Drahé odhalování: Audi R8 Spyder a Maserati GranCabrio

Projížďky po kolonádě vám zajistí ještě více pozornosti a zážitky z broušení silniček budou ještě intenzivnější, střechu totiž shodila hned dvě auta snů. Plátěnou střechu obléklo Audi R8 a elegantní kupé GranTurismo od italského Maserati.
Maserati GranCabrio

Maserati GranCabrio | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Obliba výkonných sportovních vozů se skládací střechou neopadá. Audi a Maserati nechtějí stát stranou, a tak obě automobilky připravily elegantní kabriolety, které vycházejí z již prodávaných kupé. V obou případech se jedná o klasické kabriolety s plátěnou skládací střechou.

Přes 300 km/h s nebem nad hlavou

Výkonnější vůz připravilo Audi. Novinka Spyder vychází ze supersportu R8. I v otevřené verzi se jedná o vysokovýkonný sporťák, který dokáže pořádně rozcuchat pěšinku. Aplikace stahovací střechy se u nového audi povedla, vůz vypadá i bez ní elegantně a dostatečně reprezentativně.

Audi R8 Spyder

Kupé je charakteristické kapkovitým tvarem kabiny a efektním provedením panelů za oběma dveřmi v jiné barvě, než je karoserie. Dvoubarevné provedení kabriolet postrádá, stejně tak s nataženou střechou nepůsobí novinka R8 Spyder tak agresivně.

Elektrickou plátěnou střechu, kterou si zákazník může vybrat ve třech odstínech, je možné natáhnout a stáhnout za pouhých 19 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h. Vyztužení karoserie i mechanismus stahovací střechy zvýšil hmotnost vozu oproti provedení kupé o 100 kilogramů. Nový Spyder od Audi váží 1 720 kg.

O pohon exkluzivního sportovního kabrioletu se stará špičkový vidlicový desetiválec FSI o objemu 5,2 litru známý již z kupé. Je to nejvýkonnější pohonná jednotka, kupé se totiž nabízí i s osmiválcem. Maximální výkon 386 kW vrcholí při 8 000 ot./min., omezovač zasáhne při 8 700 ot./min. Maximum točivého momentu 530 Nm je k dispozic při 6 500 ot./min.

Zrychlení z nuly na stovku je v případě nového otevřeného supersportu jen o 0,2 sekundy pomalejší než u kupé. Spyder uhání stovkou za 4,1 sekundy, z nuly na 200 km/h to novince od Audi trvá 12,7 sekundy. Maximální rychlost má hodnotu 313 km/h. Údaje platí pro provedení s šestistupňovým manuálním řazením.

Alternativou k manuální skříni je šestistupňová automatická převodovka R tronic s řazením pádly pod volantem. S tou je nové otevřené Audi úspornější, jelikož spotřebuje na 100 km "jen" 13,9 litrů benzinu. S manuálem je Audi R8 Spyder na každých 100 km o litr žíznivější. Nový spyder má permanentní pohon všech kol quattro a nechybí kontrola trakce.

Spyder od Audi obouvá na devatenáctipalcová kola pneumatiky s rozměry 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Na přání je možné vůz vybavit pneumatikami s rozměry 305/30. Brzdy mají vpředu třmeny s osmi pístky, vzadu se čtyřmi. Příplatková výbava zahrnuje karbon-keramické brzdové kotouče.

Audi R8 Spyder je nejen supervýkonné, ale také dostatečně luxusní. Standardně je interiér vyvedený v kůži Nappa, zákazník si může vybrat z šesti barevných provedení interiéru. Sedadla mají speciální pigment, který dokáže odrážet infračervené světlo. Toto řešení dokáže sedadla udržet až o 20 stupňů Celsia chladnější.

Nechybí vyhřívání sedadel a na přáním je k dispozici handsfree se třemi mikrofony zabudovanými v obou sedadlech. Výbava zahrnuje komunikační rozhraní MMI, jehož součástí je 6,5palcový displej. Nechybí špičkový audio systém Bang & Olufsen. Na zavazadla moc místa nezbylo, v přídi je pro ně připraven prostor o objemu pouhých 100 litrů. Za příplatek je možné objednat zadní kameru pro snazší parkování.

Nové Audi R8 Spyder s rozměry 4 435 x 1 904 (bez zrcátek) x 1 244 mm a rozvorem 2 650 mm je podle německé automobilky vrcholem její nabídky. Tomu také odpovídá jeho cena, která začíná na 156 400 eur, tedy v přepočtu na čtyřech milionech korun. Nejdříve se nové audi začne prodávat v Německu, a to v prvním čtvrtletí příštího roku.

Italská elegance pro čtyři

Nové Maserati GranCabrio je z jiného těsta než supervýkonné audi. Svůj základ má italská novinka v čtyřsedadlovém modelu GranTurismo. Italský krasavec, jehož design navrhl Pininfarina, nedosahuje takových výkonových parametrů jako německý supersport. Jedná se o sportovní kabriolet, který pohodlně dopraví čtveřici cestujících i na dlouhé vzdálenosti.

Maserati GranCabrio

Elegantní kabriolet má vepředu uložený vidlicový osmiválec o objemu 4 691 kubických centimetrů, který podává maximální výkon 323 kW při 7 000 ot./min. Omezovač zasáhne při 7 200 ot./min. Točivý moment dosahuje 490 Nm při 4 750 ot./min. Výkon se přenáší na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku.

Se staženou střechou dokáže nové Maserati uhánět až rychlostí 283 km/h. Skoro dvě tuny vážící kabriolet (1 980 kg) vystřelí z nuly na stovku za 5,4 sekundy. Pružné zrychlení z 80 km/h na 120 km/h proběhne za 4,2 sekundy.

GranCabrio s rozměry 4 881 x 1 915 (bez zrcátek) x 1 353 mm dokáže vedle čtyř cestujících také odvézt 173 litrů zavazadel. Elegantní kabriolet s rozvorem 2 942 mm má plátěnou střechu, se kterou lze manipulovat až do rychlosti 30 km/h. Stažení a natažení střechy trvá 28 sekund.

Nový italský kabriolet se začne prodávat na jaře příštího roku, objednat ho bude možné už v zimě. Cenu výrobce prozatím neprozradil.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...