Diskuse k článku

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro auta se spalovacím motorem třeba zavádět nové testovací normy, aby se papírová spotřeba přiblížila té reálné, bude to nutné i pro elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i67ř14í 59S14c78h93w27a51c86h 8988524188586

Takže když jsme se dostali ve zkoumání nákladů na provoz elektroauta až tak daleko, tak (pokud se nabíjí doma) při výpočtu celkových nákladů nelze násobit jakousi průměrnou cenou za 1 kWh 4-5 Kč, ale jen cenou za vlastní energii a ta je včetně DPH nějakých 1,60-1,80 Kč/kWh

Protože ty fixní náklady musím platit i když elektroauto nemám a po nabití 100kWh celkový účet stoupne právě o 100 x 1,80 = 180 Kč ;-)

Takže i při relativně vysoké spotřebě 20kWh/100 km budou skutečné náklady 36 haléřů na km.;-)

+1/0
11.11.2018 21:28

P17e80t57r 32M64i30c27h34a48l 2650894351412

Podívej se pořádně na fakturu za elektřinu. Zjistíš, jak moc se pleteš.

+1/0
11.11.2018 21:39

J46i96ř53í 79S32c92h86w81a80c33h 8878114538466

OK trochu jsem to popletl.

Z analogické spotřeby VT:NT 2:1, mi to vychází na 3,78 Kč/kWh včetně DPH, kdyby se zařídilo nabíjení jen v období NT tak by to vyšlo na 1,97 Kč/kWh včetně DPH.

+1/0
11.11.2018 23:12

P31e16t65r 31M30i23c20h39a49l 2520224101102

Jo, kdyby ...

0/0
12.11.2018 6:13

Z30d88e29n47ě68k 77M47o57r29á96v16e75k 5587308758363

To snad není takový problém, spotřebiče, které se zapínají jen v tom nízkém tarifu jsou už dnes. Takže to "kdyby" je "když i to zařídím".

0/0
13.11.2018 14:57

T57o69m30á21š 83B95e27r81k43a 2695222304166

Elektroauta o spotřebě nelžou. Lžou ty hloupé certifikační testy, které neodpovídají realitě.

0/0
11.11.2018 19:44

Z57d11e66n31ě92k 65M91o60r84á28v33e15k 5887118198583

Technicky vzato mohou klidně lhát, záleží jak přesné měřiče výrobce do auta nainstaluje. Pokud výrobce doloží jejich dostatečnou přesnost, tak lze ty měřiče dokonce použít při výpočtu spotřeby elektromobilu v normovaném testu.

0/0
13.11.2018 14:59

D55r70a91h43o13m91í82r 91S87t26r34o70u47h14a97l 4655278502714

Luxus. Při cestování elektromobilem na 100 kilometrů zaplatíte při spotřebě 20 kWh/100km v palivu 80 korun, kdežto při spotřebě 6 litrů benzinu, což tak nějak odpovídá, zaplatíte 180 korun. Rozdíl 60%.

Doufám, že ta benzinová bublina brzy splaskne.

0/0
11.11.2018 14:06

P95e49t53r 65M63i83c74h71a51l 2950154931942

Kolik kilometrů budeš muset najet, než se ti vrátí rozdíl v kupní ceně?

0/0
11.11.2018 21:40

Z18d32e87n98ě29k 85M13o65r27á74v43e76k 5417308238803

Provoz elektromobilu není jen o úspoře za palivo, ale také úspora servisních nákladů - výměny oleje a filtrů, výměny spojky, katalyzátorů, filtrů pevných částic.

0/0
13.11.2018 15:02

J29a67n 87P47š38e23n19i11č15k38a 2590378293412

Rekneme ze Leaf je srovnatelny z Oktavkou? 900k vs 400k? Kolik benzinu a udrzby poridis za pul milionu?

0/0
15.11.2018 13:16

Z94d82e31n39ě62k 24M25o98r45á41v47e15k 5777738208883

Záleží, jak moc jezdíš a jak dlouho si necháš auto. Při spotřebě 7 litrů to stačí na ujetí 200 tisíc km, ale pak jsou tam olej a filtr každý rok (2500), jedna spojka s dvouhmoťákem (30000), aspoň jednou rozvody (10000). A už se ti ten dojezd zkracuje. No a nevím, jestli chceš vyčíslit ticho a čistý vzduch?

0/0
15.11.2018 18:36

M32i62c60h89a31l 38S27e55d65m93í23k 3869925906351

Kolik z ceny benzínu dělá spotřební daň? Protože ji elektromobily neplatí, jsou cenově zvýhodněné. Pokud jich bude jezdit srovnatelně nebo víc než aut se spalovacími motory, bude se muset spotřební daň řešit a pak splaskne elektrická bublina. ;-D

+5/0
11.11.2018 22:53

P74e45t85r 79H59a54r12i66p98r65a29s31a56d 10H33a45j45i89č 5261166963760

A jsme zase tam, kde jsme byli ADAC lže a podvádí.

0/0
10.11.2018 15:06

F38r19a65n64t74i72š68e10k 38M16i54t15a71š 6689906934599

Zajímalo by mě jestli test probíhal i v módu "zima" tedy zapnuté topení a světla.

+1/0
10.11.2018 12:01

R43o29b94i60n 34W11a16l70k55e42r 5589775954766

Na topení měli naftového bufíka :-).

+1/0
12.11.2018 18:46

M84a38r97t17i76n 23K94r78a38l 7973970373237

Tahle bublina splaskne brzy.

+2/0
9.11.2018 18:03

F76r50a37n63t53i51š39e81k 85M11i25t14a18š 6599936294409

R^

+1/0
10.11.2018 11:59
Foto

T20o32m41á39š 69B76u73r61a 2244794640645

Autor článku má - podobně jako si Jiřík v pohádce rozuměl se některými zvířaty - zřejmě schopnost rozmlouvat s elektricky poháněnými vozidly. Škoda, že se narozdíl od dotčené pohádky nedozvíme kde a jak k této své vyjímečné schopnosti přišel. Že by u Cimrmanů?

+1/0
9.11.2018 4:32

F90r96a62n96t87i39š29e28k 77P14á36p65a93y 2972369817127

Test ukázal aj niečo iné - ako ropáci "fandia" elektroautám...

Aký má zmysel pridávať 10 percent strát pri nabíjaní, keď výrobca toto do spotreby neudáva? Asi taký, že potom vyzerajú všetci ako klamári, vrátane Tesly. V skutočnosti ale zavádzajú len Nemci...

+3/0
8.11.2018 7:18

K67a63r10e59l 96B87a75r94t83á17k 3739623112386

Čo to toto?

+1/−1
8.11.2018 8:20

P70e73t27r 93M14i62c16h29a30l 2730114611152

Je to totéž, jako kdyby se při tankování benzínu do prázdné padesátilitrové nádrže platilo za 55 litrů.

+1/−1
9.11.2018 13:15

P95e74t44r 70H50a90r58i55p26r64a14s93a18d 85H11a13j32i55č 5641766743640

A co vedení elektrické energie. Tam také dochází ke ztrátám. A také kolem 10%. Nemělo by se to započítat taky?

Máte představu, kolik se pohonných hmot nějakým způsobem "ztratí", než to dodtanete do nádrže? U benzínu, který je těkavý, by to zajímalo zvlášť, tam budou ztráty dané odparem, rozhodně nezanedbatelné. Už jen při těždě, se ty nejvíc těkavé frakce normálně nechávají vypařit do vzduchu.

0/0
10.11.2018 14:59

P90e76t14r 31M29i94c48h43a35l 2580444811782

Řeč není o ztrátách při přepravě a těžbě, ale při tankování. Je to moc složité?

+1/−1
11.11.2018 21:42

P30e48t45r 33H70a51r82i54p19r22a10s94a75d 15H26a96j28i45č 5841396403820

Je protože každému soudnému člověku dojde, že takhle se dá vytrhnout z kontextu a překroutit cokoli.

+1/0
12.11.2018 13:06

J67a66n 28P71š62e17n82i38č55k58a 2350178803632

To mas zapocteny v cene jak elektriny tak benzinu. Tebe muze jen zajimat cena na hrdle/zasuvce nadrze.

A u elektriny se ti cca 10% promeni v neuzitecne teplo.

0/0
15.11.2018 13:19

K85a32r92e34l 91B20a81r63t13á35k 3539893312456

Nic překvapivého. Lži jsou norma dnešního prohnilého světa. Kde jsou ty doby, kdy slovo a podání ruky platilo. Dnes už ani ve Švýcarsku.

+2/0
7.11.2018 17:42

D16u22š59a52n 48P46e80š78e14k 3985879744700

Podle tabulky dojezdů většina z těch slavných elektromobilů vůbec nedojede, nebo odjede s odřenýma ušima, když je moc nepoženete, ani z Prahy do Brna.

V pohodě tam dojede jenom Tesla, Opel, a ta příšerná piksla Zoe.

0/0
7.11.2018 12:40

Z79d66e51n68ě68k 34P61a20v95l51i59š 8465290116

Přátelé elektromobility, v rámci doplnění vozového parku bych koupil jedno dodávkové elektrické vozidlo s nosnosti min. 600 kg, měsíční nájezd 2000 km, tak aby to nebylo ekonomicky prodělečné. Nic vhodného jsem nenašel, rád si nechám poradit.

0/0
6.11.2018 17:19

D14a62n91i27e72l 84P46a31n42e97k 6822671432820

Mercedes Benz Electric Sprinter. Prijde na trh pristi rok. Uveze az 1000Kg.

https://electrek.co/2018/04/13/mercedes-benz-esprinter-all-electric-van/

0/0
6.11.2018 17:43

E17m27i93l 46N27o48v11á96k 1615653840654

A nevím, možná mám vlčí mlhu, četl jsem to asi pětkrát, a stále nemohu tomu údaji uvěřit: Bude se nabízet ve dvou variantách, ta lepší ujede až 150 km na jedno nabití8-o

Tu horší snad ani nebudu zmiňovat. To si jako vážně někdo koupí?

0/0
6.11.2018 18:02

D69a34n20i69e10l 15P28a45n75e25k 6212801242880

Ano 150Km, ale není uvedeno jestli při zatížení té 1 tuny nebo bez. :-/

0/0
6.11.2018 18:52

E34m57i33l 52N85o10v89á77k 1135773570224

Vzhledem k tomu, že tam je "až 150 km", tak bych řekl, že spíš bez, ale ono je to vlastně jedno. Pro běžného smrtelníka tohle opravdu není. Leda by k tomu dávali zdarma troje náhradní baterie.:-)

+1/0
6.11.2018 19:10

D29a79n98i17e11l 36P42a17n25e22k 6212721972770

No, nakladni doprava je zatim v budoucnosti a nejdal a vlastne nejblize je k tomu Tesla se svyma Semi tahacema. Maji tusim 2 velikosti.

0/0
6.11.2018 20:23

J49i96ř16í 91S15c22h31w37a24c52h 8728184798836

tak pro nějakou městskou, bytovou údržbu proč ne? Odjedou někam 5km. Tam něco hodinu dělají a tak se to pětkrát opakuje.....celkový denní nájezd 30km......

0/0
6.11.2018 21:11

E74m91i31l 42N22o86v84á47k 1465683240844

Třeba proto, že to stojí minimálně dvakrát tolik než konkurence s klasickým pohonem, a za tu cenu dostanou něco, co je k jinému účelu naprosto nepoužitelné a pravděpodobně už neprodejné.

0/0
6.11.2018 21:18

J47i17ř73í 21S46c60h53w18a60c92h 8708204718446

no tak to budou používat až do sešrotování a já coby obyvatel toho města jim tu vyšší investici klidně "podepíšu", když mě s tím nebudou smrdět pod okny a "rozhýbou byznys" v tomto odvětví ;-)

+1/0
6.11.2018 21:32

E90m91i64l 55N43o91v55á57k 1425323900784

Obávám se, že budete v menšině. Pro většinu obyvatel toho města to spíš bude neospravedlnitelné plýtvání veřejnými prostředky.

0/−1
6.11.2018 21:35

J60i21ř91í 11S60c46h77w30a74c23h 8628134168226

no pro ty "kolenovrty", co si neváží vlastního zdraví asi ano.

Já už jsem ve věku, kdy jsem pochopil, že si zdraví nelze koupit ani za miliony....

+2/0
6.11.2018 21:48

E64m71i33l 81N30o20v69á76k 1945923810894

Jenže těch pár dodávek za tyhle astronomické ceny už to nevytrhne. A když se ty peníze ušetří tady, mohou se použít třeba na stavbu obchvatu, který ke snížení emisí přispěje daleko efektivněji.

+1/0
6.11.2018 21:51

J35i31ř38í 89S74c50h30w67a10c42h 8258584418336

kdyby se měl vybudovat pořádný obchvat mého města, tak by to stálo mnoho miliard, to těch cca 10 milionů navíc za 20 dodávek opravdu taky nevytrhne.

+1/0
6.11.2018 22:00

E42m51i69l 76N38o61v49á30k 1375833330594

Ale ten obchvat by byl systémové řešení, tohle je jen plivnutí do vody.

+1/0
6.11.2018 22:14

J12i79ř18í 82S25c98h28w70a21c55h 8908844488226

systémové řešení na úrovni teorie, protože cca 30 kilometrový obchvat velkého města je bohapustá teorie není ani to plivnutí....

+1/0
6.11.2018 22:34

E81m48i22l 32N55o74v49á96k 1765273160284

Nevím, proč je to ve Vašem městě na úrovni teorie, ale v mém městě už po jednom 22 km dlouhém obchvatu jezdíme řadu let, druhý o délce cca 12 km se právě staví.

+1/0
7.11.2018 7:28

Z63d30e50n15ě93k 54M65o24r48á49v58e26k 5267268398703

No v Brně se najdou "ekologové" (říkají si Voda z Tetčic), kteří blokují třeba dokončení vnitřního okruhu, o nějakém obchvatu nemluvě. Takže když odpadky na sídlišti místo hlučné a smradlavé Multikáry bude svážet něco elektrického, rád jim takovu investici odsouhlasím.

+1/0
8.11.2018 13:53

E22m85i60l 84N37o26v79á11k 1175153380584

Naštěstí o takových investicích rozhodují obvykle příslušné odbory magistrátu, které skládají účty svým nadřízeným, kteří pak zase skládají účty voličům. A věřím, že mnozí voliči by dost nelibě nesli, že místo léta slibované kanalizace nebo opravy rozbité silnice v místě jejich bydliště dalo (vyhodilo - nehodící se škrtněte) město peníze raději na elektrické dodávky.

0/−1
8.11.2018 14:41

Z20d15e12n90ě75k 96M44o97r29á15v61e46k 5287348728413

Vaše dalo / vyhodilo je oboje blbě. Jedná se o zařízení, které město musí mít a to co vy počítáte jen v pořizovací ceně se pak dlouhá léta vrací v citelně nižších nákladech na provoz a servis. Váš pohled na věc je prostě příliš omezený.

0/0
8.11.2018 14:56

E89m95i15l 38N44o78v83á90k 1665313890474

Opět jako v předchozím příspěvku. Ukažte mi model, ve kterém se to vrátí v nákladech na provoz a servis.

0/0
8.11.2018 15:00

Z50d49e96n88ě25k 17M14o43r47á67v49e28k 5817418508163

Už jsem napsal - s počítáním jste na řadě vy.

0/0
8.11.2018 15:02

E34m23i65l 13N52o47v20á21k 1985103230404

Už jsem napsal, nejsem.

0/0
8.11.2018 15:09

Najdete na iDNES.cz