Diskuse k článku

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru pro německý magazín Focus pustil do ostré kritiky aut na baterky. Ve svých soudech na adresu elektromobility si nebral servítky. Indra je velký odborník na spalovací motory a dnes komentuje problematiku automobilového průmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K81a73r87e73l 12B62a68r31t83á16k 3279133762916

A ze všeho nejlepší bude vegetarián řvoucí jak neubližuje zvířátkům a že kamarádi mazlíčci se nejí. A pak si sedne do elektromobilu, protože je úplně in a ještě více chrání přírodu.

0/0
23.1.2018 16:55

J68a98n 90V49á53c38l24a46v42í16k 3282586281259

Já ho celkem chápu, kdyby dělal celý život do elektromotorů, tak teď v důchodu nadává na spalováky a vymýšlí, jak to vytváří závislost na Rusku a na Arabech.

+2/0
19.1.2018 18:17

L40u30k80á97š 26K66m84e22n89t 5899357604180

Jako největší problém vidím ten kobalt. Koupit si el. auto s vědomím, že kvůli baterii v Kongu otročí malé děti. To je hodně přes čáru. Otázka pak je na jaké množství kobaltu připadá jedno mrtvé dítě. Z toho pohledu je pro mne elektromobilita naprosto nepřijatelná a přijde mi zrůdné ji ještě dotovat.

+1/−2
19.1.2018 7:57

J23a86r90o28s63l71a54v 65Č16e14r74v68e81n35k44a 1401818558538

Myslím, že toto většina lidí vůbec neřeší a řešit nebude...pro většinu lidí jsou největšími problémy elektromobility pořizovací cena, dojezd a doba dobíjení.

+3/0
19.1.2018 9:53

K43a52r89e62l 35M29a85z20a17č 3557183116239

Ano, to je realistický pohled na věc. Za současného technologického a infrastrukturálního stavu je to nesmysl! Přechod na nové technologie musí pozvolný a hlavně nám musí něco přinášet. Ochrana ŽP v případě EV aut je v současné době velmi sporná.

+3/−1
16.1.2018 16:28

J92a29n 10V59á51c87l63a86v72í58k 3342256151389

Realistický = odpovídá mému názoru.

+1/0
19.1.2018 18:17

P44e40t49r 81N18e44h81a26s65i32l 4332645974774

Stačí použít matematiku základní školy a zjistíte, že tzv. expert pan Indra lže jako když tiskne:

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Takhle lze nabíjet velmi levne, tohle zařízení z Ostravy: https://www.vsb.cz/info/?&reportId=31180&lang=en&block=simple

Nebo jinde ve světe se to dělá takto: http://e360.yale.edu/assets/site/_1500x1500_fit_center-center_80/EVsOslo_CarlosBryantFlickr2500.jpg

Lež o dráhých bateriích, co přiznal sám šéf AUDI:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

Podrobnější propočet kolik potřebují eauta temelínů: https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808

Nepřímá podpora spalovacích motorů (Fossil fuels subsidised by $10m a minute, says IMF): https://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/fossil-fuel-companies-getting-10m-a-minute-in-subsidies-says-imf

Eauta by byla "ekologičtější" i kdyby jezdila na elektřinu jen z uhlí:

http://eautoportal.sk/elektromobily-ekologia-prevadzky-porovnanie/

+2/−2
15.1.2018 13:37

V60í47t 20O96ž13a60n75a 1628348845884

Téměř 80letý odborník by se už k ničemu vyjadřovat neměl. Jeho myšlení už není schopno pochopit změnu v systému čehokoli.

0/−1
20.1.2018 21:27

P93e90t65r 70N92e65h46a29s89i51l 4782665734104

http://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html

0/0
15.1.2018 2:53

P65e41t75r 63N76e35h85a88s85i35l 4352485364224

http://eautoportal.sk/elektromobily-ekologia-prevadzky-porovnanie/

0/0
15.1.2018 2:53

H53o62n80z16a 64T91a24r 3529252554712

Když budeme do nekonečna tvrdit, že to nejde Ono to nikdy nepůjde a nikam se to neposune

Je těžko očekávat, že v zemi kde jsou její občané rádi, že se mnohdy zmůžou na ojeté auto s druhé ruky, že Budou s nadšením očekávat osobní vozidla s cenou pohybující se kolem 1Milionu kč. [>-] Které jsou mimo jejich finanční horizont.

Henry ford

“Kdybych se zeptal lidí, co chtějí, řekli by mi rychlejšího koně’”

“Většina lidí spotřebuje více energie na mluvení o problémech než na jejich řešení.’”

“Není hanbou čestný neúspěch, ale strach z neúspěchu. ”

+3/−1
14.1.2018 13:46

P66e86t44r 18K35u81č79e46r96a 6469292984979

A taky Henri Ford byl příčinou spotřebitelských úvěrů, které dávají lidem spotřební věc, která ztrácí hodnotu na půjčku a vytváří spirálu dlužníků.;-D

0/0
15.1.2018 15:07

H56o59n12z14a 15T40a44r 3549392344752

Také

Podporoval Nacisty a Viděl velký potenciál v betonu jako stavebním materiálu

+1/0
15.1.2018 19:20

J36i69ř71í 12D80e84š23t 5255304908200

Prodej el.aut , to je asi jako by jste chtěli naučit vegetariána jíst maso.

0/0
12.1.2018 14:52

J48i50ř79í 59Z52m55í12t38k74o 1334638820590

Pan Indra má pravdu...to je vtip ?

Již jistý pan HITLER přišel na to, že vbíhá-li z jedné strany kyslík, tak ze druhé lezou (s prominutím sračky) tedy jedy, které život zabíjí. Možná že to nevíte, ale úspěšně to realizoval. Nechápete ?

A ekonomicky to není žádný blábol...pan Indra zastává názor obrovských korporací těžících ropu a chemického průmyslu...přemýšlejte někdy..nepotřebujete olej,filtry, chladící kapalinu a tedy jedovaté nemrznoucí přísady ...a jejich likvidace ??? a téměř žádný servis, žádné pravidelné prohlídky atd, atd.

A že jste na dojezdu se spalovacím motorem bez omezení. Musíte přeci dotankovat u Shellu (mimochodem viděli jste za jakých podmínek se těží ropa ze dna moře a kde všude a jaké má následky, když unikne do moře?) stejně jako dobít baterii a tu klidně vyměnit kdekoli. A že je nutné na baterie kovy. Ježíši kriste a na spalovací motory a katalyzátory a a výfuky a a a a.. ne ?

JE MĚ VÁS LÍTO, ŽE SE NÁZORY RÁDOBY OBROVSKY ZKUŠENÝCH A INTELIGENTNÍCH LIDÍ NECHÁTE OVLIVNIT NESPRÁVNÝM SMĚREM.

+3/0
11.1.2018 11:10

G14e89o19r47g 84K20o27m37b62e68r80e64c 9204771646221

Jj, chce to vic Cenobilu, Fokusim, zaplacat pole solarnima panelama a vetrakama, postavit novy uhelky aby meli uhlobaroni odbyt, etc.

+1/0
11.1.2018 11:58

P33a14v78e16l 45K21u61t34i54l 9860886523109

Přesně, my chceme raději takoveto katastrofy a každy rok miliony mrtvych na nasletky zplodin z těch spalovacích rakovinometů a válek o ropu.

http://www.investicniweb.cz/2010-5-3-nejvetsi-ropne-katastrofy-historie/

+2/0
12.1.2018 20:39

H58o51n72z86a 21T96a90r 3759742394192

Británie loni poprvé ve svých dějinách vyrobila více elektřiny z obnovitelných zdrojů a jádra než v uhelných a plynových elektrárnách.

Podíl uhlí v britském energetickém mixu klesl na méně než 7 %. Právě omezování uhelné energetiky přispělo k poklesu emisí oxidu uhličitého od roku 1990 o 42 %, což je nejlepší výsledek mezi sedmi hospodářskými velmocemi tvořícími skupinu G7 (USA, Kanada, Japonsko, Německo, Británie, Francie, Itálie). Klesl také podíl plynu, který je pro britskou elektroenergetiku stále nejdůležitější - dosáhl necelých 40 %.

http://www.hybrid.cz/britanie-ma-poprve-v-dejinach-vetsinu-elektriny-z-bezemisnich-zdroju

+2/0
14.1.2018 14:32

P73a82v84e80l 97O93b41d76r46ž26á51l28e84k 6756234928382

V pořádku, pokud je možné elektromobil používat stejným způsobem jako auto se spalovákem, tak už jen vyřešit tu cenu a jdu do něj.

0/0
12.1.2018 0:18

J84a91n 96D31l73o36u13h27ý 7184779970799

Indra ma pravdu. Blizka budoucnost ekonomicky udrzitelna je spalovaci motor co pali LPG nebo CNG. Dokud se bude tezit ropa, tak vzdy bude k mani LPG. Auto spalujici LPG ma jiz dnes nizsi naklady na 1km nez elektroauto!!!

+6/−2
10.1.2018 11:41

M73i45l57o74š 68S41e62t35í79k 3359609544210

O vstupní ceně ani nemluvě.

+3/0
10.1.2018 12:13

P15e83t16r 32V86a21r97g14a 3625903820410

Svatá pravda - s láskou vzpomínám na žigulíka, co jsme předělal na LPG. jednak cena na km neskutečně nízká (určitě to bylo méně než by to bylo na elektřinu) a když jsme natankoval u BP - tak "lítal" lépe než na benzín

0/0
10.1.2018 16:35

P87a10v55e81l 63K89u26t43i96l 9710796923539

pod 22 haléřů na kilometr?

+1/0
12.1.2018 21:09

P25a43v59e66l 57K58u40t51i19l 9670516963939

Samozrejme ze nema!!! Ani naklady na pohonnou hmotu. A uz vubec ne naklady na servis. Ty ma jeste vyzsi, nez klasicky benzinak !!!

+1/0
10.1.2018 19:52

A31n65t10o74n21i53n 73D42e80c41h17l53e25r 9445447210243

Profesor Fritz Indra odejde a snim i všechny spalovací motory většina z nás se toho pravděpodobně dožije....

+2/−3
10.1.2018 10:54

J43i13ř22í 77S70t77r47ž46í14n41e52k 3895788416139

Vzhledem k jeho věku jej spalovací motory asi hodně přežijí i když tady nebudou věčně. :-) Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by elektromobil v něčem předčil spalovací motor. Ani v celkové zátěži pro životní prostředí, natož v nákladech.

+3/−1
10.1.2018 18:47

P83e69t68r 59K43u31č60e35r29a 6219442114529

Zajimalo by mne kdyz pojedu treba do chorvatska Teslou cca 1000 Km kolikrat budu muset nabíjet a jak dlouho bude dobijeni trvat? A pak by mne zajimalo pri dobíjení více aut při špiččce (kdyby se jezdilo uz jen elektrikama) kolik by stanice potřebovala dobíjecích pozic. To by možná člověk čekal 2 denní frontu na dobití.;-D;-D;-D natankování mojí 100 l nádrže trvá s vyčuráním max 15 min. Nedovedu si představit to dobíjení.

+7/−1
10.1.2018 10:13

A23n42t23o95n40i94n 34D47e83c25h59l87e61r 9375177220313

Bude to probíhat úplně stejně jako když se přecházelo z koňské dopravy na benzinová auta, akorát to bude mnohem mnohem rychlejší. Je přirozeností lidstva překonávat zdánlivě nepřekonatelné překážky. Mluvíš jako sedlák před sto lety když mu někdo nastiňoval že jeho povoz bude místo 4 koní táhnout nějaké "auto". A nakonec budeš rád že tvoje děti nebudou muset dýchat ty sračky v ranní zácpě.

+2/−8
10.1.2018 11:00

P52e12t10r 13K68r54e75s83t77a 2918821765923

Ach jo, další ekoterorista. A ta elektrická energie se vyrábí z čeho? Ze slunce jen tak? Možná pár procent. A by se mohla vyrábět ze slunce, tak bylo potřeba vytězit mnoho tun nerostů pro výrobu panelů a baterie, které nejdou recyklovat. Takže prostě jen ty sračky dýchal jen někdo jiný při výrobě a jinde. Váš názor je odvozen buď z Vaší neznalosti nebo ekopokrytectví.

Alternativní zdroje potřeba hledat, ale elektrická energie v současné podobě výroby a uchovávání je slepá ulička a proto souhlasím s profesorem...R^R^

+7/−1
10.1.2018 15:42

P66a35v75e94l 33K70u27t55i58l 9820166653109

A jak se recyklují výfukové plyny? Solární panely a baterie se naopak recyklují velmi dobře. A víte kolik té ošklivé elektřiny je potřeba jen na dopravu a rafinaci ropy? I u nás se z uhlí vyrábí jen polovina elektřiny a každým rokem to klesá.

