Po Itálii a Španělsku je česko-slovenský region teprve třetím trhem, kde bude automobilka oficiálně působit. Klíčovými faktory jsou v rámci ofenzivní prodejní strategie velmi bohatá výbava a zajímavá cena.
Pod hlavičkou DR Automobiles bude Agrotec Group nabízet čtyři značky: DR, EVO, ICH-X a Sportequipe. „Například model EVO 5 bude k mání za méně než půl milionu korun. Za tuto cenu zákazník dostane opravdu velmi bohatou výbavu, například střešní okno, zadní parkovací kameru, 17“ litá kola nebo Apple CarPlay. Už žádné triky s cenou ‚od´, inzerované ceny jsou finální,“ dodává obchodní ředitel Agrotec Group Karel Plešinger.
„Celý proces nákupu je pro zákazníka výrazně jednodušší, zatímco u většiny automobilových značek musí volit mezi různými balíčky výbavy a nekonečným množství příplatkových prvků, u DR Automobiles vybere pouze model a barvu vozu. Neztrácí tak čas u složitých konfigurátorů, šetří čas, peníze a také nervy,“ vysvětluje generální ředitel Agrotec Group Martin Rada.
Na vozy bude prodloužená záruka 5 let nebo 100 tisíc ujetých kilometrů, Agrotec Group zajistí také servis a prodej náhradních dílů.
„Vozy automobilka ve svém závodě ve středoitalském regionu Molise vyrábí s využitím čínských komponentů. Díky tomu může nabídnout moderní technologie za dostupné ceny. Asijský původ kombinuje s italským designem. Auta upravuje na míru pro evropský trh, jsou vylepšená o důmyslné funkce i bezpečnostní prvky. Zkrátka bohatá výbava, na kterou jsme běžně zvyklí u automobilů nejvyšší třídy,“ popisuje Martin Rada. Základem rozsáhlé nabídky italské značky jsou modely od různých čínských koncernů: Chery, JAC, BAIC a Dongfeng.
Agrotec zvolil pro český trh unikátní strategii: auta chce prodávat sám napřímo ve vlastních pobočkách po republice, bez mezičlánku v podobě dealerů třetích stran. Namísto klasických prodejen v podobě velkých showroomů budou autosalony DR mít podobu malých jednoduchých pavilonů. „Nebudeme budovat žádné monstrózní paláce, například v Hustopečích jsme postavili modulární a opravdu velmi minimalistický showroom. Držíme se té základní myšlenky zakladatele automobilky Massima di Risia, když s dovozem aut začínal, nabízel je v obchodních centrech. Ostatně to plánujeme v budoucnu také,“ prozradil Martin Rada. Ve hře je také internetový prodej.
Značku DR Automobiles založil před téměř dvaceti lety bývalý automobilový závodník Massimo di Risio. Po jakémsi restartu automobilky v roce 2016 si DR v Itálii vybudovalo silnou pozici, v roce 2023 prodala více než 32 tisíc vozů, čímž překonala například Alfu Romeo, Volvo nebo Teslu. Její nejprodávanější model DR 5.0 je za loňský rok v padesátce nejprodávanějších aut v Itálii.
Automobilka působí kromě Itálie také ve Španělsku. V Česku je od startu přítomna kromě Hustopečí také v Břeclavi, na Slovensku pak u Nitry a v Bratislavě. „Následovat bude v řádu týdnů Brno a Kralupy nad Vltavou. Do konce roku budou moct zákazníci navštívit také nové showroomy v Olomouci, Ostravě nebo třeba ve slovenském Prešově a Žilině,“ vypočítává Martin Rada.
Společnost Agrotec Group funguje na trhu od roku 1990, aktuálně zastupuje 40 značek ve 4 odvětvích (osobní a nákladní vozy, zemědělská technika a stavební stroje). Kromě Česka působí také na Slovensku a v Maďarsku. Zaměstnává více než tisíc lidí v 55 pobočkách.