Novinka má přinést vysoký výkon typický pro motory na benzin a velký točivý moment a nízkou spotřebu, což jsou vlastnosti, jimiž se pyšní naftové pohony. Automobilka svou novinku vydává za benzinový motor s geny dieselů.
V nádrži si přitom nový čtyřválcový motor poveze benzin. Nebude mu chybět přímé vstřikování paliva a turbo. Celý spalovací proces se přitom má spíše blížit dieselovým motorům.
Motor má kombinovat zážehový a vznětový cyklus. Při zatížení zapaluje palivo svíčka stejně jako u benziňáků, když se motor "převaluje" v ustáleném režimu a není výrazně zatěžován, zapaluje se palivo stejně jako u vznětového motoru kompresí.
Motor se čtyřmi válci bude mít objem 1,8 litru, výkon 238 koní a točivý moment 400 Nm. Podle automobilky si motor zabudovaný do auta luxusní třídy velikosti Mercedesu S a s malým hybridním modulem vystačí s průměrnými maximálně šesti litry benzinu na 100 kilometrů.
Podle automobilky se tento DiesOtto motor objeví ve střednědobém horizontu, blíže se výrobce nevyjádřil.