Diskuse k článku
Německo do konce září rozhodne o osudu špinavých dieselů
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P12e16t49r 14P20a15v57l45a88t27a 7876380507511Stačí snížit spotřební daně na benzín a přestat nesmyslně řešit neškodný CO2. Trh vyřeší zbytek. |
![]() |
R94o89b12e96r52t 66M98a37t39u54l13a 8787419876655Souhlas, 15,- benzín a 30,- nafta jak v USA. Nic nezdraží a zároveň nebude v osobácích nafta, protože i nejúspornější nafta v malém autě bude mít náklady na palivo jak benzínová V6 v mnohem větším autě. (samozřejmě to platí při stejném stylu jízdy) |
![]() |
P56a33v55e49l 18T96r80ü27b59e68n41e70k78r 7641451532642V US stojí nafta 2x tolik co benzín? To se mi nezdá... |
![]() |
P23a12v85e14l 16T86r65ü70b36e12n77e19k58r 7171351262572Tak sem si to našel, kecáte. Ve státech stojí nafta o pár procent víc než benzín. |
![]() |
J33i69ř63í 81S10c42h97w19a84c46h 8828354378586benzín za 15 by znamenalo zrušení spotřební daně a to stát nikdy neudělá. ale stačilo by u benzínu -10% a u nafty +10% tj 27/33 a už to by stačilo těm chytřejším s nájezdem "okolo komína", že se jim diesel nevyplatí. |
![]() |
P74a18v59e24l 27O84b78d52r27ž68á83l46e70k 6776484508192Problém je, že většinu nafty spotřebují náklaďáky, stavební stroje a lokomotivy. Osobáky jen nepatrnou část. Takže jakákoliv změna ceny nafty se projeví v mnoha dalších oblastech. |
![]() |
P33e45t61r 16M22i82c10h41a12l 2530164951122Přesně tak. Bohužel to sociální inženýři nechápou. |
![]() |
J28i87ř11í 74S29c44h50w57a20c97h 8718544278466navýšení ceny nafty o 10% by se na průměrné ceně "konečného výrobku" projevilo tak o 1%. Cena paliv se jen za posledních cca 10 let pohybovala od 28 do 45 Kč, to je změna o více jak 50%! |
![]() |
P23e26t94r 37M40i45c95h73a11l 291095467195245 Kč? Možná v Německu. |