Diskuse k článku
Česko nemá centrální registr nabíječek elektroaut. Odhad je 200 míst
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
M10a10r10t10i10n 10K10o10u10š10a 6105104104Jejda - to se mi úplně udělalo slabo - já nevím kde jsou nabíječky a kolik jich je. |
![]() |
P10e10t10r 10B10á10č10a 8105106105105Klidne si to nechte, nepotrebujem nabijecky pro slepou a zbytecnou vetev aut. |
![]() |
M10a10r10t10i10n 10K10a10r10á10s10e10k 9108103108108To klidne zrusme i benzinky - auta na benzin jsou totiz slepa vetev vyvoje mnohem jisteji nez auta na baterky... |
![]() |
P10e10t10r 10B10á10č10a 8105106105105Nevim proc lzete, ale budiz. |
![]() |
M10a10r10t10i10n 10K10a10r10á10s10e10k 9108103108108Mate pocit ze auta na benzin tady budou na vecne casy? Tomu fakt verite? |
![]() |
P10e10t10r 10B10á10č10a 8105106105105Na vecne casy asi ne, ale rozhodne take dele jak my dva dohromady. |
![]() |
J10i10ř10í 10Z10ý10k10a 9109103101100nebýt unie, tak byste měl asi pravdu. Ale "díky" unii, resp. euroúředníkům jako Elżbieta Bieńkowska, se nejprve zabijí diesely, následně se udělá studie, že se znečištění nijak nezměnilo, tak se zabijí i benziny ... |
![]() |
J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106hmm až na to že nikdo neví (kromě Báči) jak dlouho zásoby ropy vlastně vydrží, protože nikdo nezná přesné zásoby a už nikdo neví, jak se bude měnit cena za 10, 20, 30 let..... https://www.national-geographic.cz/clanky/kdy-dojde-ropa-v-optimisticke-verzi-za-60-let-a-v-pesimisticke.html |
![]() |
M10a10r10c10e10l 10S10u10p 6109105108100Na Kubě dokáží provozovat auta stará 40 let. Myslím, že my jsme neméně šikovní než Kubánci a dokážem to také a automobilky se s náhradními díly pro Evropu přizpůsobí ! |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104tak schválně jestli zde elektromobily (kromě muzeí) vydrží aspoň sto let |
![]() |
J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106elektromobily už tu sto let jsou..... |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104Tak v tom případě se nemají čím chlubit ne. |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104Jenomže elektromobil před 100lety (olovo, odporově řízený komutátorový stejnosměrný motor) a elektromobil dnes (lithium, a frekvenčně řízený střídavý) jsou 2 neskutečně jiné věci. |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104chceme se bavit o kvalitě spalovacích motorů před 100 lety a dnes? holt i beta mohla být lepší technologie než vhs, nicméně na to se historie neptá a nikdo už snad nepředpokládá, že beta někdy obživne a takových příkladů bylo dost. elektro mělo svou šanci, nicméně budoucnost to není a to není pokus o flame ani hate, jen pouhé konstatování. |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104Proč mělo šanci jen v minulosti a nedáváte mu žádnou šanci dnes když je 1000x lepší?! |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104protože infrastruktura k jiné technologii se od doby "nula" příliš zakořenila, a změna je sice možná, ale extrémně složitá a vyžaduje buď silné politické vedení minimálně na EU úrovni pro naše prostředí nebo nějaký velký průjem, který všechny dotčené strany donutí sednout za jeden stůl a řešení připravit a prioritizovat. |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104Takže kdyby to záleželo na vás, tak ještě dnes jezdíme v kočárech tažených koňmi. Po postupném zavádění elektromobilů a nabíjecích stanic nevidím nic extrémně složitého. |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104Protože nejste z oboru. Pro laika je všechno hračka ;) a porovnávat bod "nula" s aktuálním stavem, no, tady je každý argument krátký, s jeho validitou se poperte sám |
