Diskuse k článku

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za poslední dva roky o pětinu. Celý trh přitom za stejné období narostl o deset procent. Podíl dieselů na prodejích se snížil o 12 procentních bodů na 32 procent. Vyplývá to ze studie společnosti Cebia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65l56a19d11i86s61l84a79v 51B34u39r63y48š77e17k 1769732957224

když už jsou na trhu ojetin diesely, tak se prodají jestli je o ně zájem nebo ne, přece se čtyřleté diesely nebudou šrotovat jen proto, že by o ně upadl zájem, u nových aut je to jiný, tam si vyberete, jakej chcete agregát a ten motor se vyrobí buď zážehovej a nebo vznětovej, zájemce o starý auto musí nakonec koupit co mu po zámožnějších motoristech zbude a je úplně jedno, jestli jeho zájem poleví a nebo nepoleví

+1/0
23.9.2018 11:50

J57o29s48e95f 33K54o16m41á72r71e14k 5494372904329

A není to spíš tím, že moderní diesely už v sobě mají tolik s prominutím kurvítek, že lidi sáhnou radši po benzínu?

0/0
22.9.2018 11:33

P65e60t39r 72M63i65c13h13a53l 2150634451462

Ani ne. Moderní benzín se množstvím kurvítek blíží dieselu, ale blíží se mu taky spotřebou a jízdním projevem, přitom je citelně levnější.

+1/0
23.9.2018 13:02

M77i84l39a95n 85R22e31z56n36i91c69e32k 1798830218832

Jezdím 2.0 TDI a jsem spokojený. Nevidím důvod přecházet zatím na benzín. V porovnání se stejně výkoným benzínem 135 kW mám o 2 litry v průměru menší spotřebu, při rychlé jízdě snad ještě větší rozdíl. Navíc snese větší nájezd (byť o není moje priorita). Vše podstané se odehrává mezi 1700-3000 otáček, jede parádně. Servis vyjde stejně, rozdíly minimální. Koupil jsem ho v akci za cenu benzínu.

Dost jsem se ale pobavil s vozem Škoda Rapid Ambition 1,0 TSI 70 kW, který jsem dostal jako náhradní v servisu. Ten zážitek si nemohu nechat pro sebe. Když odmyslím to auto jako celek (prostě shit za drahé peníze), konečně jsem na vlastní kůži poznal ten výtvor století.

Motůrek velikosti mixéru přenáši do špatně odhlučněného interiéru mnohé vibrace - hlavně volant pedály a řadící páka vibrují jako o život. Do 2 tis. otáček je úplně mrtvý a pak vypálí jako zběsilý (fakt se to díky nízké hmotnosti rozhýbe obstojně), co mu ty tři válečky stačí, aby v zápětí ztratil dech - co by taky člověk čekal o litru. Chce to docela trpělivost a citlivou práci s plynem. Rozjedy do kopce a popojíždění v kolonách jsou zážitek. Zlatá jedničková Fábie SDI nebo MPI, to jsou proti tomu kultivované agregáty.

Mám s tím soucit a snažím se ho nepřetěžovat, ale často je třeba mít nohu až na podlaze a otáčky nad 4 tis., což jsem ale čekal, prostě to dýchá v každém kopci a při předjížděcích manévrech je třeba dobré načasování.

Poměrně rychle se ohřívá a taky je auto lehké na předek, takže dobře ovladatelné ve městě, zato mimo město zj. na rozbitých okrskách je to uskákaná koza, že by člověk jel raději vlakem (i na 15' kolech je to tvrdé a ovladatelnost mizerná)

Spotřeba 5,5 litru, pod 5 to moc nejde stlačit, když nechete být brzda. Není problém dostat spotřebu i k 8 litrům!

S 2.0 TDI, tedy dvojnásobným zdvihovým objemem bez problémů pojedu za 4,5 -5 litru a to ještě rychleji. Tak na co takový krám je?8-o

+3/0
21.9.2018 20:06

J39a76n 20N25o52v54a61k 5701417329494

Pro me je kram kazde naftove auto a to Vase 2.0 tdi obzvlast.Ja mel vzdy jen benzinove motory, nikdy ne mensi nez 2 litry a nikdy bych si nekoupil naftu,ktera patri do traktoru,protoze presne takhle v porovnani s benzinem se v dieslu citim. Kultivovanost dieselu se s benzinem vubec neda porovnavat.Kdyz sednu ke kamaradovi do noveho naftoveho Superbu mam chut z toho auta vyskocit.A Vase porovnani 2.0tdi s benzinovym litrovym trivalcem je jako porovnavat jabka a hrusky.Svezte se nekdy se silnym benzinem a pak uvidite co to je auto.Ovsem jestli pocitate na benzince kazdou korunu, pak Vam nepomuzu.Kazda sranda neco stoji.Ovsem kdyz se vemou celkove servisni naklady tak se ty usetrene penize na palivu mozna vyrovnaji.Az budete menit vstriky,cerpadlo,turbo,setrvacnik tak se pekne prohnete.

+1/−1
22.9.2018 16:59

M52i79l20a15n 10R88e55z11n10i18c47e46k 1338460268122

Pane Nováku, jestli jste si všimnul, já ta auta neporovnávám (chápu, že srovnávat můžeme porovnatelné), pouze jsem chtěl vyjádřit názor, že downsizing hnaný do extrému je blbost a ekoteroristický hon na diesely je chyba, protože úspornost naftových agregátů je nesporná a např. v SUV dávají smysl bez diskuse. Ani si nemyslím, že auta nižší třídy musí naftu mít. Ten Rapid by klidně mohl mít 1.4 TSI 92 kW a svezení by bylo úplně jiné.

Dokonce s Vámi souhlasím, že benzíny od určitého objemu jsou výrazně kultivovanější než nafta (i přes to, že commonrail už traktor dváno není, svezte se někdy v Audi s TDI a budte mít potíž to poznat).

Mám zkušenost s 1.4 TSI, 1.8 TSI (Seat Leon, Octavia) a Audi A8L, což je 12-ti válec atmo. Nic proti, zj. 1.4 TSI 110 kW mi fakt sedla, mně vyhovuje nejvíc diesel. Jste jako kolega s výkonnou Mazdou, ten by naftu a navíc koncern nikdy nekoupil, nicméně taky spotřeba začínající číslicemi 4 a 5 je pro něj nemyslitelná.

Poslední poznámka - obvykle tankuju Verva diesel nebo min. diesel bez bio, dolévám aditivum, každou kačku rozhodně nepočítám :-). Stějně tak jsem zkrátil servisní interval na 15 tis./rok a pravidelně měním vzduchový filtr ať si v servisu říkají co chtějí. Dokud nemá olej aspoň 75°C jedu v nižjších otáčkách a dochlazuji turbo po větší zátěži. Podle mých zkušeností je pak ten diesel téměř nezničitelný;-). Kolega má na Superbu 526 tis. a vše původní včetně DPF. Druhý má 1.6 TDI Octavii a 330 tis., opět vše původní... R^

+1/0
23.9.2018 8:46

M25i92c93h77a36l 16M26o41u83c16h18a 8535185610584

Otázka je, kolik mate s vaším TDI najeto? Mně to taky přišlo jako super motor, když to bylo nové, od ca 60 tisíc už to začalo být troche hlučné a někde nad 120 tisíc km už to byl fakt traktor. Po výměně za 1,5TSI jsem si připadal jako v autě o třídu výš.

0/0
24.9.2018 11:14

M22a74r38t91i79n 26K76a27r77á27s22e78k 9608883338408

No opravdu prevratne zjistceni, ze 2,0 TDI jede lepe nez 1,0 TSI, nic proti, ale kdyz presednete do auta s prinejmensim polovicni cenovkou, tak ten dojem proste vetsinou bude takovy, ze to auto je krap, ktery nejede....

+2/0
23.9.2018 7:02

M14i46l54a72n 25R40e32z41n14i42c85e67k 1828850398172

Martine, neporovnával jsem ta auta, pouze mi ten downsizing hnaný do extrému nedává smysl. Ten Rapid je 350 tis. Kč s výbavou, kterou mám a to mi přijde nehorázný peníz, když v součané době lze koupit skladové vozy např. Seat Leon ST 1.4 TSI 92 kW ve výbavě Xcellence nebo FR za 430 tis., což je úplně jiné auto a jiné zvezení.

0/0
23.9.2018 8:57

M16a39r21t40i17n 15K42a95r16á49s84e25k 9778923518128

No a porovnavat cenikovou cenu se skladovkou - opet srovnani naprosto mimo misu...

0/0
23.9.2018 9:20

M90i35l91a76n 90R82e40z98n94i77c12e56k 1848710798332

;-DAlternativní způsob uvažování v racionálně-ekonomické rovině je pro hodně lidí tvrdý oříšek, maximalizace užitku spotřebitele a související substituční chování se může zdát někomu mimo, pokud pouze tupě porovnává ceníky tříválců v nabídkách výrobců vozidel.

To byl pouze příklad alternativy lepšího vozu, který je dostupný nikoliv o statisíce dráž. Někdo jiný si tam dá jiný tříválec, někdo kombík co ujede všem;-)8-o Není nutné být z toho tak frustrovaný, podělil jsem se pouze o názor s zkušenost s Rapidem v této motorizaci.

0/−1
23.9.2018 14:28

J54i96ř48í 38S56c28h96w28a78c70h 8868844328256

Podobně alternativním navyšováním ceny a užitku v 50 krocích nutně dospějete až třeba k Veyronu.....naprosto super auto jen "nepatrně dražší", než nějaké Ferrari....

0/0
22.11.2018 0:35

M12i92c12h78a62l 49M89o33u67c30h23a 8435465640124

Já jsem naopak vyměnil 2,0 TDI za 1,5 TSI a musím říct, že je to mnohem příjemnější motor. Kultivovanější, nesrovnatelně tišší. O troche méně síly v nižších otáčkách vyvažuje DSG. A velkým překvapením je spotřeba, oproti TDI je to o nicely litr na 100km více. Plus nemám po tankování mastné a smradlavé ruce ;-D

+1/0
24.9.2018 11:09

M51i69l23a72n 93R42e46z92n55i34c88e78k 1168140218592

Máte pravdu TSI 4válce jsou mimořádně tiché a pružné agregáty. Dva roky jsem měl Leona s 1.4 TSI ACT 110 kW a dokonce mi přišel svižnější než 2.0 TDI o stejném výkonu. Na semaforech jsem vždy kontroloval otáčkoměr, zda vůbec běží. Spotřeba vzorná do 6 lirů. Ten Váš je ješte vylepšený. 1.8 TSI jsem měl půjčenou s DSG, svezení nadstardní, ale ta už je od 7 litrů výš. Jinak já mám najeto 18 tis. Km, takže sotva zajeto. Ve firmě ale na škodovkách TDI běžně nájezdy 200-300 tis. Km bez větších problémů.

0/0
24.9.2018 12:27

M85i12c56h49a54l 37M87o53u11c61h66a 8215265220544

O 1,8TSI nebo ještě lépe o 2,0 TSI jsem take uvažoval, ale jezdím cca 60 tisíc km ročně, takže ta vyšší spotřeba už by mě štvala. U 1,5 jsem měl trochu obavu z nižšího točivého momentu, ale skvěle spolupracující DSG drží motor v otáčkách, jaké jsou pro danou situaci potřeba a "krouťák" handicap vůbec není, jezdí to moc příjemně a spotřeba je výborná. A jak jsem psal výš - to TDI časem a nájezdem hodně zhrubne a začne o sobě davat vědět. Já s tím najezdil 170 tisíc (bez jediného problému), tak od 60 už o sobě motor dával trochu znát a posledních 50 tisíc už to byl fakt traktor. Po přesednutí do toho benzínu to byla opravdu příjemná změna.

0/0
24.9.2018 12:43

J34i93ř48í 25S31c95h61w64a93c87h 8598654248596

Naprosto nesmyslné pocitové srovnání! Sice to nepřiznáte a přímo to z vašeho příspěvku čiší!

Podvědomě srovnáváte pohodlí a dynamiku aut s rozdílem dvojnásobku výkonu a ceny!

Podvědomě očekáváte zátah vocpodu jako u dieselu a divíte se že se dostavuje o něco výš.

Samozřejmě, že motor co má oproti dieselu polovičním krouťák je nutné točit na dvakrát vyšší otáčky pro dosažení stejného výkonu.

Samozřejmě, že dynamika auta s maximem 70kW bude o hodně horší než u auta se 135 kW.

P.S. Ten dvoulitrový diesel zvadne ještě o 1000 otáček dříve než ten litřík. Při jakých otáčkách má motor výkonovou špičku není totiž vůbec dáno objemem.

Měl byste si to srovnat třeba s novou Fiestou ST. "Maloobjemový krám" s tříválcem 1.5 / 147kW by si s vaším "velkoobjemovým superdýzlem" vytřel pozadí.

http://www.auto.cz/test-ford-fiesta-st-1-5-ecoboost-proc-je-tohle-nejlepsi-trivalec-125437?cast=2-Motor,-jizdni-vlastnosti

0/0
21.11.2018 22:39

M30i19l94a36n 80R95e52z19n77i61c90e16k 1678820818602

Pane Swachu, Vy mě teda nešetříte. A já Vám dlužím omluvu za svůj komentář u těch lodí, kde jste měl pravdu - skutečně v přístavech jezdí na naftu, máte opravdu spoustu vědomostí, které já na Vás obdivuji - vážně.

Mě ten tříválec zklamal. 1.0 TSI je fakt ubohý vůz. Cena zapůjčeného Rapidu 350 tis., cena mého Leonu ST 519 tis (skladovka v akci, ceníkově je to asi hodně přes 600 tis.). Při Vašem vzdělání snadno dopočítáte, že to není dvojnásobek, nicméně dvojnásobek výkonu a krouťáku za to mám. OK - diesel každému nevyhovuje, je hlučnější, déle se ohřívá a co vadí třeba mně jsou regenerace DPF, kdy přijedu do práce nebo k obchodu a podle otáček už vidím, že nemohu vypnout motor, aby regenerace doběhla.

Zkuste týden pojezdit s 1.0 TSI 70 kW a popravdě napsat, jak se Vám s tím jezdí a zda je 350 tis. cena za to "v mezích". Doporučuji rozjezd do opravdu prudkého kopce a jízdu v kolonách, kdy je potřeba neustále ubírat a přidávat. Budete otrávený jako já.

O tříválcích mě nepřesvědčíte. Je to prostě krok špatným směrem, jeden válec tam chybí, fyzikální zákony nelze popřít. Ford to tedy udělal se ctí a ten Ecoboost má parametry před kterým smekám, nikdy bych ho ale nechěl.

Teď ale porovnávate neporovnatelné Vy. 2.0 TDI není žádný warm nebo hot-hatch, ale typická motorizace na dlouhé trasy a vysoké nájezdy. Akceleruje obstojeně, ale rozhodně to není na jízdu brzda-plyn a v zatáčkách je cítit těžký předek a nedotáčivost.

Nebude stačit ani co do zrychlení, ani trakce nebude stejná, ani za tím účelem se to nevyrábí a nekupuje. Takže žádný Superdýzl. Navíc převody, které mám v autě jsou mírně řečeno - těžké. na 6. stupenň při 130/km 2200 otáček, dynamika tím utrpí.

Kdybych volil ostrý benzín, určitě by to byla Cupra ST, která měla ten motor, který byste Vy rád viděl v Superbu 2.0 TSI. Kultivovaný, tichý a s parádním zátahem od 1800 otáček až někam k 5,5 tis. Žádný vibrující tříválec tomu nemůže už z principu své konstrukce konkurovat. Jiná cena, jiný vůz, jiná spotřeba vím...

0/0
22.11.2018 18:09

J90i98ř83í 43S50c28h60w20a96c28h 8898394368986

OK tříválec má samozřejmě jakási "negativa" jako jsou třeba o něco vyšší vibrace v některých režimech. Ty ale najde jen někdo, kdo je hledá. Běžný uživatel o nich ani nemá tušení. "Hledač vibrací" by ale měl vzápětí zkritizovat i čtyřválce (hlavně v dieselu) a skončit u řadového benzínového šestiválce. ;-)

Problém vašeho hodnocení (a nejen vašeho) je, že ten litřík vzápětí srovnáte s motorem o třídu nebo o dvě třídy výše, tam samozřejmě nemůže obstát.

1.0TSI 70kW je dnes základní motorizace Rapidu, tedy je potřeba ho srovnat s těmi základy, které nahradil a to je třeba základní motorizace Octavie Tour atmo 1.4MPI/55 kW (cena 370 v roce 2010) nebo pozdější Rapid 1.2TSI/63 kW.(cena 300-360 v roce 2012)

1.0 TSI by v obou srovnáních ohledně dynamiky ve většině režimů obstál se ctí, prostě by vyhrál. Problém by měl jen u těch "hledačů vibrací"....

Samozřejmě lze také nalézt situace, kdy se projeví nevýhoda zmenšeného objemu turbomotoru a to je rychlý pokles výkonu v podtočeném motoru, tedy někde v oblasti 1300-1500 otáček, kdy se motor chová jako litrová atmosféra. Tedy při pomalé jízdě na 1. rychlostní stupeň. V takovém režimu "vyhraje" 1.4MPI, která porazí i 1.2TSI a 1.0TSI bude nejslabší. Ovšem v otáčkách kde se běžně jezdí tj 1500-4000 , díky vyššímu krouťáku (tedy i výkonu) budou oba turbomotory v dynamice lepší jak ta 1.4MPI.

1.0TSI/70 kW je ale "ořezaná" verze s "krouťákem jako atmo 1.6" . Existují ale verze 81 a 85 kW s "krouťákem jako atmo 2.0" což je pocitově hodně velký rozdíl a to i oproti silnější 1.2TSI/77kW která má zátah jen jako "atmo 1.8" ;-)

0/0
23.11.2018 10:18

P12e92t15r 84M39i70c59h61a28l 2660744381342

To rád slyším. Za 4 roky budu prodávat desetiletou ojetinu v naftě, tak snad ten zájem a vyšší ceny chvíli vydrží. :-)

0/0
21.9.2018 13:10

P65e33t75r 51H68o67r16á62k 1229153809454

Doufejme, že se to bude dát zpeněžit už jen na vrakovišti.

+1/0
21.9.2018 19:11

P39e13t37r 53M97i45c61h19a92l 2280494861162

Další fanatik přes autíčka na baterky ...

+2/−2
22.9.2018 6:05

R72e84n41é 10H68a57l43l48a 8341558346666

A proč to nemůže být benzínová hlava?

0/0
22.9.2018 13:49

P56e39t77r 18M42i36c64h79a28l 2160944181912

Protože normální lidi preferující benzín nejsou takoví hlupáci.

0/0
23.9.2018 11:06

P59e59t22r 26H29o84r87á45k 1479413249174

Za čtyři roky bude diesel euro 5 opovrhovaný a ve městech obávaný křáp.

0/0
23.9.2018 12:56

P26e59t94r 86M27i88c25h30a79l 2230144601502

Možná v Německu a to ještě ne ve všech městech.

0/0
23.9.2018 14:09

J45a83n 11N61o59v47a28k 5831707899494

Nemusi to byt baterky,ono jsou i benzinova auta.Ten Vas naftovy traktor si za 4 roky odtahnete prosim na vrakoviste.

+1/−1
22.9.2018 17:00

P69e74t16r 59M61i31c85h57a81l 2240474601432

Viz výše.

A ten traktor s Common railem má mnohem kultivovanější chod než tříválcové benzíny, bez vyjímky. Navíc nechápu, proč bych měl vrakovat auto ani ne v polovině životnosti, splňující emisní normy i technické podmínky pro provoz.

+1/0
23.9.2018 11:10

M42i87c62h69a42l 93M29o89u59c95h82a 8885915830404

Ono to asi bude take tím, že aktuální benzinové motory nemají při srovnatelném výkonu o moc vyšší spotřebu než diesel, přičemž jsou mnohem příjemnější na ježdění a levnější při nákupu.

.

Problém bude životnost, což dnes člověk kupující nové auto úplně neřeší. Jenže za 10 let už nebude šance koupit levně ojeté auto, které bude ale zároveň spolehlivé. Ty dnešní atmosferické benzíny dojezdí a místo nich budou v bazarech dnešní technologiemi prošpikované maloobjemové turbobenzíny...

+3/0
21.9.2018 11:09

M67a32r49t14i90n 28K95a32r24á71s41e12k 9608353218398

No turbobenzin se ot atmosferickeho lisi tim, ze ma turbo, coz neni zrovna nejaka "kosmicka technologie", pouziva se v autech deistky let.Co se tyce technologick slozitosti, tak turbo nenma duvod by nejak vyznemnejsi "prospikovane technologiemi" nez atmosfera....

0/0
21.9.2018 12:32

M28i81c36h46a57l 12M47o49u12c57h82a 8675785540374

To platilo naposled snad v případě motoru 1,8 Turbo od VW. Dnes už jsou ty motory mnohem složitější a dosahují vyšších litrových výkonů při nižší spotřebě. Vysokotlaké přímé vstřikování paliva, deaktivace válců, elektromechanická regulace turbodmychadla, to jsou všechno dnes běžné věci. K tomu se už objevují motory s rekuperací, stale běžnější jsou hybridy. Auto najezdí 200 tisíc a můžete ho vyhodit, protože jeho další udržování v provozu by bylo dražší, než koupit auto nové.

+1/0
21.9.2018 15:20

M67a69r49t10i98n 91K17a94r55á59s98e70k 9858113368958

Tak zrovna treba hybrid (minimalne v podani toyoty) je asi to nejtrvanlivejsi reseni.... jinak vse co popisujete se tyka jak turba tak atmosfer, a proste to je vyvoj trhu, kdo by si kupovat "starou" 1,6 ktera sice nejede, ale za to poradne zere, kdyz si muze koupit moderni motor s mensi spotrebou a mnohem lepsi pruznosti?

0/0
21.9.2018 15:25

M50i54c14h63a92l 68M69o68u35c30h87a 8785785880764

Vždyť to píšu, kdo kupuje nové auto, je za ty moderní technologie rád a neřeší to. Kdo ale auto potřebuje a má omezený rozpočet, bude mít problem. Dnes si koupí 10 let starého Golfa s 1,6 benzínem a 250 tisíci km za pár desítek tisíc, pár tisícovek investuje do toho nejnutnějšího a bez problémů jezdí. Za 10 let si koupí auto s litrovým turbomotorem, který sice teoreticky jede líp než jel ten Golf a žere o 30% míň, ale prakticky je těsně před smrtí.

+1/0
21.9.2018 15:43

J50a87n 35V83e98l23e85k 2196818455247

To nebude aférou dieselgate. Spíše jde o to, že lidi konečně začínají přicházet na to, že diesel opravdu potřebuje dlouhé trasy. Na popojíždění po městě, dojíždění 5km do práce je absolutně nevhodný. Zanáší se turbo, nyní i DPF a to následně stojí dost peněz.

+1/0
21.9.2018 9:26
Foto

V56í90t 29C44h77a98l11u57p89a 6598832980772

Ano taky nepochopím maminky, co rozváží dětičky do mateřinky a pak na nákup do Tesca potřebujou např. Kodiaqa 2.0 TDI (a že těch různých SUV s maminkama s malými dítky denně potkávám dost), když by jim bohatě stačila např. Fabia 1,2 HTP. A těch peněz ušetřených za pořízení vozu i následnou údržbu by vystačila na 50 luxusních dovolených u moře pro celou rodinu...:-D

0/−1
21.9.2018 10:31

M68a97r63t98i72n 94K66a49r50á94s15e11k 9258423118758

No ono toho kodiaka oproti fabii ocenite ve chvili, kdy vam tu manzelku s detma na silnici nekdo sejme....

+1/0
21.9.2018 12:33

J62a74n 35N74o25v28a81k 5421517309744

Zalezi v jake rychlosti se Vy nebo do Vas nekdo naboura.Fyzikalni sily na Vas pusobi v kazdem aute stejne,takze treba na vnitrni krvaceni umrete stejne ve fabii i v tom kodiaku, slezinu Vam to pri tom zpomaleni uthne tak i tak,jedno v cem sedite.Ale mate pravdu,ze do urcite rychlosti vas deformacni zony v kodiaqu lepe ochrani.

+1/0
22.9.2018 17:07

M92a69r17t41i36n 40K44a64r64á45s85e17k 9338543638728

No pokud vrazite do zdi tak jo, při srážce dvou aut pokud jde o auta srovnatelné kvality tak ten ve většina těžším autě dopadne lépe, to prostě fyzika..

0/0
22.9.2018 19:31
Foto

P90a50v75e78l 44S12t84r94a91k43o58š 6827621960485

ČR ještě nějakou chvíli vrakovištěm evropy zůstane, s tím že diesely budo svinit vzduch se musíme smířit. Malé vozy se vznětovým motorem jsou ve vyspělém světě neprodejné už dávno a ty větší míří kvůli úspoře paliva do hybridní a elektrosféry.

+1/−2
20.9.2018 22:46

J65a70r29o14m73í25r 30K89r81á43l 4980599554869

A to je dobře. Nejekologičtější auto je to, co se nemusí vyrobit. Takže pokud projde STK a emisemi, ať je staré třeba 30 let.

+3/0
21.9.2018 8:05

Z81d65e67n83ě91k 51D97u85f64e38k 2164614828

Bohužel mnohdy staré auto je v lepším stavu a spolehlivější než to nové.

+1/0
21.9.2018 10:40

R85o71m66a52n 23P88o65l51á15č48e59k 5706389425

Ono je celkem logické, že se diesely prodávají méně, když prakticky napříč automobilkami diesel zmizel ze všech malých a menších aut... Viz např. Fabia + Rapid jsou jenom v benzinu...

+15/0
20.9.2018 21:54

V67l22a81d95i45m23í74r 87M68ü42l61l71e24r 6143655213720

Přesně tohle jsem chtěl napsat.

0/0
20.9.2018 22:00
Foto

V26í91t 59C62h15a89l90u11p72a 6898572740132

Hlavne ty drahe opravy. Kdyz se podela atmosfera benzin, neni to takovy ranec jako comon rail v nafte. A treba jen takova spojka stoji v dieslu 3xtolik co u benzinu. A pak jeste slavny DPF....

+3/−2
20.9.2018 21:04

D83a96n30i83e54l 72M75a72g64n56u43s 4353105374197

Co je drahého na common railu? A mimochodem, na můj dvoulitrový naftový motor s common railem stojí spojková sada 2890,- Kč, FAP filtr 5900,- Kč, a navíc zrovna ty filtry pevných částic se montují i do benzínů.

0/0
20.9.2018 21:08

M55a75r83e54k 68M35a83z82u69c98h 2156493663

On myslí spojkovou sadu i se setrvačníkem.

0/0
20.9.2018 21:24

D90a79n11i12e71l 76M82a98g65n34u23s 4643485814677

Tak jsem se schválně podíval, a setrvačník je za 5725,- Kč.

0/0
20.9.2018 21:31

B26o55ř77i18v68o17j 55K10u24b84í20č56e50k 2719290559451

Origo nebo Skiline?

0/0
20.9.2018 22:12

D26a98n87i19e87l 18M51a27g67n20u49s 4353275634877

Ten samý, jaký je tam z výroby. A myslel jste asi Starline.

+1/0
20.9.2018 22:13

D33a81n20i91e26l 16M82a42g77n24u62s 4293135594377

Ale upřímně řečeno nevím, proč bych se spojkou měnil i setrvačník, když mu nic není.

+2/0
20.9.2018 21:32
Foto

P30a57v64e15l 18K48a67l81u15s 6984376456492

Protože když chcete psa bití, hůl vždy najdete....

0/0
20.9.2018 22:11

Najdete na iDNES.cz