Diskuze
V roce 2030 bude v Česku chybět 20 tisíc stanic pro elektromobily
Děkujeme za pochopení.
M83a29r25c46e62l 87S47t13a96r63ý
ta v r. 2030 predikce 50% vyráběných aut elektromobily nebo hybridy...
hm, a řekla vám ta křišťálová koule kolik z toho budou čisté elektromobily, které se bez nabití nepohnou a kolik ty hybridy-čili klasické spalovací s možností elektro?
M10a75r59t97i40n 11M71i84k92u19l39e11n44k90a
OFFproud znamena vybitý elektrovuz
P90a95v58e76l 81M22o13r19a45v49e11c
Nemůžu si pomoct, ale většina lidí zde řeší, že nabíjet auto je problém a že už nebudou mít svobodu dojezdu a nebudou moc tam ani tam. Skoro to vypadá, že tady každý člověk jezdí minimálně 60 tisíc za rok, ale co jsem se díval na statistiku, která je asi 4 roky stará (pochybuji, že toto se ale zásadně změnilo) tak většina Čechů jezdí mezi 10 až 20 tisíci za rok, takže když vezmu průměr tak 15 tisíc což je kolem 290km za týden. Již dnes mají elektromobily dojezd 400 - 500km a pořád se zvětšuje (sám mám auto s dojezdem přes 400km), což znamená, že takový průměrný Čech bude dobíjet jednou týdně když bude mít auto s nižším dojezdem a jednou za 2 týdny když přes 500km. Nabíjecích stanic je již dnes dost a další přibývají a jsou většinou u obchodních center, obchodů s potravinami a parkovacích domech a opravdu nevidím problém si jednou za týden dát nabít auto na 30 - 50 minut když nakupuji. Opravdu není nutnost mít doma možnost nabíjet, pokud žijete ve městě a na vesnici většinou tu možnost máte.
E68m40i49l 86N20o18v11á62k
No a v tom je ten problém: díval jste se na statistiku. Lidé ale nejezdí podle statistiky. Třeba jezdí lyžovat na hory, kde nejsou žádná obchodní centra a u sjezdovky není kde nabít. A tvrdnout u nabíječky někde po cestě zpátky se jim logicky nechce, i kdyby to mělo být jen párkrát do roka.
H14o13n13z50a 36K98a66r86á54s55e69k
Údaj z nadpisu je názorem/odhadem, nikoliv objektivní skutečností. Ono slovo "Odhad" by v tom nadpisu mělo být uvedeno také. Je možné, že těch stanic bude "chybět" méně než je uvedeno, také je možné že jich bude "chybět" o dost více.
V80l82a83d33i54s65l38a69v 31B84u60r90y40š20e96k
přesně tak budou jich chybět statisíce a statisíce elektrických aut stojících bez proudu ochromí naše města a tím započne zkáza lidstva
F71r69a31n97t82i10š37e47k 40M87a86t55ě32j77č24e34k
Nevíte někdo za kolik let se bude muset koupit nová baterie a kolik bude stát?
U elektro kola jsem byl docela nepříjemně překvapen.
P57a62v75e67l 28M83o17r94a30v80e47c
Koupil jsem si nedávno ojetou Teslu S85 vyrobenou 6/2015 s najezdem 85 tisíc a kapacita baterie se snížila asi o 4 - 5%, takže mě teď při plném nabití ukazuje Tesla dojezd asi 410km, kterých nemám problém dosáhnout, jinak 8 let je na baterie záruka.
F79r76a53n21t72i39š38e36k 96M65a56t71ě68j52č44e53k
Bude chybět 20 000 stanic, 1 000 trafo stanic a 5 elektráren!
S44t66a20n16i91s17l60a12v 37C64h51y78t86r62a
Budoucnost bude plná veteránů. Ne těch víkendových jako nyní, ale aut pro denní ježdění, co známe dnes.
Ve světě, kde se vše musí platit penězi, cena rozhoduje. Silou někomu něco nutit, když na to prostě nemá, nejde do nekonečna.
V25á92c50l27a68v 11M90e16d24e82k
Nemyslím si, že to bude tak horké. Vzhledem k tomu, že průměrné stáří automobilů v ČR je 15 let (a to včetně fleetů, stáří u soukromých osob bude ještě podstatně vyšší), jich v roce 2030 u nás zas tak moc jezdit nebude.
Takže většina soukromých aut na našich silnicích bude v té době z roku 2015, a pár fleetových flotil eko-nadšenců bude nabíjet ve firemní garáži.
P40e71t38r 20Č74e55r72m26á50k
Nutno dodat že to je pouze virtuální statistické stáří dle registru (tedy plne již neexistujících aut, veteránů, nejezdících aut atd) všechny průzkumy z provozu se shodují na průměru aut v provozy 8-9let. Předpokládejme že s tím jak se bude vytvářet tlak na obnovu vozového parku (ať už čistkou registru nebo omezováním provozu či zdaněním starších aut) se to bude spíše snižovat, takže v roce 2030 bude většina auta novějších let 2020-2022. Eau bude jistě menšina, o tom žádná, ale jen pro nadšence to nebude, reálně automobilky jinak flotilové emise nesplní...
H83e18d86v59i49k43a 39O78c69h16t94á73b65c67o52v93á
Pokud nemám vyřešené nabíjení ve všech lokalitách kam případně jezdím tak si přeci auto na baterky nekoupím...
V22á51c88l91a11v 46M57e37d94e55k
Ideální je nabíjet tam, kde parkujete přes noc - pokud vám to dojezd umožní.
L90u95k66á36š 17K83m53e46n91t
Mne by jenom zajímalo, kdo si všechna ta elektroauta koupí ... v zemi, kde je průměrně staré auto tak staré, že by mohlo mít občanku a za chvíli legálně pít ... v zemi, kde si lidé berou úvěr i na Fabii za 300 tisíc a před tím měsíc obcházejí bazary. Už vidím, jak se v takové zemi bude už za pár let prodávat jedno elektoauto za druhým s jejich cenovkou a provozními specifiky.
P15e37t43r 11Č82e38r31m31á10k
V tom bych zas takový problém neviděl, průměr aut na silnicích je kolem 9ti let, a dominantní zákazník je fleet pro který to už dnes své výhody má. Na druhou stranu je pravda že za pár let bude pořád naprosto dominantní prodej tvořit spalovák.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...