Pohrát si inženýři mohli i s hmotností automobilu, kterou se díky použití hliníku a kompozitů podařilo udržet pod 1500 kilogramy.
Jaguar R-D6 je 4 320 mm dlouhý (o 342 mm kratší než nejmenší Jaguar - X-type). Rozvor pak činí 2 840 mm. I přesto, že se jedná o automobil se čtyřmi plnohodnotnými místy, podařilo se udržet na minimu též výšku a šířku - 1 390 mm a 2 150 mm.
Karoserie
Už u nového XJ Jaguar využil v hojné míře hliník. U R-D6 pak mohli technici experimentovat do omrzení. Obdrželi lehkou, ale zároveň dokonale pevnou strukturu, která napomáhá kvalitním jízdním vlastnostem a zaručuje dokonalé využítí síly použitého motoru.
Z hliníku není jen karoserie, ale i právě pro tento model zkonstruovaná, jedenadvacetipalcová kola. Na ráfcích jsou pak obuty nízkoprofilové "Pirellky" o rozměrech 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu. Pod nimi vykukují rozměrné brzdové kotouče a třmeny Jaguar R-performance.
Motor
Pod kapotou nalezneme šestiválec do V o objemu 2,7 litru, jehož brutální zátah okořeňují dva turbokompresory. Za zmínku stojí, že tento diesel V6 2,7 (ovšem pouze s jedním turbem) bude možné od příštího roku pořídít v modelu S-type. Motor vybavený nejmodernějším systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common-rail disponuje maximálním výkonem 230 koní (172 kW), maximální kroutící moment je pak 500 Nm. Z 0 na 100 diselová kočka vystřelí za méně než 6 sekund. Ručička rychloměru se zastaví na maximální rychlosti 250 km/h. Motor je spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou.
Interiér
Vnitřku vozu vévodí dvě barvy kůže: smetanová a černá (o tloušťce až 8 mm). Nezastupitelnou úlohu hraje i ušlechtilé dřevo, nechybí ani hliník. Přístup dovnitř zajišťují dvoje dveře na každě straně vozu, které se otevírají proti sobě po vzoru Mazdy RX-8.
Pohodlná a luxusní sedadla jsou protkána změtí průduchů, které zajistí dostatečné ochlazování, nebo ohřívání těl pasažérů. Velmi zajímavé je ztvárnění opěrek hlavy. Všechny detaily interiéru jsou velmi robustní a lehce neosobní. Podtrhují spíše agresivní stránku Jaguaru než přívětivost k posádce.
Kapličce před řidičem vévodí otáčkoměr umístěný uprostřed, tachometr je menší a je umístěný vpravo. Nalevo pak odečteme stav v palivové nádrži a teplotu chladící kapaliny plus něco málo kontrolek. Všechny "budíky" se tváří jako by byly vyrobeny z porcelánu.
Uprostřed přístrojové desky posádka nalezne odklápěcí panel, pod kterým se ukrývá dotykový displej od Alpiny. Řidič na něm může sledovat inormace o jízdě, ovládat klimatizaci, navigační systém apod. Spolucestující se naopak mohou bavit sledováním DVDček.
Když zůstanou zadní sedadla neobsazena je možné zadní lavici posunout vpřed, čímž se téměř zdvojnásobí kapacita zavazadelníku. Jeho další "vychytávkou" je dvoustupňová architektura, která má zajistit více pořádku v zavazadelníku. Vrchní "patro" se posouvá společně se sedadly.
Do interiéru pozve tlumené červené osvětlení podlahy. Po usednutí do něj řidič hledá spínací skříňku ... místo ní nalezne na vrcholu řadicí páky trůnící otočné víčko, pod ním je chromovaný knoflík. Po jeho zmáčknutí se 230 koní pod kapotou probere k životu a o zábavu je postaráno.
Pod kapotou nalezneme šestiválec do V o objemu 2,7 litru, jehož brutální zátah okořeňují dva turbokompresory. |
Pohrát si inženýři mohli i s hmotností automobilu, kterou se díky použití hliníku a kompozitů podařilo udržet pod 1500 kilogramy. |
Agresivní a ohromující, avšak zároveň elegantní a originální. Takový je koncept čtyřdveřového čtyřmístného kupé v podání Jaguaru. |
Mimo svalnaté karoserie je na studii nejzajímavější šestiválcový dieselový agregát. |
Přístup dovnitř zajišťují dvoje dveře na každě straně vozu, které se otevírají proti sobě po vzoru Mazdy RX-8. |
Dieselová šelma R-D6 |
Z 0 na 100 diselová kočka vystřelí za méně než 6 sekund. Ručička rychloměru se zastaví na maximální rychlosti 250 km/h. |
Jaguar R-D6 je 4 320 mm dlouhý (o 342 mm kratší než nejmenší Jaguar X-type). Rozvor pak činí 2 840 mm. |
Z hliníku není jen karoserie, ale i právě pro tento model zkonstruovaná, jedenadvacetipalcová kola. |
Pohodlná a luxusní sedadla jsou protkána změtí průduchů, která zajistí dostatečné ochlazování, nebo ohřívání těl pasažérů. Velmi zajímavé je ztvárnění opěrek hlavy. |
Vnitřku vozu vévodí dvě barvy kůže: smetanová a černá (o tloušťce až 8 mm). Nezastupitelnou úlohu hraje i ušlechtilé dřevo, nechybí ani hliník. |
Kapličce před řidičem vévodí otáčkoměr umístěný uprostřed, tachometr je menší a je umístěný vpravo. |
Uprostřed přístrojové desky pak posádka nalezne odklápěcí panel, pod kterým se ukrývá dotykový displej. Řidič na něm může sledovat inormace o jízdě, ovládat klimatizaci, navigační systém apod. Spolucestující se mohou bavit sledováním DVDček. |
Když zůstanou zadní sedadla neobsazena je možné zadní lavici posunout vpřed, čímž se téměř zdvojnásobí kapacita zavazadelníku. |
Na ráfcích jsou pak obuty nízkoprofilové "Pirellky" o rozměrech 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu. |