Diskuse k článku

Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské peníze, ale auta, která je mají pod kapotou, jsou teď kvůli aféře Dieselgate v nemilosti. Velkým tématem jsou u dieselů emise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a39k35u25b 83K82o61s 3126272700644

A co kdybychom ty emise nechali tak jak jsou? Dá se s tím žít teď, určitě by to šlo i v budoucnu.

+1/−1
17.10.2017 20:42

J25i29ř45í 92S53c87h34w98a46c10h 8918114558756

nasaď si hadici na výfuk a tu hadici natáhni do kabiny. Do jak dlouhé budoucnosti asi tak vydržíš? ;-)

+1/−1
17.10.2017 23:58

P83e11t25r 95H53o43r76á54k 1749293669194

Podle mne nejsou schopni nejjemnější částice účinně a trvale vyfiltrovat a tahle technologie spěje oprávněně k vymizení bez ohledu na to, co si myslí ti, co to chtějí dál prodávat, protože do toho už strčili hodně peněz.

0/−4
16.10.2017 22:02

T93o47m50á20š 94M16a67t83ě23j 9165968423912

Mikročástice produkují všechny přímovstřikové motory... včetně benzínu.

U dieselu se to řeší ... u benzinu ne.

U těch nejmenších částic (filtry nezachytí) - je na tom benzín trochu hůře, protože těch nejmenších produkuje více, než diesel (diesel produkuje spíše "trochu" větší). U těch "trochu" větších - je na tom benzín hůře (protože u dieselu je sundají filtry skoro úplně, u benzínu se neřeší (ale jeji jich v základu méně než u dieselu), a u těch největších je na tom lépe benzín, protože je neprodukuje (a diesel je filtruje - ale ne zcela).

0/0
17.10.2017 11:39

P33e52t72r 81H47o62r51á24k 1689863189674

Jistě, pořád je zde ale tbenzín s nepřímým vstřikem, nemusí se nic vymýšlet, pokud filtry na benzínu u přímovstřikových nedokáží vše odfiltrovat.

0/0
17.10.2017 14:58

T50o25m89á31š 58M20a51t54ě13j 9765388913782

Jenže nepřímý vstřik si nerozumí s vysokými kompresními poměry... a účinnost spalování je na kompresním poměru dost závislá.... (plus je tam několik dalších komplikací, které snižují účinnost).

Ve výsledku tedy nižší účinnost - vyšší spotřeba paliva a více toho zlého CO2.

(Ono je to složitější ještě - v některých režimech je nepřímý vstřik výhodou, v jiných je to výraznější nevýhoda... a kombinovat obojí - je složité).

0/0
17.10.2017 15:58

O25n77d93ř57e42j 91Š76á72l32e70k 4952238134

A teď mi vysvětlete proč šla Evropa cestou downsizeingu, když známý si nedávno kupoval Dodge Ram 3500 6,7 litrů diesel, který hravě zvládá normu EURO 6 i bez močoviny? PS. má to na tahání 7 tunové lodě.

0/0
16.10.2017 19:35

J59i60ř79í 10S35c96h34w30a73c57h 8568424688136

Hmm, tak jsem se podíval na US web. Ten Cummins 6,7 je normální turbodiesel a SCR neboli Selective Catalytic Reduction (to je ta močovina) má samozřejmě taky.

0/0
16.10.2017 20:29

M29i14c10h53a36l 93J86a89n29o59v46á95č 8637466715363

Rozdelim tenhle komentar do dvou casti... Mluvim z vlastni zkusenosti. Driv byly diesely nesmrtelne motory, ale to uz dnes zas az tak neplati.

1)Diesel neni mrtev pro cloveka, ktery si ho muze dovolit novy se zarukou.

2)Diesel z bazaru si v budoucnu koupi jen silenec. Vstriky, turbo, dvouhmota na spojce, mocovina, vysokotlake cerpadlo, filtr pevnych castic... Tech veci, ktere se na tom motoru muzou pokakat, pribyva.

Nove auta nekupuju, takze od ted uz jen benzin.

0/0
16.10.2017 17:26

P22e39t70r 78H19a26n57a 1774560639

Možná vám to i chvíli i určitých modelů vydrží, ale filtr pevných částic je už ui u benzinu povinný, dvojhmoty jsou už taky nasazeny i drahé vstřiky a až nebude dieslová konkurence.

0/0
16.10.2017 17:48

M44i31c82h19a89l 37J38a90n33o45v38á82č 8167936535223

Uvidime, jak se to vyvine. Kazdopadne jsem zvedav na spolehlivost trivalcu s turbem. Treba budu prekvapen. Pravdu mit samozrejme nemusim.

0/0
16.10.2017 17:52

J64o25s62e63f 70M22i89š13k77o46v26s21k35ý 9728491651318

Je v tom bohužel hodně politiky. Konečně vychází na povrch i technická realita. Protože mají diesely obecně nižší spotřebu, tak logicky mají i nižší emise CO2. Problém s emisemi oxidů dusíku je také vyřešen pomocí technologií, která používá močovinu. Ekonomika provozu dieselu vůči benzinu je výhodnější pokud vůz najede ca 20.000 km/rok a používá se alespoň 6 let.

+1/0
16.10.2017 15:26

J53i84n96d61ř90i67c23h 59S34t62i65b42ů68r27e15k 2628561616851

Často se automobilky ohání tím, jak NOVÉ dieslové motory jsou ekologické. Ale lidi ve městech spíše zajímá, jaké zplodiny bude mít tento motor při nájezdu 200 000 km? Protože ojetý benzínový motor sice smrdí, ale ojetý diesel je fakt ultra hnus. Když jezdím po městě na motorce a stojím někde za dieslem, tak v 80% případů je mi v přilbě špatně z dýchání toho svinstva.

+4/−6
16.10.2017 13:32

J65i65n60d65r83i65c97h 64K63u87c35h11a91r 1537854537129

Zrovna dvoutatkntní motorku bych do diskuzi o smradu netahal. A kolik čtyřtaktních skutečně jezdí denodenně... A myslím že lidé obecně emise neřeší, ani ve městěch

+4/−1
16.10.2017 13:37

J84i97n14d89ř98i96c38h 52S72t96i25b89ů63r34e69k 2168871106461

Mám čtyřtakt. Mě nejde o emise, klidně ať lidi jezdí ve čtyřlitrových benzínech. Ale štve mě ten protivný smrad z dieslů.

+2/−5
16.10.2017 13:46

J86a85n 41T96a12r41a22b67a 4806766219399

z nových? To těžko.

+2/0
16.10.2017 15:52

J82i28n11d71ř56i64c57h 22S92t63i49b93ů12r73e94k 2578981356631

Ne z nových. Ze starších. Ale jak jsem psal v prvním příspěvku...i nový diesel, když najede 200 000 km, tak bude smrdět víc, než při stejném nájezdu benzín.

+1/−3
16.10.2017 15:56

J15a66n 53T55a10r52a85b46a 4196326849979

no to nebude

+4/−2
16.10.2017 15:59

J69i54ř94í 52S43e98h75n56a23l 6345598522836

plus jsem vam dal omylem, melo to bejt minus

0/0
16.10.2017 16:14

J16i57n62d24ř32i64c39h 39S41t63i62b33ů78r58e52k 2488671956591

Opravdu ne? Podívejte se dnes na ulici, jaký dým se kolikrát vyvalí z výfuku vyběhaného dieslu a jaký dým z vyběhaného benzínu. Prostě ty diesly jsou kouřivější. Dejme tomu, že se podíváte na ulici za 10 let. Ty dieslové a benzínové vozy, které jsou dnes technologický vrchol, budou za těch 10 let zastaralé a opět se podíváte na jejich kouřivost. Máte pocit, že benzíny v té době budou kouřit víc než diesly? Myslím, že výsledek bude stejný. Ojeté diesly budou stále smradlavější než ojeté benzíny. Navíc říká se "vůně spáleného benzínu". Nikdy jsem neslyšel, že by někdo říkal "hmmm...vůně spálené nafty".

