Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V roce 2030 bude v Česku chybět 20 tisíc stanic pro elektromobily

V současnosti funguje v ČR zhruba 400 dobíjecích stanic pro elektromobily. Jedna by měla podle expertů obsluhovat zhruba deset elektromobilů. V roce 2030 bude v Česku chybět až 20 tisíc nabíječek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ta v r. 2030 predikce 50% vyráběných aut elektromobily nebo hybridy...

hm, a řekla vám ta křišťálová koule kolik z toho budou čisté elektromobily, které se bez nabití nepohnou a kolik ty hybridy-čili klasické spalovací s možností elektro?

1 0
možnosti

OFFproud znamena vybitý elektrovuzR^

0 0
možnosti

Nemůžu si pomoct, ale většina lidí zde řeší, že nabíjet auto je problém a že už nebudou mít svobodu dojezdu a nebudou moc tam ani tam. Skoro to vypadá, že tady každý člověk jezdí minimálně 60 tisíc za rok, ale co jsem se díval na statistiku, která je asi 4 roky stará (pochybuji, že toto se ale zásadně změnilo) tak většina Čechů jezdí mezi 10 až 20 tisíci za rok, takže když vezmu průměr tak 15 tisíc což je kolem 290km za týden. Již dnes mají elektromobily dojezd 400 - 500km a pořád se zvětšuje (sám mám auto s dojezdem přes 400km), což znamená, že takový průměrný Čech bude dobíjet jednou týdně když bude mít auto s nižším dojezdem a jednou za 2 týdny když přes 500km. Nabíjecích stanic je již dnes dost a další přibývají a jsou většinou u obchodních center, obchodů s potravinami a parkovacích domech a opravdu nevidím problém si jednou za týden dát nabít auto na 30 - 50 minut když nakupuji. Opravdu není nutnost mít doma možnost nabíjet, pokud žijete ve městě a na vesnici většinou tu možnost máte.

1 0
možnosti

E68m40i49l 86N20o18v11á62k

19. 3. 2019 11:42

No a v tom je ten problém: díval jste se na statistiku. Lidé ale nejezdí podle statistiky. Třeba jezdí lyžovat na hory, kde nejsou žádná obchodní centra a u sjezdovky není kde nabít. A tvrdnout u nabíječky někde po cestě zpátky se jim logicky nechce, i kdyby to mělo být jen párkrát do roka.

0 1
možnosti

Údaj z nadpisu je názorem/odhadem, nikoliv objektivní skutečností. Ono slovo "Odhad" by v tom nadpisu mělo být uvedeno také. Je možné, že těch stanic bude "chybět" méně než je uvedeno, také je možné že jich bude "chybět" o dost více.

0 0
možnosti

přesně tak budou jich chybět statisíce a statisíce elektrických aut stojících bez proudu ochromí naše města a tím započne zkáza lidstva

0 0
možnosti

Nevíte někdo za kolik let se bude muset koupit nová baterie a kolik bude stát?

U elektro kola jsem byl docela nepříjemně překvapen.

1 0
možnosti

Koupil jsem si nedávno ojetou Teslu S85 vyrobenou 6/2015 s najezdem 85 tisíc a kapacita baterie se snížila asi o 4 - 5%, takže mě teď při plném nabití ukazuje Tesla dojezd asi 410km, kterých nemám problém dosáhnout, jinak 8 let je na baterie záruka.

1 0
možnosti

Bude chybět 20 000 stanic, 1 000 trafo stanic a 5 elektráren!

1 0
možnosti

Budoucnost bude plná veteránů. Ne těch víkendových jako nyní, ale aut pro denní ježdění, co známe dnes.

Ve světě, kde se vše musí platit penězi, cena rozhoduje. Silou někomu něco nutit, když na to prostě nemá, nejde do nekonečna.

0 2
možnosti

Doufám, že to nedopadne jako na Kubě.

0 0
možnosti

Nemyslím si, že to bude tak horké. Vzhledem k tomu, že průměrné stáří automobilů v ČR je 15 let (a to včetně fleetů, stáří u soukromých osob bude ještě podstatně vyšší), jich v roce 2030 u nás zas tak moc jezdit nebude.

Takže většina soukromých aut na našich silnicích bude v té době z roku 2015, a pár fleetových flotil eko-nadšenců bude nabíjet ve firemní garáži.

1 0
možnosti

Nutno dodat že to je pouze virtuální statistické stáří dle registru (tedy plne již neexistujících aut, veteránů, nejezdících aut atd) všechny průzkumy z provozu se shodují na průměru aut v provozy 8-9let. Předpokládejme že s tím jak se bude vytvářet tlak na obnovu vozového parku (ať už čistkou registru nebo omezováním provozu či zdaněním starších aut) se to bude spíše snižovat, takže v roce 2030 bude většina auta novějších let 2020-2022. Eau bude jistě menšina, o tom žádná, ale jen pro nadšence to nebude, reálně automobilky jinak flotilové emise nesplní...

1 0
možnosti

Pokud nemám vyřešené nabíjení ve všech lokalitách kam případně jezdím tak si přeci auto na baterky nekoupím... ;-D

0 0
možnosti

Ideální je nabíjet tam, kde parkujete přes noc - pokud vám to dojezd umožní.

2 0
možnosti

Mne by jenom zajímalo, kdo si všechna ta elektroauta koupí ... v zemi, kde je průměrně staré auto tak staré, že by mohlo mít občanku a za chvíli legálně pít ... v zemi, kde si lidé berou úvěr i na Fabii za 300 tisíc a před tím měsíc obcházejí bazary. Už vidím, jak se v takové zemi bude už za pár let prodávat jedno elektoauto za druhým s jejich cenovkou a provozními specifiky.

4 0
možnosti

V tom bych zas takový problém neviděl, průměr aut na silnicích je kolem 9ti let, a dominantní zákazník je fleet pro který to už dnes své výhody má. Na druhou stranu je pravda že za pár let bude pořád naprosto dominantní prodej tvořit spalovák.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!