Diskuse k článku

Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a14v44e98l 11S55o22u53r64a51l 2231555351360

Osobně si myslím, že Elektromotor jako pohon, do budoucna ano, ale baterie-akumulátor, jako zdroj energie, je slepou uličkou a automobilky se účastní vývoje elektromobilů aby něco nezaspaly a nebyly mimo.

Zřejmě by se musely natáhnou úplně nové přívody elektřiny na sídliště, což také nebude úplně jednoduché.Stát by si určitě také nenechal unikat v dnešní době jistý zdroj ze zdanění paliv a tím by se náklady na provoz postupně srovnávaly.

Myslím že budoucnost ve zdroji energie pro automobily (elektomobily) bude v palivových článcích nebo nějaké rychlé alternativě doplnění energie např. přečerpávání elektrolytu atd.

0/0
29.8.2017 11:38

J67i62ř58í 68S63c92h11w61a45c69h 8548614128946

ceny baterií potažmo aut budou postupně klesat, cena energii postupně stoupat. Konečný stav? Asi stejný jako dnes. Jen toho smradu na ulicích bude mnohem méně. ;-)

+2/0
30.8.2017 20:51

M72a11r42t52i12n 58B48a43r46t36e93k 5247571191353

Palivové články se mimo Asii prakticky neprosadily. Neexistuje infrastruktura. Kdysi v době kdy benzín byl drahý a baterie nedostupné měly vodíkové články smysl. Dnes už tomu tak není. Cena benzínu klesla a především cena baterií klesla 10x za posledních 10 let a tento trend bude pokračovat. Za dalších 10 let budou mít dojezd 500km běžné vozy střední třídy a zde potřeba vodíkových článků úplně pomine. Dnes už i asijské automobilky ukončují vývoj nových vodíkových automobilů a přechází na baterie.

0/0
1.9.2017 8:20

L36u20b13o74š 38J84e58l48í23n24e88k 6564556649103

1. výroba baterií bude zatěžovat přírodu více než spalovací motory i s jejich emisemi a výrobou

2. kdyby měl u pána toto auto v ulici každý, nabijí si starou belu, se stávajícími el. rozvody. Výměna CELÉ el. infrastruktury, včetně dostavby elektráren, na celém světě, by stála násobně více a zatížila by prostředí také tak.

3. jinak se mi elektropohon moc líbí

+1/−3
27.8.2017 10:26

V61á73c60l97a94v 54K25a86f45t32a60n 7395779983296

1. Zdroj? Nebo jen pocit? Baterie se dají recyklovat. Úplně čisté to nebude ale špinavější než těžba, zpracování a pálení ropy to nebude (pocit).

2. Jaké stávající elektrické rozvody? Vy nějaké na parkovišti máte? Rozvody budou samozřejmě nové a přebytek nočního proudu najde své využití :)

3. Mně taky!

+4/0
28.8.2017 9:11

Z50d78e22n15ě88k 14M53o98r37á43v74e15k 5877378248233

Dostavba elektráren není potřeba, Česko vyváží tolik energie, že by to uživilo přechod všech osobních aut na elektromobily. A jak píše Kaftan - v noci se kvůli malému odběru výroba snižuje, takže na noční nabíjení máme stále rezervy.

0/0
4.9.2017 15:15

P81e16t57r 94Č93e17r40m23á31k 9308975319380

Pokud by všechna auta měla jezdit na elektriku tak to znamená nutnost výstavby cca 2x dalších Temelínů. R^ Žádný vývoz to nezachrání, to není žádná volná energie jak se opakovaně a zcela mylně domníváte, stejně jako to neřeší "noční" proud - většina energie do elektromobilů se čerpá přes den u nabíček a ne v noci doma na šňůře...

Ale pro úplnost opakuji - vzhledem k tomu za jakou dobu by takový provoz byl reálný, tak je bez problému možné tu potřebnou síť a kapacitu dovybudovat, v tom problém není, jen je zbytečné mazat si med kolem pusy že by to potřeba nebylo. Bylo. R^

0/−1
4.9.2017 21:13

Z56d25e73n17ě36k 61M41o42r48á28v54e26k 5657148878243

Vám už odpovídat nebudu, ale varování pro ostatní: tento diskutující je ignorant, kterýého nezajímají žádné argumenty ani fakta, zejména pokud jsou v rozporu s jeho tvrzeními. Neztrácejte diskuzí s ním čas, je to marný. Příklad takové diskuze je zde, pobavte se:

https://auto.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170712_002209_automoto_fdv&vlakno=85560003

0/−1
5.9.2017 11:47

J12i65ř24í 33S38c11h30w83a55c42h 8528604728556

Já už to s Petrem taky několikrát zakusil. Na začátku plácne nějaký nesmysl, pak ho usilovně brání, naprosto jednoduché srovnání komplikuje nepodstatnými argumenty, oponenta častuje frázemi "jak tomu nerozumí", aby na konec řekl (samozřejmě poněkud jinými slovy), že oponent měl celou dobu pravdu....;-)

+1/0
5.9.2017 13:45

Z64d35e53n21ě76k 69M27o72r34á58v97e91k 5527158368203

Tak to jsem rád, že někdo má naprosto shodné pocity. Lidi o mně říkají, že jsem hádavý, ale já říkám, že pravda stojí za to, abych se o ni pohádal.

0/0
5.9.2017 13:51

P48e73t86r 62Č57e73r43m95á83k 9458475139880

Pak zbývá jen otázka proč to neděláte a snažíte se jí popírat.;-)

0/0
6.9.2017 21:51

Z62d36e82n44ě56k 74M49o88r55á65v23e36k 5497178498893

Podívejte se, nejsem jediný, kdo s váma získal stejnou zkušenost. Každý, kdo si přečte přiložený odkaz uvidí, že fakta jsem předkládal já a vy jste je ignoroval a nenašel jste nic co by vaše nesmysly podpořilo. Plácejte si dál vaše kraviny, zesměšňujete tím jenom sebe.

0/0
7.9.2017 11:55

P42e26t84r 46Č51e53r89m33á88k 9218175599140

Jiříku, to že ty nerozumíš tomu o čem je řeč a když ti to pak člověk dá černé na bílém ve strohých faktech tak začneš kličkovat jak myš je známý fakt ;-)

Moje výhoda je že se vyjadřuju jen k tématům kterým rozumím a k věcem o kterých něco vím a mám k nim podklady, proto NIKDY nemusím a ani nemůžu ustupovat ;-)

0/0
6.9.2017 21:46

P32e31t14r 14Č46e83r50m57á11k 9208875519720

Neodpovídejte, fakta tím nijak nezměníte a ignoranta tak děláte pouze a jenom sám ze sebe ;-)R^

0/0
6.9.2017 21:43

M95a29r96e38k 67M62a35l46ý 1792228251980

Teď jsem si vzpomněl na jednu starší reportáž, která dokazuje, že i malým elektromobilem určeným do města se dá cestovat na velké vzdálenosti. Akorát musíte přijmout to, že "i cesta je cíl" a mít dostatek času. Pak můžete vyrazit i do Španělska Peugeotem iOn:

http://elektromobily.webnode.cz/news/elektromobilem-6600-km-k-mori-do-spanelska-a-zpet-za-1300-kc/

0/0
25.8.2017 9:44

M84a25r51t42i85n 54H64e60j46t82m68á92n38e20k 9496867631958

Podobné články musí vyděsit každého. Pro elektro nadšence s vozy bez smysluplného dojezdu je takový výlet k moři otázkou osobní odvahy. Naopak s Teslou se cestuje po celé Evropě báječně. Zrovna včera jsem zdolal trasu 850 km: Benátky - Praha na 3 dobíjení - dohromady necelé 2 hodiny, čas celkem 11:30 minut. Cestoval jsem s rodinou a kvůli dětem jsme museli stavět jednou navíc na 20 minut, aniž bychom dobíjeli. K dobíječkám jsem dojížděl s velkou dojezdovou rezervou (cca 100 km) a cestovali jsme se zapnutou funkcí Ludicrous a pochopitelně i s puštěnou klimatizací. Většinou jsem tam měl Tempomat na 140km/h, ale několikrát jsem se nechal unést dopravními okolnostmi, takže mě manželka musela při 175km/h krotit zpátky mezi ty spořádané řidiče...

0/0
29.8.2017 1:25

M46a72r31e52k 68M73a80l56ý 1342628941520

Ano, Tesla je jediný EV, který se dá říct, že je vhodný na cestování dále než kousek od domova. Jen ta cena...

Zrovna dnes jsem jel taky trochu dál, Rakousko, u Neusiedler See. Teslou bych to zvládl se zastávkou u Humpolce, nebo kde je ten SC. Tady na místě nemají možnost dobíjení EV, ale v okolí by sa asi něco našlo.

Ono... největší omezení vidím v tom, že teď se spalovakem (Volvo S80 diesel) udělám pauzu, když chci já nebo manželka, když máme hlad a tak. S EV člověk musí hlídat dojezd a přizpůsobit se tomu. Nebude to problém, když bude infrastruktura. Pak nastane doba elektraut.

Kdybych dnes pracovně nejezdil Nemecko, tak bych Teslu bral, resp. něco podobného v kategorii do milionu :-)

0/0
29.8.2017 17:42

M84a48r45t20i17n 73H11e70j47t24m50á78n51e53k 9606337571208

Ano, vystihl jste to přesně. Zastávky Tesla plánuje sama podle Superchargerů na trase. Pro někoho to možná je nepřijatelný diskomfort, ale pokud si tyto návyky člověk osvojí, nakonec s tím nemá žádný problém. Třeba pro mě je důležité to, že se je vždy kde najíst a mnohdy i slušně ubytovat, je-li to třeba.

Faktem je, že uspěchaný manažer by s tím dobíjením asi mohl mít problém.

+1/0
29.8.2017 18:23

M37a72r50e36k 37J76a62n74e17č77k40a 1257176493191

Pouze nadšené hýkání geeka z Prahy, co tam máte dál?

+3/−3
24.8.2017 18:33

M67a40r24t42i14n 62H38e58j90t54m20á44n54e88k 9936657121258

Zdravím do Brna, pane Janečko!

+3/0
24.8.2017 19:12

M19a55r54t43i26n 17P30r76a13v21d71a 8211558688407

Závidím Vám nadšení do elektromobilizmu, ovšem elektrickou energii pro elektromobily je potřeba také nejprve vyrobit.

Elektřina je sice potřeba i pro těžbu/zpracovnání ropy, ale ve srovnání s jejím množstvím potřebným proporčně v elektromobilech, méně. Výrazně méně při započtení elektřiny pro těžbu/zpracovnání lithia pro výrobu baterií, respektive jejich recyklaci (která navíc není dosud vyřešena).

Pro výrobu elektrické enerie se nejvíce využívají fosilní paliva (jaderné elektrárny, přestože bezemisní, jsou po průšvizích děsně nepopulární a jejich, pro nabíjení elektromobilů potřebná, výstavba, ve stále zelenější společnosti neprojde; stejně by byla nepřijatelně drahá, obzvlášť v potřebném množství).

Musím se proto ptát, kde byste chtěl vzít množství elektřiny potřebné na masové používání elektromobilů, Nejen těch prodaných díky dotacím různých vlád nebo módností v určitých kruzích, případně nedostatkem vlastní ropy, jako v Čině, která "elektromobilitou" a masovou výstavbou jaderných elektráren (v Čině názor občanů komunisty nezajímá) udržuje svou obchodní bilanci, nebo přístupem k ropě, vzhledem ke vztahům se sousedními státy, v případě Izraele.

0/0
7.10.2017 17:28

M43a95r64t66i67n 55H93e27j27t95m91á20n68e42k 9966147661688

Milí přátelé elektromobilizmu. Je dobře, že tu v tak hojném počtu diskutujete a je skvělé, že se k tomu mohu vyjádřit i já, elektromobilista, který poskytl panu redaktorovi rozhovor. Ono se totiž do toho článku dostala asi desetina toho, co bylo řečeno a zbytek by byl pro mnohé také jistě zajímavý, ale redakce tomu dala jen takový prostor, který dala a vybrala informace, které vybrala.

Vím, že článek vyznívá tak, že jsem totální elektronadšenec, ostatně to redakce dala i do nadpisu, ale rád bych doplnil, že nevlastním pouze elektromobil. Zcela dobrovolně vlastním další dvě velmi rychlá, velmi silná a nepochybně i neekologická benzinová auta. Je ale pravda, že s nimi nikdo nejezdí, vlastním je ze sběratelských důvodů a jednoduše proto, že je mám rád.