+1/−4
16.10.2017 16:15

T13o96m47á43š 74M75a20t30ě53j 9175168963462

K těm amíkům - není to vůbec divné, jen ty si zakrýváš oči nesmyslnou pseudozelenou aférou. Za vším jsou peníze (a ekologie je v tom pramálo).

Diesely se u nás používají především kvůli cenové výhodě - jednak je levnější nafta, a jednak nižší spotřeba (diesely jsou účinnější) - ve výsledku levnější provoz. Daní za to je vyšší složitost a tím i cena motoru (+náročnost na údržbu). V Evropě to navíc tlačí nesmyslná regulace CO2.

V americe je na druhou stranu benzín velmi levný, takže pro naftu není "ekonomicky" místo. Prostě výhoda nafty v US nevyrovná nedostatek v podobě ceny a vyšší složitosti motoru. Zatímco u nás se ti diesel vyplatí za 80 - 150 000 km - v americe se ti vyplatí 2-3x později. Proto tam diesel nikdy nedokázal prorazit (a automobilky se tam s diesely moc nehrnuly - protože by musely s cenou dolů... a jde především o zisk). K tomu připočti nedostatečnou naftovou infrastrukturu (ne každá pumpa prodává naftu) a regulaci CO2 - která je tam řešena jinak, a ve výsledku máš pro naftu poměrně nepříznivé prostředí, kde ekologie nehraje žádnou roli.

+4/−1
16.10.2017 13:23

J37i83ř93í 10S29e68h39n22a41l 6895198292266

Diesel neni ucinnejsi, tohle je taky dokola omilana pitomost. Moderni benzinovej a dieselovej motor v aute maji ucinnost cca stejnou. To ze ma diesel mensi spotrebu je dane vetsi vyhrevnosti nafty a ne vetsi ucinnosti motoru. V litru nafty je vic energie nez v litru benzinu.

+1/0
16.10.2017 15:18

J13o74s65e62f 91M80i25š97k16o37v40s47k41ý 9708241581418

Protože je spotřeba nižší, tak jsou u dieselu logicky i nižší emise CO2. Problém jsou emise oxidů dusíku, které se řeší nákladnými technologiemi s použitím močoviny.

0/0
16.10.2017 15:23

J92i14ř79í 68S33e58h89n23a36l 6365168502826

To je sice vsechno pravda, ale naprosto nechapu jak to souvisi s ucinnosti, kterou jsem komentoval

0/0
16.10.2017 15:26

T79o44m68á19š 22M27a48t38ě19j 9105698153892

Můj ty smutku... máš pravdu... vyšší kompresní poměry ani čerpací ztráty (na vzduchu) s tím nemají vůbec co dělat... (nehledě na dodanou energii pro zápal).

/irony off: Ano nafta "nese" více energie než benzín. A zároveň dieselový motor dokáže z té nesené energie více využít. Rozdíl je v jednotkách procent, ale i to je dost znát.

Rekord na dieselu je kolem 55% (ale to je veliký pomaloběžný diesel) - v osobáku se dostaneš na nějakých 42-45% v benzínu na nějakých 36-38%. A problém je ještě jeden - diesel má to optimum v částečném zatížení, benzín při téměř plném výkonu (kvůli ztrátám na sání při částečném zatížení).

Jinak pokud si chceš ověřit - tak argumentuješ vyšší "výhřevností" nafty - v realitě je to vyšší hustota nafty (v litru nafty je prostě více uhlíku a vodíku než v litru benzínu). Kdyby byla efektivita stejná - měl bys na kilometru stejné emise CO2... (bez ohledu na spotřebu)... ale nemáš.

