Úterý 7. dubna 2020, svátek má Heřman, Hermína
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 7. dubna 2020 Heřman, Hermína

Diskuse k článku

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich, že všechny nově homologované naftové agregáty vykazují nižší emise NOx, než určuje norma platná pro rok 2020. A díky nižší spotřebě paliva jsou k planetě šetrnější než benzinové motory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O87n60d24r38e94j 57L31i87b51i43c94h 3139633402256

Ze se resej primarne jen auta, co lode a letadla. Daleko vetsi problem.

0/0
26.12.2018 0:03

M26a51r69t44i37n 54K84l39u34v47á77n38e28k 9202118433643

Osobne si myslím, že ovaľa lepší z klasických technológií by mohlo byť CNG. Menej NOX i menej COx. Akurát neviem ako do tej bilancie zasahujú tie elektrické kompresory na CNG. Energia na stlačenie musí byť asi enormná. Tak aby to vlastne nebol elektromobil. Domáca CNG plnička potrebuje na nataknovanie auta údajne celú noc.

0/0
17.12.2018 13:58

D61r10a60h97o77m55í54r 42S14t66r66o81u69h88a18l 4845688542404

Tak zase nezapomínejte, že energie vložená do stlačení se taky uvolňuje při expanzi/vstřiku

0/0
19.12.2018 17:35

M52a93r97t91i13n 31K88l90u27v28á13n76e50k 9102408503633

Až tak moc nie. Pri kompresii (je tam vysoký tlak) sa plyn ohrieva a musí sa preto intenzívne chladiŤ . Pokiaľ by bolo teplo využívané, tak budiť. Ale mám pocit že ide do vzduchu. A pri expanzii plyn teplo zas odoberá, lenže stlačený plyn už je ochladený na teplotu okolia, takže žiaden zisk.

0/0
19.12.2018 18:44

P78e26t47r 94H24o12r32á86k 1289563649574

Autore, co ten lživý nadpis? V článku není nic, z čeho by se dalo dovodit, že diesel je čistší. Jediné srovnání s benzinem je v co2. Ale diesel bude horší v nox a prachu. Takže ve výsledku bude jistě špinavější. Tak prosím nelhat.

+2/−5
15.12.2018 11:21

J69a52n 59T64a69r89a69b63a 4176576769879

Nadpis, narozdíl od vašeho příspěvku, lživý není.

Diesel Euro6C a 6Dtemp je jednoznačně na základě reálných měření v provozu i z pohledu NOx a pevných částic lepší, než současné benzíny.

A přímo drtivě to dopadlo u konkrétních aut, například XL vozidlo VW Multivan 2,0 BiTDI má i přes 3tuny celkové hmotnosti a výkonný motor, za provozu měřené hodnoty NOx i čístic nižší, než všechny měřené benzínové patnáctistovky v menších autech. Ani jedna nebyla lepší. A to ještě má klasickou technologii SCR s AdBlue, technologie s čistým amoniakem teprve nasazena bude během několika let

+1/−1
16.12.2018 19:37

M64a37r23t11i88n 26K80l39u47v53á16n51e16k 9452378903743

Zdroj?

0/0
17.12.2018 13:59

P14e83t73r 34H42o57r75á53k 1229793199694

V článku o tom není ani slovo. Myslím, že je to nesmysl. Taky bych rád viděl ten zdroj.

0/0
18.12.2018 19:32

P86e56t30r 48H59o39r86á88k 1319963119754

V článku je jen to, že novější diesely snížily produkci nox proti starým dieselům (o srovnání s benzinem ani slovo). Že je nižší produkce emisí u dieselu než u benzinu se píše jen ve vztahu k co2 a to ještě citují jakéhosi člověka. Takže nadpis je ve zjevném rozporu s tím, co je v článku.

0/0
18.12.2018 19:40

M35i19r26o46s17l58a33v 62S77u87c12h72y 5130639310790

Když jsem byl malý kluk, říkalo se, že nafta patří do kamen nebo do traktoru. Firmy Mercedes a Peugeot tento pohled dokázaly změnit. Přibývalo lidí, kteří pravidelně jezdili dlouhé štreky a ocenili nižší spotřebu a cenu nafty. O peníze jde až na prvním místě.

V průběhu časů jsem také zaznamenal informaci (nevím, zda je správná či nikoliv), že benzín je vlastně odpad rafinačního procesu a k ničemu jinému se nehodí než ke spalování v motoru. Pokud je tomu tak, pak spalování nafty v autech musí vyvolávat dosti nepříjemnou nerovnováhu na trhu.

Téměř 2/3 ceny tvoří daně, přeprava asi 7%, takže rafinérii zůstane zhruba 1/4 ceny. Zadarmo vám benzín dodávat nebude, takže prostor hýbat s cenou je dosti omezený. Za rok se v ČR prodá více než 2 mld. litrů benzinu, jinými slovy, 1 Kč sleva na litru dělá více než 2 mld. za rok. To už jsou dost slušné peníze (nemluvě o takovém Německu) na to vynaložit patřičné úsilí o diskreditaci dieselů. O peníze jde až na prvním místě.

0/0
15.12.2018 10:05

Z46d57e76n45ě70k 68P60a96v84l12i56š 8155500126

Problé elektroaut, mimo malého dojezdu a vysoké ceny, je v tom, že v ČR je téměř 45% elektřiny vyrobeno spalováním hnědého uhlí. Pro odsíření spalin je používán vápenec, přičemž se uvolňuje další oxid uhličitý.

+1/−1
15.12.2018 10:04

M53a17r82i97n 98V33e41l38č45e62v 5564568907978

Bohužel pozdě, když se tsunami blbosti vzedme, nic ji nezastaví ....

+5/0
15.12.2018 4:54

J53a57n 45S95t18e16h51l72i30k 9645147656581

Tak ono také záleží na ceně , a hlavně složitosti a budoucí poruchovosti . Už to prostě není řachtající traktor co vydrží věky.

+2/0
15.12.2018 9:30

P28a60v15e11l 27L21á75n43í94k 5899145632977

Vy máte nějaké informace že by se novější diesely po pár Km rozpadly?

0/0
15.12.2018 11:44
Foto

M48i18r21o23s88l23a76v 61S52t37e65i60n96e43r 2596800860276

Docela reálně. Mé 4 diesly od Mercedesa E- třídy od r. 1972 do 1998 neměly turbo, neměly elektroniku a 400000 km jim nedělalo nic. Moje Škodovka má mnohem menší emise, ale při 77 tis. km už zatérovaný škrtící ventil, zhruba po 95 tis. km i EGR ventil. Tyto vymoženosti neměly ty staré Mercedesy vůbec zapotřebí.

Přesto bych ty staré Mercedesy už nechtěl. Mám 4x4 pohon, na místech, kde jsem s Mercedesem zůstal v bahně, hladce projedu. Pravda, klima a topení měly Mercedesy lepší, ale mám zase navigaci a parkování se senzory, to je pokrok.

0/0
15.12.2018 23:03

J92a42n 74T22a76r40a61b38a 4446256649589

My máme firemní fleet z velké většiny tvořený Golfy variant 6. a 7. generace, v naprosté většině s motory 1,6TDI. Šestky už dnes mají hodně přes 300 000km a žádné potíže nemají, fungují původní turba, EGR ventily a DPF. Dokonce ani problém ze začátku éry filtrů, odcházející rozdílová čidla tlaku, už nezlobí.

+1/0
16.12.2018 19:42

M66i40l41a20n 67R43e60z16n75i89c87e95k 1758330488502

Mohu potvrdit, naše flotila má 37 dieselových vozů Škoda (Octavia III, Superb II) naprostá většina 2.0 TDI CR 110 a 125 kW, pár zmíněných 1,6 TDI . Běžné nájezdy než se auta dají pryč jsou kolem 250 tis. km +-. Na to, že jezdí dlouhé servisní intervaly a tankuje se do nich běžná nafta s bio přísadou, žádná aditiva, je poruchovost minimální, vše původní. Dokonce méně poruch než předchozí generace 1,9 TDI se vstřikováním PD, kde občas něco odešlo.

Programátor má soukromě 1,6 TDI 77 kW OII 330 tis. vše původní.

Myslím, že nejvíc o tom zasvěceně hovoří ti, co vůbec s diesly nepřijdou do styku a reprodukují kdejaký blábol z internetu.

0/0
18.12.2018 19:39
Foto

R30o77m25a62n 18H72r21o30n33z36a 5406801616598

"Evropská asociace výrobců automobilů" je naprosto nezávislá organizace, která nemá s výrobci automobilů vůbec nic společného. Jde ji především o čistý vzduch, příjemné životní prostředí a co nejmenší dopad na přírodní zdroje ;-D;-D;-D

+2/0
14.12.2018 21:28
Foto

M78a61r96e92k 69C34e29r86n74y 5268296797

BLA bla bla......uvidime v roce 2020.....

+2/−1
14.12.2018 19:42

S50t12a53n77i45s53l90a21v 18N66o98v12o50t93n29ý 2203856419139

To je jedno stejně budeme všichni jezdit na elektřinu to pak bude bitva o dobíjecí kabely. ;-D

0/0
14.12.2018 17:59

P79a53v25e21l 36S98o81b63o23t31k42a 5120984

O troleje.

Auta na baterie jsou stejný nesmysl, jako kdyby na baterie měl jezdit vlak.

+1/0
14.12.2018 18:05

S43t37a31n18i75s54l89a86v 88N50o51v22o62t94n52ý 2753156189109

No tak ty troleje chci vidět možná by to šlo jako u autíček na pouti. ;-D

0/0
14.12.2018 18:17

V43í22t 49B35r35z90o27b78o62h89a77t88ý 7740632983671

jedině i s tím gumovým nárazníkem ;)

+3/0
14.12.2018 18:35

P22a72v21e43l 41S50o25b89o13t73k98a 5730144

Trolejbus funguje trošku jinak.

0/0
14.12.2018 20:21

P38a86v18e22l 41S68o86b93o11t94k26a 5580754

Vy jste nikdy neviděl vlak na elektřinu, ani tramvaj?

Kde to žijete?

0/0
14.12.2018 20:20

S37t95a21n60i75s57l62a36v 40N12o93v73o68t91n95ý 2583326619919

To viděl, ale neviděl jsem je pro auta na všech silnicích.

0/0
15.12.2018 11:30

V53á73c33l12a69v 76K42o94v22á73ř 1202761937844

Auta na baterie ano, ale lektromobil nesmysl není.

Představte si to třeba takto: ekologicky "čistý" elektromobil je poháněn elektřinou vyráběnou v dieselagregátu, který je tažen na přívěsném vozíku.

Elektromobil je čistý a "fujky" je "výrobce elektřiny. ;-D;-D;-D;-D

+6/0
14.12.2018 19:31

P64e23t29r 77M51i96c50h20a77l 2970844241472

;-D R^

+1/0
14.12.2018 22:09

P72a75v89e44l 78K43u34t15i11l 9130936513839

Daleko cistci je urcite ropamobil. Elektrina pro cerpadla ropovodu a pro rafinerie se vyrabi pouze z cistych zdroju. �� A mistni exhalace filtrujeme pres nase plice ��

0/0
15.12.2018 7:37

E42m61i50l 61N29o35v98á88k 1145783760794

Není ani potřeba si to představovat, už to existuje:

http://www.autoforum.cz/predstaveni/trapi-vas-kratky-dojezd-elektromobilu-priprahnete-vozik-s-generatorem/

0/0
15.12.2018 16:06

H80o63n51z42a 95T35a26r 3559382694292

Ono to už ale jezdí a je to poháněno převážně energii se solární elektrárny

World's First Solar Powered Train!

https://www.youtube.com/watch?v=ZobJdaSDsPM&t=325s

0/0
16.12.2018 19:40

M39a41r42t69i78n 62L20e34p36k67a 2638875680258

Autor článku Martin Šidlák napsal do titulku naprostou lež. Diesel nikdy nebude čistější než benzinové auto, protože to určuje primárně samotné palivo, které se spaluje (nafta je prostě špinavější, protože obsahuje složitější uhlovodíky než benzín) a sekundárně princip motoru. Dvojí metr, který je od začátku zaveden u norem EURO jasně odlišuje benzín a naftu a určuje jim různé tolerance (mnohonásobně rozdílné). Proto v zemích jako je např. Japonsko, kde jsou normy osobních aut jednotné ani moderní diesel nemůže uspět, protože je nesplní! Takže, když přidáme ironii, rozhodně bychom měli přestat démonizovat dieselovou technologii jako celek, protože trocha rakoviny přece ještě nikoho nezabila. A ještě parafráze na ten skvělý titulek:

Moderní rakovina je méně nebezpečná než chřipka.

+8/−4
14.12.2018 17:20
Foto

M77i59r24o58s68l96a22v 63S97t78e81i72n14e77r 2766950550726

Zde máme absolventa Univerzity Zelených. Pokud vím, áž na základce se žáci dozví, že benzin i lehký olej- tedy nafta se vyrábí ze stejné suroviny- ropy.

Nezpracovaná ropa se někdy zve i mazut a používá se jako palivo na velkých zaoceánských lodích. Ta je opravdu zdrojem nebezpečných emisí.

Nafta pro motory se destiluje stejně, jako benzin, rozdíl je výhradně ve velikosti molekuly. I obsah síry se už mnoho let při zpracování redukuje na zlomek hodnoty obvyklé u topného oleje.

Znečišťování motorové nafty je povinně zavedeno přidáváním 1% řepkového oleje, ten totiž nesnáší vysoké teploty a zanechává připálené organické zbytky, ty ovšem ničí jenom motor, ne lidské zdraví.

Do benzinu se už léta nepřidává tetraethyl olova, protidetonační příměs, umožňující použití v motorech s vysokou kompresí a tím i lepší účinností a výkonem. Olovo nahradily uhlovodíky jako benzol, xylol normálně používané jako rozpouštědla na laky. Ty jsou ale také toxické.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Polyaromatick%C3%BD_uh%C4%BEovod%C3%ADk

Takže si, prosím, doplňte své vědomosti, než se pustíte do dikuze.

0/0
17.12.2018 15:09

M42a28r32t87i91n 38L20e50p68k52a 2528225100628

Pane Steinere, nevím jakou univerzitu jste absolvoval, ale znalosti z oblasti chemie máte slabé. Tvrdit v souvislosti s následky jejich oxidace, že benzín a nafta jsou vlastně stejné produkty z ropy a jde jen o velikost molekuly je stejné jako tvrdit, že následky po požití etanolu jsou stejné jako po požití metanolu - přece jde v obou případech o líh, tedy o přirozený produkt kvašení. Takže aby bylo jasno, u uhlovodíků (číslo v závorce je počet atomů C) je molekula tvořena jen dvěma prvky, ale výsledek je velký rozdíl např. srovnejte parafín (20) a zemní plyn (1), tak je patrná odlišnost mezi naftou (směs od 9 do 20) a benzínem (směs 4 až 12) při jejich spalování. K tomu přidejme různé motory, tedy Ottův motor vs Dieselův motor a výsledkem je naprostý a nezvratný fakt, že spaliny budou vždy rozdílné a benzinový motor bude vždy a za všech okolností mnohem čistější než motor naftový.

0/0
23.12.2018 18:32

J72i80ř56í 66S40o78u11č31e19k 5746437639869

„Dieselové motory však udělaly v posledním roce obrovský skok v tom, kolik škodlivých látek produkují.“

Já bych řekl, že to spíš než motorem jako takovým je věcí filtrů. Pokud filtr vyhodíte, jde z toho mnohdy řádově větší marast než z benzínu. A problém je ten, že když mnozí majitelé přijdou na to, kolik stojí nový filtr, hledají co nejlevnější alternativu, která v mnoha případech vede k tomu, že onen marast končí ve vzduchu.

Byť by snižování emisí oxidů dusíku bylo potřeba, byl velmi opatrný při hodnocení konkrétní technologie na základě krátkodobého výkyvu v jejích možnostech.

+9/0
14.12.2018 16:30

M16i58l41a56n 40R21e90z54n50i92c89e66k 1848470278382

Ale ono to tak bylo přeci myšleno, úplně bych autora nechytal za slovíčka, úpravy na samotném motoru nijak zásadní, co by taky na systému vznětového motoru měnili, když funguje dobře, ale emisní systém byl upraven a to velmi efektivně.

0/0
18.12.2018 19:47

P68e20t84r 78M29a98r33e30č19e65k 1753711219188

To nevadí, euromarxisté již rozhodli že je zlikvidují! Když si bruselský úředník usmyslí, nikdo s tím nehne.

+4/−8
14.12.2018 16:25

R56o53m37a51n 13Č91e36r95n22ý 5100193172323

já nechápu ty nekonečné diskuse o dieselech ... jsou stanovené nějaké normy, co je splňuje, je ok, co je nesplňuje, patří do šrotu ... a je úplně jedno, jestli je to diesel nebo benzin

+6/0
14.12.2018 16:22

M86a65r98e54k 41Š82t92ě49t63k58a 4841678172343

Kdyby se ty normy neměnily každý druhý rok, tak OK, ale nejsme v Německu (a nikdy nebudeme), aby si lidé ob rok kupovali nové auto.

0/−4
14.12.2018 17:35

R20o46m74a45n 28Č43e41r46n46ý 5390433432353

problém je, že tu jezdí spousta aut, které nesplňují ani normy platné v době jejich prodeje .. a ty do šrotu jednoznačně patří

+3/0
14.12.2018 17:39

J12a72r97o83m68í21r 75K45r64á20l 4200449874279

Ty by ale neprošly STK, takže by nejpozději za 2 roky dojezdily.

0/0
14.12.2018 20:36

J67o92s94e52f 82Š95o66l25t58e47s 8644898730903

Ha Ha.

+6/0
14.12.2018 21:50

T50o29m69á20š 96V57e90r76n65e74r 1255554407875

Tak ten je dobrej...

0/0
16.12.2018 12:48

H55o36n63z11a 40T25a72r 3529512854602

A tet tu pohádku o Červené karkulce. Prosím

0/0
16.12.2018 19:51

L47a67d85i24s59l28a78v 47H83a94š44k49a 4103476401360

CO2 mi vadí ze všeho nejmíň

+5/−1
14.12.2018 16:18

J90a37r29o37s36l64a77v 68B32i82r63n59e57r 4288965772838

To mozna ano...ale za cenu zivotnosti motoru a jeho filtru

0/−1
14.12.2018 15:51

A59n58t88o14n62í15n 55S45v18o56b92o20d86a 3634633989882

Spalování metanu v CNG autech je z fosilních paliv nejméně škodlivé, když auto nemá turbo, s turbem produkuje méně CO2 než diesel

+1/−1
14.12.2018 15:36

P80a25v31e57l 33S81o89b27o90t75k64a 5290894

To je hloupost - najděte mi takové dva motory, kdy při stejném výkonu má CNG menčí CO2.

0/0
14.12.2018 18:04

A65n96t66o64n50í87n 51S32v38o31b73o90d28a 3184843579442

Seat 1,4 TSI

0/0
14.12.2018 18:29

A29n10t59o68n46í81n 55S35v35o76b97o86d70a 3384893269282

dne se již neprodává, na 1,5 TSI na CNG si musíme počkat

0/0
14.12.2018 18:34

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz