Diskuse k článku

Nabídka motorů řídne. Emisní limity zařízly diesely, elektroauta zdražila

Nabídka aut s dieselovými motory na českém trhu klesla ve třetím čtvrtletí proti začátku roku o 39 procent. Počet nabízených vozů s benzinovým motorem se snížil o 33 procent. Důvodem jsou stále přísnější emisní normy, které prodražují vývoj, i slabší prodejní výsledky dieselů. Vyplývá to z průzkumu poradenské firmy EY.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a85r90e85k 89P24o11s80p72í58š41i89l 2545185131

Napište jí. Tahle osoba a její tým chce pohřbít auta se spalovacím motorem.

https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/bienkowska_en

+1/0
31.10.2018 21:52

V73a40š77e48k 57Ř20í50h14a 2673463588102

Paranoia;-D;-D;-D;-D;-D

0/−2
31.10.2018 21:54

J64i19ř97í 89S90c81h77w82a44c74h 8838564138676

správně to holka dělá, pohřbít ty smraďochy a zakopat minimálně 5 metrů do země.....;-)

0/−4
31.10.2018 22:37

P32e91t25r 98M44i51c42h44a19l 2130314901582

Jasně. A všichni budeme jezdit na čistou elektřinu (z poloviny z fosilních paliv) a na kontaminované hlušině po těžbě vzácných kovů budeme pěstovat ředkvičky. :-)

+2/0
1.11.2018 9:05

J53i47ř48í 41S85c34h14w13a90c81h 8758634168196

tady je o "50% méně" příliš málo

a jinde je o "35% méně" příliš mnoho.....

no není procento jako procento. ;-)

0/0
1.11.2018 19:24

P29e26t36r 19B25r64o94ž 8512684256144

Za pár let budou diesely tak nedostatkové, že cena ojetých bude astronomická ;-D

+4/−1
31.10.2018 20:55

P24e90t61r 86M16i40c46h44a38l 2500584501782

Já snad to auto prodávat nebudu. :-D

+1/0
31.10.2018 21:01

P53e22t85r 55B38r18o89ž 8112324256184

Já syslím tři diesely a čekám ;-D

+1/0
31.10.2018 21:12

V98a86š65e95k 17Ř84í31h44a 2273933718262

Vzhledem k tomu ,že vás v něm nikam nepustí tak asi těžko.;-D;-D;-D

+1/0
31.10.2018 21:55

P96e59t44r 41H35o64r59á92k 1509723239334

Na ježdění po poli to snad bude dobré.

0/0
31.10.2018 21:58

F69i36l86i60p 66W91a87n16k90a 1741313196329

Celá Evropa se dobrovolně žene do krize obludných rozměrů. Jsme nejčistější kout planety (všude jinde emise neřeší, plasty hrnou přímo do oceánu apod.) To, co budou stát opravy aut v blízkých letech, si radši ani nepředstavuju. Už teď je člověk otrokem auta, protože každou chvíli na něj bezdůvodně svítí kontrolka motoru. A to i u nových aut, která mají najeto 30, 40 tis. km. Prostě vše je softwarově nastaveno tak, že když se konkrétní hodnoty některých veličin dostanou mimo stanovený rámec (např. tlak v sacím potrubí, průtok egr ventilem, hmotnost vzduchu), hned svítí kontrolka. A rozmezí těch hodnot se neustále zmenšuje. To vše říkám s tím, že se opravou aut živím. Ale tohle žádného opraváře nebaví, všichni máme práce až nad hlavu a tyhle emisní nesmysly, které v součtu stojí tolik, že by z nich republika mohla mít za pár let tři Temelíny, není to, čím bychom se chtěli zabývat. A protlačování elektroaut je nesmysl na "X tou" a vodíkových (dokud nebudeme mít nekonečný a levný zdroj elektřiny) taky.

+7/0
31.10.2018 20:40

P61e23t92r 33M63i77c61h56a61l 2510244121522

Mám common rail 6 let, najeto přes sto tisíc a žádná kontrolka motoru na mě zatím nesvítila. Ale jinak souhlas, že by se nic nemělo přehánět.

+1/0
31.10.2018 21:05
Foto

I40v18a81n 52K93o74p27t38a 5197562271387

Tak asi něco dělám špatně. Kontrolka motoru ba mne zatím nikdy nesvitila. Nájezdům 60-70.000 km/rok. Nesviti ani visuté s najetym pulmilionem km (rv 2006) ani v autě s 240.000 km (rv 2014)

0/0
31.10.2018 22:06

J56i20ř13í 96S94c86h37w81a28c42h 8418944248876

pryč s "emisními nesmysly", EGR OFF! Není nad to, když auto pořádně smrdí a čoudí jak lokomotiva, alespoň se nikdo nelepí na kufr......

0/−2
31.10.2018 22:45

P26e60t81r 54M34i43c30h58a20l 2440214251562

No ty co jsou v plánu už fakt jsou nesmyslné.

0/0
1.11.2018 9:07

J91i10ř75í 43S83c45h22w60a80c65h 8688344688956

Tvoje věta bohužel nedává příliš smysl. Problém je v tom, že tu diskutéři mluví o emisích jako celku. Přičemž se jedná o dvě poměrně rozdílné oblasti:

Tou první jsou emise CO2. Ty nemají nepřekročitelnou hranici, jedná se navíc o PRUMĚR celého výrobního sortimentu. Takže auta, které tuto hranici překročí se budou vyrábět i nadále, nikdo totiž striktně nepožaduje, aby spalovací motor měl spotřebu 2,5 l/100km! Do toho průměru se totiž započítávají i hybridy metodikou, která umožní výrobcům výrazně průměr stlačit a elektromobily s 0 l/100km (údajně do průměru započteno i vícekrát).

Takže pokud jsi měl na mysli tyto emise, tak nemáš pravdu, ty limity realizovatelné jsou.

A tou druhou skupinou emisí jsou, jak jim já říkám, ty "smrady". Tyto jsou řízeny emisními normamy euro 1-6 a mají své "nepřekročitelné" limity. Tyto limity nejsou nějakým výdobytkem EU, jsou totiž razantně tlačené ve všech vyspělých státech světa, protože zdraví člověka rozhodně nijak neprospívají. Rozdíl v jejich produkci mezi euro 1 a euro 6 je cca 5:1 až 10:1 což už je sakra znát! O euro 0 ani nemluvím, takové auto vydá za 20 moderních s euro 6

A pokud někdo nazve opatření k omezování této druhé skupiny "emisními nesmysly" jak to udělal Wanka, tak je u mně *** a korunovanej!

např. EGR ventil se zavedl nikoliv kvůli spotřebě, ale kvůli omezení těchto škodlivých emisí (smradů).

0/0
1.11.2018 10:38

M69a21r44t93i92n 35K43a92r71á14s74e35k 9688283218978

Jako v cem? Mimochodem, tohle se pise snad pokazdy - jo ta norma ted je rozumna, tak pristi uz je nesmysl, asi tak poslednich 20 let...

Mimochodem v EU orpavdu nejsou nejprisnejsi....

0/0
2.11.2018 7:49

L86a49d13i85s60l47a43v 95K28a44l43o31u56s 7355236581640

Musel jsem jet na dopravní inspektorát, pak jet kvůli pojištění auta do pojišťovny, pak do servisu , pak dojet na výměnu zimních pneumatik,pak natankovat na pumpu.....

No nemít to AUTO, tak to všechno nestihnu. ;-D;-D;-D

+1/0
1.11.2018 13:17

A32n85t64o26n18í77n 32S83e86b35e49r74a 7653348230729

Ja jsem informatik. Takze vim ze tak pulku hkasek lze v aute prejit bez pocsimnuti. Jako v kazdem pretechnizovanem IT systemu......

0/0
1.11.2018 19:35

I40v62a82n 73V30l61a73c91h 8986599700787

Ten bekot automobilek už není zajímavý...to že jsou nafty odrovnané si pomohli sami. Místo vrazit penize do vývoje si to cpali do kapes a upravovali software...úředník z toho vyhodil že zpřísňování norem funguje a pokračuje...a jsme kde jsme ...tak šup utáhnout opasky a dohnat to...a mimochodem je stále lepší kontrolovat co2 na nejake elektrárně než na tisících aut...a ani tu vývoj nestojí... A nejde jen o co2 pod okny z těch aut vychází hezký svinstvo.. Je na čase to změnit...aut méně nebude nebo bude protože budou elektro a drahé... Budem recyklovat a vyrábět baterie... Ale když budem čekat že s tim přijdou vyžrání mamažeři automobilek sami nedočkáme se, nebýt regulací nedají do auta ani katalyzátor