+2/0
12.1.2018 21:08

P53e18t70r 81N92e53h23a96s68i42l 4102495534864

I kdyby se elektromobily napájeli jen elektřinou z uhelných elektráren, tak jsou rozhodně lepší než spalováci, kdy jeden každý motor běhá v těch nejhorších podmínkách bez filtrů. Naproti tomu elektrárny mají spalování nastavené za ideálních podmínek a velmi přísné limity a hodně dobré filtry, které se každým rokem zpřísňují O proti každému spalovacímu motoru jsou o 1000% lepší. Na to kolik elektřiny vyrobí mají o proti spalovacím motorům minimální emise. Ted to ještě vynásobte 2x, protože uhelek máme v CŘ jen asi polovinu.

A ještě si uvědomte, že tohle se bude do budoucna zlepšovat a uhelky se budou postupně zavírat, takže pak budou elktromobily ještě 4x, 5x lepší. Jen z tohodle úhlu pohledu.

Ke spalovákům ještě přičtěte, ty uhelky taky, protože i ten benzín pro svoji výrobu potřebuje tu vaši špinavou elektřinu z uhelných elektráren.

+1/0
15.1.2018 15:05

J47i21ř62í 12S51t70r89ž58í33n21e65k 3145458936759

Máte vůbec nějakou minimální představu jaký energo přívod bude mít "elektropumpa" pro rychlé nabití např. 6 elektromobilů během 10 minut, a jak se budou kompenzovat tyto špičky v síti, která se musí teprve vybudovat? V nejbližší době to není realizovatelné.

Řekl bych, že právě vám chybí i ta troška toho selského rozumu, tak se neotírejte o ostatní, pokud nemáte argumenty.

+5/−1
10.1.2018 19:04

P92e28t92r 47N67e10h66a22s94i97l 4382635954964

Je evidentní, že vy o tom nemáte ani elementární představu, natož aby jste o tom něco věděl. Zatím co vy tu skuhráte, že tu elektromobily nejsou přes noc, jiní lidé už začali něco dělat a pro ně není problím postavit nabíječku například se 40 stojany:

http://www.hybrid.cz/tesla-otevrela-v-kalifornii-nabijeci-stanici-se-40-stojany-kavarnou

A teď mi řekněte, jak je to možné, že ji postavili, když to podle vás není možné? Asi nějaké kouzlo, že.

+1/0
15.1.2018 14:21

D92a75n55i78e83l 79P43a95n80e64k 6942191942840

https://www.youtube.com/watch?v=OkneDzc2Ntk tady se muzes podivat na nejaka videa tohohle Youtubera co vlastni Teslu a jezdi po Evrope.

0/0
10.1.2018 11:34

P59a25v88e17l 29K31u74t24i16l 9120856853799

Nad tím nemusíte spekulovat, na to se můžete podívat:

https://www.youtube.com/watch?v=YqlqtF6aPsk

V praxi takovéto dlouhé cesty netrvají o moc déle, než klasickým autem. Jen se pauzy na čůrání a jídlo dělají zároveň s nabíjením. Kdo má děti, ví, jak často se musí stavět. Jediný rozdíl je, že ta cesta stojí 0kč, protože nabíjení na SuperChargerech mají majitelé tesel v ceně auta.

+1/−2
10.1.2018 19:58

J98a66n 14D22v16o93ř60á40k 4453202353607

Zatím...

0/0
11.1.2018 15:36

P23a41v96e47l 38K51u58t15i81l 9620796193309

Po celou dobu životnosti auta, případně u těch novějších. po dobu jejich vlastnictví pro prvního majitele. Do budoucna si to tvrdě zaplatíte, takže za kilometr na dovolenou dáte asi korunu. U nočního nabíjení to vychází na 37 haléřů/km. Nebo máte smlouvu na čez nabíječky za 450 korun měsíčně. Možností je spousta.

0/0
14.1.2018 15:25
Foto

P43e73t31r 77J68a53n92á96s10e44k 7392757512877

A co zimní provoz, čím se bude topit v autech jen s akumulátory?

0/0
11.1.2018 6:09

J25a44n 54D24v15o62ř56á15k 4893772763777

Elektricky. Dojezd třetinový...

0/−1
11.1.2018 15:37

J59i37ř80í 96S45c86h93w90a72c29h 8388614758656

to by tě to topení slušně upeklo.

+1/0
12.1.2018 1:18

P42a63v23e95l 66K70u86t63i42l 9700366483739

Překvapivě elektricky. Sednu do auta a topím, nečekám 20km než se to ohřeje. Modernější elektromobily jsou již osazovány tepelnými čerpadly, takže samotné topení může běžet i dny

+1/0
12.1.2018 21:00

J55a73n 38Z83e53m10a90n 1936655254126

Topit se nebude. První auta taky žádné topení neměla a jak se jezdilo ;-)

0/−1
13.1.2018 11:01

H97o51n80z59a 25T94a15r 3919472484302

Jsou různé možnosti

--Nezávislé topení spalující tekuté palivo

--Reverzní Tepelné čerpadlo Poháněné elektromotorem

--Přímé elektrické topení

0/0
14.1.2018 13:54

P91e90t92r 20N16e89h94a93s20i70l 4962225484264

A to je tak těžký si to na internetu najít?

Tesla ujede standardně dálniční rychlostí cca 350 km. Nabíječky, máte do chorvatska cca po 200 km! Viz: https://supercharge.info/

Do chorvatska já osobně zastavují minimálně 2-3 na dobu kolem 15-30 minut.

(Je mi jasné, že mě hned chytí za slovo, že to někdo jezdí v jednom zátahu bez zastávek, ale tohle rozhodně nědělají všichni, ale jen sebevrazi/vrazi za volantem) Tj. minimálně hodinu se spalovákem, spíše víc s časem na jídlo.

S Teslou budete muset stavět samozřejmě víckrát. 3x na 45 minut,tj. minimálně 145 minut. Tj. cca o 1,5 hodiny víc, než spalovákem. Když do toho započítáte jedno jídlo, tak jste na zhruba stejném čase. Já teda nevím, mě ten rozdíl zas nepřipadá tak velký, Zato luxus jízdy v elektromobilu je 100-násobný.

A o místech na nabíječkách bych zrovna u Tesly taky neměl strach. Ta totiž narozdíl od ostatních si tohle řídí sama a když je někde nedostatek, tak prostě postaví novou například se 40 stojany:

http://www.hybrid.cz/tesla-otevrela-v-kalifornii-nabijeci-stanici-se-40-stojany-kavarnou.

Jenže ono je jednoduší si do elektromobilů kopat, protože je to teď v módě i když o tom člověk nic neví.

0/0
15.1.2018 14:17

P43e45t84r 60K84u71č75e47r21a 6969252884369

Já nekopu, ale jestli bude tento zpusob prepravy rozsireny, tak tech míst bude muset bej mnohem vic napočet a na místa. Prostě tam budou fronty. Dneska jezdí pár Tesel, takze se to dá ale pokud bude ta nabijecí doba 45 min cca na 300 km a tezko pojedete na doraz tak. A trasu cesty ridit podle nabijecich stanic je docela otrocina. Navic v cechách jsou asi 3 superchargery na trase na Jadran jen 2. Par ji je v rakousku a jedna ve slovinsku a v celem chorvatsku jsou asi taky 3. Ale dost na knop od sebe skoro s rizikem dojezdu. Takze nic moc komfort. Navic buhvi, jak dopadne celej Eon Musk za pár let, už teď má velký problémy s investorama. A vy to auto máte, a máte praktické zkušenosti? Jinak do budoucna, pokud se rozjede plná elektromobilita, kde se budou vyrábět ty hromady proudu pro ta auta. A jak to přežijou sítě :-P

0/0
15.1.2018 15:04

P48e47t64r 44N10e34h34a81s46i90l 4422935104974

Kde se bude vyrábět elektřina a jak to přežije sítě? No představte si, že po městě jezdí už dávno elektrické vozy, které "žerou" tu špinavou elektřinu z uhelných elektráren v daleko větší míře než nějaké prťavé elektromobily. ˇříka se jim tramvaje, metrom, trolejbusy a železnice. Jen jedna tramvaj si vezme ze sítě když na to řidič šlápne klidně 600A! A to mi teda řekněte, kde oni tu elektřinu berou? Jak je to možné? Že by nějaké kouzlo?

Elektromobil si bere v průměru 15-25 kWh na 100 km. Jednoduchý výpočet s matikou ze základní školy říká, že i kdyby čáryfuk přeměnil v jednom okamžku všechny spalovací auta v ČR na elektromobily tak té elektřiny by bylo dost už dnes, například zde:

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808

Ale to jak jistě chápete, není možné. Elektromobily postupně přibývají a to velmi pomalu. Ne najednou! Na celém světě je zatím jen asi 3 milióny elektromobilů. V ČR jich je několik set. Nárůst spotřeby elektřiny způsobený elektromobily vlastaně síť vůbec nepozná. To už víc pozná, když si 10 tisíc lidí koupí druhou novou televizi na vánoce. Nebo když se dokončí železniční koridor, protože to najednou skokově vzroste odběr. Nebo když se dokončí nová trasa tramvajové linky, či trolejbusu.

Dneska těch nabíječek do Chorvatska pro těch "pár" Tesel stačí. Až jich bude jezdit 2x tolik, bude za tu dobu úměrně stát víc nabíječek. Navíc zapomínáte, na to, že jsem Vám poslal mapu nabíječek jen Tesly, ale ty auta můžou nabíjet i z ostatních nabíječeck CHADEMO. A tech je už celosvětově přes 16 tisíc.

http://www.chademo.com/about-us/fast-charger-maps/european-map/

Pak tu ještě rostou evropský CCS a nakonec můžete použít i 3f zásuvku.

Ne to auto nemám, ale čerpám ze zkušenosti známých, kteří ji mají a tyto trasy jeli. Já jsem socka, která čeká na nějaké ojetiny za 50 a to se bohužel ještě načekám....

0/0
15.1.2018 15:27

P70e15t41r 10N39e42h42a80s59i29l 4412615764534

A to ještě jsem zapomněl zdůraznit, že elektromobily 90% doma přes noc (stejným výkonem jako když si doma pustíte rychlovarnou konvici), takže ty sítě rozhodně unesou i milión elektromobilů už dnes), kdy vyrovnávají síť, protože žerou nadbytečnou elektřinu, kterou musí elektrárny prodávat levněji aby ji vůbec někdo spotřeboval. Tj. Elektromobily přispívají velkou měrou k vyrovnávání sítě, ne naopak.

A ještě jeden důkaz. Spotřeba elektřiny ČR od nějakého roku klesla. Tj. síť jako taková "vydržela i větší odběry, než dnes, tj. sama o sobě má hodně velkou rezervu, kdy nějakých pár elektromobilů za rok ani nedorovná tento úbytek. V roce 2007 ČR vyrobila 87 TWh, v roce 2015 o 4 TWh méně. Tj. jen tento úbytek by uživil přes 1 milión elektromobilů!

Tak proč se bojíte kde bychom brali elektřinu, když ji máme dostatek?

To jsou přesně ty lži kterým hodně lidí věří a vůbec je nenapadne si o tom něco najít nebo si to ověřit. Podobně jako jsou i dnes na světě lidé, kteří věří, že je země placatá.

0/0
15.1.2018 15:39

M53i79r94o94s26l63a55v 56T54ů36m96a 9869238449969

Je to moc hezké, že se řeší znečistění ovzduší osobními automobily výrobou elektromobilů. Jen je třeba se seznámit s tím, jak znečisťují životní prostředí jiné přepravní prostředky. Taková obrovská dopravní loď, vyprodukuje na své cestě přes Atlantik tolik zplodin, jako všechny os. automobily světa za stejnou dobu. Letecká doprava, železniční doprava, ta není všude elekrifikovaná, a co armády. Jsou to stamiliony tun zplodin denně. Kdy se začne s omezováním i na těchto znečisťovatejích.

+5/0
10.1.2018 9:22

G54e52o65r84g 72K15o42m78b95e85r56e92c 9674861456121

Na CES v Las Vegas ted predstavil Hundai novy Nexo, dalsi model s palovovym clanekem. 163 PS, 395 Nm. Dojezd 800 km natankovano za 3 minuty. R^R^R^

Tomu rikam pokrok a ne auto na baterky. To je tak do mesta.

+2/0
10.1.2018 8:36

P48e57t80r 37M65a94r46š77á45l52e24k 9595152134519

Fajn, a jak ten vodik budeme ve velkém vyrábět?

0/0
15.1.2018 14:17

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...

Najdete na iDNES.cz