Diskuse k článku

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace má speciální konstrukci s bateriemi v podlaze a pohon všech kol. Ta roztáčí rovných 400 koní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e13t27r 47V81l34a39d92i28m96í41r 39Č69e12r74m91á65k 8163627795674

Mě se hrozně líbí, jak nadšenci řeší za kolik to dá stovku, případně jestli to na jedno dobití ujede výrobcem udávaných 300 nebo reálných 200km a jak s tím dojedou k moři. Pokud někdo vysloví pochybnosti, tak je smradlavej zpátečnickej petroleják.

Přitom nikdo reálně neřeší, že nikde, ale OPRAVDU NIKDE na světě zatím není plošná kapacita pro reálné plošné rozšíření a NIKDE není vidět, že by se tahaly nové, daleko silnější VN linie, že by se posilovaly trafačky a ani stávající rozvody na konci. A to všechno bude muset předcházet nejen masívní výstavbě veřejných nabíjecích stanic, ale i plošné možnosti "ob dům" nabíjet doma přes noc. Takže je to zatím opravdu jen pro pár nadšenců...

+2/0
19.3.2018 21:33

J92i85ř92í 88S77c78h48w89a87c26h 8388244198866

NIKDE NIKDO nebude rozšiřovat plošnou kapacitu, dokud nebude opravdu skutečně potřeba. Než bude "ob dům" auto čistě na elektřinu, tak to bude trvat nějakých 30 let. Stávající kapacity bez problémů utáhnou elektromobily "ob 3 domy" a než tohoto stavu bude dosaženo, tak to bude trvat asi tak 15-20 let.

+1/0
21.3.2018 0:21

J72a59n 67K27o45v13á21ř 8574841749877

Ten dojezd je počítán podle nějakých teoretických laboratorních podmínek podobně jako spotřeba? Nebo je to reálné číslo? Za jakých podmínek platí? Vezměme si nejvybavenější auto. Když pojedu 130 po dálnici, budu mít puštěnou klimatizaci, odvětrávání sedadel a bude hrát hudba, tak to bude reálně kolik? Kdo si chce tipnout?

0/0
13.3.2018 8:58

J70a71n 16V65á87c93l27a62v61í83k 3372386751199

Vždy je to nějaké laboratorní číslo podle konkrétní metodiky - reálné hodnoty se liší podle řidiče.

Nicméně najdete dojezd podle NEDC, WLTP i EPA.

0/0
13.3.2018 9:08

T28o73m14á34š 79V78a77l84d74e45r 7253560879

Mě by zajímalo kdo metodiku vymýšlí. Osobně si myslím, že tady automobilky lidi podvádí. A protizákonně. Kdy bych to měl hnát až k absurditě, tak když zanáším spotřebu do nákladů, chci odečítat z cesťáku, tak se okrádám. Mám vyzkoušeno na moderním voze , že psanou spotřebu je schopen splnit pouze za stálého použití tempomatu na rovinném terénu do 70km/hod. Od této rychlosti se neustále v grafu otevírají nůžky mezi teoretickou a skutečnou spotřebou vozu. Pokud tempomat vypnu, rozdíl ještě větší. Nejúspornější jízda je tzv. ekojízdou, ale to by mne Báča přímo rozcupoval za nerovnoměrnou , pomalejší jízdu.:-) Zajímavé je, že dvacet let staré auto se do hodnot výrobce vejde v pohodě a dá se na prázdné silnici jet i pod udávanou spotřebu v celku bez problémů.

+2/0
15.3.2018 15:28

J88o75s43e23f 17Š25o13l13t42e33s 8434108360623

Pokud pojedete 130 po dálnici s klimou a a vší běžnou výbavou a bude to v zimě s teplotou pod nulou, tak to bude minimálně 300 km.

0/0
13.3.2018 12:41
Foto

R80a95d79i57m 56K64r83o21u69t20i30l 7320931906899

Může mi někdo prosím napsat (u jakéhokoliv elektroauta):

a) kolik stojí jedno dobití do 80/100 % na rychlonabíječce/normální nabíječce?

b) jak dlouho trvá dobití do 100 %. Víme, že do 80 % je to za 40 minut; je doba nabíjení lineární?

0/0
13.3.2018 8:17

J24o58s10e14f 81Š57o51l41t61e43s 8474848940683

Je to podle velikosti baterie. Můj malobaterkáč s dojezdem kolem 160 km v létě má 18 kWh baterii, nabíjení spotřebuje asi 21 kWh, takže berme dojezd 120 km a 21 kWh. To máte na 100 km asi 18 kWh, cena v NT u mě dělá asi 2,5 koruny za kWh, takže 45 Kč na 100 km? Tak to asi vychází přibližně. Na rychlonabíječce se platí zpravidla paušál, takže to záleží na počtu nabíjení. Může to být od téměř nuly po 40 Kč za kWh. Doba nabíjení lineární není. Na 80 % dobíjím v létě 20 minut, na 100 % dobíjím ještě dalších 40 minut.

0/0
13.3.2018 12:44
Foto

R72a10d51i32m 36K46r33o41u97t39i61l 7290261746909

Děkuji

0/0
14.3.2018 9:03

L90u79k78á78š 70J44a92k81e79š 7206862881157

A je to tak, v reálném srovnání britského magazínu Auto Express i-pace ujel Tesle Model X 75D o celou jednu délku. Tesla přitom pro tento nejslabší model udává akceleraci z klidu na stovku za 5,2 sekundy.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/elektromobil-i-pace-jaguar-dc6-/ak_aktual.aspx?c=A180307_172836_ak_aktual_fdv

takže chápu to dobře srovnáno s nejslabší Teslou , ale titulek napíšeme ujel Tesle :D

+1/0
12.3.2018 21:56

V10í78t 76O92ž49a28n86a 1408208445144

Postavili proti své káře větší a těžší Teslu (nejdříve X 75D a pak X 100D) a po rozjezdu na 60(?)mil/hod šli na brzdy, proto Tesla přejela o ty 3 kroky dále.

Celé to video je natočeno tak šikovně, aby nebylo vidět o kolik je iPace menší a naopak, aby se zdál ten rozdíl v délce dráhy mnohem větší než ve skutečnosti byl.

0/0
13.3.2018 15:14

O85d89s44t81r17a64n63ě69n21ý 30U26ž38i60v93a59t85e65l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
12.3.2018 21:12

V45l87a61d25i25m16í12r 46K45r11á42l 4603396120382

Musk si baterky kupuje od Japonců a i krapet přepálil objednávku a má jich plnej sklad. V tom jeho gigafaku jenom kompletuje články a ani to mu moc nejde

0/−1
13.3.2018 9:42

J64o62s72e68f 96Š57o79l46t58e57s 8854768440253

Není to úplně pravda. V GT vyrábí články nového rozměru.

0/0
13.3.2018 12:46

P14a34v51e69l 17K92u60t86i27l 9190556293769

Super článek! Elektrický jaguar porazí nejslabší a výrazně těžší SUV od tesly ve zrychlení o 0,4 sec. Slušelo by se dodat:

Tesla Model X P100D (hmotnost 2,7t) 0-100 za 3,1 sec.

Tesla Model S P100D (hmotnost 2,4t) 0-100 za 2,7 sec.

Samozřejmě ale každé elektrické auto na evropských silnicích se počítá!

+4/−3
12.3.2018 18:35

P81e22t92r 61M28a69r39e20č51e48k 1393191829328

SUV proti SUV .. nebo ne? "Tesla prohrála .. fňuk fňuk .. " Rv

0/−3
12.3.2018 19:39

L94u10k95á55š 75J91a94k95e70š 7336762161177

Model X je SUV také ve variantě P100D to dá za 3,1. Zas chudák co to nepochopil. To je to samé jako nejsilnější Fábie proti nejslabší Octavce a neříci, že Octávka se dělá i v RS;-D;-D;-D

+2/0
12.3.2018 22:19

J37a67n 17V95á75c11l60a18v23í80k 3502786481759

A jak to vychází finančně?

0/0
13.3.2018 9:03

Z17d18e57n49ě18k 97M78o78r45á48v70e78k 5217688338713

Tak to porovnání je směšné. Postaví proti autu s výkonem 294 kW Teslu s výkonem 245 kW, navíc slabší baterie dodává nižší maximální výkon. To se pak můžou chlubit, že ji porazili. Jako by se Bolt chlubil, že porazil vozíčkáře. Proč si na porovnání nevzali P90D, který má 315 kW?

+3/−3
12.3.2018 18:08

P83e62t48r 89B93á71č80a 8685286495585

Ono uprimne, kdo porazi ten teslacke kram me absolutne nezajima.

Stejne jako nejaky nahaneni elektrickych hracek.

+2/−6
12.3.2018 18:41

Z59d20e46n56ě64k 81M29o24r36á52v83e28k 5557958908203

Tak potom nechápu, proč ten článek čtete? A proč proboha vůbec jdete do diskuze?

+2/0
12.3.2018 18:43

J52i24r55i 86F34i64n39k 1622930829563

Aby nám mohl sdělit že ho to nezajímá.. ;-)

+5/0
12.3.2018 18:56

P64e64t92r 11M62a83r42e49č25e50k 1643231239568

Aby si přečetl výrony od Tesla fans . :-P

0/0
12.3.2018 19:40

J74i31ř19í 10S30c97h73w52a16c66h 8558704738366

....které ho ale vůbec nezajímají....

+1/0
12.3.2018 20:36

J50i20ř26í 57C89e38j23n 2577801802192

A s nabitím na 80% je dojezd kolik?

0/0
12.3.2018 17:50

Z90d15e84n74ě62k 61M84o42r39á52v83e29k 5717888968803

Já fakt nevím, ale tipnu si - 80% maximálního dojezdu?

+7/0
12.3.2018 18:16

P12e12t17r 68M33a40r58e30č53e61k 1673411219538

;-DR^

0/0
12.3.2018 19:37

M66i62c85h68a70e77l 29K90o48n34e43č27n16ý 6732643519549

A nemyslí kapacitu baterií? To jsou totiž úplně jiný čísla než km dojezd. ;-)

0/0
12.3.2018 22:11

Z79d69e47n73ě32k 46M63o12r27á50v43e29k 5827918478673

Samozřejmě myslí kapacitu baterií. Za definovaných podmínek jízdy je maximální dojezd počítaný z plně nabité baterie, takže když budou podmínky jízdy stejné, tak s baterií nabitou na 80% ujede 80% maximálního dojezdu.

+1/0
13.3.2018 11:20

J16o15s29e27f 53Š48o62l61t29e20s 8694108260353

Ne, nejsou. % nabití se rovná % dojezdu. Tedy ve většině případů. Třeba nový Leaf má tu stupnici hodně nelineární a to je pak problém. Ale většina výrobců to má OK.

0/0
19.3.2018 11:07

N39a12t10á23l14i79a 90S43y96r62ů68č42k40o74v29á 8768431542525

Tak hlavne spravne nasadit chassis na zbytek auta...

0/0
12.3.2018 16:33

J82a19k21u95b 18S24e14k50e69r39a 6776930806925

Mě na těch elektrobilech fascinuje, jak se chlubí tím zrychlením. Zrychlení je fajn, ale u hodnot, které se přibližují motorkám je to lichá výhoda. Kdo potřebuje jezdit tak, aby lidi v autě 5x za cestu poblili?