+6/−3
31.10.2018 19:56

M17a79r23c49e51l 49S13u11p 6139305648640

Si to nějak malujete ! Myslím si ,že spíše nastane rozmach ojetin. Servis se také na ně začne více specializovat a bude se snažit odtrhnout od prodeje nových vozů.:-/

0/0
31.10.2018 20:47

E60m21i72l 77N70o14v70á13k 1685733610914

O jaké kontrole CO2 na elektrárně to mluvíte? Co na CO2 chcete kontrolovat?

0/0
31.10.2018 22:07

R95o89m40a85n 14P54o39l69á52č70e47k 5826989705

Ještě k zavrhovaným tříválcům. Osobně s ním problém nemám, ale je potřeba si říct na co auto budu používat...

Pokud budu důchodce 65 let co jede na chatu 50 km, doktory a do Lidlu, tak s tím nemám problém... Stejně jako babyvozič/nákupní taška pro manželku resp. druhé auto do rodiny...

Pokud to budu brát jako rodinné auto, které bude lítat přes 20 000 km ročně s tím, že tak půl na půl dálncie město naložené 4 lidma, kočárkama sedačkami atd atd. tak ten motor 2,0 je tak akorát...

+3/0
31.10.2018 19:52

L63a31d92i18s74l46a32v 62K57a82l12o86u37s 7565126151550

Tříválce jsou výborné. Na Yamahách (motocykly). Většina motorkářů si to chválí. Váha motocyklu je cca 250 kg. Váha vozu cca 1.5 tuny.

0/0
1.11.2018 13:23

J87i27ř58í 21S63c98h55w72a59c22h 8938774778216

počet válců nemá s hmotností auta absolutně žádnou souvislost.

http://www.auto.cz/test-ford-fiesta-st-1-5-ecoboost-proc-je-tohle-nejlepsi-trivalec-125437.

0/0
1.11.2018 19:16

L11a24d49i21s62l37a32v 51K97a43l22o87u52s 7575576521340

Zase jste to zkomolil/nepochopil. Na motocyklech jsou malé kubatury, a co nejnižší setrvačné hmoty. Navíc kvůli malým rozměrům, aby se do rámu vůbec vešly. Výkon jje relativně vysoký, z důvodu vysokých otáček. Tudíž rychlé opotřebení. U motocyklu to nevadí, protože splňují pouze Euro 4. Takový motor by v autě dluho nevydržel , právě z důvodu vysoké hmotnosti.

Motory v automobilech, náklaďácích nutně potřebují vysoké kubatury, aby dosáhly vysokého kroutícího momentu, Tříválce oproti čtyřválcům mají vibrace, aby se tento jev eliminoval, musí se do nich dávat vyvažovací hřídele.. I ve formuli jedna se dávaly motory s nízkým objemem klidně 1.5 L, s gigantickým turbem (vysokým přeplňovacím tlakem až 5 barů. Jenže to byly motory právě na to jedno použití. Proto bych volil cestu Mazdy, vysoký objem , vysoký kompresní tlak bez přeplňování a čtyřválce. Takové motory nejen že splňují emisní nároky, ale budou i nesmyrtelné..

0/0
2.11.2018 9:39

J24i63ř52í 88S70c44h71w17a57c42h 8948794688546

já nic nezkomolil, napsal jsem jasně, že počet válců vzhledem k hmotnosti auta není důležitý.

Pro jeden a půl tunové auto je tříválcový 1.5 ecooboost (150-200k) určitě vhodnější pohon než čtyřválec ze škody 100 nebo nějaká atmosférická čtyřválcová 1.4.

Přeplňovaný 1.5 motor F1 vydržel tolik, kolik bylo potřeba a úplně stejné to bylo s konkurenčním atmosférickým třílitrem, ten nevydržel více....

Mazda a její 2.5 litrový čtyřválec má taky vyvažovací hřídel, maximálně odlehčenou konstrukci, je plný elektronických čidel, má přímé vstřiky, o jeho nesmrtelnosti se dá s úspěchem pochybovat....