Jsem zastáncem pořekadla "na hrubý pytel, hrubá záplata", tak mi prosím nemějte úplně za zlé, že pokud si tu někdo dělá legraci, tak se občas k tomu s chutí připojím, protože mám prostě srandu rád.

Některé komentáře jsou opravdu povedené a s manželkou se tady u toho válíme smíchy už dva dny. Takže díky vám všem.

+9/0
24.8.2017 18:28

J13i60ř80í 78S34c44h58w75a46c16h 8448404738586

;-)R^

0/−1
25.8.2017 0:24

M28i34r84o56s96l60a44v 56M16o93c 7721633913720

S Vámi bych se chtěl jednou potkat a podiskutovat, vyslechnout Vaše argumenty. Jakožto člověk, který se jen trochu vyzná ve výrobě elektřiny a s nějakým přehledem a zájmem o výrobu aut a auta celkově, nevěřím elektromobilitě tak, jak je prezentována a jakým směrem se ubírá. Musk je sice vizionář, ale pokud neuhne z této cesty na jinou, tak jde jen do pekel, jenže s tím musí nastoupit na správnou cestu i návazné výrobní společnosti. V konečném důsledku není automobil tesla ekologičtější, než jakékoliv jiné auto na fosilní paliva.

0/−1
25.8.2017 8:42

M71a11r65t14i37n 79H81e19j22t18m21á18n69e16k 9206477211328

Budu vám Miroslave k dispozici 2. a 3.9. na Prague Car Festivalu. Pokud se zajímáte obecně o auta, je to ta správná akce, tak se tam zastavte. Budu tam vozit zájemce o svezení celé dva dny se svojí TMX P90D a jsem otevřen diskuzi s kýmkoliv.

Víte, moje motivace pořídit si Teslu se určitě liší od motivací běžného motoristy pořídit si účelný vůz. Já jsem měl v životě spoustu krásných a silných vozů a už mi prostě došla trpělivost pořád dokola s těmi nesmyslně drahými servisy, navíc v té době stál benzín téměř 40,- Kč, takže jsem u benzínky nechával necelé 4000,- týdně. A poslední kapkou byla moje návštěva s roční Audi RS5 v servisu na Smíchově, kde si tehdy účtovali 2450,- Kč na hodinu bez DPH. Nešlo o nic vážného, utrhlo se mi tlačítko u paměťové sedačky, nebo co to tehdy bylo, ale stálo to jak nová sedačka v normálním autě. Takže jsem si řekl UŽ DOST! A začal jsem přemýšlet, že už nechci žádné BMW (7 jsem měl 3 generace po sobě), žádný Mercedes, měl jsem CL 55 AMG (Safety car), ML a později GL a ani žádné Audi (měl jsem kdysi A8 a naposledy RS5). Zatoužil jsem prostě po něčem vyjímečném. A tu se oběvil Elon se svojí Teslou a to byla láska na první pohled, jenže já tomu prostě nevěřil. Takže jsem vzal 21000 Kč a koupil jsem si čínského skůtra na baterky abych zjistil, jak se elektrika chová a jestli je možné ujet za 5 Kč 100 km. A nakonec o všem rozhodl právě ten malý skůtr. Že jsem si koupil to nejlepší auto ze všech na tomhle světě, na to jsem přišel až po té, co mi stálo v garáži. A to přesvědčení trvá dodnes, kdy už jezdím druhou Teslou a naopak sílí po každé další návštěvě Tesla servisu. Tam totiž Tesla dala laťku hooodně vysoko. O tom se běžnému motoristovi ani nezdá. A právě to ostatní automobilky hodně pálí. Nejspíš to je důvod, proč existuje tolik hejterů Tesly.

Už bych se opakoval, když řeknu, že Tesla není naprosto dokonalé auto, přesto Tesla zejména technologicky dalece převyšuje všechny současné automobily. Zastavte se a dáme řeč.

+2/−2
25.8.2017 12:43

M32a37r27t95i69n 94H48e62j41t32m77á70n66e25k 9326497151408

... a ještě k tomu Tesla servisu: Až nyní mi po letech dochází, proč od počátku Tesla tvrdohlavě odmítá prodej a servis svých vozů prostřednictvím dealerů. Pokud by servis zajišťovali dealeři, nebyla by úroveň servisu trvale udržitelná. Dealery by servis jednoduše nemohl uživit tak, jak tomu je u ostatních automobilů. Za 4 roky byly na mých Teslách prováděny různě složité opravy a vždy za ně byla účtována na faktuře částka 0,- EUR.

Jediný placeným servisem jsou doporučené prohlídky vozu po 20.000 km. Tam se vůz kontroluje, mění se vzduchový filtr, kontrolují anebo se mění některé provozní náplně. Tento servis vyjde na 450,- EUR a jeho nevykonání nemá vliv na platnost záruky. Je to dobrovolný servisní úkon.

Objevují se však hlasy, že servis Tesly je naopak neskutečně drahý. Někdo zde před časem tvrdil, že je dražší, než servis Bentley. S tímto vozem zkušenost nemám, ale jak vyplývá z výše uvedeného je to určitě pouhý hoax.

Na druhou stranu musím zde upozornit na jednu okolnost, která může být příčinou takovýchto hoaxů a tam bohužel by se už o hoax nejednalo:

Tesla servisní centra mají kapacitu pouze na opravy poruch a na běžné servisní úkony. Zde vám neopraví zbořený vůz a pošlou vás do partnerského servisu, který provozuje třetí strana. No a tam si vás už opět oloupou, jako vánoční stromeček. Faktura ale už nebude mít hlavičku Tesly, bude to jiný soukromý servis a ten už sází na to, že se podojí pojišťovna! Takže zde pozor. Nejhorší možný nápad na pořízení Tesly je pořídit Teslu nabouranou s tím, že si jí opravíte sami, nebo že ji necháte opravit v servisu. Servis třetí strany vás pochopitelně oškube a pokud si vůz opravíte sami, dost ryskujete, že Tesla vůz po neautorizované opravě vyřadí ze své flotily, takže příjdete o možnost updatů, příjdete o záruku a přijdete i o možnost dobít vůz na Superchargeru.

Nemám s tím osobní zkušenost, ale slyšel jsem to vyprávět přímo od člověka, který takhle koupil a opravil dvě tesly a pak si málem na tom vylámal zuby...

+4/0
25.8.2017 13:47

M95a95r29t50i36n 89H17e88j85t11m22á81n24e82k 9256127961758

(opr. riskujete)

0/0
25.8.2017 14:23

M49a31r95e34k 18M40a60l41ý 1822318111310

Na Prague Car Festival do Letňan občas zajdu, mám to kousek. Škoda, tentokrát jsem mimo ČR... zastavil bych se a hodil řeč.

0/0
29.8.2017 0:26

M32a67r93t38i32n 38H17e29j39t50m55á47n98e23k 9536117711468

Nevadí, určitě bude i jiná podobná příležitost!

0/0
29.8.2017 0:45

M87a44r24e10k 27M47a46l66ý 1722908431160

Snad ano, zdá se že jste jeden z těch rozumných příznivců EV.

0/0
29.8.2017 17:44

Z59d65e42n47ě12k 97M37o22r20á77v23e62k 5617488148573

Rád bych viděl celý rozhovor, ale myslím si, že to, co se dostalo do titulku je naprosto přesné. Nikdo si nechce kupovat elektromobily, dokud je nebude mít kde nabíjet. Nikdo nechce stavět pouliční nabíječky, protože není dost elektromobilů, aby se na nich dalo rejžovat. Až města a stát postaví nějakou základní sadu nabíječek, tenhle začarovaný kruh se rozsekne a rozjede se to.

Dnes se pořád někdo vnucuje, aby k nim lidi přešli s odběrem elektřiny, takže až bude možnost postavit na ulici nabíječku, u které bude stabilně odběr větší než v běžném bytě, tak se budou moct všichni dodavatelé potrhat, aby je mohli postavit.

+1/0
30.8.2017 16:19

M87a50r66t68i96n 75H71e45j88t83m64á94n10e19k 9276387161768

Ano, cítím to s tím začarovaným kruhem úplně stejně, jen mám dojem, že to celé nebude podchyceno správně, což může rozvoj elektromobility pořádně zdržet. Obávám se, že infrastruktura se bude stavět zbytečně draze a koncepčně zcela chybně. Tuto problematiku řeší od stolu nekompetentní lidé, kteří potřebám elektromobilistů nerozumí jednoduše proto, že žádný elektromobil nikdy nevlastnili.

