Dodávka + jezevčík = Transit XXL

  13:01aktualizováno  13:01
Je vám obyčejná dvanáctimetrová limuzína příliš těsná? Zkuste dodávkolimuzínu. Pravděpodobně nejdelší dodávku vytvořili vývojáři Fordu. Česku vládnou čivavy, na Britských ostrovech jsou hitem přelomu roku pravděpodobně jezevčíci.

Ford Transit XXL | foto: Ford

V britském Duntonu tak vznikl Transit XXL, jako jeho základ posloužily dva Transity Tourneo, oblíbená dodávka však získala proporce, které technici okoukali pravděpodobně u známého dlouhého psa s krátkýma nožkama.

Uvnitř odjede kromě řidiče sedm pasažérů a každého z nich čeká kůží čalouněné, v sedmi směrech nastavitelné sedadlo s vyhříváním, bederní opěrkou a loketními opěrami. Místa pro nohy i ramena je nadbytek, Transit XXL uspokojí svým rozvorem každého, kdo se jako první pídí právě po tomto parametru.

Od jednoho kola k druhému je to v případě jezevčíkovatého transitu 5,9 metru; délka je pak 7,4 metru. Pro srovnání - u standardního Transitu Tourneo jsou tyto míry 4,9 a 2,9 m.

Aby se oktet cestujících nemačkal při nastupování, má transit XXL čtveřici posuvných dveří. Před zvědavými zraky posádku chrání tmavá skla ve všech oknech. Interiér vyčalounili stejným materiálem jako v běžném tourneu. Přepážka za poslední řadou sedadel odděluje prostor pro cestující od kufru, do kterého se věci nakládají vyklápěcími zadními dveřmi.  

Samozřejmostí je klimatizace s oddělenými zónami vpředu a vzadu. Tým z Duntonu plánuje vybavit vůz ještě multimediálním systémem obsahujícím DVD přehrávač, herní konzoli a samostatné obrazovky pro jednotlivá sedadla.

Transit XXL pohání 2,2litrový turbodiesel s výkonem 97 kW (130 PS), úprav se dočkala pětistupňová převodovka, vylepšen byl také brzdový systém s kotoučovými brzdami na všech kolech.

V zájmu co nejvyšší torzní tuhosti technici transita vyztužili jak pod podlahou, tak v oblasti střechy. Pohotovostní hmotnost automobilu tak narostla na dvě a půl tuny. Díky zesílení podvozku dosáhli konstruktéři celkové hmotnosti 3500 kg. Transit XXL tak odveze všech osm lidí i s bagáží.

Uvnitř je řada prvků výbavy, které je možné pořídit i do mnohem kratších transitů: satelitní navigace, rozhraní Bluetooth a především - parkovacími senzory.

"Ford má tradici ve výrobě nezvyklých prototypů, z nichž mnohé se staly legendami – Transit Supervan, náš World Rally Transit a naposledy Transit Connect X-Press s technikou Focusu RS," vysvětluje šéfkonstruktér užitkových vozidel Barry Gale.

Ford Transit XXL

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Škoda do roku 2022 představí deset elektroaut a vyvine nový VW Passat

ŠKODA VISION iV

Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, z nichž deset budou elektromobily. Automobilka začne podle...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz