Diskuze

KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přinášejí víc problémů než výhod

Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I to nabízí nový zelený úděl, který prosazuje EU, píše ve svém komentáři pro MF DNES vedoucí redakce Auto.iDNES.cz František Dvořák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Autor píše spousty pravdivých faktů a přidává si k tomu své nesmysly. Např:

1. Uršula sama přeci nerozhodoje - schválil to parlament UE včetně našich zástupců a určitě proto, že je to nutnost, ne jen výmysl Uršuly

2. Elektromobil nemusí už dnes stát 2x tolik co nafťák - porovnejte si cenu Enyaq a Kodiaq diesel se stejným výkonem a výbavou - stejná třída, cca stejná cena

3. konec prodeje nových aut se spalovacím motorem v r2035 dnes v roce 2021 nevidím jako pohromu a konec mobility. Nová auta pak mohou být elektrická, nebo vodíková a obnova zbývajících benzinových bude trvat dalších 25 let, ted ycca do r. 2060 = kdo ví co bude za technologie a jestli ještě bude vůbec ropa.

4. Konec, nebo omezení mobility může způsobit mnoho jiných faktorů už v roce 2022 než elektromobilita v roce 2035: není AdBlue, omezení pro ty co mají moderní diesely, nejsou čipy, není hořčík do Al slitin, nevyrobí se žádné auto = to je pohroma pro náš průmysl už teď

Kdo ví co bude v roce 2035 - jsou to jen plány které se mohou průběžně měnit dle stavu techniky vývoje nových baterií, zdrojů vodíku a zdrojů energie obecně. Takže celý článek je jen účelové štvaní proti EU, která přitom nám peníze na změny k lepšímu položila k nohám!

0 0
možnosti
Foto

To Ivca Bojič - pane, tato média patří maďarskému magnátu panu Sorosovi. Tam směřujte svůj hlas!!!

0 0
možnosti
IB

Jak Babiš řekl, tak Dvořák udělal. Agitka proti EV, aby mohl Babiš cpát řepku do nafty. Naštěstí mu nevyšel tah navýšení biolíhu, který by mohl likvidovat staré motory.

2 2
možnosti

Hlavně potrefená Uršula a celá EU jde do kopru. Že severských států Švédsko Norsko se vozí totální šroty do Hamburku odsud do Afriky vím co píši. Z Německa Francie Holandska se vozí šroty k nám do tzv. Východní Evropy sami mají na všechno dotace a nám nutí nesmyslné předpisy. Pokud tedy uršula chce jednotnou EU tak ať jsou i rovnocenné dotace pro všechny nejen na řepku olejnou.

2 0
možnosti
JS

Zajímavé, že ani autor a ani diskutující nezmiňují, proč EU prosazuje ukončení spalování fosilních paliv. Někteří zde mají starost o děti, které až vyrostou, tak budou doplácet na dnešní zelená rozhodnutí. Ale vůbec jim nevadí, že když se změna neprovede a nepovede, tak ty dnešní děti budou mít úplně jiné starosti než elektroauto...

4 9
možnosti
MK

Když ta změna nepovede k zamýšlenému cíli, budou mít těch starostí až nad hlavu.

Zatím nebyl úspěšný žádný celospolečenský krok, v důsledku administrativního nařízení.

1 0
možnosti
JD

J16a96n 10D93v97o19r97a92k

1. 8. 2021 23:18

Pane Hájek , kolik pak stál ten Váš hybrid? a myslíte si, že je to auto pro normálně vydělávající lid? A myslíte si, že po zavedení více jak 50 procent elektro aut bude cena elektřiny na dnešní úrovni? Jak myslíte, že stát nahradí výpadek ze spotřební daně na benzin a naftu? Až si sám odpovíte těchto pár otázek zjistíte, že Váš názor na elektromobilitu také není košer. Kdyby nechali vývoj na trhu a automobilkách určitě by se prosadily elektro auta pro určitý segment trhu a postupně by možná začala vodíková éra, ale to vše není možné nařídit. To musí jít přirozenou cesto vývoje.

6 0
možnosti
MH

Podle mě je nejvíce přehlíženým průšvihem fakt, že vzhledem k minimálnímu podílu osbáků na současném zplodinovém mixu je jejich náhrada EV už zbytečná.

EU zase za obrovských nákladů trvá na nesmyslu.

10 0
možnosti
Foto

Mě to je už jedno. Než si Uršula prosadí své (pokud jí mezitím někdo nevyšoupne na smetiště dějin), budu natolik starej, že mi doktor nedá papír na řízení auta, nohy shnijou natolik, že budu sedět na vozejčku a elektrokolo věnuju dětem.

Akorát těch dětí, je mi líto.

A propo, nedalo by se složit na nějakýho ukrajinskýho mafiána, aby s Uršulo uuzatočil? Kdyby každý evropský majitel auta dal korunu, to by už něco hodilo.

3 0
možnosti
PM

P58e28t11r 13M10o22o25s

1. 8. 2021 1:34

Jenom Uršulu? Najmout komando, které vyhází celou EK z oken na chodník! Je to tam samej bastard zelenej!

5 0
možnosti
Foto

Jezdím autem do práce, za zákazníky a na nákupy (od nás z vesnice to jinak moc nejde). Takže nabití 200-300 km mi stačí skoro na 10 dní. Jednou za měsíc ujedu za víkend 100-200 km.

Pro tento účel mi stačí Fabie za čtvrt milionu místo eletromomobilu za milion a čtvrt. Ušetřil jsem milion. I kdyby benzín zdražili 10x, furt se mi ta Fabie vyplatí.

Myslím, že takových lidí bude velmi hodně. U nás na vesnici skoro všichni.

11 0
možnosti
HM

H14o25n86z80a 89M79i73c33h28l

30. 7. 2021 23:40

sanitky, hasiči, taxíky, dealeři drog,? tam se přece nemůže čekat na nabití!

7 0
možnosti