0/0
2.11.2018 13:02

P50e56t68r 61Č75e74r29m79á63k 9568535159690

Což jsi právě napsal blbě protože konfigurace motoru (což počet válců bez pochyby je) s hmotností zcela bezpečně souvisí.

Další odstavec bych naopak v klidu podepsal.

0/0
3.11.2018 19:28

P68e16t51r 12Č48e45r57m51á87k 9168755389160

To samozřejmě souvisí.

0/0
3.11.2018 19:25

P91e77t67r 56M62a96r56e86č52e36k 1753821389728

Elektromobily zdražily? Jak je to možné, když si Brusel odhlasoval opak. Přece bylo předpovězeno, že čím víc se budou omezovat spalovací auta, tím více budou zlevňovat elektro-auta. Ono to bruselantům nějak nevychází! Nakonec budou auta jako taková opět výsadou pouze těch nejbohatších. A o to zřejmě bruselanti dostali za úkol zařídit.

+2/−1
31.10.2018 19:31

R69o66m20a47n 28P11o38l30á15č18e96k 5476389795

Naštěstí máme ještě koncern :-) 2,0 TSI 140kW je ještě opravdový motor co jede :D.

Za to 1,2 třívalec do velkého SUV 5008 to je mazec:-P At žije ekologie...

+4/−1
31.10.2018 19:13

P47e74t27r 62S69p97a17t71z26i66e98r66e61r 7434922335224

No a aby se k nám nevalily ty levný ojetiny ze západu...protože náš národ na to rychle uslyší...tak by ještě mohli zakázat dovoz a přihlášení aut starších 8-mi let...

+1/−2
31.10.2018 18:20

P39e77t77r 47Č13e69r14m46á18k 9118825799290

To nemohli, jsme v EU. Navíc auto staré 8 let už pravděpodobně bude splňovat Euro 5, takže to nejsou rozhodně nějaké vraky ale naopak auta která vozový park omladila R^

0/0
31.10.2018 18:23

P27e81t58r 81S68p89a66t76z75i65e56r13e66r 7524852835184

No už jednou to tu bylo...chvilku to bylo v platnosti než to zrušili

0/0
31.10.2018 18:28

P15e17t74r 40Č28e10r35m20á43k 9378185619850

No právě proto že to nebylo v souladu s legislativou eu.

0/0
31.10.2018 18:30

D28a86v53i43d 17H27o96l71m76a26n 2568567827749

Jasně! Místo nového vozu se zárukou si koupím 8iletý olítaný křáp, u kterého budu do dvou let řešit korozi podvozku a případně hromadu dalších problémů. Klidně si to kupte, ale já po zkušenostech s oježděnkami mám na to prostě opačný názor.

+2/−3
31.10.2018 17:40

P21e93t27r 84Č94e41r11m35á52k 9608295919710

To je věc která nemá univerzální řešení. Je v tom tolik aspektů že záleží ryze na prioritách konkrétního uživatele, že by jedno nebo druhé řešení bylo automaticky lepší se říci nedá.

+5/0
31.10.2018 18:25

P25e53t59r 38B79á57č87a 8225226945495

Pekne pomalu ta uboha EU zabiji skutecna auta.

+7/−5
31.10.2018 17:27

L54u23k17á91š 57H60o91f65m17a15n 1173344472956

Tak ona je otazka, co je to skutecny auto. Pokud byste se zeptal cloveka, ktery pricestoval v case z roku 1985, tak vam rekne, ze skutecny auto ma atmosfericky sestivalec a zere 14 litru. Spis je riziko v tom, ze se auta natolik zdrazi, ze individualni mobilita se stane luxusem.

0/0
31.10.2018 17:31

P17e35t43r 66M66a60r71e91č72e46k 1433951679678

Ano, vypadá to na něčí snahu zničit individuální mobilitu u široké veřejnosti. A donutit ji k používání kolektivní přepravy.

+1/0
31.10.2018 19:33

M43a70r78c71e48l 13S77u13p 6829495428850

jj souhlas ! Zpátky na stromy ! Ta Zeměkoule je hrozně krásná,ale ty hnusný lidi,když už se nechtějí dobrovolně zabít,tak alespoň ať nic nedělají !:-P

0/0
31.10.2018 20:54

M53a24r84c46e77l 57S52u12p 6469905318600

Myslíte si, že by bez úředníků EU neexistoval vývoj u automotorů ?

0/0
31.10.2018 20:58

J49i13ř75í 17S79c20h34w88a26c31h 8868454668136

samozřejmě, že by vývoj existoval, takže svádět dnešní stav dieselů s jeho produkci NOx na euroúředníka je naprostý nesmysl. Jen by bez eroúředníka chrlily těch Noxů asi tak 50x více.

0/0
31.10.2018 22:16

P56e43t23r 66M92i56c23h52a75l 2340234251932

Diesel v malém osobním autě je za těchto podmínek nesmysl. Ale od nižší střední třídy už se to vyplatí. Pochopitelně ne tomu, kdo najede pět tisíc km za rok kolem komína.

0/0
31.10.2018 17:16

P40e59t75r 46M82a30r74e94č40e33k 1663781929338

Ano, za těchto Bruselem zdeformovaných podmínek to tak je. Kdyby to eurosoudruzi nechali na samotném trhu tak bychom se dočkali úplně jiných věcí.

0/0
31.10.2018 19:34

L20u98k17á56š 80H89o43f44m84a19n 1883764772836

A ted si predstavte, kolik by stala takova Octavie, pokud by se EU nezblaznila, zustala nejaka rozumna norma (dejme tomu Euro 5 - ta plati treba v Rusku a naposledy, kdyz jsem byl v Moskve, jsem se nijak nedusil), nenutila by vyrobce automobilu s silenym nakladum na vyvoj a kreacim s motory.

0/−2
31.10.2018 17:07

P25e89t60r 23Č48e60r57m52á42k 9118225509350

Přestal by fungovat celý ekonomický model... Jinými slovy bez neustále nových norem by nebylo možné omezovat či zpoplatňovat provoz stávajích aut a nebyl by tedy vytvářen tak velký tlak na nákup nových aut a poklesl by celý trh. I když ideově nezpozchybńuju vaší myšlenku tak v praxi automotiv stál vždy za tímto řešením. Az poslední změny kdy se EU urvala z řetězu a začala pod dojmem pseudokauz nastavovat limity bez ohledu na situaci na trhu jsou problém.

0/0
31.10.2018 18:30

M79a89r64e29k 43J81a57n15e94č94k43a 1787806193311

Tohle koupě chtivým pouze nového vozu nezávidím. Na jednu stranu chtějí jenom novku a na druhou stranu jim trh nabídne již většinou pouze nějaký ten tříválec, u kterého už dopředu tuší, že jim to dlouho nevydrží. Nechceš benzinový tříválec? Tak tady máš předraženou střední nebo vyšší střední a nebo chceš být IN? Tak tady máš nákupní elektro tašku, protože na něco lepšího v elektru musíte pane nemálo připlatit. Nevybereš si ani tady, nebo nemáš peníze? Tak choď pěšky. EU fakt dělá vše proto, aby se k těm zaručeně eko koňských povozům opět vrátila a pak bude stačit i jeden až dva koně :-P Už se ani nedivím těm, co jdou dnes v této situaci na trhu raději do operáku. Co pár let budou mít nové a hlavně, když se to podělá, nebudou muset řešit, co s tím krámem a doprošovat se výrobce, aby jim na ten svůj paskvil uznal záruku. Sice to zase dosti přeplatí, ale to je daň za to, míti novku bez rizik. Ještě, že nemám problém si koupit ojetinu a je tady ještě stále z čeho vybírat, ale i tady může do budoucna bruselský úředník napáchat značné škody.

+8/−3
31.10.2018 15:46

P70e97t67r 97M15i84c44h27a83l 2150314501892

1. Nebudou to koně, ale spíš velbloudi.

2. Jakou ojetinu si koupíš, když se budou většinově prodávat nové tříválcové krumply?

+2/0
31.10.2018 17:14

J19i86ř66í 31S11c10h78w24a51c36h 8418714828886

Kdo a co by tady s těmi velbloudy asi tak dělal?

Eskymák, co by se přestěhoval do Kalifornie, si sebou doveze saně a psí spřežení?

0/0
31.10.2018 17:39

Najdete na iDNES.cz