Pondělí 30. listopadu 2020, svátek má Ondřej
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 30. listopadu 2020 Ondřej

Elektrický supersport pro nekonečnou zábavu Infiniti Emerg-E

  14:00
Automobilka Infiniti přivezla do Ženevy lákavý koncept supersportovního vozu, který vyvolává vzpomínky na legendu od konkurenční Hondy, model NSX. Klasický sporťák s motorem vzadu pohání především elektromotory, malý benzínový motor slouží jako generátor.

Infiniti Emerg-E | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Svět supersportovních cestovních aut se v poslední době znovu zhlédl v klasické koncepci. Což znamená motor vpředu a pohon zadních kol. Dlouhatánské kapoty  dominují rychlým autům a ještě před zhruba desetiletím populární koncepce s motorem uprostřed, tedy za sedadly posádky, zůstává vyhrazena jen nejostřejším kusům postaveným okolo motoru.

Infiniti Emerg-E

Infiniti Emerg-E

Technická data

Pohon: dvojice elektromotorů o výkonu 150 kW, točivý moment 1 000 Nm

Akumulátor: Lithium-fosfátový, kapacita 14,8 kWh při 25 °C

Spalovací motor: Tříválec Lotus  1,2 litru, 35 kW při 3 500 1/min, 107 Nm při 2 500 1/min

Rozměry: 4 464 x 1 954 x 1 219 mm (d x š x v), rozvor 2 624 mm

Hmotnost: 1 598 kg

Maximální rychlost: 208 km/h

Dojezd: 48 km (elektrický), 480 km (kombinovaný)

Jedním z mála "obyčejněnších" supersportů s touto koncepcí je Audi R8. Donedávna byla klasickou ukázkou této školy také japonská Honda NSX, která se chystá na novou generaci. Možná v ní se trochu vidí i designéři Infiniti, kteří pro ženevský autosalon připravili studii Emerg-E.

Ne že by přitom opisovali od designérů Hondy a jejich 22 let starého designu. Ale společné atributy tu jsou: futuristický design japonské školy se tu mísí s líbivými nadčasovými tvary. Na první pohled vypadá Infiniti Emerg-E elegantně a na koncept až překvapivě civilně. Ne nadarmo má auto ukazovat nový designový směr automobilky. A kdo ví, třeba opravdu Infiniti chystá soupeře pro Lexus LF-A.

Je to elektro-hybrid

Technika použitá v konceptu civilní není. Konstruktéři Infiniti kvůli ní možná použili koncepci s motorem před zadní nápravou schválně. Dává více prostoru na zástavbu celého ústrojí. Emerg-E je vlastně elektromobil s prodlouženým dojezdem, tak jako třeba Chevrolet Volt nebo sesterský Opel Ampera. Na rozdíl od těchto aut je ale technika trochu radikálnější.

Za sedadla v kabině se vešly baterie i malý spalovací motor. Zadní kola pohání dva elektromotory. Každý o výkonu 150 kW, tedy 201 koní. Dohromady má Emerg-E k dispozici 300 kW výkonu. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění. Lithio-fosfátový akumulátor za sedadly má kapacitu 14,8 kWh a je schopen auto pohánět zcela na elektřinu na trase dlouhé až 48 kilometrů .

Pak vstupuje do hry tříválcový spalovací motor o výkonu 35 kW, který je schopen akumulátor dobíjet. Dobíjení ze zásuvky trvá 10 hodin při nabíjení proudem 13 A nebo 6 hodin při 16 ampérech. To jsou mimochodem hodnoty, které zvládnou leckteré domácí rozvody.

Infiniti Emerg-E

Nízká spotřeba s otazníky

Infiniti tvrdí, že na trase cyklu NEDC (evropský testovací cyklus, ve kterém se měří spotřeba) auto vypustí průměrně 55 gramů CO2 na kilometr jízdy. Celkově ujede Emerge-E na jedno nabití a celou nádrž 480 kilometrů. Nádrž má objem 30,6 litru.

Neškodilo by, kdyby se Infiniti (a vůbec automobilky ukazující auta s palubními generátory elektřiny) pochlubily tím, jak jejich ústrojí fungují. Pokud totiž od celkového dojezdu odečteme 48 elektrických kilometrů, vyjde nám, že na třicetilitrovou nádrž urazí Emerg-E 432 kilometrů, což znamená průměrnou spotřebu asi 7 litrů na 100 kilometrů. I při započtení celé délky dojezdu je průměr necelých 6,4 litru.

To je sice na auto s výkonem 400 koní velmi zajímavá hodnota, která ale vyvolává řadu otázek. Především se ani náhodou neblíží udávané průměrné hodnotě emisí 55 gramů CO2 na kilometr, ta bude platit pouze pro testovací cyklus NEDC. Zároveň je otázkou, po jakou dobu má řidič k dispozici plný výkon pohonné soustavy a jak se auto bude chovat při ostré sportovní jízdě.

Fotogalerie

A že tu zrovna Emerg-E zvládat umí. Na 60 mil za hodinu, tedy 96 km/h, zrychlí za pouhé 4 sekundy a na 208 km/h (což je maximální rychlost auta) trvá zrychlení pouhých 30 sekund.

Britská spolupráce s Lotusem

Při konstrukci nového konceptu se vývojáři z Nissan Design Europe z londýnského Paddingtonu spojili s britským Lotusem. S tím Nissan spolupracuje již déle než desetiletí a po zjištění, že Lotus pracuje na voze stejné koncepce, se firmy rozhodly pro spolupráci na projektu. Zmíněný tříválcový motor o objemu 1,2 litru tak například pochází od Lotusu.

Jednorychlostní převodovou soustavu dodává firma Xtrac. Ta patří společně s Lotusem do konsorcia firem, které získaly na vývoj ekologických technologií granty od britské Rady pro technologické strategie. Rada mimo jiné přispěla i na vývoj nejnovějšího konceptu Infiniti. To znamená, že technika použitá v Emerg-E má blízko té sériové, právě projekty ekologických řešení s cílem brzké výroby totiž Rada podporuje.

Hybridní technika Emerg-E se může objevit v některém z budoucích sériových modelů Infiniti. A milovníkům aut by určitě nevadilo, kdyby automobilka nacpala  pod zadní kapotu konceptu poctivý osmiválec a poslala ho do výroby také.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Slováci slibují elektromobilům revoluční baterii, vyrobí ji příští rok

Baterie pro elektromobily Nissanu

Slovenská firma InoBat Auto představila prototyp baterie pro elektrovozidla, s hromadnou produkcí...

Chceš SUV? Zaplať tučnou pokutu. Francie vyrazila proti těžkým autům

SUV Komandant

Chceš jezdit velkým autem? Zaplať. A je jedno, jestli to má být Volkswagen Touareg nebo ekologický...

S požáry elektromobilů budou patálie, vzniká při nich spousta jedů

Švýcarská laboratoř zkoumala látky, které vznikají při požáru akumulátorů pro...

VIDEO Co se stane, když v tunelu nebo v podzemní garáži vzplane elektromobil? Touto otázkou se zabývali...

Elektrovozy dorovnávají náklady na provoz klasická auta, v Česku to neplatí

Škoda Enyaq iV

VIDEO Nákupní cena vozu je jedna věc, druhá jsou celkové náklady na jeho provoz a vlastnictví....

Musk slibuje levnější baterii bez přehřívání. Změnil jí kontakty

Pohled shora na strukturu nového článku, kterým chce Tesla zjednodušit a...

Velké plány má Elon Musk a automobilka Tesla, kterou založil. Se svým týmem se snaží zlevnit a...

Elektroaut se letos v Česku prodalo už 1477, vede Citigo iV

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

VIDEO Prodej elektromobilů na českém trhu se za osm měsíců meziročně téměř ztrojnásobil na 1 477 vozidel....

Škoda představí nový elektromobil v Praze. Enyaq ukáže prvního září

Obrázek siluety Škody Enyaq po úpravě grafikem

VIDEO Škoda Enyaq iV, jak se nový bateriový model z Mladé Boleslavi jmenuje, bude mít světovou premiéra...

  • Nejčtenější

Evropu mají zaplavit čínské elektromobily, právě dorazily

V úterý 24. listopadu ve čtyři hodiny odpoledne zakotvila v anglickém Bristolu první přímá lodní linka pro dovoz...

Na křižovatce se umíralo, teď se tam vůbec nebourá. Stačila malá změna

Na lesní křižovatce poblíž Lipníka provoz v posledních letech velmi zhoustl. Je to jednak kvůli rychlému spojení od...

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny začátky, je i...

Novozélandská policie nasadí Škody Superb. Nahradí končící značku Holden

Novozélandská policie koupí nové vozy pro své hlídky od firmy Škoda Auto. Nahradí jimi automobily značky Holden, která...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přechod na elektropohon zaviní pokles příjmů z daní. Británie chystá mýtné

Vláda Spojeného království uvažuje o zpoplatnění silnic po přechodu většiny vozidel se spalovacím motorem na elektrický...

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...

  • Další z rubriky

BLOG: Zelené sny bohatých jsou bičem na chudé

Celé to zelené šílenství směřuje k tomu, že hrstka hodně bohatých bude ještě bohatší, pár milionů celkem bohatých bude...

Srazit emise u aut se nedaří. I přes hromadnou hybridizaci CO2 roste

Vykazované průměrné množství emisí osobních aut na českých silnicích za poslední dva roky stouplo o jedno až čtyři...

Nový šéf Škody: O elektromobilitě je rozhodnuto, nové šance jsou v Africe

Premium Thomas Schäfer je od srpna novým šéfem značky Škoda. Do Mladé Boleslavi nastoupil v roce koronavirové paralýzy a...

Nasadit auta na ramena a jít. Siláci soutěžili na Krymu

Siláci poměřovali síly v krymském Sevastopolu v soutěži nazvané poeticky „Lidé silnější než stroje“. Ruští vazouni to...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Jsem znechucená, říká Eva Burešová, kterou vyfotili s Forejtem z MasterChefa

Eva Burešová (27) a Přemek Forejt (33) byli společně vyfoceni, jak vycházejí z domu, kde herečka bydlí. Hvězda seriálu...

Tahák: 20 klávesových zkratek, o nichž jste možná neměli ani potuchy

Uživatelé Windows jistě znají notoricky známé klávesové zkratky jako Alt + F4, Alt + Tab, Windows + E, Windows + C,...

Ordinace v růžové zahradě za půl roku skončí, co seriál nahradí?

Po více než patnácti letech od okamžiku, kdy padla první klapka, začal tvůrčí tým seriálu Ordinace v růžové zahradě 2...

Kapitán je na tahu, bude šach mat, oznámil po líbánkách Pavel své ženě

Psycholožka, terapeut a genetička vybrali na základě testů i DNA mezi více než patnácti sty přihlášenými jednotlivci...

Promoření? Odvážný sen, tragické následky. Stádní imunita funguje jinak

Jak se nejlépe zbavit covidu-19? Už od jara mluvili někteří odborníci o kontroverzní strategii známé jako „promořování“...