Diskuse k článku

Nabídka motorů řídne. Emisní limity zařízly diesely, elektroauta zdražila

Nabídka aut s dieselovými motory na českém trhu klesla ve třetím čtvrtletí proti začátku roku o 39 procent. Počet nabízených vozů s benzinovým motorem se snížil o 33 procent. Důvodem jsou stále přísnější emisní normy, které prodražují vývoj, i slabší prodejní výsledky dieselů. Vyplývá to z průzkumu poradenské firmy EY.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59a83r78e24k 60P41o26s95p64í15š11i75l 2105245501

Napište jí. Tahle osoba a její tým chce pohřbít auta se spalovacím motorem.

https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/bienkowska_en

+1/0
31.10.2018 21:52

V72a13š38e40k 36Ř96í21h17a 2263483988792

Paranoia;-D;-D;-D;-D;-D

0/−2
31.10.2018 21:54

J94i92ř10í 23S26c35h13w18a48c48h 8148884868576

správně to holka dělá, pohřbít ty smraďochy a zakopat minimálně 5 metrů do země.....;-)

0/−4
31.10.2018 22:37

P45e35t96r 82M48i41c73h68a33l 2630804881372

Jasně. A všichni budeme jezdit na čistou elektřinu (z poloviny z fosilních paliv) a na kontaminované hlušině po těžbě vzácných kovů budeme pěstovat ředkvičky. :-)

+2/0
1.11.2018 9:05

J88i73ř88í 45S70c13h84w98a50c25h 8268334468426

tady je o "50% méně" příliš málo

a jinde je o "35% méně" příliš mnoho.....

no není procento jako procento. ;-)

0/0
1.11.2018 19:24

P77e83t25r 80B40r90o71ž 8242344766174

Za pár let budou diesely tak nedostatkové, že cena ojetých bude astronomická ;-D

+4/−1
31.10.2018 20:55

P34e21t71r 39M29i34c87h46a39l 2280124761102

Já snad to auto prodávat nebudu. :-D

+1/0
31.10.2018 21:01

P14e87t16r 83B28r11o60ž 8492704576574

Já syslím tři diesely a čekám ;-D

+1/0
31.10.2018 21:12

V86a91š71e19k 74Ř12í21h65a 2633343978732

Vzhledem k tomu ,že vás v něm nikam nepustí tak asi těžko.;-D;-D;-D

+1/0
31.10.2018 21:55

P65e74t61r 77H86o14r43á64k 1769783379734

Na ježdění po poli to snad bude dobré.

0/0
31.10.2018 21:58

F71i69l62i83p 16W59a75n33k79a 1661203596859

Celá Evropa se dobrovolně žene do krize obludných rozměrů. Jsme nejčistější kout planety (všude jinde emise neřeší, plasty hrnou přímo do oceánu apod.) To, co budou stát opravy aut v blízkých letech, si radši ani nepředstavuju. Už teď je člověk otrokem auta, protože každou chvíli na něj bezdůvodně svítí kontrolka motoru. A to i u nových aut, která mají najeto 30, 40 tis. km. Prostě vše je softwarově nastaveno tak, že když se konkrétní hodnoty některých veličin dostanou mimo stanovený rámec (např. tlak v sacím potrubí, průtok egr ventilem, hmotnost vzduchu), hned svítí kontrolka. A rozmezí těch hodnot se neustále zmenšuje. To vše říkám s tím, že se opravou aut živím. Ale tohle žádného opraváře nebaví, všichni máme práce až nad hlavu a tyhle emisní nesmysly, které v součtu stojí tolik, že by z nich republika mohla mít za pár let tři Temelíny, není to, čím bychom se chtěli zabývat. A protlačování elektroaut je nesmysl na "X tou" a vodíkových (dokud nebudeme mít nekonečný a levný zdroj elektřiny) taky.

+7/0
31.10.2018 20:40

P34e72t64r 77M78i36c48h22a53l 2150414951262

Mám common rail 6 let, najeto přes sto tisíc a žádná kontrolka motoru na mě zatím nesvítila. Ale jinak souhlas, že by se nic nemělo přehánět.

