Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J47i86ř75í 89S53c93h62w50a63c79h 8628284438226

To jsem netušil, že Němci jezdí v takových elektrošrotech....;-D;-D;-D

+82/0
doporučit
5.1.2019 1:32

J51a49r95o51m12í31r 58M73a76r14t32i91n60e33k 1969173952126

Koupím elektrické auto hned jakmile bude mít dojezd 500km, nabití potrvá max. 15 minut a cena bude do 500 000 Kč.

+169/−7
doporučit
5.1.2019 2:41

J81i27ř52í 41K26o60v62á40ř 6622709677685

Jak se asi bude řidičum elektroaut parkovat v zimě na D1 ?

+86/−2
doporučit
5.1.2019 9:08

M30i71l13a13n 94R81a59k95u92š39a89n 7264372113234

Mě nebaví někam jezdit, ať už pomocí nafty, benzínu nebo elektriky... Já bych se chtěl prostě na místo určení paprsknout...

+64/−1
doporučit
5.1.2019 4:51

P49a71v69e88l 39O81b55d32r41ž40á33l96e64k 6356514688272

To je celkem známe, že elektroauto má dneska smysl tam, kde je k nemu vlastní vytápěná garáž s dostatečně dimenzovaným převodem a auto se do ní každou noc vrací.

Mít ho na sídlišti, kde se přes noc parkuje venku kde se dá (í neda) ... nebo jezdit tak, že neplanujete kdy a kde večer zaparkujeme ... to se se současnými elektroauty nedá.

+59/−1
doporučit
5.1.2019 8:49

F20r16a46n62t71i88š30e93k 22B23ě51l84o34v22s51k98ý 6322605270234

Mám elektrokolobezku a nedám na ni dopustit. Tohle skládací zařízení do kufru na přepravu do autoservisu nemá chybu. Ale rozjasany Elektro optimista je bohužel špatně informovaný Elektro realista. Doporučuji všem slunickarum půjčit elektroauto, naložit do něj celou rodinu s kuframa a vyrazit do Alp na lyže. Dokud nezkusi budou pořád rozjasní slunickari kteří mysli ze elektroauto je jako elektrokolo.

+97/−8
doporučit
5.1.2019 5:03
Foto

V97l96a78d89i88m57í80r 62Š51ť35a98s38t13n48ý 1571206895173

Jenom drobné vysvětlení k tomu vozu německé pošty. Pošta poptávala u německých automobilových výrobců elektrododávku pro zajištění svých služeb. Od Mercedesu a Wolkswagenu jí přišly nabídky na auťáky za tuším 30 000 euro. Nakonec si je nechala postavit sama dle vlastního návrhu a vyšly jí na cca 5-6000 euro, už si to přesně nepamatuju. Takže je jasné, že je to piksla, ve které není nic, co tam nemusí ze zákona být a ani ten dojezd není dimenzovaný na rekord, protože to nepotřebuje.

+52/−3
doporučit
5.1.2019 6:58

F13r18a97n10t19i87š42e19k 88K54u98b83á22s36e28k 7179108962179

Zastánci elektroaut. Chci jedinou odpověď. Jak nabíjet sídliště plně aut na elektřinu? Stačí, když tam bude jen 25% a já vím rikam, že všichni vytáhnou diesel agregáty. Ekologie jako prase ;-D

+85/−9
doporučit
5.1.2019 5:11

D48a82n81i98e71l 23J59a70n25í84č94e19k 8129517229707

Každý radikální zastánce elektromobility si musí uvědomit, že v Evropě stále většina plně elektrických vozidel má taky výfuk - většinou v nejbližší elektrárně. A s trochu masivnějším rozšířením elektroaut už narazili norové - nyní nejbohatší evropané, kteří zjistili, že když elektroauta nabíjí více lidí, tak na to nestačí infrastruktura. A ti mají výhodu velkého množství vodních elektráren, ale to je vyjímka v celé Evropě. Všespásná varianta dopravy to teda zatím není a otázka je, kdy bude.

+93/−11
doporučit
5.1.2019 7:31

G20u19s89t98a78v 79K11ř25í71ž 5722955365256

Protože se do diskuse zapojili obhajovači elektroaut, uvádím odkaz na článek "Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km..."

http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884

+103/−13
doporučit
5.1.2019 0:26

P25a76v29e49l 19N91á10r63o34ž26n11ý 6479749823476

Jelikož se zde pár pomatenců opět snaží když nic jiného tak zpochybnit to co píše autor vykřiky typu chce to Teslu dovolím si reálné výsledky s Teslou Model S 85D. Výrobce tvrdí že se tím dá ujet 475km, reálně s novým úspornou iízdou ujedete 390 v ideálních podmínkách. pokud bude pod 0 klesne dojezd na cca 220km, Při -15C jste pod 200km, Ovšem pokud parkujete před domem auto plně nabijete a on promrzna na těch -15C a vy se sním pak dostanete do městského provozu typu Praha ve špičce neujedete ani 150km a to nesmíte topit na více než 20C což reálně znamená jen 18 a rádio nesmíte mít moc nahlas.

Po třech letech to v zemi kde je v zimě zima o 20% méně,

Apropo nabjení v -15C to je zážitek máte na výběr bud si při nabíjení budete ničit baterku nebo jí musíte nejdříve zahřát to jednak žere čas a hlavně je to ten správný ekologický terorismus.

Proboha jak tohle může někdo prosazovat, už vidím jal něco podobného v horším má byt jen 2000 lidí na takovém jižním městě. ;-D

+126/−17
doporučit
5.1.2019 1:50

F73r69a13n73t20i83š16e45k 88M87o26r49a14v11e96c 8557504852

Článek je samozřejmě snůška nesmyslů. Stejně tak jako někdo píše ódy na elektromobily, v kterých není problém ujet 1000 km a nabít 80% baterie za 5 minut, je toto extrém z druhého břehu.

Osobně nechápu ty argumenty s dojezdem, nabíjením atp. Pokud má někdo aspoň polovinu mozku, tak je mu jasné, že si nekoupí elektro auto na denní tahy po dálnici 200+ km a nebo na cestování do Chorvatska či do Alp. Zvlášť, když bydlí na sídlišti a většinou parkuje 100 metrů od domu.

Naopak pokud bydlím v domě s garáží, v které mám 3f zásuvku a denně dojíždím třeba 20 km do práce, tak je pro mě auto na elektřinu super dopravní prostředek pro cesty do práce + nákupy atp.. Nemusím vůbec řešit nějaké tankování, prostě vždy po příjezdu domu zapojím kabel - to je pohodlnější a rychlejší než tankování.

Ekologii nebo cenu nechci moc řešit - ekologicky to asi vyjde +- stejně jako klasika. Cena je samozřejmě vysoká, protože to je ještě relativně v začátcích a nejede pořádná sériová výroba jako u klasických aut. Navíc to kazí dotace, výrobce by šel sám proti sobě kdyby slevil, když ta auta udá i za vyšší cenu.

+40/−4
doporučit
5.1.2019 11:48

R73o88m69a79n 42P82o11k12o77r20n54ý 6649814770412

No když vezmu v úvahu účinnost uhelné elektrárny tak když se dostaneme na účinnost 60% budeme rádi, k tomu je elektromotor s účinností cca 80% a dostanu se na účinnost skoro 50%. Takže stejná účinnost jako u normálního motoru, ale až na jeden rozdíl v zimě, kde vytvářené teplo využíváme na topení. Dále když se zamyslím nad výrobou baterií a jejich životností, tak i jejich likvidací, no zkráceně pro mě nejde o auto ekologické jak všichni tvrdí, ale o auto který jen problém odsune z měst a jako dobré loby elektrárenských gigantů. Popravdě u mě elektrošmejd nesmí do domu.

+52/−8
doporučit
5.1.2019 6:40

V35a41c33l98a36v 32M50e15d92e22k 5131292145825

Článek je trochu chaotický - elektromobily mají běžně dojezd přes 200km, v článku uváděný "deklarovaný dojezd 60km" jsem viděl pouze u plug-in hybridů. A ty po spotřebování baterie pokračují na benzin.

A pro dobíjení elektromobilu není potřeba nabíjecí stanice, takže Matthias, co musí "každý druhý den dobíjet" po ujetí 4x11 km (takže opět plug-in hybrid?) se klidně může připojit do obyčejné zásuvky.

Obvykle krotím nadšení příznivců elektromobilů - ale reálnými argumenty. To, co je v tomto článku, nemá s realitou nic společného.

+22/−1
doporučit
8.1.2019 16:52

H24a30n24a 13P90a33c95u72l83o98v33á 2416366819146

Praxe je holt jiná, než zelené ideály :-/

+48/−8
doporučit
5.1.2019 7:11

F67r78a42n61t66i36š68e71k 24B27ě86l47o65v28s74k48ý 6692965810724

Jinak blahopřeji, vaše Tesla X za tři miliony se již blíží k třetině dojezdu mého superbu. Ale těch vašich 100kw baterek spotrebovalo víc co2 ještě než jste se rozjel než ja stihnu za 10 let. A k těm 130 km na 80 ce v Rakousku blahopreju, to se vyplatí.

+28/−5
doporučit
5.1.2019 9:21

J37a40r44o67s73l49a12v 45V60o24l36a98v18k77a 6209181451491

Musím předeslat, že elektroauta nemusím. Jsem přesvědčen, že je to cesta do nikam. Ještě jsem tady nečetl "normální" článek o elektromobilitě. Buďto jsou to nesmysly o tom jak se nabijí baterky za pět minut, nebo naopak o tom jak borec chodí pěšky nabíjet auto. Teoreticky takové nabíječky existují ALE!! Takový výkon v tak krátkém čase je možný fak jen v elektrárně nebo na rozvodně. Nedokážu si ale předsatvit ten kabel a ten konektor co to přenese. To, že to celé bude zapojovat laik, což je většina, nebo maximálně osoba poučená. Elektro vzdělání zase tolik lidí nemá. Aby byl šlověk osoba znalá tak chodí 3 roky do školy. Na druhou stranu auto má nabíječku v sobě a stači to jen strčit normálně do zásuvky. Za noc se v pohodě nabije. Problém asi má, protože bydlí v paneláku v desátém patře. V zimě rozhodně neklesne dojezd jen o 5 km. Firemní E - Up píše dojezd 128 km ale reálně ujede v zimě tak 70. O škrábání okna nemá ani cenu psát. To jsem nepobral vůbec. To jako když si zajede do práce nebo do obchodu a auto mu tam namzne tak mu ho odtahovka veze domů do garáže ? Čětl jsem už hodně nesmyslných ód na elektroauta. Tenhle článek ale vede, tolik blbostí pohromadě jsem ještě neviděl nikdy. Všechno je to od mantinelu k mantinelu. Realita ale nikde.

+22/−3
doporučit
5.1.2019 8:36

K71a30r56e92l 54R41y76s 9163189350279

Dojezd 60 km? Nemají tam místo originál baterky jen nějaké, co doma vyndali dětem z hraček?

+46/−12
doporučit
5.1.2019 0:19

P57e91t66r 83Š31v93i51h11á26k 1982612291694

To je asi nejhorší článek roku :-)

+26/−5
doporučit
6.1.2019 11:00

M77a66r72e20k 66W20o95l38f 3609617414112

Takovou snusku nesmyslu jsem is dlouho necetl. Zamrzle okno? Naopak, elektroauto pres aplikaci v telefonu vytopite jeste nez ho rano odpojite ze zasuvky takze zadne skrabani oken a podobne nesmysly. Dojezd 60km v Lete? Cim to tam proboha jezdi?