Vždyť doposud existují mimoni, kteří si myslí, že dobíjecí infrastruktura by měla kopírovat síť čerpacích stanic pohonných hmot. Tito lidé si nedokáží uvědomit, že elektromobil se nikdy nebude dobíjet stejně jako se do spalovacích vozů tankují fosilní paliva.

Jsem si jist, že se proinvestují miliony EUR z různých dotačních výzev EU a výsledek bude několik předražených rychlodobíjecích stanic na místech, kde je nikdo nepotřebuje a dotace na koupi elektromobilů určené jen vyvolené části obyvatelstva.

Copak jsou všichni tak slepí, když nevidí, že se tady opět zadělává na další průsery, ne příliš vzdálené těm solárním kauzám nedávné doby?

S každým novým nápadem jak podpořit rozvoj elektromobility mi vstávají hrůzou vlasy na hlavě a zvažuju, zda by to nešlo celé zastavit třeba podáním trestního oznámení.

Bohužel už jsem starej pes a proto jim všem vidím až do žaludku. Na druhou stranu právě proto, že jsem starej pes, tak si říkám, že to už přece nemůže být jenom můj boj.

0/0
30.8.2017 18:58

Z87d17e43n50ě34k 13M44o12r49á21v72e77k 5217428828503

První řetězec, kterému to došlo. Sice je to jen jedna vlaštovka, ale snad se někomu rozsvítí a přidají se další.

https://ekonomika.idnes.cz/lidl-elektromobily-instalace-dobyti-zdarma-fek-/ekonomika.aspx?c=A170801_144017_ekonomika_rts

0/0
15.9.2017 11:20

P66e62t73r 15B10ü81r76g35e14r 4617736347770

Hm, pán je nadšenec, bojuje co může. Ale má přitom problém už s pojmenováním základních fyzikálních jednotek: Citát - "potřebuji dobíjením v garáži čtyři tisíce kilowatt ročně". Zřejmě měl na mysli kilowatthodiny, místo kilowatt. Zdá se vám to jako prkotina? Když bych měl utratit půl milionu korun, tak bych po takovýchto informacích minimálně znejistěl...Rv

+3/0
24.8.2017 12:55

M17a38r12t89i83n 37H70e74j47t83m13á94n91e75k 9886677621798

Hm, pán je znalec, jenže můj elektromobil jezdí na kilowatty. Heč.;-D

+2/0
24.8.2017 18:00

J13a31r75o41m19í98r 14K86r14á78l 4710759864299

To tady daleko nedojedete. Pak ale nechápu ty vyhozené peníze za "INI" krám. ;-D

0/−1
25.8.2017 7:34

M40a17r56t45i82n 20H57e62j78t29m90á31n63e15k 9956947711558

Anebo na volty, vlastně!;-D

+1/0
24.8.2017 18:01

P41a84v85e15l 47K10u80t65i16l 9720786183949

Na elektrony kolego!

+1/0
28.8.2017 22:26

V27á91c80l40a86v 78K92a94f17t47a27n 7445709923186

kW/rok není sice úplně běžná jednotka ale tak proč ne :)

0/0
28.8.2017 9:14

P27e47t80r 40P10o62s80p68í36š58i75l 4698654886246

Kdyby byl k mání elektromobil velikosti třeba Fabie s reálným dojezdem cca 150 km při použití světel, topení nebo klimatizace a s cenovkou cca 300 tisíc, pak bych ho okamžitě koupil. Na ježdění do práce či jako druhé, případně třetí auto do rodiny ideální.

+1/0
24.8.2017 11:54

P50e24t60r 83Č30e37r55m86á57k 9238415559780

Což o to, první část by splnitelná byla - nejprodávanější elektromobily jsou ty menší modely do města, a 150km při normálním ježdění taky vesměs dají, jen ta cena je zhruba 3x násobná.

0/0
24.8.2017 12:10

P14e27t77r 87N33e21h98a26s58i37l 4932435434714

Tak tak. Taky bych ho koupil a asi hodně lidí. Ale prostě si musíme počkat až bude velkosériová výroba. Zatím je to jen takové přicmrdávání....

+2/−1
24.8.2017 18:42

D53a84v10i31d 79Z63a60h68r23a27d91n15í83č16e47k 3647817716681

Pořád se zde elektromobily omílají dokola a je to zbytečné. Elektromobil by mělo být levné autíčko, pro krátké cesty do práce a na krátkou vzdálenost. Stále porovnávání se spalovákem je nesmysl. Výhody elektromobilu jsou jasné. Malá poruchovost, nekouří (výfuk má u elektrárny), levné dobíjené a je tiché. Nevýhody jsou také jasné. Cena baterií (celého vozidla) a doba dobíjení (+ místo kde lidi dobijí). Takže dle mého se čeká na levný elektromobil, kde se automobilky nebudou předhánět kdo udělá s větším dojezdem, ale kdo ho postaví za rozumnou cenu s rozumným dojezdem. Myslím ale, že v zájmu automobilek není dělat bezporuchová auta, v zájmu státu není přijít o daň z benzínu atd. Takže tak.

+3/0
24.8.2017 10:11

M46i35r64e15k 90G69a44j19e59r 5881556469650

Souhlasim, ze bude ve mestech prakticky kdekoliv ve svete zajem o takovato levna elektricka auta na bezne cestovani. Nevyhodu pomaleho nabijeni na delsich cestach lidi proste prekousnou, pokud nebudou moci mit druhe auto. Velka auta typu SUV budou jeste dlouho jezdit se spalovacimi motory, ale az se to bude lidem vice prodrazovat, jejich poce bude klesat.

No a stat si dan vzdycky nejak vybere, treba pri kazdorocni povinne obnove registrace, jak uz to je v par statech v USA.

+1/0
24.8.2017 10:32

P37e32t70r 80B20ü58r58g82e19r 4667906237810

Při porovnávání výhod a nevýhod nezapomeňte prosím na to, že elektromobil v zimě netopí!

+2/−1
24.8.2017 12:48

M42a51r64t16i97n 47H47e95j76t43m30á24n29e20k 9306157771598

Přesně! ;-D Elektromobil totiž topí jenom v létě a v zimně naopak chladí. Přece k něčemu to tepelné čerpadlo využívat musí, to dá rozum. A ještě by tu někdo měl říci, že elektromobily nejezdí do kopce. Na to se tady zapomíná více, než na to že v zimě netopí. ;-D

+5/−1
24.8.2017 17:52

P56e35t78r 32N51e63h82a57s83i34l 4302505584304

Jojo tohle fakt dobrý vtip se chlámu už 2 hodiny....: )))))))))

+1/−1
24.8.2017 18:44

M83i75r50o33s88l54a21v 95P89a39t58o98c29k26a 1367109732582

Nikdy bych netusil, ze se mezi nami najde tolik lidi, kteri si najdou desitky duvodu, proc neco nejde, ci neni mozne: nejde, nelze, nefunguje. Vzdy to ale byli lide s pozitivnim myslenim, kteri svet zmenili k lepsimu. A tak to je i s elektromobilitou a OZE.

+3/−1
24.8.2017 9:18

D87a25v42i91d 96Z66a11h40r26a52d36n51í16č46e83k 3307947126831

Není OZE jako OZE. OZE po česku, kde se obrovskými dotacemi dotuje solární zlodějna, není OZE jaké si představuji já.

+5/0
24.8.2017 10:04

M29a40r29t70i41n 92H85e34j83t62m52á40n40e96k 9776447211458

Tak to musím souhlasit. A dobře nám tak. Proto nechoďme k volbám, aby si mohli naši politici zopakovat pár podobných taškařic, na nás dańových poplatnících. Já chápu, že přece z něčeho žít musí.

+3/−1
24.8.2017 11:42

Premium

Pokrok po švédsku: mizející pisoáry a genderově neutrální sport

Severská země přichází s revolučními nápady, kterým aplaudují pokrokoví liberálové z celého světa. Mizí pánské pisoáry,...

Premium

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson přijede s nehudební show. Získejte vstupenky zdarma

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson se předvede v poněkud netradiční roli. V rámci večera mluveného slova představí svou...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz