezdem, nabíjením atp. Pokud má někdo aspoň polovinu mozku, tak je mu jasné, že si nekoupí elektro auto na denní tahy po dálnici 200+ km a nebo na cestování do Chorvatska či do Alp. Zvlášť, když bydlí na sídlišti a většinou parkuje 100 metrů od domu.

Naopak pokud bydlím v domě s garáží, v které mám 3f zásuvku a denně dojíždím třeba 20 km do práce, tak je pro mě auto na elektřinu super dopravní prostředek pro cesty do práce + nákupy atp.. Nemusím vůbec řešit nějaké tankování, prostě vždy po příjezdu domu zapojím kabel - to je pohodlnější a rychlejší než tankování.

Ekologii nebo cenu nechci moc řešit - ekologicky to asi vyjde +- stejně jako klasika. Cena je samozřejmě vysoká, protože to je ještě relativně v začátcích a nejede pořádná sériová výroba jako u klasických aut. Navíc to kazí dotace, výrobce by šel sám proti sobě kdyby slevil, když ta auta udá i za vyšší cenu.

+40/−4
doporučit
5.1.2019 11:48

R28o65m72a98n 87P23o88k58o41r74n59ý 6769314460302

No když vezmu v úvahu účinnost uhelné elektrárny tak když se dostaneme na účinnost 60% budeme rádi, k tomu je elektromotor s účinností cca 80% a dostanu se na účinnost skoro 50%. Takže stejná účinnost jako u normálního motoru, ale až na jeden rozdíl v zimě, kde vytvářené teplo využíváme na topení. Dále když se zamyslím nad výrobou baterií a jejich životností, tak i jejich likvidací, no zkráceně pro mě nejde o auto ekologické jak všichni tvrdí, ale o auto který jen problém odsune z měst a jako dobré loby elektrárenských gigantů. Popravdě u mě elektrošmejd nesmí do domu.

+52/−8
doporučit
5.1.2019 6:40

V28a93c16l67a63v 84M52e84d82e72k 5211342725295

Článek je trochu chaotický - elektromobily mají běžně dojezd přes 200km, v článku uváděný "deklarovaný dojezd 60km" jsem viděl pouze u plug-in hybridů. A ty po spotřebování baterie pokračují na benzin.

A pro dobíjení elektromobilu není potřeba nabíjecí stanice, takže Matthias, co musí "každý druhý den dobíjet" po ujetí 4x11 km (takže opět plug-in hybrid?) se klidně může připojit do obyčejné zásuvky.

Obvykle krotím nadšení příznivců elektromobilů - ale reálnými argumenty. To, co je v tomto článku, nemá s realitou nic společného.

+22/−1
doporučit
8.1.2019 16:52

H77a86n17a 45P68a96c64u80l63o42v33á 2246376989986

Praxe je holt jiná, než zelené ideály :-/

+48/−8
doporučit
5.1.2019 7:11

F97r51a71n11t13i87š23e28k 95B96ě21l64o80v29s24k14ý 6502775340684

Jinak blahopřeji, vaše Tesla X za tři miliony se již blíží k třetině dojezdu mého superbu. Ale těch vašich 100kw baterek spotrebovalo víc co2 ještě než jste se rozjel než ja stihnu za 10 let. A k těm 130 km na 80 ce v Rakousku blahopreju, to se vyplatí.

+28/−5
doporučit
5.1.2019 9:21

J54a80r88o24s11l61a31v 38V34o13l31a61v38k56a 6839721221821

Musím předeslat, že elektroauta nemusím. Jsem přesvědčen, že je to cesta do nikam. Ještě jsem tady nečetl "normální" článek o elektromobilitě. Buďto jsou to nesmysly o tom jak se nabijí baterky za pět minut, nebo naopak o tom jak borec chodí pěšky nabíjet auto. Teoreticky takové nabíječky existují ALE!! Takový výkon v tak krátkém čase je možný fak jen v elektrárně nebo na rozvodně. Nedokážu si ale předsatvit ten kabel a ten konektor co to přenese. To, že to celé bude zapojovat laik, což je většina, nebo maximálně osoba poučená. Elektro vzdělání zase tolik lidí nemá. Aby byl šlověk osoba znalá tak chodí 3 roky do školy. Na druhou stranu auto má nabíječku v sobě a stači to jen strčit normálně do zásuvky. Za noc se v pohodě nabije. Problém asi má, protože bydlí v paneláku v desátém patře. V zimě rozhodně neklesne dojezd jen o 5 km. Firemní E - Up píše dojezd 128 km ale reálně ujede v zimě tak 70. O škrábání okna nemá ani cenu psát. To jsem nepobral vůbec. To jako když si zajede do práce nebo do obchodu a auto mu tam namzne tak mu ho odtahovka veze domů do garáže ? Čětl jsem už hodně nesmyslných ód na elektroauta. Tenhle článek ale vede, tolik blbostí pohromadě jsem ještě neviděl nikdy. Všechno je to od mantinelu k mantinelu. Realita ale nikde.

+22/−3
doporučit
5.1.2019 8:36

K10a28r74e98l 93R26y72s 9103539260829

Dojezd 60 km? Nemají tam místo originál baterky jen nějaké, co doma vyndali dětem z hraček?

+46/−12
doporučit
5.1.2019 0:19

P22e19t19r 86Š31v74i39h96á90k 1222872861604

To je asi nejhorší článek roku :-)

+26/−5
doporučit
6.1.2019 11:00

M95a66r71e18k 43W29o90l66f 3309767644502

Takovou snusku nesmyslu jsem is dlouho necetl. Zamrzle okno? Naopak, elektroauto pres aplikaci v telefonu vytopite jeste nez ho rano odpojite ze zasuvky takze zadne skrabani oken a podobne nesmysly. Dojezd 60km v Lete? Cim to tam proboha jezdi?

+31/−7
doporučit
5.1.2019 10:10

J68a35n 15F88o29j83t88ů 3311843175294

Autor píše, že auto nic neuveze, je tam jen jedno sedadlo pro pošťačku. Auto takto konstruované je zřejmě pro potřeby doručovatelky, jíž jedno sedadlo stačí. Kdyby mělo auto vézt rodinu, tak by ji jistě při jiné konstrukci uvezlo. Např. v Třinci (ale i jinde) v MHD jezdí 10 elektrobusů. Nevím, jak jsou Třinečtí spokojeni, ale již několik let jezdí a také topí. Přitom dnes bylo -16 stupňů Celsia.

+15/−1
doporučit
8.1.2019 15:33

M19a51r28e68k 62H97l82a85v18n16i85č22k42a 3308153373

Plácáte nesmysly, pane Zímo. Pracuji v zemi, o které píšete, kolegové jezdí běžně do práce například s BMW i3, nebo Nissan Leaf z většich dálek a nemají problémy. Krom toho v Braniborsku není sníh. Pŕipadáte mi jako sedlák z 19.století, který křičí, že žádný parní stroj nikdy nenahradí jeho poctivé volské spřežení...

+17/−2
doporučit
9.1.2019 10:04

M45a82r63e30k 51G87a20j65d33a 4703704856322

Myslím, že zde jde jen o účelově vytvořený článek, ve kterém je spousta nepravd a polopravd. Slouží jen k vytvoření bohaté diskuse, aby se hooodně zobrazovaly reklamy. ;-D;-D;-D

+17/−2
doporučit
6.1.2019 16:15

V68l12a71d73i81s64l87a34v 76D71u96b67a 3780818648598

Argumenty z článku chápu. Koupit elektromobil z popudu zelených jako alternativu k běžnému autu je prostě hloupost. Abych vysvětlil proč.

Máme na chatě malý ostrovní solární systém. Pár panelů, autobaterii, led světla, měnič na 220 kvůli čerpadlu a tak. Aby tam člověk za těchto okolností mohl déle pobývat, prostě musí, hlavně v zimě kdy panely nevyrobí ani desetinu svého výkonu, upravit své myšlení a chování. Tzn. nesvítit zbytenčně kde nepotřebuji, vypínat nepotřebné spotřebiče, nepoužívat starý ntb s velkou spotřebou ale třeba jen mobil na práci a pod...

Člověk se pak diví, kolik méně energie spotřebuje. Ale je to úplně jiný, možná ekologičtější život.

A proto když koupím elektromobil, musím mu přizpůsobit své chování. Když mám dojezd 400km a hlavní město tam i zpět 500km, pojedu autobusem. Když pojedu s rodinou do alp, naplánuji si dobíjení. Prostě chovat se jinak. Jiný život.

Dále aby to mělo smysl a nepoužívala se elektřina z uhelných elektráren, bylo by potřeba aby každý měl na střechách domu, altánu, stodoly panely které budou odbíjet akumulátory v domě, ze kterých pak půjde dobít v noci auto. Samozřejmostí mi přijde garáž a tak. Proto je jasné, že elektromobil ani v budoucnu nebude pro každého - sídliště a tak budou muset dobíjet z elektrárny, auto se bude rozmrazovat ještě ze zásuvky na parkovišti a tak.

Obecně je na elektroauto do běžné domácnosti brzo. Ale neznamená to, že ten kdo chce, ať se tím nezabývá, právě na opak. Jednoznačně je v tom budoucnost, i když vzdálená a je potřeba sbírat zkušenosti a hledat cesty.

Ale bohapustě to hejtovat může pouze prostý vesnický trouba co nevidí ani kousek za roh.

+19/−3
doporučit
6.1.2019 9:15

V28l28a75d85i62s82l93a49v 34N65o87h98e40j58l 7958737218241

elektroauta je slepa ulicka, jeste se zapomnelo na ekologicke svinstvo pri tezbe vzacnych kovu do baterii.

+42/−14
doporučit
5.1.2019 3:02

Najdete na iDNES.cz