Není na výběr
Zejména v Evropě automobilky kvůli stále větším restrikcím v podstatě nemají jinou šanci, než co nejrychleji vyřadit z nabídky auta se spalovacími motory. Chystaná emisní norma Euro 7, která začne platit od roku 2025, znamená de facto nadiktovanou elektromobilitu, neboť kdo nesplní přísné limity, toho zničí stále se zvyšující likvidační pokuty za nadlimitní emise oxidu uhličitého. Tady vodík, ani nic jiného tak rychle nepomůže. Stále více měst v západní Evropě vyhlašuje nízkoemisní či bezemisní zóny a jednotlivé země světa již navíc oznámily, odkdy zakážou prodej nových automobilů se spalovacími motory.
V Norsku a Jižní Koreji jim vystaví stop již za čtyři roky a o stejném termínu se reálně diskutuje i v Nizozemsku. V případě Dánska, Indie, Irska, Islandu, Izraele, Slovinska, Švédska, Velké Británie (s výjimkou plug-in hybridů, které mají dostat pětiletou výjimku) má být tou metou rok 2030. Německo přesný ještě nemá, ve hře je ale rovněž tento termín. Japonsko nepovolí prodávat „spalováky“ od roku 2035, zatímco Francie, Portugalsko, Španělsko a Kanada zatím počítají s rokem 2040.
Čína si termín ještě nestanovila a zatím má systém kvót, velmi reálně je ale možné mluvit o stejném roce. A zeleným pohonům je příznivě nakloněna i nová americká administrativa. Nejdál je zatím Kalifornie (2040).