

Elektromobilita se zpravidla skloňuje v souvislosti s ekologií a udržitelností. V případě Dongfeng MHero jsou to vedlejší pojmy. Prim tu hraje obří výkon 1088 koní, točící moment 1400 Nm dostupný od nulových otáček, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, tři virtuální diferenciály, natáčení zadních kol ...
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Jak se monstrózní čínský elektrooffrod chová v terénu se můžete podívat ve videu na konci článku. V galerii si jej můžete prohlédnout a podrobněji si ho představíme.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
To je on. Více než třítunové luxusní elektrické offroadové SUV. Je ostře řezané, skoro jako by vypadlo z nějakého akčního komixu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V nabídce je ve dvou verzích. Čistě elektrická má čtyři motory, přičemž každý pohání jedno kolo. Verze „REV“ má tři motory (dva na zadní nápravě, jeden vepředu) a benzinový motor, který nepohání kola, ale elektrický generátor.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Ten v případě potřeby doplňuje energii do akumulátoru a vozidlo tak má celkový dojezd téměř 800 km. Vedle plného 66 kWh akumulátoru k tomu potřebuje 84 litrů paliva.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Čistě elektrická verze má akumulátor s kapacitou 142 kWh a dojezd necelých 400 km podle metodiky WLTP. A když jsme u čísel, maximální rychlost výrobce neudává, ale měla by se pohybovat jen kousek pod 200 km/h.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Do pětimetrové délky mu chybí 13 centimetrů, na šířku o 8 centimetrů přesahuje dva metry. Při vjezdu do podzemního parkoviště pozor, pokud bude mít vjezd méně než 1935 centimetrů, uděláte z MHera kabriolet.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Díky natáčení zadních kol nepotřebuje k otočení tolik prostoru, kolik by se mohlo zdát - poloměr otáčení je jen 5,1 metru. Pro představu, u Octavie je to 10,6 metru.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Natáčecí zadní kola umožní vozidlu i diagonální pohyb, takzvaný „crab walk“. I na ten se můžete podívat ve videu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Vzduchový podvozek umořňuje měnit světlou výšku v rozsahu 230 - 335 milimetrů.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Nájezdový úhel vepředu je 31° ve standardním a 36,8° v offroadovém nastavení podvozku. Jízdní režimy a nastavení mění řidič na obrazovce infotainmentu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Technika pod kapotou…
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
… i akumulátor, jsou kryty masivními plechy. V terénu se rozhodně mohou hodit. Brodivost je 90 centimetrů, je tedy zřejmé, že navzdory lidovým pověrám je akumulátor možné ponořit do vody.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Mimochodem pod kapotou…
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
… řidič nic nevidí, maximálně může doplnit kapalinu do ostřikovačů. Vše je schováno pod plastovými kryty.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pokud pod ně nahlédnete, je zřejmé, že na přední kufr prostor nezbyl.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Méně místa než by exteriér naznačoval je v kufru. Kvůli motorům, baterce a technice natáčecích kol má totiž podlahu hodně vysoko.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Nabíjecí konektor je standardní CCS2, takže kompatibilní s prakticky všemi evropskými nabíječkami. Nabíjecí výkon 100 kW dnes patří spíše k pomalejším, nabití z 30 na 80 procent trvá 47 minut. Pro srovnání: KIA EV6, kterou jsem do rakouského Pachfurthu na jízdy s MHero na otočku jel, jsem cestou dobíjel výkonem přesahujícím 200 kW.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pojďme do interiéru, který je na poměry offroadu nebývale luxusní.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Nejprve je potřeba zdolat překážku – absolutně nesmyslně konstruovanou kliku. Ta je navzdory tvaru pevná a dveře se otevírají tlačítkem na vnitřní straně madla. Tím vnějším senzorem se dveře zamykají. Geniální.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Překážkou naopak nemusí být světlá výška vozidla, při nastupování a vystupování pomáhá elektricky vyklápěný schůdek.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Interiér působí prostorně, luxusně a nevšedně.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Můžete si vybrat ze dvou barev interiéru (tří barev karoserie a dvou barev brzdových třmenů).
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Vše můžete elektronicky seřídit a ve spolupráci se vzduchovým podvozkem je svezení velmi příjemné.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Ovládání sedaček je na dveřích, tlačítko pro jejich otevření napoprvé a napodruhé hledal snad každý.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Trochu úlet je podle nás volba jízdních režimů pomocí ovladače „propůjčeného“ z kokpitu letadel…
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
… překvapí drobná skříňka pod područkou.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Palubní deska je z větší části pokrytá displeji. Ten před řidičem zobrazuje především klasické informace…
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
… prostřední je, minimálně v terénu, nejvíce používán pro obraz z kamery.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Díky funkci „transparentního podvozku“, tedy kamery mířící dolů na cestu, leckdy podle displeje opravdu jedete - protože zatímco před oknem máte pouze oblohu, na displeji stále cestu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Vlastní displej má také spolujezdec vepředu…
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
… i vzadu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Na zadní sedačky se vejdou tři cestující, přičemž dva krajní velmi pohodlně.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Prostoru je dostatek ve všech směrech…
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
… na položení notebooku nebo svačiny lze využít výklopné stolky.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Co na MHero říkáte? Podělte se o své dojmy v diskuzi.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz