Economy Run: Se škodovkou se dá jet i za 3 litry

  12:05aktualizováno  25. října 17:13
S benzinovým motorem spotřeba tři a půl litru na 100 kilometrů, s naftovým tři litry. To není utopie, ale výsledek soutěže v úsporné jízdě Economy Run. Vítězem se mezi auty na benzin stal Petr Farník se Zdeňkem Urbanem, kteří dokázali se Škodou Fabia 1,2/47 kW celou trasu absolvovat při průměrné rychlosti téměř 54 km/h se spotřebou 3,53 l/100 km.

Ještě méně spotřebovala Fabia Combi s naftovým motorem 1,9 TDI mladoboleslavské posádky Michal Šimůnek a Radka Šimůnková, kterým naměřili spotřebu jen 3,06 l/100 km.

Ostudu neudělal ani tým MF DNES, který ve fabii s motorem 1,4 zvítězil v novinářské kategorii mezi osmi posádkami.

Soutěže v ekonomické jízdě, v nichž vyhrává řidič s nejnižší naměřenou spotřebou, mají po světě svou tradici.

Mnohé z nich postupem času sice zanikly, ale díky zapálení členů mladoboleslavského Autoklubu Škoda se soutěž v tomto roce dožila již 24. ročníku.

Čtěte také: Jak ušetřit v autě? Plout s lehkou nohou

úspory, dluh, peníze, daně

I s novým vozem v dobrém technickém stavu mohou jet dva řidiči na stejné trase a za stejných podmínek s rozdílnou spotřebou, třeba i o třetinu: jeden za šest litrů na 100 kilometrů, druhý za devět ...VÍCE

Start i cíl byly v Kosmonosích u Mladé Boleslavi, trať s přestávkou v Solenici u Orlické přehrady byla rozdělena do dvou etap po území Středočeského kraje. S časovým limitem, jehož překročení znamená diskvalifikaci, se museli účastníci se škodovkami poprat při průměrné rychlosti mezi 50 a 60 km/h.

Na 64 dvojčlenných posádek čekalo 350 kilometrů po dosti složitě vybraných silnicích. Nechyběly ani obtížné, hodně zatáčkovité úseky s dlouhými, táhlými výjezdy do kopců. Rozhodně tedy žádná rovinatá idylka po dálnicích. V letošním ročníku byla vypsána poprvé i speciální kategorie pro zaměstnance mladoboleslavské automobilky.

Podmínkou pro účast v této kategorii byl vůz Fabia s motorem 1,2/47 kW. Další novinkou bylo použití zařízení namontovaného v každém voze, pomocí kterého bylo možno sledovat dodržování trati a pravidel silničního provozu každého účastníka.
Pro vyhodnocení pořadí celkového i v jednotlivých skupinách a v kategoriích podle objemu motoru byl použit tzv. index poměrné spotřeby, který zohledňuje i hmotnost soutěžících vozů.

Za kolik jezdíte vy? Pište do diskuze pod článkem

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Najdete na iDNES.cz