V prvních osmi měsících letošního roku se prodej osobních automobilů s čistě elektrickým pohonem v Německu snížil o 32 procent na 241 900 vozů. V samotném srpnu se meziročně propadl dokonce o 69 procent na 27 020 vozů, vyplývá z údajů německého svazu automobilového průmyslu VDA.
Bez dotací to nejde. Analýza ukazuje, jak moc na nich elektromobilita závisí |
Německé zákazníky od nákupu elektromobilů kromě vysoké pořizovací ceny odrazují rovněž obavy z nízkého dojezdu vozů a z nedostatku dobíjecích stanic, píše agentura Reuters.
Leasingu elektromobilů v Evropě hrozí zhroucení. Výpočty a odhady nevycházejí |
Vládní návrh, který ještě musí odsouhlasit parlament, mimo jiné předpokládá, že podniky si budou moci část hodnoty nově pořízených elektromobilů odečíst od svého daňového základu. Vláda odhaduje, že průměrné roční náklady na toto opatření budou v letech 2024 až 2028 činit kolem 465 milionů eur (téměř 12 miliard Kč), píše Reuters.
Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby |
Kroky na podporu prodeje elektromobilů jsou součástí širšího balíku opatření na podporu růstu německé ekonomiky. Svaz VDA vládní návrh přivítal. „Je to důležitý a správný signál, který je naléhavě zapotřebí, zejména vzhledem k náhlému přerušení ekologického bonusu na konci loňského roku a ke slabší poptávce po elektrických vozidlech,“ uvedl svaz.
ANALÝZA: Německý obr ničí sám sebe. Boj Volkswagenu o přežití a válka s odbory |
Německý ministr hospodářství Robert Habeck v úterý prohlásil, že vláda bude nadále podporovat přechod německého automobilového průmyslu k elektromobilům. Reagoval tak na oznámení německé automobilky Volkswagen, že by mohla poprvé ve své historii přikročit k uzavírání závodů v Německu.
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší |