Diskuse k článku

Prodeje dieselů v Německu padají. VW vykoupí TDI, která nepustí do měst

Prodej nových osobních automobilů v Německu se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o čtyři procenta na 878 600 vozů. V samotném březnu však klesl, a to kvůli čím dál slabší poptávce po naftových vozidlech. Vyplývá to z údajů německého sdružení automobilového průmyslu VDA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M10a76r62e92k 68Z51b18o62ř69i59l 4823680718530

Já bych už diesela taky nechtěl. V loni jsem pořizoval octávku v bezínu a to je jiná. Rozhodně větší klady u benzínu.

0/0
18.4.2018 14:42

P36a15v87e93l 28O26t15i95s44k 2316751767

To jsem zvědavý co budou dělat chytré hlavy, až v nějakém německém městě vyhlásí zákaz dieslů a pak zjistí, že ovzduší se nijak zvlášt nezlepšilo. Ono hlavním problémem je totiž hustota dopravy, která stále roste. Mimochodem žiju v německu už nějaký ten pátek a jejich myšlenkové pochody jsem dodnes nepochopil. Všude po městě nasázejí omezení rychlosti na 30, a pozor kvůli emisím a loni si nechal německý ADAC nechal udělat studii a strašně se divili, že je to naopak, že když se ty auta pomalu plouží městem, tak ty emise se zvyšují. Doslova les semaforů, jenže nějaká zelená vlna je pro ně španělská vesnice, protože chodec má všude přednost takže jak si to lidi mačkaj, tak auta stojí co 50 metrů, plouží se pomalu v zácpách a čoudí. Takže jsem si celkem jistý, že se v německých městech nic co se týče ovzduší nic nezlepší ani omezením dieslů. Dnešní diesel se v emisích v pohodě vyrovná benzínům, takže tudy cesta nevede, elektro v současné době taky není cesta, není kde nabíjet, argument nabijete doma v noci, je úplně mimo, zrovna v německu žije hromada lidí kteří mají prachy na to aby si koupili e-auto v bytech, soudě podle toho jaké auta stojí přes noc na ulicích kde to jde i nejde, prostě je přeautováno, nehledě na to, že e- auto není zase tak čisté jak se na první pohled zdá. Ale to je na delší diskuzi. Takže se fakt těším, protože to bude docela legrace. Asi se budu řídit radou , svého pana domácího, ten si udělal před nedávnem radost, vyměnil svého Mercedesa za BMW 7 , jak jinak než v dieslu, a když jsem se ho ptal jestli nemá strach že mu s tím zakážou jezdit, tak jen mávl rukou, že on se o politiku nezajímá.;-D A já mám pocit, že dnešní hon na čarodějnice v podobě dieslů a protlačování elektra, nic jiného než špinavá politika není.:-)

+7/0
10.4.2018 21:28

M38i71l67a62n 69R60e95z93n73i81c14e12k 1598260378362

Naprosto souhlasím. Máme 2.0 TDI splňující přísnou normu E6 a polovina lidí v paneláku má 15 let staré vozy bez jakékoli emisní úpravy. A tak je to v celé republice. Obávám se, že tady něco nehraje - také nákladní dopravou se nikdo moc nevzrušuje...

0/0
21.5.2018 17:44

M32a87r29e37k 98J33a78n94e73č63k96a 1897806133421

Na jednu stranu jdou Němci ode zdi ke zdi, ale na druhou stranu, se jim v tomhle vůbec nedivím. Ono stačí přijet do jakéhokoliv města tady v ČR, tak na první křižovatce bez včasného zapnutí vnitřního okruhu ventilace je ve voze za chvíli nedýchatelný smrad, takže vypínám vždy až při výjezdu z města. Pak se divte odpůrcům dieselů, kteří musejí nechtě ten smrad dýchat, protože ČR je dieselová popelnice Evropy. A pro dieselové mínusáře jezdíme v rodině už roky s vozy na LPG, takže za náma se nikdo doslova nedusí a navíc je provoz levnější než u smradlavého dieselu a je jedno jestli to jezdí pouze po městě nebo pouze dálkové ;-)

