Autofotka týdne: Změť slavných drátů a trubek je na prodej za miliony

aktualizováno 
V obýváku automobilového maniaka nesmí něco takového chybět a domácí mazlíček si to zamiluje jako skvělou prolézačku. Tři miliony korun za nekonvenční automobilovou relikvii není moc, zvlášť když patří k jednomu z nejslavnějších ferrari všech dob.

Drátěný rám Ferrari 250 GTO | foto: Aguttes.com

Při hledání správných tvarů nového auta jsou nezbytným pomocníkem hliněné modely. Drahý speciální materiál používají k sochání návrhů nových modelů designéři v posledních desetiletích (o modelářské hlíně čtěte zde). V automobilovém pravěku používali mistři karosáři jiné postupy. Unikátní drátěný model, na kterém se ladily tvary Ferrari 250 GTO, je na prodej.

Francouzská aukční síň chystá dražbu jednoho z nejzajímavějších drátěných modelů automobilu na světě. Právě na něm se do nejmenšího detailu pilovaly drobnosti legendárního vozu.

Drátěný model využíval designér Sergio Scaglietti společně s Giottem Bizzarrinim na začátku 60. let minulého století. Právě na něm odladili linky automobilu, který bývá označován za nejlepší sportovní vůz všech dob.

Fotogalerie

Pro stavbu Ferrari 250 GTO byly použity celkem dva drátěné rámy. Jeden z nich odkoupil v 80. letech od automobilky jeho současný majitel.

Příští sobotu se však objeví ve francouzské aukční síňi Aguttes. Předběžný odhad prodejní ceny se pohybuje mezi 100 až 150 tisíci eur (tři miliony korun).

Ferrari 250 GTO patří k nejznámějším vozům všech dob. Kromě titulu nejlepšího sporťáku také od roku 2014 patří na špičku žebříčku nejdražších aut prodaných ve dražbě. Loni jej prodala aukční síň Bonhams za 38 115 000 dolarů (799 272 000 Kč).

GTO se vyrábělo v letech 1962–64 pro závody FIA kategorii Group 3 Grand Touring Car a tuto soutěž v letech 1963 a 1964 také ovládlo. Označení je odvozeno z objemu každého válce (250 ccm), GTO znamená Gran Turismo Omologato.

Nový vůz stál ve své době 18 tisíc dolarů a prodej zájemci museli osobně schválit Enzo Ferrari a Luigi Chinnetti, dealer značky pro Severní Ameriku. V letech 1962 - 63 bylo vyrobeno 36 aut a v roce 1964 postavili další tři kusy s pozměněným designem. Pod kapotou má 250 GTO třílitrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 220 kW.

Drátěný rám Ferrari 250 GTO

Ferrari je celkově nejúspěšnější značkou v žebříčcích nejdražších historických vozidel. V první pětici najdeme pouze jednoho zástupce jiné automobilky, a tím je na druhém místě Mercedes-Benz W196 1954, vydražený za 621 milionů korun.

Další tři místa patří opět Ferrari. Nejříve následuje Ferrari 275 GTB/4 z roku 1967 576 milionů korun), dále pak Ferrari 275 GTB Speciale - Scaglietti z roku 1964 (553 milionů korun) a pátým nejdražším modelem z aukce je Ferrari 375-Plus Spider z roku 1954 (386 milionů korun).

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

Německý nejvyšší soud se v kauze dieselgate postavil za zákazníky

Ilustrační snímek

Podle soudců Německého federálního soudu by se majitelé vozů, u nichž společnost Volkswagen manipulovala s měřením...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Najdete na iDNES.cz