+31/−7
doporučit
5.1.2019 10:10

J16a83n 50F22o42j72t94ů 3361353955554

Autor píše, že auto nic neuveze, je tam jen jedno sedadlo pro pošťačku. Auto takto konstruované je zřejmě pro potřeby doručovatelky, jíž jedno sedadlo stačí. Kdyby mělo auto vézt rodinu, tak by ji jistě při jiné konstrukci uvezlo. Např. v Třinci (ale i jinde) v MHD jezdí 10 elektrobusů. Nevím, jak jsou Třinečtí spokojeni, ale již několik let jezdí a také topí. Přitom dnes bylo -16 stupňů Celsia.

+15/−1
doporučit
8.1.2019 15:33

M50a25r21e35k 86H50l97a69v14n56i41č35k71a 3988493453

Plácáte nesmysly, pane Zímo. Pracuji v zemi, o které píšete, kolegové jezdí běžně do práce například s BMW i3, nebo Nissan Leaf z většich dálek a nemají problémy. Krom toho v Braniborsku není sníh. Pŕipadáte mi jako sedlák z 19.století, který křičí, že žádný parní stroj nikdy nenahradí jeho poctivé volské spřežení...

+17/−2
doporučit
9.1.2019 10:04

M24a60r69e61k 63G15a32j88d92a 4453274756862

Myslím, že zde jde jen o účelově vytvořený článek, ve kterém je spousta nepravd a polopravd. Slouží jen k vytvoření bohaté diskuse, aby se hooodně zobrazovaly reklamy. ;-D;-D;-D

+17/−2
doporučit
6.1.2019 16:15

V28l55a73d51i40s75l64a25v 94D84u13b73a 3210438408128

Argumenty z článku chápu. Koupit elektromobil z popudu zelených jako alternativu k běžnému autu je prostě hloupost. Abych vysvětlil proč.

Máme na chatě malý ostrovní solární systém. Pár panelů, autobaterii, led světla, měnič na 220 kvůli čerpadlu a tak. Aby tam člověk za těchto okolností mohl déle pobývat, prostě musí, hlavně v zimě kdy panely nevyrobí ani desetinu svého výkonu, upravit své myšlení a chování. Tzn. nesvítit zbytenčně kde nepotřebuji, vypínat nepotřebné spotřebiče, nepoužívat starý ntb s velkou spotřebou ale třeba jen mobil na práci a pod...

Člověk se pak diví, kolik méně energie spotřebuje. Ale je to úplně jiný, možná ekologičtější život.

A proto když koupím elektromobil, musím mu přizpůsobit své chování. Když mám dojezd 400km a hlavní město tam i zpět 500km, pojedu autobusem. Když pojedu s rodinou do alp, naplánuji si dobíjení. Prostě chovat se jinak. Jiný život.

Dále aby to mělo smysl a nepoužívala se elektřina z uhelných elektráren, bylo by potřeba aby každý měl na střechách domu, altánu, stodoly panely které budou odbíjet akumulátory v domě, ze kterých pak půjde dobít v noci auto. Samozřejmostí mi přijde garáž a tak. Proto je jasné, že elektromobil ani v budoucnu nebude pro každého - sídliště a tak budou muset dobíjet z elektrárny, auto se bude rozmrazovat ještě ze zásuvky na parkovišti a tak.

Obecně je na elektroauto do běžné domácnosti brzo. Ale neznamená to, že ten kdo chce, ať se tím nezabývá, právě na opak. Jednoznačně je v tom budoucnost, i když vzdálená a je potřeba sbírat zkušenosti a hledat cesty.

Ale bohapustě to hejtovat může pouze prostý vesnický trouba co nevidí ani kousek za roh.

+19/−3
doporučit
6.1.2019 9:15

V36l19a85d70i72s55l89a20v 44N85o88h61e16j13l 7978567618521

elektroauta je slepa ulicka, jeste se zapomnelo na ekologicke svinstvo pri tezbe vzacnych kovu do baterii.

+42/−14
doporučit
5.1.2019 3:02

Najdete na iDNES.cz