+1/0
31.10.2018 21:05
Foto

I84v92a77n 30K22o45p10t48a 5217282141167

Tak asi něco dělám špatně. Kontrolka motoru ba mne zatím nikdy nesvitila. Nájezdům 60-70.000 km/rok. Nesviti ani visuté s najetym pulmilionem km (rv 2006) ani v autě s 240.000 km (rv 2014)

0/0
31.10.2018 22:06

J87i10ř28í 16S55c25h75w53a23c49h 8658854498406

pryč s "emisními nesmysly", EGR OFF! Není nad to, když auto pořádně smrdí a čoudí jak lokomotiva, alespoň se nikdo nelepí na kufr......

0/−2
31.10.2018 22:45

P24e30t49r 40M72i46c98h23a80l 2550204431662

No ty co jsou v plánu už fakt jsou nesmyslné.

0/0
1.11.2018 9:07

J70i47ř66í 30S66c75h77w59a30c92h 8968774618276

Tvoje věta bohužel nedává příliš smysl. Problém je v tom, že tu diskutéři mluví o emisích jako celku. Přičemž se jedná o dvě poměrně rozdílné oblasti:

Tou první jsou emise CO2. Ty nemají nepřekročitelnou hranici, jedná se navíc o PRUMĚR celého výrobního sortimentu. Takže auta, které tuto hranici překročí se budou vyrábět i nadále, nikdo totiž striktně nepožaduje, aby spalovací motor měl spotřebu 2,5 l/100km! Do toho průměru se totiž započítávají i hybridy metodikou, která umožní výrobcům výrazně průměr stlačit a elektromobily s 0 l/100km (údajně do průměru započteno i vícekrát).

Takže pokud jsi měl na mysli tyto emise, tak nemáš pravdu, ty limity realizovatelné jsou.

A tou druhou skupinou emisí jsou, jak jim já říkám, ty "smrady". Tyto jsou řízeny emisními normamy euro 1-6 a mají své "nepřekročitelné" limity. Tyto limity nejsou nějakým výdobytkem EU, jsou totiž razantně tlačené ve všech vyspělých státech světa, protože zdraví člověka rozhodně nijak neprospívají. Rozdíl v jejich produkci mezi euro 1 a euro 6 je cca 5:1 až 10:1 což už je sakra znát! O euro 0 ani nemluvím, takové auto vydá za 20 moderních s euro 6

A pokud někdo nazve opatření k omezování této druhé skupiny "emisními nesmysly" jak to udělal Wanka, tak je u mně *** a korunovanej!

např. EGR ventil se zavedl nikoliv kvůli spotřebě, ale kvůli omezení těchto škodlivých emisí (smradů).

0/0
1.11.2018 10:38

M56a60r98t53i47n 15K91a94r69á74s73e29k 9908343418888

Jako v cem? Mimochodem, tohle se pise snad pokazdy - jo ta norma ted je rozumna, tak pristi uz je nesmysl, asi tak poslednich 20 let...

Mimochodem v EU orpavdu nejsou nejprisnejsi....

0/0
2.11.2018 7:49

L83a49d83i76s18l32a56v 72K86a35l29o47u27s 7515876221260

Musel jsem jet na dopravní inspektorát, pak jet kvůli pojištění auta do pojišťovny, pak do servisu , pak dojet na výměnu zimních pneumatik,pak natankovat na pumpu.....

No nemít to AUTO, tak to všechno nestihnu. ;-D;-D;-D

+1/0
1.11.2018 13:17

A85n10t69o43n50í27n 47S96e95b73e47r38a 7413438870759

Ja jsem informatik. Takze vim ze tak pulku hkasek lze v aute prejit bez pocsimnuti. Jako v kazdem pretechnizovanem IT systemu......

0/0
1.11.2018 19:35

I80v18a30n 68V39l70a82c72h 8726339980867

Ten bekot automobilek už není zajímavý...to že jsou nafty odrovnané si pomohli sami. Místo vrazit penize do vývoje si to cpali do kapes a upravovali software...úředník z toho vyhodil že zpřísňování norem funguje a pokračuje...a jsme kde jsme ...tak šup utáhnout opasky a dohnat to...a mimochodem je stále lepší kontrolovat co2 na nejake elektrárně než na tisících aut...a ani tu vývoj nestojí... A nejde jen o co2 pod okny z těch aut vychází hezký svinstvo.. Je na čase to změnit...aut méně nebude nebo bude protože budou elektro a drahé... Budem recyklovat a vyrábět baterie... Ale když budem čekat že s tim přijdou vyžrání mamažeři automobilek sami nedočkáme se, nebýt regulací nedají do auta ani katalyzátor

