Diskuse k článku

Výročí Dieselgate: soudy, miliardové pokuty a rostoucí síla Volkswagenu

Přesně před třemi lety vyšla ve světových agenturách nenápadná zpráva o potížích koncernu Volkswagen v USA kvůli měření emisí. Jen pár dnů před tím slavnostně otevřel ve Frankfurtu nejvýznamnější podzimní autosalon, kde vedení německého koncernu hrdě představovalo nové modely, často ozdobené značkou TDI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D71a84v44i78d 94C58e28c97h 6843237700364

Nemci su ti dobri, takze ta afera pre nich skonci dobre.

0/0
15.9.2018 21:48

A12n68t48o33n23í28n 25S71v81o53b71o34d59a 3224573179802

Bosch dodával i dalším automobilkám vstřikovače, takže VW v tom nebude sám, jen se ostatní nepřiznali, software upravili jinak. Dnes je problém s AdBlue, kdy ho některá auta dávkují podivným způsobem, v městském provozu některá auta velmi často vypalují filtr pevných částic. Špatné nasazení dieselových aut je velmi časté, do města patří CNG s nepřímým vstřikem, na dálky lze nasadit diesel, benzín je kompromis s vyšším zdaněním

0/0
15.9.2018 12:23
Foto

I51v87a78n 10K31o46p76t47a 5517142761457

Vtip je v tom ze ten SW delaji externí firmy a mnoho jich není.

0/0
15.9.2018 12:30

A15n40t48o50n10í60n 93S35v50o17b35o62d70a 3324883409722

nejvíc se mně líbila hláška Bosche, že tam jsou zadní vrátka a nenápadně naváděl výrobce, že vše jde "správně" naprogramovat, tak aby to testem prošlo. Stejně je to s nárazovými zkouškami, kdy je auto navržené tak, aby v nárazovém testu vyšlo co nejlépe, ale o VW vím, že posílá své odborníky tam, kde byla havárie, aby přivezli skutečné výsledky, dělalo to i Volvo a Renault. V Americe navrhli jinou nárazovou zkoušku a vše bylo o dost jinak

0/0
15.9.2018 12:44

D54a44v45i70d 89P13e70t81r57ž12e46l12a 2556754763210

Njn. Až bude cena nafty/benzinu srovnatelná s USA, nikdo nebude řešit spotřebu. Dieselgate není ničím jiným než důsledkem daňových rozhodnutí politiků...

+4/−3
15.9.2018 12:03

J94i45ř47í 40S84c18h22w95a23c55h 8118794528476

a proto začala v USA....;-D;-D;-D

+2/0
15.9.2018 22:28

P59e23t87r 17M77i59c42h10a44l 2500454791272

Pochopitelně, protože při jejich cenách paliv je jim nízká spotřeba dieselu celkem fuk. A proto hrábli do podezření, že se softwarem není něco v pořádku.

0/0
16.9.2018 21:36

R12a91d87i48m 60S59v84o59b37o52d91a 9413699356332

kdyby eu naridila, ze spotrebni dan na naftu nesmi byt nizsi nez na benzin (v soucasnosti plati opak ve vsech zemich EU)tak by neby ani problem s dieslama.

kdyz muze naridit vysi dph na plenky tak proc ne na phm

+3/−3
15.9.2018 11:14

P73e76t57r 69P12o15s64p86í87š67i67l 4988614616456

Na naftu jezdí mimo jiné veřejná doprava, zásobování, komunální služby. Proto je spotřební daň nižší. Ale v podstatě jen nepatrně.

+3/−1
15.9.2018 11:20

A13n89t48o38n93í93n 30S66v62o29b91o61d98a 3854453249462

MHD může jezdit na zemní plyn, umí to v Ostravě a Znojmě, ale je potřeba spalovat řepka....

+3/−2
15.9.2018 12:46

R89a16d75i69m 73S87v20o25b96o37d11a 9593929906852

nepatrne je rozdil cca 2kc.

kdyby se to vyrovnalo, tak by se dnesni cena preklopila na 32 vs. 33kc v prospech benzinu, a psychologie u zakazniku by byla silnejsi nez realna uspora, ale dnes je napriklad na slovensku rozdil cca 5kc. tam by ta motivace byla mnohem silnejsi

+1/0
15.9.2018 13:12

P97e74t16r 88M51i30c95h38a79l 2550894161822

Nemyslím, že by to zákazníky nějak odradilo. Při pětilitrové spotřebě znamená dvoukorunový rozdíl v ceně nafty kilometr dražší o 10 haléřů.

0/0
16.9.2018 21:43
Foto

I22v12a86n 12K32o53p62t70a 5547692421257

Dokud budu s dieselem jezdit v průměru za 5.4 a benzinem stejného vykonu za 8.7 (vetsina dálnice ) bude diesel i při stejne dani efektivnější.

+1/0
15.9.2018 12:51

A60n28t78o95n92í64n 13S35v11o75b10o20d38a 3344933689202

pokud někdo jezdí nad 25 000 km ročně a střídá krátké jízdy s dlouhými, vychází nejlépe plyn, vlastní zkušenost, do 10 000 km ročně vyjde nejlépe benzín, diesel na vysoký nájezd s dlouhými cestami

+2/0
15.9.2018 13:07

P46e89t27r 96Č13e42r84m34á24k 9578705479330

Tak 25 tis je vcelku normální nájezd normálního uživatele, a že by se obecně dal považovat plyn za nejlepší pro takový typ jízd se zrovna říct nedá, ale uznávám že za určitých podmínek to smysl dává.

0/0
15.9.2018 13:13

A36n29t46o56n35í68n 76S59v82o62b35o13d56a 3204363859902

pokud měsíc jezdíte krátké jízdy 3 - 20 km a potom máte jet 2000 km, tak plyn oceníte. Každé palivo je výhodné v jiném režimu, žena má na popojíždění po městě automat na benzín, protože ujede ročně tak 5 000 km

0/0
15.9.2018 13:37

P92e28t67r 11Č44e32r51m97á63k 9258455219670

To ano, ale to je poměrně netypický příklad, proto říkám že obecně to tak nelze brát.

0/0
15.9.2018 13:40

A50n54t64o63n52í73n 89S90v77o67b10o42d85a 3174633719102

Kolegové dojízděli do zaměstnání 3-22 km, potom během roku pár dlouhých cest na hory nebo k moři, takže to zas tak netypické není

+2/0
15.9.2018 14:46

P85e73t97r 37Č65e76r28m64á34k 9848245149370

No dyť právě, takže to jsou stovky jízd po pár desítkách km a pak jen pár po tisící km. Tzn. ty v tom vzorku nehrají žádnou roli. Proto říkám že to že by někdo pravidelně střídal obě varianty je silně netypické.

0/−1
15.9.2018 19:39

J15a61r24o70m94í84r 57K90r56á83l 4220119124509

Kdo je ten "normální uživatel" ? Znám jen pár lidí, co najedou soukromým autem v průměru 70 km denně. A pokud to je druhé auto v rodině, pak často ani těch 5000 za rok.

0/0
16.9.2018 10:15

P98e11t12r 45Č44e43r90m24á59k 9478695229880

Normální průměrný uživatel. To že zrovna vy znáte jen pár lidí je pouze subjektivní záležitost, jinak je to naprosto normální průměrný nájezd auta. 70 km denně najede mnoho lidí třeba po Praze jenom cestou z/d práce,školy atd a nějakou zastávkou... Samozřejmě jsou pak auta s minimálním nájezdem, stejně jako ta s vysokým.

0/0
17.9.2018 13:02
Foto

I87v44a86n 48K15o76p72t40a 5937792711457

Plyn je fajn, má jednu chybu, chybí výkon. Třeba u Octavie jde do 1.4 TSI což proste není nic na dálnice. Neřeším starší auta, který mi proste nedávají jistotu spolehlivosti. A i vzhledemnkbtomu ze často jezdím naloženej tak u toho benzinoveho motoru zas chybí točivého moment. S nim proste nedám dálnici stylem rozjezdu se zařadím šestku vyrážím ji až když potrebuju zastavit.

0/−2
15.9.2018 14:35

A68n85t51o93n26í24n 24S64v73o77b64o33d82a 3784693929232

Octavie na CNG byla zklamáním, tak si nechávám dál původní auto, Touran měl ve verzi CNG 110 kW, Octavie 81 kW, uvidíme s čím přijdou příští rok, ale dnes má VW vyřazené auta na CNG z nabídky, takže ekologičtější auta to zase odnesla

+3/0
15.9.2018 14:58

M46i63c33h35a71l 68H13r22u95b73o95š 4350767682165

Mam 1.4TSI 90kW na LPG, momentalne cca 51tis.km na LPG a nizsi vykon nepocitujem. Na dialnici soptreba do 8,4 plynu pri plne zatazenom vozidle, s klimou a s sestkou a na GPS rychlost 135km/h ;-)

0/0
16.9.2018 23:09
Foto

I31v72a97n 73K15o72p65t30a 5557972341237

No když pojedu s plným autem tak ten rozdíl v kriuticim momentu přes 100Nm a 20!kW výkonu proste cítit je.

0/0
17.9.2018 21:40

M66i32c24h31a97l 13H46r80u42b18o21š 4430247822895

Jasne, kazdy to mame inak. Ja nie som ziaden pretekar, nabehnem na dialnicu, zaradim sestku, pustim tempomat tak aby som neporusil nejak zasadne maximalnu povolenu rychlost a celu cestu to neriesim, este sa mi nestalo, ze by som musel podradit z dovodu, ze by to nevladalo...

0/0
17.9.2018 21:42

M14a27r50t68i48n 10K95a26r60á15s70e29k 9188733978128

No jo, ale s plynem nezaparkuju v podzemi (problem), musim furt tankovat - temer jako autem na baterky.....

0/0
16.9.2018 7:39

A79n72t43o89n55í73n 58S73v37o73b31o35d87a 3644853409892

nová octavie CNG se moc nepovedla, se starším autem najedu 440 km a natankováno mám proti elektromobilu rychle. Třeba s CNG autem parkujeme pod kanceláří, protože mají hlídání plynu a odsávání ( každých 6 měsíců se dělá kontrola vzduchotechniky a test čidel), stejně jako u nás v bytovce. V Praze zakazují plynovým autům parkovat i v patrových drátěných klecích, na západě se s tolika problémy nesetkávám. U nás stojí na vyhrazených místech pro CNG/LPG auta diesely a dodávky ( Ikea, Globus), tak to funguje u nás :-(

0/0
16.9.2018 11:03

R89a74d26i37m 57S65v73o65b35o97d69a 9913419276712

nevim jakyma autama jezdite, ale kdyz porovnate treba1.6tdi OIII tak to odjezdite po dalnicich nekde tesne pod 6l. 1.4tsi mate za 7l.

bavime se o normalni jizde 130-140km/h.

0/0
15.9.2018 13:24
Foto

I68v19a18n 63K51o48p10t57a 5537902931217

2.0 TDI tak kolem 5-6.000 km měsíčně. 1.6TDI není dobrej motor na dálnice proste už pak moc točí což dieselu nevyhovuje a spotreba roste.

0/0
15.9.2018 14:13

R36a74d90i72m 49S84v87o28b83o33d85a 9513259776252

nerikam ze je to dobry motor. jen jsem dal jeden priklad, ktery mam overeny. ale take 2.0tsi nezere8.4 ale take ho lze jezdit za 7l v prevazne dalnicnim provozu. ve meste si samozrejme vezme vic ale to tdi take

0/0
15.9.2018 14:57

M88a47r60t13i44n 41K13a62r29á55s76e76k 9488503738678

No ta 1,6 TDI toci na dalnici tak o 200 otacek vice nez treba 2,0 TDI v superbu .... a bude to hlavne tim, ze 1,6 ma jen petikvalt.... a zeby 200 otace byl nejakey dramaticky rozdil....

0/0
16.9.2018 15:17
Foto

I82v65a70n 61K38o60p16t96a 5527562391537

Jezdím s 1.6 i 2.0 a rozdíl je více než 200 otáček. Ano je to i petikvaltem a o tom to je.

Ostatně i mechanici v servisu mne od 1.6TDi, přemýšlel jsem o něm, zrazovali. Ačkoliv by pak na mne vydělali více. Ze bych ho na dálnicích proste uhonil. Prý motor na občasné delší jízdy, ne na pravidelné po min petistech km.

0/0
17.9.2018 21:46
Foto

I84v85a32n 21K35o69p83t67a 5167392901767

Jo ty dálnice v CZ či D jsou také tak 130-150 km/h.

0/0
15.9.2018 14:36

P93e70t38r 53Č93e17r21m79á42k 9588275679580

Dieselgate je především dokonalou ukázkou toho jak funguje jedna z mocností světa - media. Vůbec nejde o to jaká je realita a jaká jsou fakta, ale o to jak zdárně je kdo umí účelově podat, upravit, ohnout, a následně prodat a vytvořit dojem že to tak je ve skutečnosti. Na příkladů medií a dieselgate by se to dalo přímo učit R^

+4/−7
15.9.2018 10:26

P17e63t60r 85H53o15r91á84k 1739183439684

Vy žijete opravdu ve svém světě.

+2/−1
15.9.2018 13:17

P54e64t22r 80Č89e10r76m35á79k 9848435899770

Především v reálném ;-)

0/−3
15.9.2018 13:29

P53e57t48r 27H73a52r37i15p52r75a62s30a17d 29H84a84j84i19č 5951296193340

Reálný svět nezná nikdo. Pozorujete ho prostřednicvím svých smyslů a zpracováváte ho prostřednictvím toho interfejsu, co máte na horním konci těla. Výsledkem je určité panoptikum, které je dáno vrozenými dispozicemi, výchovou, okamžitou situací.

Štastní jsou ti, kteří jsou si vědomi, že svět, který vidí, je asi tak pokřivený, jako když se dívají v zrcadlovém sále do zakřiveného zrcadla. Ti se alespoň snaží domýšlet, jak by ten obraz mohl opravdu vypadat. Ti ostatní si myslí, že jejich interpretace reálného světa je jediná správná.

+1/−1
15.9.2018 16:51

P62e55t66r 60Č68e27r90m32á37k 9778265959750

Ale jistě že zná. Ty věci se nějak udály, jsou k tomu mraky faktických údajů, dokumentů a důkazů. Jediné zkreslení tedy nastává v tom jak s nima kdo pracuje - což jsem přesně demonstroval na příkladu medií v kauze dieselgate R^

0/−3
15.9.2018 19:42

L61a43d45i55s44l90a41v 49H22a45š27k68a 4913576491930

Starý dobrý 1,9 TDIR^

+9/−1
15.9.2018 8:05

J98a34n 92S57t44e32h85l71i16k 9905687866611

Které nás tráví oxidy dusíku . To nám ale nevadí , my jsme odolní narozdíl od amíku R^

+2/−3
15.9.2018 10:11

J52a35r51o89m32í19r 33K51r72á49l 4840279924229

A proto se vyrábějí motory, které těch oxidů dusíku produkují víc. ;-)

+4/0
15.9.2018 11:10

M43a30r43t98i34n 42K81a42r78á91s12e27k 9268203588838

Ktere? Dnesni naftak ma emisni limit cca 10x nizsi nez mely naftaky v dobe kdy frcely ty "stare dobre TDI"....

0/0
16.9.2018 15:15

J37i10ř72í 61S59m92e91t26a11n34a 7405699572608

TDI - dým a smrad.RvRvRv

+2/−2
15.9.2018 10:24

P53e72t27r 39Č73e38r85m57á68k 9628285699910

A nízká spotřeba = nízké co2 = nízký skleníkový efekt. To je přesně to co Evropa tenkrát razila za cestu R^

+3/0
15.9.2018 10:27

R72a97d30i90m 17S40v23o65b56o26d30a 9603829376502

nizke CO2=vysoke NOx. takze nam nebude teplo ale zato pochcipame na rakovinu R^

+4/−2
15.9.2018 11:12

P82e32t18r 51Č72e30r40m57á53k 9988805849550

Tak ono ani jden scénář není moc reálný (resp. je hodně přitažený za vlasy), každopádně to tak bylo, honba za globálním oteplováním měla povahu doktríny a v té době vstupovala do nejvyšších pater ekonomiky i politiky (viz. volby prezidenta usa). Dneska s tímhle tématem už každý působí spíše pro smích a zase najednou pro změnu urputně honíme oxidy dusíku.

+2/0
15.9.2018 12:40

P51e52t13r 98H40a32r10i53p13r13a48s62a26d 46H87a26j10i18č 5221546573160

Ono se dá jít i jinou cestou, než se trápit se spalovacími motory.

+1/0
15.9.2018 16:54

P85e39t20r 28Č28e51r67m71á46k 9178595389190

To s tím fakticky moc nesouvisí, naopak to je jen další umělá doktrína.

0/0
15.9.2018 19:43

T14o73m26á61š 51V15a50l38d29e14r 7123190139

Pokud se p. Čermák bude držet stále své pravdy a je v automobilovém průmyslu, nesmíme se divit těmto zvyklostem lítání od zdi ke zdi. Všude jasně tvrdí, že jde o podvod. I u VW tvrdí totéž. Jen vy pořád melete stejně jak mlýnek.

0/0
15.9.2018 16:56

Najdete na iDNES.cz