Diskuze
Čert vyletěl ze zásuvky! Elektromobilní šílenství vzbuzuje u Čechů obavy
Děkujeme za pochopení.
R91i52c13h71a28r16d 68K78o38l14e73n61a
Nevím, kdo by by tvrdil, že EV je super eko hned po koupi. Ale po ujetí nějakých těch km určitě je. Víte, že ropa se musí vytěžit, přepravit a zpracovat? To se často zapomíná. Ve výsledku EV nejsou vyloženě bezemisní, ale mají jich výrazně méně než spalováky.
H91e13d31v14i53k59a 30O42c55h49t35á77b39c89o27v16á
Auta na baterky se vyvíjejí přes sto let a pořád jim to ty baterky kazí. Navrhuji evropské komisi semknout se a vydat směrnici, že do deseti let musí mít baterky desetinásobnou kapacitu. A do dvaceti let dvacetinásobnou. To dozajista pomůže.
P96e39t50r 77H69a37r24i97p14r68a30s11a33d 88H36a51j85i56č
Úplně by stačila 2-3x taková při stejné ceně.
H88o10n64z75a 60T59a86r
Audi oznámilo že ukončuje vývoj nových spalovacích motorů
Ford Americká značka počítá s postupnou elektrifikací. Už k polovině roku 2026 mají být všechny modely z jeho evropské nabídky osobních vozů schopny bezemisní jízdy, když nabídnou verzi s čistě elektrickým, nebo plug-in hybridním pohonem. Do konce desetiletí pak budou všechny osobní vozy nabízené na starém kontinentu 100% elektrické.
Bentley není jedinou britskou automobilkou, která takový krok chystá. Stejné plány má také Jaguar, který však chce razit cestu elektromobility rychleji. Minulý měsíc jeho vedení oznámilo, že se čistě elektrickou značkou stane již od roku 2025.
Automobilka Volvo oficiálně oznámila omezení nabídky výhradně na elektromobily.
BMW pak sice nabídku elektroaut během následujících let výrazně rozšíří, zároveň ale razí trend širokého portfolia pohonů, aby si zákazníci mohli zvolit ten, který jim bude vyhovovat nejvíce. V Mnichově tak pořád počítají třeba i s turbodiesely.
Opravdovou výjimkou je tak vlastně jen Toyota. Ta sice elektromobily už také nabídne, což vysvětluje přirozeným zájmem zákazníků. Zároveň však prezident japonské automobilky Akio Toyoda patří mezi velké kritiky čistě elektrického pohonu, když před jeho rozmachem dokonce varuje. Upozorňuje, že elektroauta nejsou tak ekologická, jak se o nich říká, navíc mohou vést k nedostatku elektrické energie, o kterém naopak jejich zastánci nechtějí slyšet. Toyota proto pořád vidí větší smysl v hybridech.
P96e73t52r 27H34a42r38i87p62r80a98s63a95d 91H63a87j32i10č
Dost objektivní přehled. Ano, asi takový je poměr mezi průkopníky a odmítači.
P84e39t28r 19H65a22r82i91p81r11a26s50a31d 77H89a90j71i63č
Jé to je strašení. Na elektromobilech je všechno lepší kromě baterie. Na druhou stranu se stačí podívat, kolik stojí aku-šroubovák, třeba DeWALT dnes a za kolik to bylo ještě před pár lety. Každému je hned jasné, jak to půjde dál.
J79i78r35i 91S23l70a18v36i87k
Me pripada, ze to je jasne vsem, krome propagatoru elektromobility. Udelejte si graf cen automobilu vyjadrenych jako nasobek prumerneho platu s casem. Je videt exponencialni pokles ceny elektromobilu jeste pred par lety, ted uz to stagnuje a je videt, ze cena elektromobilu zustane dlouhodobe skoro jednou tolik co spalovaku.
J64a34n 22P41i75n74d30l67i87k
Jsem zvědav, jestli do deseti let současné ideologicko-legislativní tlačení elektromobility narazí do zdi (protože se ukáže, že to prostě nejde) a spalováky budou vzaty opět na milost, anebo se mýlím a bude to nějak jinak. V praktické rovině mám v plánu si svůj nyní deset let starý spalovák následující dekádu dosti hýčkat.
V17á39c43l42a59v 37Z70e21l58i30n72k14a
No, můj rozum je pravda už poněkud otupělý pětadvaceti roky praxe inženýra, ale přesto mi v tomto případě bliká červená kontrolka s tím, že to bude náraz do zdi a že to bude hodně moc bolet. Tahle ideologie má potenciál hodit Evropu o desetiletí nazpět do sociálních a v horším případě aj vojenských konfliktů. Stav, kdy miliony a postupně desírky milionů lidí ztratí možnost mobility, která byla po generace samozřejmostí, je politická atomová puma. Nastane přesně ten stav, ze kterého těží strany jako byla NSDAP.
P10a26v51e30l 58C46h14a47l57u85p94a
Je to nesmysl. Automobilky opustí Evropy, přesunou se jinam. Protože kromě Evropy toto nikde jinde neřeší.
M12a27r75t14i18n 54K12a69r32á83s55e41k
A tu logiku presunu vidis konkretne v cem? :-D
V45á45c75l64a52v 58F58i15u24r84á44š33e95k
Pro mě je ekolog a ekonom řešení ihned přechod na plyn. Toho je dost a k ničemu jinému se nehodí. Hned za ním je vodík - ať už spalovaný nebo kyslíkovaný v baterii :)
G88u55s26t82a62v 49K59ř53í48ž
No jo, ale "evropské řešení" jsou dotované OZE, dotovaná elektroauta a monstrózní náklady na celé to "řešení".
M40a42r60t66i13n 14P27r13a80v45d54a
Elektromobil dává smysl jako druhé auto do rodiny. Ani se proto nedivím nastavení systému znevýhodňující malá auta se spalovákem.
V83í15t 83O82ž81a61n88a
Elektromobil se prakticky vždy stává prvním autem do rodiny - EV jezdí každý den, spalovák jednou za čas...
P79a79v26e81l 51B17u28c98h85t85a
Je to celé legrační nesmysl. Velká města doteď nedokázala vyřešit problém s parkujícími auty. Představa, že v Praze, ve které stojí auta na každém možném plácku, tak že mezi nimi se ještě navíc neustále povaluje změť kabelů nabíjejících se aut je absurdní. Kolik aut zůstane stát, protože kabel někdo šlohne, nebo ho procházející puberťáci s velkou legrací vypojí, senior vykopne apod.?
R69o43m94a87n 96B15l42a13z84e55k
Pravda, pro ČR to možná není nejlepší řešení. Jinde to funguje, ale tady se asi víc krade.
M54i86l21o14š 97A78d21á82m70e43k
Češi? Jako všichni Češi? Já třeba ne. Šetřím na nový Roadster.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha