Diskuse k článku

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich ekologičnost. Namísto toho se provalilo, že motory TDI mají software pro obcházení emisních testů. Největší skandál v dějinách automobilismu, aféra Dieselgate odstartovala v září 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J91a40n 13K67ř37í62ž 3389421471181

Co všicni mají proti dieselu. Já jako automechanik vím, co za tím vším je. Prostě politika a bordel na naší zeměkouli.

0/0
18.11.2018 10:22
Foto

V59í47t 97C33h59a46l78u40p89a 6978972370392

Nafta a EKO??? No to je opravdu vtip století ;-D;-D;-D;-D

0/0
28.9.2018 14:21

M88a14r92i88a64n 83K33a12r83a94b48a 4913691330642

Celý problém je umelo vytvorený. Pred pár rokmi takto v USA likvidovali Toyotu, potom keď sa svetovou jedničkou stal VW, dostal ranu aj on. Keď sú taký spravodlivý, a chránia spotrebiteľa, zaujímavé že im nevadí, že klamú v spotrebe /a tým pádom aj v emisiách/ veselo ďalej. O technických problémoch, vznietených vozidlách a pod... o tom sa tu tiež nejako nepíše. Prestante nafukovať niečo, čo je problém len politický.

+3/−2
24.9.2018 8:41

P59e12t47r 27H57o13r11á65k 1689913849764

Tohle už je blouznění. Problém existuje a dotýká se každého, kdo ten smrad musí dýchat. Ten údajně politický problém skončil obřími pokutami a stíháním mnoha lidí. A to je zcela správně.

+1/−1
24.9.2018 21:32

P59e49t31r 19Č40e61r51m98á73k 9478975539180

Spíš nepochopení - tedy vaše. ;-) Problém dieselgate je ryze v USA a ryze v tom že nebyla v pořádku homologační dokumentace, samotný test a množství emisí je hlediska legislativy zcela ok, tzn. s tím co dýcháme to nemáme co dělat (opomíjím že oxidy dusíku samozřejmě nemůžete cítit, takže žádný smrad;-)).

0/0
25.9.2018 18:06

I45r34e63n97a 16P62l36a81c29h38e51t79k49o33v38á 1326454106140

A proto jsme na ně zkusili elektroauta :)

0/0
22.9.2018 21:04

J87o34s83e80f 73Š64o86l49t69e58s 8264608580383

No tak ono třeba Kalifornie má podíl elektroaut docela vysoký.

0/0
24.9.2018 9:08

P81a33v49e12l 59K15r65á13l 9568312964503

Americké velké pick-upy s průměrným osmiválcem o objemu 4,8 litru a váhou 3 tun musí zákonitě požírat malé Evropské Volkswageny,ale na jejich nákupy a provoz jsou dotace

0/−4
22.9.2018 18:00

M68i17l33a28n 63V73o43t19a28v34a 5634596981212

stačí mínus doufám. Nebudu používat výrazy jako mamlas apod.

+1/0
22.9.2018 19:54

P65e92t76r 64Č67e78r23m97á26k 9838355729400

Když americký novinář vypráví o americké mediální kauze tak je to skutečně jako pohádka...;-D Škoda že nevnesl i trochu objektivity. ;-)

VW pochopitelně (jako každý racionální komerční subjekt) usiloval o zvýšení prodejů a americký trh měl vzhledem k relativně nízkému zastoupení vw velký potenciál, to ano. Na druhou stranu VW měl v té době už vcelku dobře obsazený zbytek světa a předběhl Toyotu na pozici světové jedničky, takže to že by uspěl i na americkém trhu byl především obrovský problém a riziko pro americké automobilky kterým po ekonomické krizi pár let předtím hrozil další ústupek ze světového výsluní a tvrdá rána na domácím trhu. Pro VW to naopak byla jen třešnička na dortu - největší byl i bez USA, kdyby ten trh získal (resp. zásadněji uspěl a zvýšil tam prodeje) tak by pouze odskočil R^

Tam začíná pravé jádro dieselgate a jejího načasování. VW tam prodávál stejný produkt jako kdekoliv jinde (nešlo tedy o žádný speciální sw), a sliboval nízké emise co2 (mantru to všech globálních oteplovačů) což také měl. To že podobný sw evropské automobilky běžně používají (a nejedná se o žádné obcházní nebo manipulace, to jsou jen mediální zkratky neznalých novinářů) se v automotivu vědělo, byl to běžný vývoj. Američanům trvalo celkem dlouho než přišli na to jak to navlíknout a našli problém v homologační dokumentaci (tedy nikoliv v sw samotném!). I ze samotných materiálů EPA je jasné že tím disponovali už pár let před spuštěním kauzy. Proč jí spustili jen proti VW se dá pochopit (BMW prostě globálně nikoho neohrožuje), proč byla ale uměle spuštěna zrovna v té době je věc kterou by se raději novinář měl zajímat, a ne poeticky vyprávět o broukovi.

+6/−4
22.9.2018 12:51

R44e11n40é 13H85a39l14l57a 8621318166846

Pracujete pro VW?

+2/0
23.9.2018 6:31

P81e51t39r 14Č27e72r50m89á92k 9218875479880

Vůbec ne. ;-)

0/0
23.9.2018 10:10

M51a83r52i52a32n 96K54a33r39a42b78a 4253471340552

Úplne presné. USA stráca svoju pozíciu v Automotive, a najskor urobili megaškandál s nejakým koberčekom v Toyote, a následne si našli palicu na VW. Zaujímavé, že tie domáce automobilky, žiadne technické a životunebezpečné problémy nerobia, a ani keď uhoria ľudia na základe zlej elektrickej kabeláže, či nastanú úrazy vďaka nevhodnej automatickej prevodovke, tak sa to nenafukuje. A okrem iného, koncern zamestnáva v ČR a SR dosť zamestnancov, takže tých škodoradostných folksvágenbijcov nechápem...

+1/−2
24.9.2018 8:50

P50e58t44r 86S91p81á26l48e18n80k53a 2423452795287

Žádný podvod, jen aféra... někdo vymyslel test, auto test splnilo, hotovo dvacet. Start/stop systém je v autech taky jen aby splnilo test. V reálu spíše škodí.

+7/−5
22.9.2018 8:13

P55e62t50r 60H12o86r61á34k 1659753819544

Aféra? Aféra s obřími pokutami a mnoha trestně stíhanými. Takže šlo o jasně kriminální jednání.

0/0
24.9.2018 21:30

R49o71m23a66n 91P26o98l41á57č34e94k 5646729125

Ono by stálo za to se podívat do historie... Proč VW tam masivně šel do dieselů? Protože politik to podporoval jak je to úžasná a hlavně diesel má menší objem CO2 což letělo...

+3/−1
21.9.2018 21:45

J74a70n 97S89t61e74h15l82i78k 9375647446471

Tak diesly spíš preferují zákazníci . A to spotřeba a je levnější palivo než benzín. Na vině je spíše socialistický systém nepřímých daní praktikovaný v evropě.

+4/−2
21.9.2018 21:48

R93o25m91a68n 14P46o42l53á35č51e87k 5366439135

Ale na propočátku byla právě krásná myšlenka na snížení CO2... Což diesel má... Ovšem je tam i to NO2...

+2/−1
21.9.2018 21:52

R31e92n59é 97H77a57l37l25a 8621448146106

Ale houby, na počátku byl traktory typu 1,9D, kam člověk mohl nalít všechno a jelo to za 5 na sto.

0/0
22.9.2018 6:43

R76o71m70a43n 58P31o54l32á82č49e88k 5306579325

Achjo... Proto koncern VW začal prodávat diesel i v Porsche, AUDI dalších prémiových značkach...

+1/0
22.9.2018 7:15

M28a76r32t81i70n 56K57y53p21r 2322795584164

A proč? Protože to zákazníci chtěli. A proč to chtěli? Protože jsou kvůli zdanění v Evropě obecně neskutečně předražená paliva a nafta je navíc daňově zvýhodněna. Takže v té úvodní příčině, tedy deformaci ceny paliv v Evropě má pan Stehlík pravdu.

+5/0
22.9.2018 14:57

D16a31n40i80e87l 67T36s74c70h19e75r30n43a14y 2595632419722

NO2 je i u vysokotlakych benzinaku, akorat se to tak nepropaguje. Pokud se spaluje palivo je diesel ekologictejsi, ale zvysovanim tlaku vstupuje do reakce vzdusny dusik a to je celej prusvih. Pokud se o diesel clovek nestara, tak diky EGR dojde k ucpani sani a pak je to jak dymovnice. Pokud je o motor starano a je cisty, tak je vse v poho. A ze SW kdyz auto stoji zaridi co nejnizsi emise (krizovatky a pod.) neni na zavadu spis naopak. Jen to panove z WV meli popsat v manualech a byl by byval klidek

0/−2
22.9.2018 15:09

J12i75ř59í 79S15c42h91w87a56c56h 8658484898846

kdyby benzínové motory produkovaly vysoké NOx, tak už by dávno musely mít SCR, protože mají o 25% přísnější limit než diesely, ale ještě jsem o tom neslyšel, že by ho nějaký měl.

+2/0
22.9.2018 19:36

J51a24r32o90m12í61r 31H93l82u60b18e11k 9114480655957

Hloupý a diletantský nápad byl, prohlašovat, že existují spalovací motory s nulovými, či téměř nulovými emisemi. Technicky to prostě není možné. ÚV EU to nařídil, tak se to i stalo.

+1/−2
21.9.2018 21:11

M92a21r48t30i14n 98K35a11r88á48s92e40k 9208693368798

No on byl problem z velke casti v tom, ze UV USA narizuje ty emise nizsi ne UV EU ...

0/0
22.9.2018 13:44
Foto

M34i33r15o21s23l56a12v 20S77t29e24i50n78e13r 2936350900626

Samozřejmě je nafta daleko ekologičtější, než benzin ale v Americe je benzin levný, diesly jsou technicky náročnější a dražší. V Arábii také letí velkoobsahové benziňáky.

Dieselgate je úspěch Toyoty, ta brání svoji pozici všemi prostředky. Uplácí ekoteroristy jako DUH v Německu, aby pomlouvali VW a diesly, přitom Renault, Volvo, Ford a jiní produkují několikanásobně víc nelegálních emisí. Ti ovšem nepředstavují vážné konkurenty k Toyotě.

Nižší daně za palivo kompenzuje vysoká daň z vozidla, v Německu se diesel vyplatí asi tak od 20 tis. km ročně. V ČR žádný zřetelný rozdíl v ceně není, diesel je palivo o něco snáze vyrobitelné, než benzin s určitými Oktany, proto o korunu za litr levnější. Ve spotřebě je ale rozdíl ihned viditelný, v ČR se diesel vyplatí už při běžných nájezdech za rok. Vyšší pořizovací náklady se vrátí v menších nákladech na svíčky a údržbu. V dieslu také tak snadno neuhoříte při nehodě.

+4/−14
21.9.2018 21:04

J45a27r28o85m84í26r 23H42l51u19b30e20k 9334550795837

Říká Vám něco krakování ropy? Nejlehčí složka se destiluje jako první, tedy benzín, těžší složka se destiluje při vyšší teplotě a je z toho nafta, tedy energeticky nákladnější, a to co zbude je mazut a na to jezdí námořní lodě, které produkují víc škodlivých látek, než všechna auta na světě.

+4/−1
21.9.2018 21:16
Foto

M76i95r37o52s49l89a10v 69S11t89e58i55n96e94r 2236110770746

Do benzinu se přidávají ředidla, třeba aceton, benzol, nebo jiné složky, které dolaďují oktanové číslo. Benzin přímo z kolony má tak 60 oktanů.

Do motorové nafty se přidává řepkový olej, který ji znehodnocuje, ale zemědělci si to vynutili.

+1/−1
21.9.2018 21:35

D52a18n93i49e17l 90M77a70g47n81u10s 4533725434667

Co že si zemědělci??? :-D

+2/0
21.9.2018 21:40

R12o16m65a82n 51P71o44l56á26č95e35k 5696259475

Někdo to prosadil ;-).

+1/0
21.9.2018 21:47

D51a44n80i47e84l 43M69a14g59n80u11s 4183105264387

Zemědělci že chtěli, aby se míchal MEŘO do nafty?? Nechtěli to náhodou "ekologové" v rámci ujeté představy, že si budeme pěstovat paliva na polích místo jídla? Říkalo se tomu biopaliva první generace. A zemědělci (a ani nikdo další, kdo to má v hlavě v pořádku) si fakt nechtějí ničit motory a ucpávat filtry tímhle neřádem. To, že následně začali zemědělci všude pěstovat řepku, není příčina, ale následek. Protože po schválení tohohle "experimentu slepé uličky" se shora nastavily takové podmínky, že se nevyplatí pěstovat normální plodiny, ale hlavně tu řepku. Stejně jako kukuřici a jinou biomasu pro bioplynové elektrárny.

+3/0
22.9.2018 10:08

R71o34m57a32n 41P11o16l11á49č63e43k 5406879495

A na tohle je v ČR užasný paradox :D

Čerpací stanice Eurooil, tedy síť státního podniku ČEPRO prodává naftu bez biosložky:-)R^

+1/0
21.9.2018 21:49

J43i25n35d18ř97i57c46h 13Š84k56o86p30e32k 4395291490715

Obměňuje takto státní hmotné rezervy, ty jsou logicky bez biosložek.

+1/0
22.9.2018 6:37

R77e43n53é 14H96a68l21l87a 8321398206516

Už to nehul. Nebo si měl celý den hlavu přivázanou k výfuku TDI?

+2/0
21.9.2018 21:51

R95e64n13é 58H78a30l49l30a 8431818916616

Kdyby VW uměl udělat pořádný benzínový motor, tak nemusí lidem vnucovat sazomety. Dieselgate začal v USA, kde určitě Renault a další neprodávali diesely. Další nesmysly ani nemá cenu komentovat. Například diesel je u nás levnější, protože má nižší spotřební daň. A jezdím s Toyotou benzínem 97 kW,dlouhodobě za 5,6, nevím, jaký nájezd bych musel mít se stejně výkonným sazometem od VW,aby se to vyplatilo.

+3/0
21.9.2018 22:04

R86o76m70a12n 19P71o85l60á76č84e10k 5866829525

Jenže VW je jeden zmála, který pořád dělá 2,0 benziny...

Zkuste to sehnat u jiného výrobce...

Jinak se těším na Corollu 2,0 v hybridu

+2/0
21.9.2018 22:17

R74e14n46é 85H68a46l94l16a 8301538376506

Dělá, ale kolik za ně chce...

0/0
21.9.2018 22:38

R98o15m88a84n 81P66o36l35á66č12e26k 5466779425

Ano, ale aspon je dělá... Podívejte se na konkurenci...

0/0
22.9.2018 7:18
Foto

J65i95ř77í 29D15v14o26ř13á44k 5735449960548

Ten o těch menších nákladech na údržbu je taky dobrej.;-D;-D

+2/0
22.9.2018 7:49

J65i33ř42í 61K17u82n86e54š 4870980275300

Nafta je u pump levnější, protože má nižší spotřební daň. Howgh

+2/0
22.9.2018 13:33

R56a26d18i11m 30S49v90o14b38o20d52a 9333329456842

nafta se prodava na burze asi o korunu draz jako benzin. takze kdyby byla spotrebni dan stejna, tak je nafta drzasi o 3.5kc/l

+3/0
22.9.2018 17:33

P84a64v41e53l 87T36r10u13k91s15a 3933427582323

Jo tak svicky, ktery se meni kazdych 40 tisic km a stoji kolem petikila, to je vazne argument do pranice ;-D

+1/0
22.9.2018 19:42

J54i66ř77í 57J72u87r95á24š82e93k 8827405670447

Pomerne usmevne je to, ze Evropa v Americe neuspela a po teto anabazi VW zacal americky Ford do Evropy dovazet SUV Ford Edge a to pouze v naftove motorizaci. Takze ty emisni normy plnit jdou.

0/0
21.9.2018 20:52

J23a98n 20S25t32e96h31l23i43k 9215907296521

V americe a v evropě jsou jiné testy.

0/0
21.9.2018 21:50

K34a12r16e86l 89N68o58v71o41t94n60y 2431495699110

Diesely v Evrope jsou tak rozsirene z velke casti proto, ze je staty primo podporuji skrze nizsi spotrebni dane, nez v pripade benzinu.

+7/−1
21.9.2018 20:10

J69a58n 23S29t90e86h13l80i88k 9715447366181

Chtěl jste napsat spíše , že v evropě je více zdaněno vše. A tak u nás otáčíme každou korunu a šetříme na palivu . Proto máme vytuněné benzínaky a kdo chce větší auto musí automaticky jít do nafty.

0/0
21.9.2018 21:52

M21a55r86t37i29n 63S92e17d95o14n24a 2805956126289

A o LPG jste uz slysel?

+1/−1
21.9.2018 22:39

J48a76n 75P61o95k61o64r30n90ý 1983429490523

Každý má jiné potřeby, ale prznit si výkonný benzin plynem kvůli spotřebě je pěkná hovězina.

0/0
22.9.2018 9:07

J23i44ř52í 62N59o47v26o54t66n40ý 4786552612156

To byl velmi hloupý nápad.

+1/0
21.9.2018 16:53

L64u43d41ě32k 88J67a63š14a 7239196482745

Prostě VW si myslel, že Amíci jsou stejné trubky jako Evropané a že na kdejakou blbost skočí. Hlavně že celá Evropa Amíkům nadávala, že nepodepsali Kjótský protokol. Amíci moc dobře věděli, že to je jen podvod na Evropany, aby měli pocit, že jsou ekologičtí a jak se o záchranu planety snaží

+3/−3
21.9.2018 15:44

Najdete na iDNES.cz