0/0
16.10.2017 15:47

J51i33ř84í 70S36e46h18n61a31l 6855708362896

Proc by mely bejt emise stejny, kdyz v kazdym je uplne jinej sortiment uhlovodiku? Kazdy to palivo je uplne jiny. V litru nafty je asi o 14% energie vic nez v litru benzinu. Zhruba podobnej rozdil je ve spotrebe mezi autem na benzin a na naftu (treba 6 litru proti 7). Takova je realita. Kecy o kompresnim pomeru a nejakejch ztratach me nezajimaji, me zajima realny motor v realnem aute ktery je na trhu a vysledek a ten je takovej ze do benzinaku naleju ty energie uplne stejne, jen je to na litry vic a na cenu taky. Kdyz je navic nafta zvyhodnena o 2 kacky na litr na danich a to jeste zdanujeme objem a ne energii (na energii je benzin zdaneny jeste vic), tak samozrejme pak vysledek je jakej je. Ale neni to tim ze by naftaky mely vetsi ucinnost.

0/0
16.10.2017 16:33

T48o38m55á51š 97M45a63t46ě28j 9275298923412

1) Sortiment uhlovodíků je sice trochu jiný, ale chemická reakce hoření je pořád stejná. A je vcelku jedno z jak dlouhých uhlovodíků vycházíš (pokud zůstaneme u lehkých minerálních olejů). Zbytek je záležitost efektivity motoru - a to jednak, kolik toho paliva dokáže spálit (z dané dávky), a jak kvalitně.

2) Pokud tě zajímají jen reálné motory - pak poslední kdo zveřejňuje údaje o účinnosti je ford u svých jednotek TDCI a EcoBoost... a je to 45% pro TDCI a 40% pro EcoBoost. Ale chápu .. kecy tě nezajímají...

0/0
16.10.2017 16:56

J15i58ř71í 86S23c37h44w47a87c63h 8768274748846

diesel je o něco účinnější. Výhřevnost nafty (v litru) je o nějakých 15 procent vyšší ale spotřeba je u větších aut o 20-25% nižší (kladný vliv vyšší komprese na účinnost)

0/0
16.10.2017 20:42

L63u21m52í53r 29V79i65t74h49a 2927547626512

Porsche totiž dlouhodobě odebírá diesely od Audi a v souvislosti s emisními švindly se samo cítí velice podvedeno. Vždyť musí kvůli špinavé hře svých koncernových kolegů svolávat 22 tisíc kusů SUV Cayenne.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/diesel-nafta-emise-prumysl-d08-/automoto.aspx?c=A171009_233611_automoto_fdv

Není náhodou Porsche největším akcionářem VW???

0/0
16.10.2017 12:01

P87e69t58r 90Č79e21r64m58á93k 9338855489820

Není, ono totiž stejně jako je VW a VW (výrobce vs. Group) tak je Porsche a Porsche (výrobce vs. Holding).

0/0
16.10.2017 13:28

J72a23n 30T63a70r87a85b91a 4196276479609

Porsche Family je akcionářem (=spoluvlastníkem) Volkswagen Group. A ta je akcionářem (=spoluvlastníkem) Prosche. Nikoli opačně.

0/0
16.10.2017 15:59

P53e52t48r 59Č95e30r98m52á77k 9538665759980

Rodina Porsche/Piech je vlastníkem Porsche Holding, a ten je většinovým vlastníkem VW Group, jehož dceřinými společnosti jsou pak výrobci VW a Porsche R^

0/0
16.10.2017 16:44

R27a33d50o97m25í38r 79A40l98b25e94r86t 1636101452459

Dost bylo té hysterie! Diesel dotoho!!!;-)

+9/−3
16.10.2017 11:51

M13i36c26h16a51l 29R25e43i59t51e55r 7425803164

Je to jen pokus o kriseni mrtvoly pote, co do ruznych udelatek investovali obrovske castky, ktere jsou nejspis v nenavratnu. V zapadni evrope je trend naprosto jasny - jen silenec si dneska koupi diesel - technologie vyrazne slozitejsi a nachylnejsi na poruchy, vymeny filtru pevnych castic, dolevani adblue, rychlejsi zastaravani norem pro vjezd do center a v neposledni rade dvojnasobna silnicni dan i poplatek za registraci (nepochybuji ze se dostane i k nam). Nehlede na to, ze pri tomto trendu za par let naftove auto proste neprodate.Pritom alternativy ve forme LPG nebo CNG jsou cenove levnejsi nez diesel. Trochu mi to pripada jako kdybychom dnes kupovali parni lokomotivy, staveli hnedouhelne elektrarny nebo ve meste topili koksem.

+5/−8
16.10.2017 11:23

R73o95m96a22n 72M72a57r21t78í27n31e65k 3663880480248

dobrý den, patřím mezi šílence, 2 měsíce starý 2.0 diesel citroen s adblue..děkuji

+2/−2
16.10.2017 13:02

M26i71c36h71a12l 47R59e64i66t80e94r 7655433314

Je hezke pokud ma clovek v zivote to stesti nehledet na naklady.

Svezeni to bude asi pekne - drzim Vam palce aby Vas dieselovy dvoulitr mel jeste nejakou zustatkovou hodnotu az ho budete prodavat.

+2/−2
16.10.2017 13:30

J16i43n12d13r31i23c15h 88K65u27c80h69a58r 1277134157649

Náklady u nového auta? Předpokládám že záruka je na 5 let, takže jednou ročně garančka + výměna oleje. Pokud nemáte jo smůlu a k autu se chováte slušně, tak po 6-7 letech prodáte bez nějakých vyšších servisních nákladů

+3/−1
16.10.2017 13:39

M27i86c24h82a40l 43R56e19i38t25e26r 7175393354

Asi se shodneme ze to zalezi spise na ujetych kilometrech a zda opravdu petiletou zaruku prikoupite. Ale krome nakladu na opravy a provoz je tu ta nejvetsi polozka - zustatkova hodnota. Jak dobre asi prodate naftove auto, ktere diky omezenim nebude smet do vetsich mest, bude se z nej platit nekolikanasobna silnicni dan nez u benzinu (konkretne v Belgii napr. je to nyni skoro 100% navrch a dan se pocita nikoli podle vykonu ale podle objemu!) a ke vsemu vas budou cekat drahe opravy jako napr. filtr pevnych castic.

0/0
16.10.2017 15:09

J15i44ř25í 28S44e52h82n58a58l 6425448122766

No abyste se nedivil. V Nemecku uz vypukla mezi lidma panika. Tam jsou emisni zony realita a spousta lid zacina mit pocit ze je treba se rychle dieselu zbavit a prejit na benzin. Az se tohle skutecne stane, tak bude trh s ojetejma dieselama pomerne v haji v cely Evrope a jakou cenu ty ojetiny budou mit je dnes tezky soudit. Jinak treba pokud jezdite do Nemecka, tak za tu dalnici budete s dvoulitovym dieselem platit az se vam budou protacet panenky, a to i za novej a v zaruce.

0/0
16.10.2017 15:24

J54i97n42d94r46i79c65h 22K34u98c74h95a15r 1857854247839

Jsou kategorie aut, kde rozumny benzin není, nebo stojí více jak ta nafta. Patří sem třeba dodávky (a jejich osobní verze), větší MPV,... V naftě vám 1.5 díky vysokému krouťáku stačí, v benzínu nikoliv. A takový transporter 2.0 TSI papá 14l/100km - kdo má na takový provoz, když nafta vyjde levnji a jezdí za 9

0/0
16.10.2017 13:32

J79i82n30d12r62i35c16h 44K53u55c32h81a84r 1477384417119

A to nemluvím o tom, pokud sháníte rodinné auto v bazaru - prakticky nic jiného naž naftu tam v C-MAX, Passat, Oct Combi, Galaxy, Sharan, atd. nenajdete

0/0
16.10.2017 13:36

J61i71ř57í 58S14c81h39w60a18c38h 8388414308676

protože firmy Octavie a Passaty kupují zásadně v naftě a ta velká ojetá MPV se tahají z venku také v naftě, protože něco co žere 8, se prodá mnohem rychleji, než něco co žere 11-12.

+1/0
16.10.2017 13:55

J13i75n37d40r81i75c70h 20K54u85c72h63a93r 1287824927979

Ja tomu rozumím - jen prostě tvářit se že benzín bez problému nahradí naftu je lež. Není to tak ani u nových, natož u starých

+1/0
16.10.2017 14:45

M87i18c63h40a30l 88R41e47i83t81e12r 7595873234

U dodavek s Vami souhlasim, ale u MPV si nemyslim ze by to bylo tak spatne. Pokud vezmeme takovou klasiku jako VW Sharan, tak 1.4TSI jede moc pekne. Kdyz jedete sam tak to ma sily dost a s peti detmi vzadu urcite pojedete jinak. Pokud zapojite karavan, tak se dostavame k trochu jine diskusi.

0/0
16.10.2017 15:16

T83o11m45á66š 60M70a33t78ě76j 9675808633852

Ta 1.4 TSI (110kW) je na to auto pocitově slabá - možná tak pro jednoho do města a velmi příležitostné využití s plným obsazením / dálnici. Spotřebu sem neměl příležitost otestoval - měl sem to jen na předváděčku (než sem koupil jinou motorizaci).

0/−3
16.10.2017 16:02

P52e64t16r 81V34o25d92i95č60k51a 5238802895

To je fakt jen pocitově. Evidentně jste si zvykl na diesel a zapomínáte pak benzín trochu vytočit. Znám plno lidí, kteří po jezdění v dieselu zapomněli, že na otáčkoměru je i cosi za 3tis.

0/0
16.10.2017 16:10

T19o70m70á26š 33M56a75t81ě33j 9485468523482

Byl to automat...

0/0
16.10.2017 16:22

P19e57t17r 53D76v87o65r82a58k 3221670877159

Celý problém je v metodice měření a flotilových emisích. Jak někdo může nechat projít hybridní auto s výkonem v řádu stovek koní a spotřebou 2.8L/100km? Jak někdo může ignorovat fakt, že velkou část měřícího cyklu jede to auto na baterky, které byly dobity PŘED započetím měření ze zásuvky? RvRvRvRv

0/0
16.10.2017 10:58

J98i45ř10í 13S21c36h95w89a54c98h 8318114848566

při tak pasivním způsobu jízdy jako je metodika NEDC se nevyužívají výkony v řadu stovek koní, ale jen asi 10-30 koní a malý úsek cca 50 koní, takže je jedno kolik koní má motor v maximu (pokud to není nějaká V6-V8, tam už velikost motoru svou roli hraje).

A to že ve městě využívá hybrid baterku nabitou ze sítě je prostě fakt. A že v té chvíli produkuje ve městě 0% škodlivých emisí je taky faktem a to s jednoznačně kladným vlivem na zdraví obyvatel měst. A to, že při výrobě elektřiny se vyprodukuje mnohem méně než 100% emisí CO2 jako ze spalováku je taky fakt. A to, že do flotilového průměru se započítá 0 je prostě pobídka pro výrobce.

0/0
16.10.2017 13:01

T24o48m98á25š 95V34a26v70e26r18k94a 7681630672314

Nějak tomu nerozumím, v náklaďácích už se montuje 3. generace motorů s močovinou a žádná dieselgate a funguje to, proč je stím u osobáků takový problém?

0/0
16.10.2017 10:57

Najdete na iDNES.cz