![]() |
J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106a ty jsi expert na vymýšlení "proč něco určitě nepůjde" |
![]() |
P10a10v10e10l 10K10u10t10i10l 9100106103109Pane z oboru, víte, že na počet aut je infrastruktura již dnes pro elektromobily rozsáhlejší, než pro pístová auta? Navíc toho fosila si doma nenatankuju. |
![]() |
J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106No můžou se chlubit právě tím, že tu jsou 100 let. A pravděpodobnost, že v nějaké formě přežijí spalovaky, je téměř stoprocentní. |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104
|
![]() |
J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106já se klidně vsadím, že diesely se budou vyrábět a používat stejně dlouho jako benzínové motory. Nesmíš to co bulvár píše tolik "žrát" |
![]() |
H10o10n10z10a 10T10a10r 3109102104102Elvíra na NOVĚ Třetí generace elektromobilstů. Víc jak 42let v provozu. https://www.youtube.com/watch?v=DWj5YQYVfTY |
![]() |
M10a10r10t10i10n 10K10o10u10š10a 6105104104Kde blb, tam nebezpečno. (neštěstí je, že blbost se evolucí nesnižuje) |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104Jsem zvědav, co budete říkat až budou plánovat výstavbu vodíkových čerpaček za pár stovek milionů pro auta, kterých bude třeba 200 v celé Evropě a nula ks v Česku. |
![]() |
L10i10b10o10r 10P10o10l10á10k 8104104103Mluvte za sebe! Já bych elektromobil bral hned, ale za rozumnou cenu. Jako technik už odmítám trojkombinaci: spalovák-spojka-převodovka. |
![]() |
P10a10v10e10l 10K10u10t10i10l 9100106103109Jestli chcete videt slepou vetev na vlastni oci, zajedte si do milovic na letiste. |
![]() |
J10a10n 10T10a10r10a10b10a 4106106109109Stát nemá centrální registr něčeho? No to je tragédie... |
![]() |
J10a10r10o10m10i10r 10H10o10b10l10i10k 1105107105Elektroauta na ježdění kolem komína (do práce, do marketu) ano, jako rodinný univerzální vůz asi ještě dloooouho ne. Na řešení problémů s distribucí energie a zdroji energie bude dost času - i zde uvedené prognozy počítají s cca 2% elektroaut v horizontu příštího desetiletí. (prodeje "tisíce ročně", tj do 100 000 za 10 let. při současném počtu 5 700 000 a obměně jednou za 10 let jsme na cca 2%). Žádné drama jak by si přáli někteří politici, novináři a ekotero.... |
![]() |
P10e10t10r 10H10a10r10i10p10r10a10s10a10d 10H10a10j10i10č 5101106103100Jo ještě mám tu na iDnes reklamu. VW Transporter Kombi. Robusní a spolehlivé motory TDI. máte to tam taky? |
![]() |
T10o10m10á10š 10K10u10c10h10a10ř 3107101108101Větší auta a dodávky se prodávají především v naftové verzi, benzínu se jich často prodá jen zlomek, co vás na tom udivuje? |
![]() |
M10a10r10t10i10n 10P10l10z10á10k 2107109108104Do užitkového vozu dává nafta největší smysl |
![]() |
J10i10ř10í 10Z10ý10k10a 9109103101100já mám ve svém VW Transporter kombi 4 válcový benzinový boxer |
![]() |
J10a10n 10T10a10r10a10b10a 4106106109109T1? |
![]() |
P10e10t10r 10H10a10r10i10p10r10a10s10a10d 10H10a10j10i10č 5101106103100Zatím to s těmi nabíječkami není zase až taková hitparáda. Za prvé, je několik růžných typů konektorů a ne každá nabíječka má všechny typy, za druhé, často musíte mít pro každého providera nějaké předplatné, nebo alespoň chip a za třetí, některé nabíječky jsou napůl soukromé, například pro pana ředitele ap. Pal jsou ale zase takové, které jsou volně přístupné a někde i zadarmo. Např. Wall Box u některých restaurací ap. Zatím to chce mít dost nadstardadní znalosti, aby si s tím elektromotorista poradil. Blondýny odpostí, ale mělo by to být i pro ně. Pak bude mít elektromobilita větší šanci na rozšíření. Na druhou stranu, trochu se