Ekonom: Výroba nové fabie začne příští týden

  14:42aktualizováno  14:42
Až v pondělí skončí celozávodní dovolená mladoboleslavské automobilky, začnou dělníci na zkoušku vyrábět druhou generaci malé škodovky. "Hned první pracovní týden se rozbíhá utajená výroba nulté série," píše v nejnovějším čísle týdeník Ekonom.

Nová Škoda Fabia Combi | foto: skoda-fabia.com

Auta, která poslouží k ověření použitých technologií a materiálů, nebudou určena k prodeji. Ale budou sloužit k prezentaci na výstavách, fotografování a testování.

"Prvně v novodobé historii Škody se výroba starého a nástupnického modelu sejde na jedné lince v Mladé Boleslavi," doplňuje Ekonom. Doposud se náběh výroby nových stěžejních modelů škodovek prováděl v některém z menších závodů a až po několika měsících se výroba přestěhovala do Mladé Boleslavi.

Podle časopisu Ekonom odstartuje sériová výroba fabie hatchback letos v prosinci. Na nový kombík bude třeba vyčkat do roku 2008. Podle německého magazínu Auto Bild nabídku opustí tříprostorová verze sedan a nahradí ho hatchback se třemi dveřmi.

Ekonom také uvádí, že výroba stávající "krátké" fabie skončí během prvního pololetí příštího roku.

V interním materiálu automobilky, který Škoda Auto rozesílala svým dealerům koncem května letošního roku, je ovšem uvedeno: "V prosinci 2006 bude ukončena výroba modelu Škoda Fabia s karoserií hatchback." Čtěte zde...

popisek AUTOKATALOG
VŠE O ŠKODOVKÁCH 

Prozatím není jasné, kdy se mladoboleslavská novinka představí. Nejčastěji se mluví o autosalonu v Ženevě v březnu 2007. Zimní zahájení výroby ovšem naznačuje, že by se premiéra druhé generace fabie mohla odehrát už koncem září v Paříži.

Ani v případě roomsteru, který se představil letos v březnu se automobilka "nepředzásobovala", ještě před oficiální premiérou a zahájila jeho výrobu koncem března, měsíc po autosalonové premiéře. Je pravděpodobné, že stejný harmonogram zvolí v Mladé Boleslavi také v případě nejmenšího modelu.

Podobu nové fabie prozatím automobilka tají, podle neoficiálních informací mají nejblíže k realitě skici, které uveřejnil v březnu časopis AutoDesign&Styling. TADY...

Server skoda-fabia.com pak prezentuje fotomontáže, které zobrazují podobu budoucího kombíku fabie. ZDE...

Z úsporných důvodů si má nová fabia ponechat podvozkovou platformu stávající generace. Úplně nové budou naopak motory. V červnu napsal německý automagazín Automobilwoche, že nová fabia dostane nejmodernější techniku koncernu VW.

Půjde například o dvouspojkovou převodovku DSG nebo benzinový motor se zdvojeným přeplňováním. Základní čtrnáctistovka TSI nabídne 125 koní a točivý moment 200 Nm. Sportovní verze RS se těší na 170 koní a 240 Nm.

V naftovém světě vzroste výkon motoru 1.9 TDI na 105 koní a 250 newtonmetrů kroutícího momentu, v roce 2009 ho má nahradit common-railová šestnáctistovka.

Autoři: ,

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Slovenský Defender umí všechno: může mít 400 koní a stát přes tři miliony

Land Rover Defender

Navázat na legendární produkt není jednoduché. Land Rover se k úkolu navrhnout nový Defender postavil čelem a ve zbrusu...

Avia oslaví století koncem naftových náklaďáků, přejde na elektropohon

Avia D120 EURO 5

Avia Motors končí na podzim se sériovou výrobou nákladních aut se spalovacími motory. V Přelouči se chtějí do budoucna...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Najdete na iDNES.cz