+2/−3
10.4.2018 13:46

P40a26v91e23l 45O93t16i89s31k 2716771787

No já zapínám vnitřní okruh i když jedu za vozem na LPG, to je totiž smrad, že by jeden pad.:-)

+3/−1
10.4.2018 16:48

M54a11r85e43k 11J87a77n72e55č11k48a 1777146913721

Smrad z LPG byl leda tak u starých LPG systémů se směšovačem, čili u vozů do Euro 2. Od Euro 3 a výše se sekvenční vstřikováním ani náhodou ;-)

0/0
10.4.2018 21:45

I88v15o 63J15a22n70á48č73e84k 8673133911422

Smrad z LPG je šílený, stejně tak z vylágrovaného benzínu. Obecně jakékoli auto ve špatném technické stavu smrdí. To, že to není schopna policie řešit j problém politický, protože by politici sáhli na milovaná autíčka lidem, co nemají ani na servis a toho se politici bojí. Přece jen koryto je koryto a hlasy se hodí.

+2/−1
10.4.2018 17:00

I25v97o 97J64a30n53á34č92e86k 8303943121122

Z článku je vidět, že politika je vlastně to nejhorší, co může lidi potkat. Moderní je hon na diesel a proto budeme preferovat benzín. Co na tom, že z benzínu se valí tisíckrát až deset tisíckrát více sazí, které škodí právě ve městech. Je to na blití tento eurosocialismus.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-pevnych-castic-emituji-moderni-benziny-podivejte-se-na-vysledky-mereni/

Výňatek z textu: Jako „míra” byl vybrán dieselový Citroën C4 Cactus, který emitoval pouze 5 pevných částic na cm3 výfukových plynů, a to v prostředí, ve kterém okolní vzduch obsahoval 5 500 pevných částic v centimetru krychlovém. Plyny, které šly z výfuku Cactusu, byly tedy po stránce pevných částic 1 100x čistší, než ty, které jeho motor nasál do válců.

„Vítěz” testu ovšem vypustil téměř 360 000x (opravdu tři sta šedesát tisíckrát, není to překlep) větší množství pevných částic než Cactus, který samozřejmě filtrem pevných částic vybaven je.

+2/−1
10.4.2018 11:52

M39i86c38h77a23l 18M53a30r27t83i67n65e64k 4185154378109

Nedávno jsem se svezl v novém Karoqu s motorem 1,5 tsi, svezení moc pěkné, ale s lehkou nohou na plynu spotřeba cca 8-8,5l. Zatím jsem rád za moje 1,6tdi se spotřebou 4,2-4,5 (bez lehké nohy na plynu) :-)

0/0
10.4.2018 9:49

J74i97ř95í 45S57c56h13w82a56c60h 8678784118846

SUV ala Karog nikdy nebude jezdit za 4,5 ani s tím dieselem....

+2/−2
10.4.2018 18:35

J67a13n 20D40l60o44u17h54ý 7944479210969

To uz je snad vtip :-D

+1/0
10.4.2018 6:56

P24e40t97r 65H44o28r65á85k 1549963169654

Diesely emisně selhávají po celou dobu. Špiní zbytečně městský vzduch desítky let. Další šanci si tahle selhávající technologie nezaslouží.

+1/−8
9.4.2018 23:38

J81i40n35d93ř65i56c85h 51L26u97k98e62š 3549774533910

Tak se podívejte na výfuk třeba nového passata, ale klidně i Rapida TDI a na výfuk toho samého auta s TSI... U dieselu je suchý, čistý, u benzínu černý, mastný šlem.

+4/0
9.4.2018 23:57

J92a30n 13D57l34o59u42h71ý 7834909250489

Tak to uz vime dlouho ( i diky dieselu ) , ze primovstrik snizuje vyrazne spotrebu ale jaho dani za to, jsou vyssi emise NOx a jinych sajrajtu. Primovstrikovy benzin dopadne uplne stejne, jako diesel!!! Ted tu s nami bude x let s filtrem pevnych castic a pak je zacnou zakazovat.

+1/0
10.4.2018 6:59

P22e24t40r 70S95t53e58j30s18k22a87l 3479618694806

Nejsmutnejsi je, ze cela leta tady diesely cmudily tony prachu a dusiku a u nas vlastne jeste muzou a kdyz je diesel konecne cisty, tak ho nikdo nechce. Uplne od zacatku mely byt pravidla stejna pro emise benzinu i dieselu a nemuseli jsme ted nic resit. Kdo by najel 50tisic rocne po dalnicich Evropy a mel auto v odpoctu DPH, koupil by diesel. Vyjezdil a sesrotoval. Zbytek by mel benziny nebo jina paliva.

+2/−1
9.4.2018 23:35

P25e40t45r 20H66o73r73á92k 1349933579414

Tohle si někteří mysleli už u euro 3, 4, 5 i 6. A jak to dopadlo. Karcinogenů pořád plnè ulice.

0/0
9.4.2018 23:43

R32o97m63a19n 74P41o46l38á12č67e38k 5666119285

Každý brečí na TDi, ale zkuste koupit rodinné auto v benzinu???

Budto to má 1,5 objem což na SMaxe je pidimotůrek a nebo právě diesel...

+3/−1
9.4.2018 23:06

P33e82t79r 41S64t94e64j77s26k40a48l 3809578734486

Benzinu staci mensi objem, nez dieselu, tak je to jiz od praveku.

0/−1
9.4.2018 23:30

F30r16a75n47t21a 36F32l54i13n23t16a 7242417782573

Ano, stačí menší objem, ale s turbem. A proto turbobenzín musíte víc točit, čímž a) víc žere a b) dřív odejde.

0/−1
10.4.2018 11:51

P12e78t19r 47S50t89e22j91s39k62a76l 3539808324706

S turbem prave toci min. Nejlepsim prikladem jsou nove trivalce 1.0EB a 1.0TSI, kdyz toci pri 130kmh 1650 a 1.6TDI 1500otacek. Kolik asi tocil 1.2HTP ?4400otacek nebo i 2.0i nekterych pripadech. Kdyz vemu 2.0i tak mel nejakych 170Nm v 4000otackach. Nove oturbene trivalce maji 200Nm, v overboostu 220Nm a to od 1500otacek do 3000. Cisla nelzou. Navic kazi se spis 1.4TSI-retez, 1.6THP -karbon, 1.8-2.0TSI -pisty ale trivalce nemaji problem jak u Opelu, Fordu, VW, Toyoty, PSA,...

0/0
10.4.2018 14:18

J92i82ř72í 88S80c61h61w28a88c91h 8108384768276

ty otáčky při 130: To ses asi o tisicovku seknul ;-)

0/−2
10.4.2018 18:41

P57e79t33r 98H68o38r69á70k 1209323589184

Jde snad o výkon.

0/0
9.4.2018 23:40
Foto

M23a46r84t44i81n 51P31o41d29z33e51m51n96ý 9941495598297

Tak my máme 1.2TCe benzín 85kW v 7místném Lodgy a jede to pro mě až překvapivě dobře. To jsme přesedlali z 2.0TDi nafta 104kW v OII.

0/0
10.4.2018 6:34

J54a50n 61D45l73o80u81h52ý 7534229930119

TDi nebo TSi je uplne sumafuk. Je to stejnej sajrajt. Koncern vyrabi i 2.0 MPi ale do aut pro evropu to nemontuje... zeptejte se v bruseli proc...

0/0
10.4.2018 7:02

J32i72ř49í 40S72c48h25w42a53c19h 8588164448976

copak v "Bruseli" někomu nařídili dělat přímovstřiky? Kdy?

+1/−1
10.4.2018 19:23

J33i38ř80í 12S72c87h19w51a64c81h 8968724488656

SMax, i Galaxy mají 2.0 Ecoboost, 240 koní, to ti nestačí?

0/−2
10.4.2018 18:48

P13e90t38r 38H37a40r96i60p12r21a34s56a34d 26H75a45j91i55č 5101756563530

Je celkem jasné, že vývoj se bude ubírat směrem k hybridům. Možná ještě CNG má nějakou šanci, ale i tam si myslím, že bude hybrid lepší možnost. Nakonec pro nějakých 50 let dopředu vznikne podle mě taková taková směska hybridů, BEV, vodíkových EV a čisté spalováky budou jezdit jen jako historická vozidla a budou muset mít výjimku.

Ve městaech můžou klidně převládnout BEV.

Když započítám MHD, tak si klidně tipnu, že na elektřinu se dopraví už dnes možná víc jak 5x tolik lidí, než ve spalovácích. Nejvíc cestujících pojme metro a a tramvaje.

0/−3
9.4.2018 23:04

P71e50t49r 16H90a79r18i66p42r98a98s58a39d 61H80a29j77i14č 5101726353690

Jo a ještě vlaky. Do práce jezdí hodně lidí elektrickými vlaky, například.

0/−2
9.4.2018 23:05

P76e25t63r 91B75á29č89a 8515726725185

Ne nebude.

+2/0
10.4.2018 15:24

P59e29t86r 88Č31e49r26m52á44k 9778345579740

Od VW poměrně lišácký postoj - nová auta tak jako tak plní E6 (b nebo dokonce c), tedy podle aktualizace nízkoemisního systému modrá plaketa, takže jich se stejně v příštích 3letech žádný zákaz týkat nebude. Ale jako co kdyby, chytré to je.

+1/0
9.4.2018 22:29

I86v23o 63J71a76n94á74č82e27k 8123733331522

To je super šaškárna v situaci, kdy benzín chrlí rakovinotvorné saze v množství tisícinásobně větším než diesel.

+4/−5
9.4.2018 22:08

J97a14n 87N76á90d36v35o50r79n42í92k 7403568635827

Zdroj?

+1/0
9.4.2018 22:31

J30i90n90d51ř67i87c15h 61L64u27k74e76š 3969344413270

Tady je třeba nějaký článek(o tisícinásobku tam je také, ale ne vůči dieselům):

https://www.autorevue.cz/studie-primovstrikove-turbobenziny-coudi-10x-vic-nez-moderni-diesely

Jinak EURO 6, limit pevných částic: diesel 0, benzín (přímovstřik) 6x10^11

0/−1
9.4.2018 23:52

J23i65ř78í 50S21e63h66n85a96l 6315348172806

To samozrejme neni pravda. https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

DPF skutecne nevyrobite tak, aby nepropustil ani jednu castici, nula to nebude nikdy.

Ale ten problem dieselu je trochu jinde. Saze z nich proste litaj mnohem vic nez z jakyhokoliv benzinu, vcetne primovstrikovyho. Kdyz tam date DPF, omezite to. Coz muzete u benzinu udelat taky. Akorat ze plnou ucinnost ten filtr bude mit jen novej, casem pujde postupne do kytek. Coz je u dieslu vetsi problem nez u benzinu, protoze u benzinu neni az tolik co filtrovat. A jestli si myslite ze z tech soucasnejch Euro6 dieslu pujde za 10 let provozu cistej vzduch, tak to se mejlite. Budou coudit stejne jekao dnes coudej ty stary Euro4 a Euro5.

0/0
10.4.2018 2:17

I70v41o 29J41a91n62á36č20e31k 8653633921522

Vy jste mi ale chytrák, takže ucpaný filtr bude propouštět víc než nový průchodný? To si nechte patentovat. Větší nesmysl jsem tady už dlouho nečetl.

0/0
10.4.2018 10:15

J33i59ř26í 59S38e25h47n25a78l 6745778232706

Vy jste koukam jeste vetsi chytrak. Takze podle vas ty stary vylitany diesely vlastne jsou cistsi nez kdyz vyjely z fabriky, protoze uz maj ucpany filtry a tudiz jim z vejfuku vubec nic nejde. A to ze se z nich huli jak ze stary vejtrasky se vsem asi jen zda. Tak to ze ucpanej filtr funguje vlastne lip nez novej si zas dejte patentovat vy.

