Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Čert vyletěl ze zásuvky! Elektromobilní šílenství vzbuzuje u Čechů obavy

Až šokující rychlost a intenzita tlaku Evropské unie i některých členských států na ukončení „fosilní“ éry vzbuzuje vášně i v zemi Josefa Švejka, kde jinak obvykle vítězí ono „To chce klid!“ Prošli jsme víc než jedenáct set příspěvků, které se nám sešly pod článkem „Automobilky na rozcestí: sebevražda elektrickým proudem je jedinou možností“.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Nevím, kdo by by tvrdil, že EV je super eko hned po koupi. Ale po ujetí nějakých těch km určitě je. Víte, že ropa se musí vytěžit, přepravit a zpracovat? To se často zapomíná. Ve výsledku EV nejsou vyloženě bezemisní, ale mají jich výrazně méně než spalováky.

0 0
možnosti
HO

Auta na baterky se vyvíjejí přes sto let a pořád jim to ty baterky kazí. Navrhuji evropské komisi semknout se a vydat směrnici, že do deseti let musí mít baterky desetinásobnou kapacitu. A do dvaceti let dvacetinásobnou. To dozajista pomůže. ;-D

1 0
možnosti
PHH

Úplně by stačila 2-3x taková při stejné ceně. :-)

0 0
možnosti
HT

H88o10n64z75a 60T59a86r

19. 3. 2021 0:36

Audi oznámilo že ukončuje vývoj nových spalovacích motorů

Ford Americká značka počítá s postupnou elektrifikací. Už k polovině roku 2026 mají být všechny modely z jeho evropské nabídky osobních vozů schopny bezemisní jízdy, když nabídnou verzi s čistě elektrickým, nebo plug-in hybridním pohonem. Do konce desetiletí pak budou všechny osobní vozy nabízené na starém kontinentu 100% elektrické.

Bentley není jedinou britskou automobilkou, která takový krok chystá. Stejné plány má také Jaguar, který však chce razit cestu elektromobility rychleji. Minulý měsíc jeho vedení oznámilo, že se čistě elektrickou značkou stane již od roku 2025.

Automobilka Volvo oficiálně oznámila omezení nabídky výhradně na elektromobily.

BMW pak sice nabídku elektroaut během následujících let výrazně rozšíří, zároveň ale razí trend širokého portfolia pohonů, aby si zákazníci mohli zvolit ten, který jim bude vyhovovat nejvíce. V Mnichově tak pořád počítají třeba i s turbodiesely.

Opravdovou výjimkou je tak vlastně jen Toyota. Ta sice elektromobily už také nabídne, což vysvětluje přirozeným zájmem zákazníků. Zároveň však prezident japonské automobilky Akio Toyoda patří mezi velké kritiky čistě elektrického pohonu, když před jeho rozmachem dokonce varuje. Upozorňuje, že elektroauta nejsou tak ekologická, jak se o nich říká, navíc mohou vést k nedostatku elektrické energie, o kterém naopak jejich zastánci nechtějí slyšet. Toyota proto pořád vidí větší smysl v hybridech.

1 0
možnosti
PHH

Dost objektivní přehled. Ano, asi takový je poměr mezi průkopníky a odmítači.

0 0
možnosti
PHH

Jé to je strašení. Na elektromobilech je všechno lepší kromě baterie. Na druhou stranu se stačí podívat, kolik stojí aku-šroubovák, třeba DeWALT dnes a za kolik to bylo ještě před pár lety. Každému je hned jasné, jak to půjde dál.

2 4
možnosti
JS

J79i78r35i 91S23l70a18v36i87k

18. 3. 2021 15:18

Me pripada, ze to je jasne vsem, krome propagatoru elektromobility. Udelejte si graf cen automobilu vyjadrenych jako nasobek prumerneho platu s casem. Je videt exponencialni pokles ceny elektromobilu jeste pred par lety, ted uz to stagnuje a je videt, ze cena elektromobilu zustane dlouhodobe skoro jednou tolik co spalovaku.

0 0
možnosti
JP

Jsem zvědav, jestli do deseti let současné ideologicko-legislativní tlačení elektromobility narazí do zdi (protože se ukáže, že to prostě nejde) a spalováky budou vzaty opět na milost, anebo se mýlím a bude to nějak jinak. V praktické rovině mám v plánu si svůj nyní deset let starý spalovák následující dekádu dosti hýčkat.

3 1
možnosti
VZ

No, můj rozum je pravda už poněkud otupělý pětadvaceti roky praxe inženýra, ale přesto mi v tomto případě bliká červená kontrolka s tím, že to bude náraz do zdi a že to bude hodně moc bolet. Tahle ideologie má potenciál hodit Evropu o desetiletí nazpět do sociálních a v horším případě aj vojenských konfliktů. Stav, kdy miliony a postupně desírky milionů lidí ztratí možnost mobility, která byla po generace samozřejmostí, je politická atomová puma. Nastane přesně ten stav, ze kterého těží strany jako byla NSDAP.

6 3
možnosti
PC

Je to nesmysl. Automobilky opustí Evropy, přesunou se jinam. Protože kromě Evropy toto nikde jinde neřeší.

2 4
možnosti
MK

A tu logiku presunu vidis konkretne v cem? :-D

1 0
možnosti
VF

Pro mě je ekolog a ekonom řešení ihned přechod na plyn. Toho je dost a k ničemu jinému se nehodí. Hned za ním je vodík - ať už spalovaný nebo kyslíkovaný v baterii :)

1 1
možnosti
GK

No jo, ale "evropské řešení" jsou dotované OZE, dotovaná elektroauta a monstrózní náklady na celé to "řešení".

0 1
možnosti
MP

Elektromobil dává smysl jako druhé auto do rodiny. Ani se proto nedivím nastavení systému znevýhodňující malá auta se spalovákem.

0 0
možnosti
VO

V83í15t 83O82ž81a61n88a

17. 3. 2021 19:28

Elektromobil se prakticky vždy stává prvním autem do rodiny - EV jezdí každý den, spalovák jednou za čas...

4 0
možnosti
PB

Je to celé legrační nesmysl. Velká města doteď nedokázala vyřešit problém s parkujícími auty. Představa, že v Praze, ve které stojí auta na každém možném plácku, tak že mezi nimi se ještě navíc neustále povaluje změť kabelů nabíjejících se aut je absurdní. Kolik aut zůstane stát, protože kabel někdo šlohne, nebo ho procházející puberťáci s velkou legrací vypojí, senior vykopne apod.?

4 3
možnosti
RB

Pravda, pro ČR to možná není nejlepší řešení. Jinde to funguje, ale tady se asi víc krade.

0 1
možnosti
Foto

Češi? Jako všichni Češi? Já třeba ne. Šetřím na nový Roadster.

2 0
možnosti
JB

J10a60n 60B72a68r24t59a

17. 3. 2021 18:36

Mx5 ci Z4 ? :)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...