+6/−3
31.10.2018 19:56

M50a17r56c58e87l 28S31u89p 6909705468520

Si to nějak malujete ! Myslím si ,že spíše nastane rozmach ojetin. Servis se také na ně začne více specializovat a bude se snažit odtrhnout od prodeje nových vozů.:-/

0/0
31.10.2018 20:47

E39m98i59l 47N38o95v82á57k 1515423220364

O jaké kontrole CO2 na elektrárně to mluvíte? Co na CO2 chcete kontrolovat?

0/0
31.10.2018 22:07

R45o44m62a76n 40P49o46l85á28č17e50k 5526269395

Ještě k zavrhovaným tříválcům. Osobně s ním problém nemám, ale je potřeba si říct na co auto budu používat...

Pokud budu důchodce 65 let co jede na chatu 50 km, doktory a do Lidlu, tak s tím nemám problém... Stejně jako babyvozič/nákupní taška pro manželku resp. druhé auto do rodiny...

Pokud to budu brát jako rodinné auto, které bude lítat přes 20 000 km ročně s tím, že tak půl na půl dálncie město naložené 4 lidma, kočárkama sedačkami atd atd. tak ten motor 2,0 je tak akorát...

+3/0
31.10.2018 19:52

L38a30d27i96s44l55a53v 73K23a85l70o89u66s 7585156251740

Tříválce jsou výborné. Na Yamahách (motocykly). Většina motorkářů si to chválí. Váha motocyklu je cca 250 kg. Váha vozu cca 1.5 tuny.

0/0
1.11.2018 13:23

J91i85ř55í 38S92c16h12w50a26c52h 8858734868816

počet válců nemá s hmotností auta absolutně žádnou souvislost.

http://www.auto.cz/test-ford-fiesta-st-1-5-ecoboost-proc-je-tohle-nejlepsi-trivalec-125437.

0/0
1.11.2018 19:16

L29a19d18i78s84l23a94v 88K48a22l59o72u71s 7205806431310

Zase jste to zkomolil/nepochopil. Na motocyklech jsou malé kubatury, a co nejnižší setrvačné hmoty. Navíc kvůli malým rozměrům, aby se do rámu vůbec vešly. Výkon jje relativně vysoký, z důvodu vysokých otáček. Tudíž rychlé opotřebení. U motocyklu to nevadí, protože splňují pouze Euro 4. Takový motor by v autě dluho nevydržel , právě z důvodu vysoké hmotnosti.

Motory v automobilech, náklaďácích nutně potřebují vysoké kubatury, aby dosáhly vysokého kroutícího momentu, Tříválce oproti čtyřválcům mají vibrace, aby se tento jev eliminoval, musí se do nich dávat vyvažovací hřídele.. I ve formuli jedna se dávaly motory s nízkým objemem klidně 1.5 L, s gigantickým turbem (vysokým přeplňovacím tlakem až 5 barů. Jenže to byly motory právě na to jedno použití. Proto bych volil cestu Mazdy, vysoký objem , vysoký kompresní tlak bez přeplňování a čtyřválce. Takové motory nejen že splňují emisní nároky, ale budou i nesmyrtelné..

0/0
2.11.2018 9:39

J21i35ř30í 93S24c32h33w35a78c11h 8548574808666

já nic nezkomolil, napsal jsem jasně, že počet válců vzhledem k hmotnosti auta není důležitý.

Pro jeden a půl tunové auto je tříválcový 1.5 ecooboost (150-200k) určitě vhodnější pohon než čtyřválec ze škody 100 nebo nějaká atmosférická čtyřválcová 1.4.

Přeplňovaný 1.5 motor F1 vydržel tolik, kolik bylo potřeba a úplně stejné to bylo s konkurenčním atmosférickým třílitrem, ten nevydržel více....

Mazda a její 2.5 litrový čtyřválec má taky vyvažovací hřídel, maximálně odlehčenou konstrukci, je plný elektronických čidel, má přímé vstřiky, o jeho nesmrtelnosti se dá s úspěchem pochybovat....

0/0
2.11.2018 13:02

P90e92t75r 61Č21e81r45m20á36k 9358785369820

Což jsi právě napsal blbě protože konfigurace motoru (což počet válců bez pochyby je) s hmotností zcela bezpečně souvisí.

Další odstavec bych naopak v klidu podepsal.

0/0
3.11.2018 19:28

P65e82t34r 68Č29e15r26m65á79k 9718585959830

To samozřejmě souvisí.

0/0
3.11.2018 19:25

P38e77t39r 64M24a32r57e29č82e20k 1603381449338

Elektromobily zdražily? Jak je to možné, když si Brusel odhlasoval opak. Přece bylo předpovězeno, že čím víc se budou omezovat spalovací auta, tím více budou zlevňovat elektro-auta. Ono to bruselantům nějak nevychází! Nakonec budou auta jako taková opět výsadou pouze těch nejbohatších. A o to zřejmě bruselanti dostali za úkol zařídit.

+2/−1
31.10.2018 19:31

R94o85m56a93n 21P57o49l97á65č59e95k 5386919115

Naštěstí máme ještě koncern :-) 2,0 TSI 140kW je ještě opravdový motor co jede :D.

Za to 1,2 třívalec do velkého SUV 5008 to je mazec:-P At žije ekologie...

+4/−1
31.10.2018 19:13

P93e42t95r 90S33p43a51t80z95i13e77r59e52r 7714142545894

No a aby se k nám nevalily ty levný ojetiny ze západu...protože náš národ na to rychle uslyší...tak by ještě mohli zakázat dovoz a přihlášení aut starších 8-mi let...

+1/−2
31.10.2018 18:20

P45e34t29r 68Č70e67r24m19á97k 9278775819110

To nemohli, jsme v EU. Navíc auto staré 8 let už pravděpodobně bude splňovat Euro 5, takže to nejsou rozhodně nějaké vraky ale naopak auta která vozový park omladila R^

0/0
31.10.2018 18:23

P71e22t37r 24S32p90a86t27z85i62e37r90e17r 7954512495534

No už jednou to tu bylo...chvilku to bylo v platnosti než to zrušili

0/0
31.10.2018 18:28

P93e17t30r 35Č76e68r31m42á79k 9328975739540

No právě proto že to nebylo v souladu s legislativou eu.

0/0
31.10.2018 18:30

D61a49v19i82d 75H62o37l60m83a86n 2688367187429

Jasně! Místo nového vozu se zárukou si koupím 8iletý olítaný křáp, u kterého budu do dvou let řešit korozi podvozku a případně hromadu dalších problémů. Klidně si to kupte, ale já po zkušenostech s oježděnkami mám na to prostě opačný názor.

+2/−3
31.10.2018 17:40

P21e71t28r 28Č70e25r89m96á52k 9148415499780

To je věc která nemá univerzální řešení. Je v tom tolik aspektů že záleží ryze na prioritách konkrétního uživatele, že by jedno nebo druhé řešení bylo automaticky lepší se říci nedá.

+5/0
31.10.2018 18:25

P57e91t34r 27B41á65č45a 8535536255545

Pekne pomalu ta uboha EU zabiji skutecna auta.

+7/−5
31.10.2018 17:27

L68u89k64á65š 35H80o22f91m64a95n 1123244192166

Tak ona je otazka, co je to skutecny auto. Pokud byste se zeptal cloveka, ktery pricestoval v case z roku 1985, tak vam rekne, ze skutecny auto ma atmosfericky sestivalec a zere 14 litru. Spis je riziko v tom, ze se auta natolik zdrazi, ze individualni mobilita se stane luxusem.

0/0
31.10.2018 17:31

P17e75t12r 56M18a68r14e27č69e13k 1433521319328

Ano, vypadá to na něčí snahu zničit individuální mobilitu u široké veřejnosti. A donutit ji k používání kolektivní přepravy.

+1/0
31.10.2018 19:33

M81a63r27c65e13l 38S62u14p 6899185848600

jj souhlas ! Zpátky na stromy ! Ta Zeměkoule je hrozně krásná,ale ty hnusný lidi,když už se nechtějí dobrovolně zabít,tak alespoň ať nic nedělají !:-P

0/0
31.10.2018 20:54

M49a44r46c63e48l 84S26u50p 6399195378840

Myslíte si, že by bez úředníků EU neexistoval vývoj u automotorů ?

0/0
31.10.2018 20:58

J49i96ř83í 65S56c22h44w13a97c57h 8738974928736

samozřejmě, že by vývoj existoval, takže svádět dnešní stav dieselů s jeho produkci NOx na euroúředníka je naprostý nesmysl. Jen by bez eroúředníka chrlily těch Noxů asi tak 50x více.

0/0
31.10.2018 22:16

P60e14t26r 97M90i50c16h72a31l 2490774831852

Diesel v malém osobním autě je za těchto podmínek nesmysl. Ale od nižší střední třídy už se to vyplatí. Pochopitelně ne tomu, kdo najede pět tisíc km za rok kolem komína.

0/0
31.10.2018 17:16

P91e22t22r 93M96a24r29e81č47e80k 1503691869208

Ano, za těchto Bruselem zdeformovaných podmínek to tak je. Kdyby to eurosoudruzi nechali na samotném trhu tak bychom se dočkali úplně jiných věcí.

0/0
31.10.2018 19:34

L37u85k50á51š 72H13o44f68m27a58n 1873124642626

A ted si predstavte, kolik by stala takova Octavie, pokud by se EU nezblaznila, zustala nejaka rozumna norma (dejme tomu Euro 5 - ta plati treba v Rusku a naposledy, kdyz jsem byl v Moskve, jsem se nijak nedusil), nenutila by vyrobce automobilu s silenym nakladum na vyvoj a kreacim s motory.

0/−2
31.10.2018 17:07

P10e29t98r 78Č63e98r31m18á11k 9428535269550

Přestal by fungovat celý ekonomický model... Jinými slovy bez neustále nových norem by nebylo možné omezovat či zpoplatňovat provoz stávajích aut a nebyl by tedy vytvářen tak velký tlak na nákup nových aut a poklesl by celý trh. I když ideově nezpozchybńuju vaší myšlenku tak v praxi automotiv stál vždy za tímto řešením. Az poslední změny kdy se EU urvala z řetězu a začala pod dojmem pseudokauz nastavovat limity bez ohledu na situaci na trhu jsou problém.

0/0
31.10.2018 18:30

M92a20r44e39k 87J63a64n65e30č58k46a 1437256673421

Tohle koupě chtivým pouze nového vozu nezávidím. Na jednu stranu chtějí jenom novku a na druhou stranu jim trh nabídne již většinou pouze nějaký ten tříválec, u kterého už dopředu tuší, že jim to dlouho nevydrží. Nechceš benzinový tříválec? Tak tady máš předraženou střední nebo vyšší střední a nebo chceš být IN? Tak tady máš nákupní elektro tašku, protože na něco lepšího v elektru musíte pane nemálo připlatit. Nevybereš si ani tady, nebo nemáš peníze? Tak choď pěšky. EU fakt dělá vše proto, aby se k těm zaručeně eko koňských povozům opět vrátila a pak bude stačit i jeden až dva koně :-P Už se ani nedivím těm, co jdou dnes v této situaci na trhu raději do operáku. Co pár let budou mít nové a hlavně, když se to podělá, nebudou muset řešit, co s tím krámem a doprošovat se výrobce, aby jim na ten svůj paskvil uznal záruku. Sice to zase dosti přeplatí, ale to je daň za to, míti novku bez rizik. Ještě, že nemám problém si koupit ojetinu a je tady ještě stále z čeho vybírat, ale i tady může do budoucna bruselský úředník napáchat značné škody.

+8/−3
31.10.2018 15:46

P33e20t38r 44M24i10c81h67a26l 2500474771182

1. Nebudou to koně, ale spíš velbloudi.

2. Jakou ojetinu si koupíš, když se budou většinově prodávat nové tříválcové krumply?

+2/0
31.10.2018 17:14

J93i41ř33í 95S79c91h98w38a39c93h 8338454438136

Kdo a co by tady s těmi velbloudy asi tak dělal?

Eskymák, co by se přestěhoval do Kalifornie, si sebou doveze saně a psí spřežení?

0/0
31.10.2018 17:39

Najdete na iDNES.cz