0/0
10.4.2018 11:10

I65v33o 14J53a45n63á97č80e92k 8853543441152

Vy snad asi neumíte číst, článek pojednává o prodeji nových vozidel. Pokud píšete o tom, že někdo provozuje vozidlo, které je ve velmi špatném technickém stavu a nepatří na silnic, tak pardon, ale jak to souvisí s prodeji nových vozidel? Pokud máte tak málo rozumu, že si myslíte, že když vidíte na silnici šrot, který kouří, tak je to motor s filtrem, tak si s tím zkuste někam zajít. Nejdříve bych doporučil značkové autoservisy a pokud to nebude stačit, tak ordinaci lékaře. A teď ještě jeden malý, ale velice podstatně detail: saze, které produkují moderní benzíny a diesely nejsou okem viditelné, takže nemáte šanci poznat, jestli vůz má a nebo nemá funkční filtr. To o čem píšete vy, jsou vozidla bez filtru, které ho nikdy neměly.

+1/0
10.4.2018 11:21

J70i15ř16í 91S10e24h57n68a39l 6175698472926

To jsou mnohdy zanovni auta, ktery musely splnovat EURO5, tedy filtr maji, nebo aspon by mely mit. Jasne ze clanek je o novejch autech. Ja jen rikam ze za par let ty novy budou stejnej prusvih, jako jsou dnes ty starsi, co byly udajne taky OK, kdyz sly na trh. Jen se to v case o par let posune. Podstata toho co jsem chtel rict je, ze lepsi je motor kde se tech sragor produkuje min uz z principu, nez motor kde se jich vytvori spousta a slozitym systemem se pak odstranuji, coz ma limitovanou funkcnost.

0/0
10.4.2018 12:05

I19v68o 64J91a66n50á27č30e96k 8123163761292

Problém je v tom, že vy píšete o tom, že všichni lidi jsou prasata a používají vylágrované motory. Z toho pak vyvozujete obecný závěr. To je ovšem špatně, zde je to neschopnost policie vynutit si dodržování pravidel a s tím souviselo podplácení na STK / ME. To už by snad dneska nemělo projít, takže to co popisujete by se mělo postupně odbourat.

0/0
10.4.2018 12:36

J10i94ř70í 40S73e70h24n32a53l 6415198862746

Nepisu ze vsichni. Ale tech aut ktery pri rozjezdu vyfouknou cernej mrak je hodne. V Praze v kolone je to krasne videt. Je to treba kazdy paty auto, samozrejme vzdy diesel. Stary vraky bezne, ale bohuzel to neni vyjimka ani u relativne slusne vypadajicich aut, kde by to clovek ani necekal. Teorie o tech mikrocasticich co nejsou videt a jsou karcinogenni je sice pekna, ale ta tak nejak pracuje s tim, ze uz resime jen ty mikrocastice a ne ty vetsi. Coz ale je spatnej predpoklad, resime vsechny. A to kvuli cemu si musej lidi ve meste zapinat vnitrni cirkulaci aby se neudusili nejsou ty mikrocastice, ale ten viditelnej kour. Dokud nevyzeneme ze silnic tohle, nemusi nas zbytek trapit. No a kazdej diesel produkuje tohle, jen u nekterejch se to jeste tak nejak pochyta ruznejma technologiema, dokud ovsem jsou plne funkcni. Coz za par let zase nebudou.

Jinak samozrejme mate pravdu v tom, ze kdyby byla vule vyhnat ze silnic ty vraky nezpusobile provozu, tak by ten hon na diesely nebyl az tak silenej. Vas optimismus ze nekdo dokaze lidi donutit starat se o auta aby byly v prijatelnym technickym stavu ja ale nesdilim. Neni k tomu politicka vule. Ono by stacilo kdyby lidi meli soudnost a sami se stydeli takovym vrakem jezdit, ale to taky nefunguje, kazdymu je to jedno.

0/0
10.4.2018 16:27

I63v65o 11J35a25n44á16č52e53k 8383253111282

Tak ono slušně vypadající auto může být staré klidně 15 let. Vlastní zkušenost. Takže znova, to co vidíte jsou auta stará, která nemají filtr pevných částic. Pokud by jej měla, tak byste neviděl nic. Dokázala to i studie, která zjistila, že s filtrem dochází k úniku 5 částic oproti hodnotám 18000 až 360000 u benzínů.

Doporučuji přečíst zde: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-pevnych-castic-emituji-moderni-benziny-podivejte-se-na-vysledky-mereni/

V praxi tedy buď vidíte auta stará a nebo auta s vylágrovaným filtrem. To je však už neschopnost policie a nijak to nesouvisí s auty samotnými, ty za to nemohou. Tak a znova si laskavě uvědomte, vy to sice vidíte, ale to co nevidíte a jde z benzínů je mnohonásobně škodlivější a nebezpečnější.

Můj optimismus? Jde jen o to chtít, například v Rakousku se chce a ejhle ono to funguje. Kdyby se chtělo u nás, fungovalo by to taky. Bohužel by spousta lidí nadávala na stát a vládu, že jim berou peníze, protože nemůžou jezdit vraky a otravovat ovzduší.

0/0
10.4.2018 16:58

J14i27ř84í 73S12e98h24n79a24l 6615978972436

Pri dnesnim cyklu je zivotnost modelu auta cca 7 let. 15 let stary je tedy o dve generace zpatky. Fakt na beznejch autech jako je Passat, Mondeo, Oktavka atd jsem schopnen poznat jestli je stary par let, nebo je to uz predminula generace. Tezko bude 15 let stary auto, ktery se v ty dobe vubec nevyrabelo.

0/0
10.4.2018 17:52

I97v32o 69J64a36n55á14č91e86k 8613283701862

Hloupá otázka, jako obvykle. Nemá smysl odpovídat, inteligent to ví a nebo si to najde. Takže jen řečnická, filtry pro benzíny se zavádějí jen tak s plezíru?

0/0
10.4.2018 10:16

J70a69n 76N55á65d54v39o54r66n96í47k 7783398195717

Zdroj?

0/0
10.4.2018 11:25

I93v48o 13J13a37n81á46č83e81k 8883113691952

Tak jo, říká se hloupého trkni, takže vám to sem dám, když si to nejste schopen dohledat sám:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-pevnych-castic-emituji-moderni-benziny-podivejte-se-na-vysledky-mereni/

Výňatek z textu: Jako „míra” byl vybrán dieselový Citroën C4 Cactus, který emitoval pouze 5 pevných částic na cm3 výfukových plynů, a to v prostředí, ve kterém okolní vzduch obsahoval 5 500 pevných částic v centimetru krychlovém. Plyny, které šly z výfuku Cactusu, byly tedy po stránce pevných částic 1 100x čistší, než ty, které jeho motor nasál do válců.

„Vítěz” testu ovšem vypustil téměř 360 000x (opravdu tři sta šedesát tisíckrát, není to překlep) větší množství pevných částic než Cactus, který samozřejmě filtrem pevných částic vybaven je.

Tak a teď čekám co si zase vymyslíte dál.

0/0
10.4.2018 11:48

J36a27n 64N66á12d25v38o53r13n68í95k 7523688875417

No a?

0/0
10.4.2018 11:50

I34v32o 85J96a46n41á96č47e58k 8243433141342

Pane Nádvorník, vidím, že vám jde jako obvykle pouze o trolling stejně jako v jakékoli jiné diskuzi. Děkuji za potvrzení mého názoru. Škoda, že se zde nedají příspěvky některých lidí blokovat. Vás bych si do blokace dal, bohužel takto budete obtěžovat stále dál. Já už však reagovat nehodlám.

0/0
10.4.2018 11:56

J85a93n 66N64á83d42v27o49r42n80í75k 7233808285897

Jak to?

0/0
10.4.2018 13:07

O17n59d67ř92e14j 58Š59i12m13e33k 5633392787158

Jo? A taky doporucujete nosit pri telefonovani alobalovou cepicku?

0/0
9.4.2018 22:37

I51v68o 21J13a67n19á12č40e68k 8353703901912

Vy asi evidentně ano, když se tak hloupě ptáte. Ale mám pro vás špatnou zprávu, nemá to žádný vliv na nedostatek inteligence, takže to děláte zbytečně.

+1/0
10.4.2018 10:17

Najdete na iDNES.cz