Německo diskutuje o tom, jak hlídat zákazy pro starší diesely

  13:39aktualizováno  13:39
Vzhledem k přibývajícím zákazům jízdy starších dieselových aut v německých městech musí spolková republika najít způsob, jak tyto zákazy účinně vymáhat. Vláda počítá s nasazením systémů na automatické sledování poznávacích značek, sdružení měst to zatím odmítá.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ČTK

Částečný zákaz pro dieselová auta kvůli příliš vysokému znečištění ovzduší oxidem dusičitým (NO2) platí už v Hamburku a v příštím roce si na něj budou muset zvykat také řidiči v Berlíně, Frankfurtu nad Mohanem, Kolíně nad Rýnem, Bonnu, Stuttgartu a dalších městech.

Kontrola zákazů, na které budou upozorňovat speciální dopravní značky, ale nemusí být jednoduchá. Na první pohled policisté jen velmi těžko rozeznají, jestli daný vůz splňuje emisní normu Euro 6 a zákaz se na něj tedy nevztahuje. Zastavování všech aut v daném úseku a kontrola technického průkazu, v němž je emisní norma uvedena, by zase bylo nepraktické.

Německá vláda by proto ráda nasadila systémy, které budou automaticky snímat poznávací značky všech aut vjíždějících do oblasti zákazu, díky čemuž je bude možné porovnat s německými databázemi. Hříšníky policie odhalí prakticky okamžitě.

Navrhované opatření zatím odmítají zástupci měst. „Dlouhodobé rozestavění sloupů se sledovacími zařízeními a kamerami v prostoru ulic vnímají města kriticky,“ řekl listu Süddeutsche Zeitung šéf jejich sdružení Helmut Dedy. Navíc podle něj policie ve městech stejně zatím nemá takové systémy, které by splňovaly požadavky ochránců osobních údajů.

Kriticky vidí návrh i někteří politici vládních křesťanských demokratů (CDU), podle nichž je problém v tom, že budou automaticky zaznamenávat všechny vozy, včetně těch, jejichž řidiči se žádného přestupku nedopustili. Zelení by zase upřednostnili takzvanou modrou plaketu, pomocí které by se rozlišila auta více zatěžující ovzduší od těch ostatních.

Konečné slovo bude mít parlament, kam nyní vládní návrh směřuje.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Škoda do roku 2022 představí deset elektroaut a vyvine nový VW Passat

ŠKODA VISION iV

Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, z nichž deset budou elektromobily. Automobilka začne podle...

Najdete na iDNES.cz