Úterý 20. dubna 2021, svátek má Marcela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 20. dubna 2021 Marcela

Automobilky na rozcestí: sebevražda elektrickým proudem je jedinou možností

  10:18aktualizováno  16:42
Vynálezy Nicolause Otta a Rudolfa Diesela to mají spočítané. Mnohde už zcela přesně. Jednotlivé země se předhánějí, odkdy zakážou vozy se spalovacími motory a mnozí šéfové automobilek šokují termíny, kdy vám prodají již jen výhradně elektricky poháněný model. Byznys s auty se zejména v Evropě dostal do vleku klimatické ideologie.
Část 1/7
Audi e-tron GT

V minulosti se mluvilo o tom, kdy dojde k ropnému zlomu, tedy okamžiku, kdy začne docházet ropa. Té je však díky novým technologiím těžby podle aktuálních předpovědí víc než dost. Zlom přesto nastane, směrem k elektřině. Z ekonomického hlediska je opuštění osvědčených technologií, ve kterých měla Evropa vždy náskok, čirým nesmyslem. Proč začínat znovu od nuly a šmahem opustit to, co funguje?

Tady již klasické ekonomické poučky o poptávce a nabídce neplatí. Zákonodárci upravují podmínky tak, že byznys s auty má k volnému trhu daleko a na logiku není také moc prostoru (čtěte komentář).

Automobilky jsou tlačené vyrábět to, co jim regulátoři umožní, a zákazníkům nezbude nic jiného, než tyto modely kupovat. Byznys již nevratně zasáhla politika a ideologie a realita je neúprosná. Nářky na internetových fórech jsou sice hezké, ale tady jde o přežití. Kdo si to včas uvědomí, ten má ještě šanci vyváznout z této šlamastyky maximálně s odřenou kůží.

Je podle vás přechod k elektromobilům správný?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00neděle 21. března 2021. Anketa je uzavřena.

NE11414
ANO1439

Ministři životního prostředí zemí Evropské unie na konci loňského roku podpořili výraznější omezení emisí skleníkových plynů. O konečné podobě normy, která počítá s redukcí zplodin do roku 2030 nejméně o 55 procent proti hodnotám z roku 1990, začnou státy od příštího roku vyjednávat s Evropským parlamentem. Europoslanci se netají tím, že by chtěli mít limity ještě přísnější.

Svou strategii musela s výhledem na přísnější emisní normy přizpůsobit řada automobilek. Značka Volkswagen dříve uváděla, že jen na evropský trh musí ročně dodat o 300 000 elektromobilů více. V poslední době se debatuje o tom, jak zajistit potřebné baterie, připomněla agentura DPA.

Autor:
  • Nejčtenější

Řidiči budou muset při předjíždění cyklistů dodržet vzdálenost 1,5 metru

Poslanci se přiklonili k větší ochraně cyklistů. Řidič bude muset při předjíždění míjet cyklistu nejméně ve vzdálenosti...

Parkování v Židlochovicích: maximálně jedno místo na rodinu a další sdílené

Přestože Češi mají v průměru dvě auta na domácnost, budou mít budoucí majitelé bytů v nové čtvrti Chytré Líchy v...

Škoda Kodiaq dostala novou příď, RSo vyměnilo TDI za benzin

Škoda Kodiaq, kterou zahájila česká automobilka v roce 2016 svou SUV ofenzivu, se dočkala designové i technické...

Pět hvězd pro bohaté. Crashtest dacie a elektrické škody vysvětluje rozdíly

Doba, kdy téměř každé nové auto skoro samozřejmě dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autopowerbanky: políček energetickým šmejdům a flotily enyaqů místo Dukovan

Premium Mnohé nasvědčuje tomu, že za velkým tlakem na elektromobilitu v Evropě může stát i snaha udělat z elektromobilů jakési...

Války budoucnosti mohou probíhat v lidské mysli, říká bezpečnostní analytička

Premium Její znalosti sice využívají vojáci a jeden kolega ji prý s nadsázkou navrhl jmenovat čestnou generálkou britské...

Otevřeme školy, vše ostatní počká, říká ministr zdravotnictví Arenberger

Premium Ministr zdravotnictví Petr Arenberger po týdnu ve funkci poodhaluje další vývoj boje s pandemií, prioritou zůstává...

Bojím se, že papírové peníze v Česku skončí do pěti let, říká ekonom

Premium Mezinárodní měnový fond již před pár lety poukázal na to, že by papírové bankovky či kovové mince mohly z ekonomiky...

  • Další z rubriky

Superaudi do zásuvky ukazuje, kde dává elektrifikace smysl

Audi konečně pochopilo, že cesta k prodeji elektromobilů není nabídnout auto, které bude za každou cenu jiné. Ale když...

O kolo lepší motorku vymysleli Ital a Němec. Každý zvlášť. Teď je opět hitem

Premium Mají vpředu dvě kola, naklánět se však umí jako běžná motorka. Tříkolové skútry jsou dnes fenoménem hlavně evropských...

Návrat po 40 letech: V Japonsku vyštrachali italský „hřích mládí“ Mazdy

Premium Příběh „ztraceného“ prototypu Mazda MX-81 Aria, který po čtyřech dekádách znovu ožil, odkrývá mnohé dosud neznámé...

Pět hvězd pro bohaté. Crashtest dacie a elektrické škody vysvětluje rozdíly

Doba, kdy téměř každé nové auto skoro samozřejmě dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro...

Královna se rozloučila s Philipem bílými květinami a vlastnoručním vzkazem

Královna Alžběta II. se rozloučila s mužem, který stál po jejím boku celých 73 let. Posledními vzkazy pro prince...

Z Philipova pohřbu odcházeli bratři William a Harry v důvěrném hovoru

Na hradu Windsor byl v sobotu pohřben princ Philip, manžel královny Alžběty II. Velká pozornost se upírala také na...

Hráče vyloučili z turnaje, protože měl příliš vysoko nastavený jas obrazu

Známý streamer Tfue přišel o vítězství v turnaji o dvanáct tisíc dolarů kvůli tomu, že měl příliš vysoko nastavený jas...

Bojím se, že papírové peníze v Česku skončí do pěti let, říká ekonom

Premium Mezinárodní měnový fond již před pár lety poukázal na to, že by papírové bankovky či kovové mince mohly z ekonomiky...

Je to podraz, říká organizátor koncertů Cesta ze tmy. S projektem končí

Už za týden měl prostory pražské Lucerny rozeznít první koncert ze série Cesta ze tmy. Ministr zdravotnictví Petr...