náhledy
Téměř tři čtvrtiny nových aut u nás kupují firmy, a ty budou i tahounem trendu elektromobilů. Mnohé se zahraniční účastí již to mají nařízené.
Autor: Hyundai
Dnes je u nás přibližně 900 dobíjecí bodů, v rámci Národního akčního plánu čisté mobility jich má být do devíti let 35 000. Schvalovací proces veřejné nabíječky ale trvá i rok.
Autor: Newspress
Dobíjení z domácího wallboxu za využití nočního a relativně levného tarifu je nejlepší variantou.
Autor: Mini
Bez vláčení s těžkými kabely se výhledově již neobejdeme.
Autor: FCA
Vysokonapěťová baterie je u moderních elektromobilů dobře přístupná a lze ji relativně snadno vyměnit.
Autor: Jaguar
Takto po rozebrání vypadají jednotlivé články modulů baterií Toyoty.
Autor: Toyota
Vysokonapěťová baterie Škody Enyaq iV obsahuje v každém modulu 24 článků. Počet modulů se u jednotlivých variant liší a společně s tím i dojezd vozu. Největší baterie (na obr.) je složená z 12 modulů.
Autor: VW Group
Elektromotory jsou ve srovnání se spalovacími motory mnohem kompaktnější a obsahují řádově méně součástek.
Autor: VW Group
Ultravýkonné dobíjecí stanice uspoří čas, tankování je ale drahé a baterie se nejvíce degradují.
Autor: Ionity
Tak se děti dobře dívejte, jak se dobíjí auto, v životě se vám to bude hodit…
Autor: BMW
Škoda Digital Lab experimentuje s mobilní nabíjecí stanicí pro elektromobily.
Autor: Škoda
Ke stabilizaci sítě a zvýšení podílu využití energie z obnovitelných zdrojů pomůže tzv. flexibilní strategie nabíjení, která pomůže „ořezat“ špičky.
Autor: Newspress
Obnovitelné zdroje jsou charakteristické velkými výkyvy dodávek. Když vítr přestane foukat, větrníky zkrátka žádnou energii nedodají.
Autor: Newspress
Recyklaci Li-ion baterií se již věnují specializované firmy jako je například Duesenfeld.
Autor: Duesenfeld
Vysloužilé baterie automobilů začínají sloužit k budování bateriových úložišť, sloužících pro uchovávání energie.
Autor: Renault
Struktura vyrobené elektřiny ve 27 zemích EU v roce 2019 podle jednotlivých zdrojů: 42,8 % - z fosilních paliv, 26,7 % - jaderné elektrárny, 13,3 % - větrné elektrárny, 12,3 % - vodní elektrárny, 4,4 % - solární elektrárny, 0,5 % - geotermální zdroje aj.
Autor: Eurostat
Energetický mix v jednotlivých evropských zemích (rok 2019).
Autor: Eurostat