Autofotka týdne: Změť slavných drátů a trubek je na prodej za miliony

aktualizováno 
V obýváku automobilového maniaka nesmí něco takového chybět a domácí mazlíček si to zamiluje jako skvělou prolézačku. Tři miliony korun za nekonvenční automobilovou relikvii není moc, zvlášť když patří k jednomu z nejslavnějších ferrari všech dob.

Drátěný rám Ferrari 250 GTO | foto: Aguttes.com

Při hledání správných tvarů nového auta jsou nezbytným pomocníkem hliněné modely. Drahý speciální materiál používají k sochání návrhů nových modelů designéři v posledních desetiletích (o modelářské hlíně čtěte zde). V automobilovém pravěku používali mistři karosáři jiné postupy. Unikátní drátěný model, na kterém se ladily tvary Ferrari 250 GTO, je na prodej.

Francouzská aukční síň chystá dražbu jednoho z nejzajímavějších drátěných modelů automobilu na světě. Právě na něm se do nejmenšího detailu pilovaly drobnosti legendárního vozu.

Drátěný model využíval designér Sergio Scaglietti společně s Giottem Bizzarrinim na začátku 60. let minulého století. Právě na něm odladili linky automobilu, který bývá označován za nejlepší sportovní vůz všech dob.

Fotogalerie

Pro stavbu Ferrari 250 GTO byly použity celkem dva drátěné rámy. Jeden z nich odkoupil v 80. letech od automobilky jeho současný majitel.

Příští sobotu se však objeví ve francouzské aukční síňi Aguttes. Předběžný odhad prodejní ceny se pohybuje mezi 100 až 150 tisíci eur (tři miliony korun).

Ferrari 250 GTO patří k nejznámějším vozům všech dob. Kromě titulu nejlepšího sporťáku také od roku 2014 patří na špičku žebříčku nejdražších aut prodaných ve dražbě. Loni jej prodala aukční síň Bonhams za 38 115 000 dolarů (799 272 000 Kč).

GTO se vyrábělo v letech 1962–64 pro závody FIA kategorii Group 3 Grand Touring Car a tuto soutěž v letech 1963 a 1964 také ovládlo. Označení je odvozeno z objemu každého válce (250 ccm), GTO znamená Gran Turismo Omologato.

Nový vůz stál ve své době 18 tisíc dolarů a prodej zájemci museli osobně schválit Enzo Ferrari a Luigi Chinnetti, dealer značky pro Severní Ameriku. V letech 1962 - 63 bylo vyrobeno 36 aut a v roce 1964 postavili další tři kusy s pozměněným designem. Pod kapotou má 250 GTO třílitrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 220 kW.

Drátěný rám Ferrari 250 GTO

Ferrari je celkově nejúspěšnější značkou v žebříčcích nejdražších historických vozidel. V první pětici najdeme pouze jednoho zástupce jiné automobilky, a tím je na druhém místě Mercedes-Benz W196 1954, vydražený za 621 milionů korun.

Další tři místa patří opět Ferrari. Nejříve následuje Ferrari 275 GTB/4 z roku 1967 576 milionů korun), dále pak Ferrari 275 GTB Speciale - Scaglietti z roku 1964 (553 milionů korun) a pátým nejdražším modelem z aukce je Ferrari 375-Plus Spider z roku 1954 (386 milionů korun).

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Země EU schválily novou bezpečnostní výbavu, promítne se do ceny aut

Členské země Evropské unie formálně schválily seznam povinných bezpečnostních technologií, kterými budou vybaveny nové...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

Raketa na kolech překonala za hodinu tisíc kilometrů, míří na šestnáct set

Vysokorychlostní vozidlo Bloodhound při poslední ze série testovacích jízd v Jihoafrické republice dosáhlo rychlosti...

Blíží se krize autoprůmyslu, varuje další obr. Změny přivážejí elektromobily

Německý dodavatel automobilových součástek Continental v rámci restrukturalizace výroby do roku 2028 zruší přes pět...

Dodávkové hvězdy Fordu frčí na elektřinu, transit kvůli tomu zhubl

Žádné žebřiňáky. Dnešní dodávky jsou komfortní a plné moderní výbavy. Vyzkoušeli jsme Transit, který se po šesti letech...

Advantage Consulting, s.r.o.
ANALYTIK

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz