Všichni ve stopách Tesly
Jako první si tuto nevyhnutelnost radikální změny a následování Muskovy Tesly uvědomil šéf koncernu VW Herbert Diess: „Volkswagen se musí rychle transformovat, aby neskončil jako Nokia.“ Všechny koncernové procesy byly a dále budou podřízeny tomuto cíli a vše co mu stojí v cestě, půjde dříve či později pryč (Diess kvůli tomu nasazoval krk naposledy v prosinci před dozorčí radou koncernu, čtěte zde).
Důležité je mít na tuto radikální obměnu dostatek finančních zdrojů. Již v pololetí to nejspíš dopadne odprodejem či outsorcováním značky Bugatti prostřednictvím Porsche k chorvatské firmě Rimac, ve hře je podle posledních informací i uvedení stuttgartské značky na burzu.
A i další rychle procitají. Do elektrifikace masivně investují všechny velké koncerny. (Ne)náladu k těmto změnám asi nejlépe vyjádřil šéf koncernu Stellantis Carlos Tavares: „Současné požadavky na snižování emisí oxidu uhličitého jdou daleko za hranicemi toho, co se dá označit jako ekonomicky proveditelné a společensky ospravedlnitelné.“ I on však koncern Stellantis směřuje k rychlé elektrifikaci.
Někde je to snadnější a logické. Kupříkladu pro Smart, vyrábějící malá městská vozítka (po přestěhování do Číny a dalším vývoji v režii koncernu Geely) je to rozumné a prakticky jediné možné řešení. Nedávno úmysl vyrábět již jen 100% elektrická auta oznámili zástupci značek Alpine, Bentley a Jaguar. Před několika dny definitivně také Volvo.