Sobota 4. dubna 2020, svátek má Ivana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 4. dubna 2020 Ivana

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace má speciální konstrukci s bateriemi v podlaze a pohon všech kol. Ta roztáčí rovných 400 koní.

Dojezd 480 km, baterie s kapacitou 90 kWh a čas pro jejich dobití na 80 % pomocí rychlonabíječky jen 40 minut. To jsou hlavní parametry, které z nového Jaguaru I-Pace dělají seriozního konkurenta tesly.

Pětidveřové auto má vlastní konstrukci. Kabina je posunuta vpřed, pod přední kapotou totiž není klasický spalovací motor, ale jen jeden z elektromotorů a řídící elektronika. Druhý elektromotor se usadil mezi zadní kola, v podlaze mezi nápravami se pak nacházejí baterie. Proto má i-pace poměrně vysokou stavbu karoserie (výška 1565 mm) a také zvýšený posaz.

Karoserie je, stejně jako u všech ostatních jaguarů, vyrobena z hliníku. I díky tomu se podařilo hmotnost 4,68 metru dlouhého elektrického hatchbacku udržet na 2,1 tuny.

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace

Každý z elektromotorů má výkon 200 koní, celkem tak všechna kola pohání síla 400 koní, neboli 294 kW, resp. 696 Nm. S tímto pohonem Jaguar udává akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. A je to tak, v reálném srovnání britského magazínu Auto Express i-pace ujel Tesle Model X 75D o celou jednu délku. Tesla přitom pro tento nejslabší model udává akceleraci z klidu na stovku za 5,2 sekundy.

Interiér nese rysy ostatních jaguarů, fanoušky moderní elektroniky potěší třemi displeji – jeden nahrazuje přístrojový štít, druhý, dotykový, ovládací panel klimatizace a rádia a třetí plní již tradiční úlohu dotykově ovládaného multimediálního systému. Podobné uspořádání, i když v jiném grafickém provedení, představil už loni Range Rover Velar. K multimediálnímu systému se lze připojit celkem přes šest USB konektorů.

Směr jízdy se ovládá tlačítky na středové konzole, místo řadicí páky zaujala odkládací přihrádka. Plynový pedál po vzoru jiných elektromobilů ovládá zrychlování i zpomalování – při jeho uvolnění začnou elektromotory dobíjet baterie. Kromě toho má i-pace samozřejmě i kotoučové brzdy, vpředu o průměru 350 mm a vzadu 325 mm.

Fotogalerie

Zavazadlový prostor pojme 656 litrů, štědrá je i nabídka místa pro cestující. Kvůli malé vzdálenost mezi sedáky a podlahou ale jaguar vnitřní délkou docela plýtvá, pohodlně se totiž usadíte jen s nataženýma nohama.

Jediná motorizace EV400 a tři stupně výbavy. Základní S stojí 2,04 milionu korun a obsahuje LED světlomety, navigaci, audio Meridian s výkonem 380 W, parkovací kameru a senzory nebo udržování v jízdním pruhu. Dále existují výbavové stupně SE, HSE a speciální First Edition.

K příplatkové výbavě patří kola o velikosti až 22 palců, karbonové doplňky exteriéru, odvětrávaná sedadla, head-up displej, ale třeba i vzduchový podvozek a adaptivní tlumiče. Plně vybavený Jaguar I-Pace vyjde na tři miliony korun.

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Elektroaut v kraji rok od roku přibývá, nabíjecích stanic je zatím málo

Na A8 v Irschenbergu jsme chtěli koupit rakouskou dálniční známku, na absolutně...

Nástup elektromobility je výzvou nejen pro automobilky, ale i pro firmy a jednotlivce. Hustota sítě...

Třetina úředníků pojede v elektromobilu. EU chce, aby ostatním šli příkladem

ilustrační snímek

Evropská unie chce snížit počet aut se spalovacím motorem. A veřejná sféra má jít příkladem. Od...

Trh s auty ovlivňují emise. Elektroauta převáží v roce 2030

Nabíjecí stanice IONITY u čerpací stanice OMV na dálnici D5 u Berouna

V Evropě se zrychluje prodej elektrifikovaných verzí automobilů. Podle odhadů do roku 2025 dosáhnou...

Unikátní test čtyř typů motorů: Elektromobil se nevyplatí, vede klasika

Test 4 ruzných typů motorů

O elektromobilitě se hodně mluví, ale v běžném provozu se takové auto nevyplatí. Jak je na tom...

Pokutám za CO2 se výrobci nevyhnou, záchranou je nereálný růst elektroaut

Škoda Citigoe iV

Ani ne za rok má průměrné auto vypouštět jen 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. To je vzdálené...

Mahindra Atom má být nejlevnější elektroauto světa

Mahindra Atom (Autosalon Auto EXPO Dílí 2020)

VIDEO Dillí (Od zpravodaje iDNES.cz) Mahindra Atom je malá elektrická krabička na kolech. Na přeplněných indických silnicích by měla...

Svůj elektromobil má už i Sony. Prodávat jej zatím neplánuje

Elektromobil Sony Vision S

VIDEO Vlastní elektromobil má už i japonský elektronický a zábavní gigant Sony. Představil jej na...

  • Nejčtenější

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede nejméně do půli dubna

Největší český zaměstnavatel, automobilka Škoda Auto, prodloužila kvůli koronaviru odstávku výroby nejméně do 14....

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky
Premium

S mobilem pod polštářem: dispečerka má na povel autobusy a řidiče

Netočí volantem, přesto ve dne v noci najezdí stovky kilometrů. Se svými řidiči. Naďa Mendlová je dispečerkou...

Nejhorší pád od války: prodeje aut klesly v ČR o třetinu, Itálie minus 85 %

Koronavirus „napadl“ i registrace osobních aut v Evropě. V Česku se v březnu meziročně prodalo o 35 procent méně, v...

Pozor, pálí. Parní zjev z Verneovky startuje 45 minut a ujede pět kilometrů

Má pět koní, dojezd na plnou nádrž pět kilometrů a maximální rychlost odhadem třicet za hodinu. A pohání jej pára....

Premium

Čistička vzduchu do auta filtruje dráždivý prach. Test potvrdil, že funguje

Palubní čističky vzduchu mohou zlepšit kvalitu ovzduší uvnitř auta. Koupit se dají od tisíce korun. Magazín Motor...

TEST: Jaká je kosmetika od Nivea Baby?
TEST: Jaká je kosmetika od Nivea Baby?

Dvacet maminek mělo možnost vyzkoušet šetrnou kosmetiku od Nivea Baby, která je určena těm nejmenším do 3 let. Jak dětem vyhovoval micelární gel a krém proti opruzeninám? A sáhly by maminky po této kosmetice znovu?

Najdete na iDNES.cz