vracíme v čase. Když si vzpomenu a Postřižiny a na to, jak Francin jezdil na motorce po poli kolem dokola, dokud mu nedošlo palivo a jak ho pak přitáhli do pivovaru voli... |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104Než bude mít elektromobil každá blondýna, tak už budou všechny tyhle problémy vyřešené. Jeden konektor na rychlé (CCS) a jeden na pomalé nabíjení (Typ2) a karta (či aplikace) pro roaming mezi provozovateli nabíjecích stanic v celé Evropě. |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104.. přičemž Typ 2 se zasunuje do části CCS konektoru (CCS je Typ2 + něco navíc) - to opravdu zvládne i blondýna. |
![]() |
J10a10r10o10m10í10r 10H10l10u10b10e10k 9104100105107Takže jedna na cca 490 km2. A co když vám dojde proud někde mezi tím? Navíc bude zima. Kdo tam dotáhne ty kabely na 300A, aby to nabíjení netrvalo 8 hodin? Já ty utopie miluji. Napřed vybudujme, za nesmírné prachy dobíjecí stanice, kvalitní baterie a potom pusťme do provozu elektroauta. Mimoto, kdo vyrobí tolik elektrické energie, která se bude musit několikrát transformovat? |
![]() |
M10a10r10t10i10n 10P10l10z10á10k 2107109108104Realita bude mnohem horší, protože jasně nejvíc je jich v Praze a ve velkých městech. |
![]() |
J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106jsi troll nebo tak naivní? A jen tak mimochodem 490 km2 je čtverec 22x22km, takže teoreticky nabíječka každých 22 km by nebyl vůbec žádný problém...... |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104Každých 22km to by bylo boží, i každých 80km by bohatě stačilo. |
![]() |
M10a10r10t10i10n 10N10e10m10e10r10á10d 5109100108105nabít dvě auta nebude problém, ale až jich budou jednou stovky nebo tisíce, jsem zvědavý co na to řekne přenosová soustava, na tohle naráží všude ve světě. a také to nabíjení není otázka chvíle, takže fronty budou jednou zcela určitě dalším problémem elektrifikace |
![]() |
A10n10t10o10n10í10n 10S10e10b10e10r10a 7103108100109Tak řešení na kratší vzálenosti jsou elektrokola, které si nabijete v klidu doma. Bez fronty. A když budu plánovat koupit eletroauto, tak nejdrříve seženu někde poblíž garáž s elektřinou. Bez toho bych do toho nešel. |
![]() |
J10a10r10o10m10í10r 10H10l10u10b10e10k 9104100105107To už bych raději volil koně. |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104no výborně, problem solved! každý druhý člověk v praze (optimistický pohled na počet aut v metropoli) si pořídí garáž! U domu či bytu! |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104Třeba nabijete v práci anebo během velkého nákupu v hypermarketu ... do budoucnosti nevidíte. |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104vidím třeba to, že stát za období 10 let neopravil kritickou infrastrukturu pro stávající technologie, čili upravit legislativu, která u nás trvá extrémně dlouho, připravit a zafinancovat/úspěšně vysoutěžit (viz představení mýto) přípravu zcela nové infrastruktury, tak dovolím si konstatovat, že do roku 2030, se NIC zásadního nezmění, a ač se zdá být dobou dostatečně dlouhou, uvědomte si, jak nedávno vám připadal rok 2008 ;) |
![]() |
V10í10t 10O10ž10a10n10a 1108108105104Se stavbou infrastruktury pro elektromobilitu nemá stát vůbec nic společného. To je úkol pro soukromé firmy. |
![]() |
O10t10a10k10a10r 10F10u10k10a 8101103101104Omyl. Stát musí pro rozvoj elektromobily připravit půdu-legislativně, což zatím zcela chybí, vytvořili pouze koncepci, která je už nyní zastaralá. Aby motivovali soukromé firmy k budování infrastruktury, musí být zajištěny podpůrné programy pro financování. A to bude další peklo. Ale fandím vašemu optimismu ;) |
předchozí | 1 2 3 | další |