U auta, potřebuju primárně udržovat nějakou uzitecnou pozadovanou rychlost, primárně na dálnici, 130 a více. A to je právě u těch tabletu na kolečkách největší slabina, a lepší to nebude protože odpor vzduchu...

+6/0
12.3.2018 16:12

Z16d53e35n15ě77k 51M77o37r37á20v48e34k 5467938378563

Samozřejmě nemusíte sprintovat s každých semaforů, ale když přijde na předjíždění na okresce, tak přesně tento parametr začne být zajímavý.

+4/0
12.3.2018 18:18

M50i68r90e71k 87G24a90j77e62r 5291756339490

Nenapadlo vas, ze je to proto, ze tyhle modely jsou prave nadupane tak, aby to zrychleni pritahlo kupce, kteri za ne daji ty miliony?

Pro vas samozrejme bohate staci slabsi Tesla Model 3 nebo nejaky plug-in hybrid.

0/0
23.4.2018 1:52

M74a15r89t79i28n 49S95i66c57h67y30n12g18r 1137306251880

co se baterie - životnosti týče tak se na to nesmíte dívat jako u mobilů a dalších opravdu spotřebních věcí. Dobíjení do 80 % její živostnost nějak nesníží, např. v Toyotě u hybridů se baterie nabíjí/vybíjí prakticky pořád, jízdou bržděním atd. a životnost je v pohodě více jak 300 tis km. Vše si hlídá systém, který např. nedovolí úplné vybití. Co škodí a trochu zkracuje životnost baterii např. u Tesly jsou právě ony superrychlé nabíječky, nicméně většina je nepoužívá na 100 % a většinou dobíjí přes noc v garáži.

+1/0
12.3.2018 16:05

L74a17d82i21s71l56a91v 71K88a84l38o45u39s 7705676661650

Auto s motorem z vysavače by mělo stát podstatně méně .;-D

+1/−2
12.3.2018 14:10

J80i28ř75í 44S61c65h91w26a78c11h 8348164178946

No nevím, ale 400k "vysavač" by ti během chvilky vcucl téměř vše co máš v pokoji nepřišroubované. ;-)

+4/−2
12.3.2018 15:40

P24e43t11r 62B83á16č69a 8725796825715

Ty nadsazky vetsinou moc nepobiras co. S tebou musi byt hrozna zabava.

+1/−4
12.3.2018 16:12

P32e34t62r 65M93a83l23i41š44k33a 6471535661493

A nepoužil náhodou taky nadsázku?

+2/−1
12.3.2018 16:30

P53e27t26r 87B42á59č36a 8655466835775

Ne, ten ma tradicne svoje trapny kecy.

0/0
12.3.2018 18:42

Z89d27e49n49ě76k 47M67o49r78á24v80e23k 5357618608843

Na to, že vás to nezajímá, tady těch trapných keců předvádíte docela dost.

+5/0
12.3.2018 18:51

J39a69k37u73b 63M85a81š69e80k 6182226940527

Lidi jsou tak zhejckany a liny prasata. na jednu nadrz musi ujet 600km jinak to je k nicemu. elektromobily maji proste smysl a velky. ano neujedou jako petrolky, ale kazda vec ma sve nevyhody a vyhody. vetsina lidi na svete vetsinou cestuji kratsi vzdalenost za den nez je vzdalenost na jedno nabiti. a pojedu dal, mno tak budu nabijet 2x za cestu no a? to Vas ta 1hodina navic zabije? date kafco. pokecate na nabijecce, pripadne dobry obed atd... je to ekologictejsi, je to klidnejsi jizda. mnohem levnejsi provoz (zatim), auto neobsahuje 10000 soucastek navic jen kvuli primitivni technologii spalovacich aut. mensi naklady pri servisu. atd atd.

+14/−9
12.3.2018 13:25

L12u94k59á97š 78K22m23e42n32t 5329377944500

A jaký mají smysl? Zatím má každé elektroauto již po výjezdu z továrny stejnou CO2 stopu jako běžný benzín po 8 letech provozu.

+9/−3
12.3.2018 13:31

J71a88k54u48b 14M73a10š36e13k 6372516420167

joo? aha to jsem netusil. prosim o zaslani studie, ze ktere jste sve poznatky cerpal.

+3/−4
12.3.2018 13:34

L10u71k11á45š 12K47m40e45n50t 5729477174350

Najděte si u Toyoty.

+5/0
12.3.2018 13:37

J88a59k49u36b 32M95a38š23e23k 6442626550287

mno pockat takova studie musi byt nezavisla, a ne od nejake spolecnosti ktera ma zajem na tom vydelat co nejvoce penez, ze?

ja tu nejake studie mam pripravene kdybyste si chtel pocist, ale nejdrive cekam tu od Vas kde se pise ze jen vyroba elauta je ekologicky stejne zatezujici jako petrolak s 8mi lety provozu. prominte ale to je absolutni nsmysl. verim tomu ze zatez vyrobit elauto bude horsi nez petrloaka, ale to elauto toho petrolaka za tech 8let predbehne nekolikrat. ... ale zalezi samo na podminkach a zemi kde je takove elauto provozovano. nicmene ze jsme v CR takze bychom meli brat v uvahu evrospske vyrobni a provozni standardy.

+4/−6
12.3.2018 13:50

R61i55c25h79a97r31d 84P65ů76ž60a 9860149700818

jasně, toyota byla lídr těchto technologií(jakých hybridů se prodalo víc než priusů?), kálí si tím pádem do vlastního hnízda, ale nejsou dost objektivní....hmm...

+6/−3
12.3.2018 13:52

J68a81k36u23b 22M32a42š55e71k 6712426420137

kdo zde mluvi o hybridu? hybrid je paskvil totallni. hybridy vznikly jen diky tomu ze verejnost elektromobilum eneveri a nic o nich nevi. zase to byl krok toyoty vytriskat na tom prachy.

kdyz uz ne elektru tak radsi petrola nez hybrid.

+3/0
12.3.2018 14:12

M97i59r39e24k 18G83a75j94e42r 5561766709780

Hybrid od Toyoty je idealnim prechodem od petrola k elektrice.

0/0
23.4.2018 1:54

R30a41d82e94k 56H94o11d53a96ň 9246747721763

a) nejde udělat "obecnou" studii pokrývající ekologii, protože dopady jsou logicky závislé od toho, co konkrétně vyrábíte. Na Teslu 100D logicky potřebujete více lithia a kobaltu než na Teslu 75D

b) ne všechny dopady jsou zřejmé. Dokážete vysledovat, kolik obyvatel Konga zemřelo v důsledku těžby kobaltu? Kolik obyvatel Prahy umřelo kvůli benzínu? Těžko

c) i další dopady jsou silně závislé na parametrech - ekologičnost vozidla bude závislá na tom, jakým energetickým mixem ho dobíjíte. Rakušan má tedy o dost čistší elektromobil než my, protože hydroelektrárna má minimální dopady. Problém s dobíjením jakoukoli jinou zelenou energií je v tom, že potřebujete zálohy které jsou většinou na fosilní paliva - i dopady jednoho vozidla v jednom státě se budou lišit v závislosti na roce

S tím "několikrát" bych byl dost opatrný. U nás máte půlku elektřiny z fosilních paliv. A už jen dohady nad čistotou jaderné energie (kde odpůrci vám řeknou "ale až to bouchne"...) to dost komplikují. Řečeno jinak, je tam tolik faktorů že je nemožné udělat jakýkoli jednoznačný závěr, pokud nebudete porovnávat jeden konkrétní model vozu s jiným, a pevně danou velikostí akumulátoru.

+6/0
12.3.2018 14:00

Najdete na iDNES.cz