Diskuse k článku

Čínská auta zkrásní. Značky loví ve velkém designéry v Evropě

Vzhled prodává, platí to pro předměty běžné spotřeby i drahé věci, jako je osobní auto. Čínské automobilky si to dobře uvědomují, a proto loví zkušené designéry u evropských konkurentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i56ř73í 20D42v78o59ř88á91k 5748713498700

Proč lovit designéry.Stačí kopírka.

0/0
24.3.2014 20:35

M19a15r46t82i85n 57P56e86t73r 6643772348129

Časy se pomalu ale jistě mění... Dřív jeli v Číně jako gigantická kopírka a dnes tam má čím dál více firem špičkové vývojové o designérské oddělení. A jak firmy bohatnou, tak si pomalu stahují opravdu uznávané odborníky i z Evropy a Ameriky... Je jen otázkou času, kdy doženou třeba Jižní Koreu. Ještě to bude trvat, ale jednou to přijde...

0/0
24.3.2014 20:51
Foto

M88i42r17o32s75l70a12v 16S44t48e35i59n58e18r 4760472850846

BMW barok vypadá jinak, než Brilliance H530. Já zde vidím velmi podobnou masku, jakou mají novější Škody.

Průlom na evropský trh může vzniknout pouze přes dobře organizovanou síť servisů a značkových obchodníků- možná přes Volvo, možná také ale docela nová organizace. Dacia třeba by bez Renaulta neměla šanci, Korejci si také vybudovali slušné zázemí.

0/0
24.3.2014 20:00

P95e96t59r 62M78a85l69i89š94k66a 6931575911943

Můžete prskat na Čínské značky jak chcete, stejně se budou prodávat jako třeba Dacia. A nezapomeňte, že největší trh s auty je momentálně v Číně.

0/0
24.3.2014 19:34

R85a39d88o27s81l69a98v 11K46l64a74u65d21a 5324368484782

To je pěkná pitomost.  Dacia je Renault, řada modelů využívá jeho technologii, pochopitelně i prodejní síť a servis je společný a velmi rozšířený. Co může nabídnout Čína? Zatím vůbec nic.

0/0
24.3.2014 20:04

M48i87c78h81a37l 51S36n63o30p61e84k 7741458215867

kdo na to mít nebude, koupí si holt auto z číny, taková už je realita

+1/0
24.3.2014 19:23

P56e39t73r 28M29a58l64i26š84k94a 6601945871223

U nás zas tak moc levnější nebudou.

+1/0
24.3.2014 19:28

T74o47m62á56š 86H54a69l22u23z57a 6873623636618

Je vidět velký progres. Jak jednou říkali v TopGear, když testovali čínský auta: "Podívejte se na to, co produkovali před 5-ti lety a co dnes. Jak to asi bude vypadat za dalších 5 let?". Stejně nás ta Čína jednou sežere za živa a jednou se to otočí a ještě budem MY (nebo naše děti, možná pra-děti nebo prapraděti) pracovat pro ně. Já se v automobilové komunitě nějak nepohybuju, vidím spíš do elektroniky a hlavně do oblasti chytrých telefonů a tam je ten čínský pokrok tak vysoký, že dokážou vyprodukovat telefon na úrovni Hi-End zařízení za poloviční cenu, než je tomu u renomovaných značek.

Co se týče crash testů, tak tady článek na zamyšlení (pro posměváčky):

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+3/0
24.3.2014 12:52

J18i24ř35í 11S53c87h19w80a57c18h 5296299837704

jenže do krásnýho kabátku musí být i kvalitní "střeva", cena čínskýho dělníka taky roste.... to už bude cenově úplně někde jinde, než dnes....viz Quoros

+3/0
24.3.2014 13:15

J93a85n 76P56a47v50e54l23k31a 3287571654261

Maji vedle Indii, kde bude prace levna jeste dlouho.

0/0
24.3.2014 19:43

R44a25d25i40m 66H94o13r17č70i68č58k51a 7986137933882

Je to napsáno v tom článku, lidé kupují podle designu. A v tom je ta potíž, kdyby se zákazník zajímal také o techniku, kterou za své peníze kupuje, nemohl by si nikdy koupit Kiu, Hyundai, Dacii apod.

+4/0
24.3.2014 12:41

L54á36ď66a 70V97r28a36n80ý 7408248228167

Nesouhlasím s Dacii, tam je sice starší ale vyzkoušená technika a na nic si nehraje.

Korejci to je naleštěná bída.

0/0
24.3.2014 12:44

E93d91a 16S53t86á70r73e64k 6416764622346

Myslíte například ty rzí prolezlé karosérie staré sotva a tři čtyři roky, s logem Dacie?

0/0
24.3.2014 19:23

L79á63ď32a 27V27r15a48n47ý 7608338758907

Pokud je známo, byly to první modely bez pozinku. Dnes dělají pozink a problém nemají. A i kdyby tak co na nic si nehrají a je to klasická spotřebka.

Sice to není moje cílová skupina ale přesto jim fandím.

0/0
24.3.2014 21:47

E89d94a 28S26t88á44r98e51k 6816954222776

Bože bože... jak dlouho se tady budou ještě držet ta hloupá klišé o korejských autech? Jel jste v některém z posledních modelů? Víte já si moc dobře vzpomínám jak jsme před více než deseti lety koukali s despektem na korejskou elektroniku a dnes? Vsadím se, že i u vás senajdou nějaké výrobky třeba od Samsungu či LG...

0/0
24.3.2014 19:21

J61i15ř63í 38D38v38o57ř76á73k 5428893448940

Kdyby to byly "poslední" modely,svezl bych se rád.

+1/0
24.3.2014 20:37

E19d63a 35S75t73á55r70e26k 6256624902526

Můžete jmenovat tu špatnou techniku např. u Kie Ceed, která se ve stotisícovém testu německého motoristického magazínu Auto Bild umístila v top10 a za sebou nechala mnoho např. Německých modelů včetně VW.

0/0
24.3.2014 19:45

J57a75r96o77s20l51a83v 50D53o64m22e50k 6199193319756

Já měl KIU Rio combi. Po 100 000 to byla samá porucha a servis KIA byl u nás hroznej. Pak jsem koupil jetého Forda. Už 5 let s ním jezdím bez závad.

Prostě Koreu a Francouze nechci. Radši tuctové, ale spolehlivé auto s nízkou spotřebou.

U Číny si ale myslím, že jejich auta budou brzy hodně dobrá a nebál bych se toho.

0/0
24.3.2014 20:26

M97a26r57t14i83n 30M78i79k73o74l18á49š51e61k 7460510723

Nechápu proč se někteří zdejší diskutéři vyjadřují o čínských automobilkách posměšně, vždyt ve stejné situaci byli kdysi kupříkladu korejské značky a dneska je lidi normálně kupují. Předpokládám, že to samé během několika let zvládne i Čína...

0/0
24.3.2014 12:22

L85á79ď62a 59V98r62a89n16ý 7928518548517

To, že to kupují je jejich blbost, protože zákazníci těchto automobilek jsou zrovna ti co nejvíce doplatí na zavírání evropských továren.

Pokud začnou kupovat i "Čínu" můžou se jít rovnou pást nebo dělat robota do montovny.

+1/0
24.3.2014 12:37

J83o65s64e34f 93P27o97l15á86č67e37k 8963266146447

Jestli to budete kupovat, tak se nedivte, že za chvíli nebude mít co jíst..

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J43i43ř98í 90K27w69o77l33e38k 5683267988639

Jako Evropané máme delší inženýrskou tradici, lepší přehled o dění ve světě o přehled o kultuře i vytříbenější vkus. Bohužel, pomalu se ale u nás ztrácí ale schopnost opravdu tvrdě makat. Pracovní víkendy, přesčasy a zapálené týmy, které vedly k nejlepším evropským výsledkům, jsou už dnes velkou vzácností. Navíc ten zbytek iniciativy se topí v lepkavé hmotě nesmyslné byrokracie. Zatímco u nás se čeká na papíry od ochranářů (jen papírování kolem výrobní haly může trvat více než rok), čínský výrobce už chrlí první výrobky na trh. Zatímco se u nás rozjede výroba, Číňan už obsadil část světového trhu a právě uvádí levný, ale vylepšený nový výrobek.

+8/0
24.3.2014 9:43

M66a97r89t78i33n 38K88o19p52e25c57k44ý 3488467849274

Nepochopil jste současné trendy. Číňané a Asijci obecně nic nevymýšlejí. Kupují ty "zapálené týmy", pracující i o "pracovních víkendech" v Evropě. Koncepční, vývojové, designové, vlastně všechny, kde je potřeba mozek. Korejci a Japonci dokonce už to dokonce ani nevyrábí. Je směšné, že by se k nám dovážela asijská auta nějakou lodí - vše vzniká tady, dělají to výhradně Evropané, v případě korejských automobilek například Češi a Slováci podle německého zadání. Stejným směrem půjde určitě i Čína. Volvo koupili i z toho důvodu, aby podobná auta začala časem jezdit po světě i pod čínskými názvy, i když vymýšlená a vyráběná v Americe a Evropě.

0/0
24.3.2014 9:56

M52a64r42t93i28n 56K71o93p59e37c80k16ý 3418357659764

Jinými slovy - Asijci si postupně kupují svět, nepotřebují ho dobývat vojensky a přesto jim bude patřit. Důsledky si netroufnu odhadnout, naplno je poznají až další generace.

+3/0
24.3.2014 9:59

M27a44r48e87k 76H57r73u86b24y 6357902281508

Problem je prave ta akceschopnost - pripada mi, ze v evropskych firmach sedi na klicovych mistech spis ucetni nez vizionari :-/

+1/0
24.3.2014 11:04

L56á78ď32a 91V16r85a13n82ý 7148448208357

Zapomněl jste dodat za zlomek dnešní ceny. Prostě dojde ke srovnání životní úrovně. V Evropě bude v lepším případě stagnovat. V Číně pujde nahoru.

Problémem pro Evropu, že jakmile dostatečně posílí čínský (potažmo asijský) trh, evropský klesne na významu.

0/0
24.3.2014 12:43
Foto

J95i29ř94í 56K82w76o26l58e79k 5263137968969

Martin Kopecký: ono to je trochu složitější. Asie dokáže efektivněji vyrábět i v Evropě, protože zde vždy zavádějí přísný výrobní "vojenský dril" (viz. Korejci implantovaná výroba v Nošovicích a Kolíně). Vývoj jim trochu drhne, protože dobré nápady se nedají naplánovat. Proto dnes už využívají vývoj v Evropě a Americe - zde jsou jak vývojáři, tak i šéfové lokální. Ano ve finále je "malá Korea" skutečně na mnoha místech v Evropě.

Co nám však brání postupovat zde stejnými metodami? Peníze? Stále jich máme v Evropě dost. Skutečný problém je ono pracovní nasazení a účetními a akcionáři brzděná odvaha k velkým projektům. Chybí široká podpora moderních trendů v podnikání, kdy zajímavý projekt je schopen u nás zabrzdit třeba jen jeden přespříliš aktivní byrokrat. Plavání jde snadněji v plavkách než v zimníku. A nepomůže, že k tomu zimníku dostanete nafukovací rukávky.

+1/0
24.3.2014 13:02

A49l93o90i54s 79S91t64a53r52ý 3129589577232

Takže nakonec čínská auta budou vypadat evropsky a evropská čínsky.

0/0
24.3.2014 9:33
Foto

J34i49ř62í 93K23w98o37l61e80k 5383777408419

To vysvětluje proč tehdejší Mazdy (2006) vypadaly jako dnešní Renaulty (prapodivné bublinovaté beztvary). Laurens Van den Acker není zase taková hvězda. Až Ikuo Makeda dal posledním modelům opravdu šmrnc. Takže pro Mazdu Laurensův odchod není tragedii, ba naopak!

0/0
24.3.2014 9:29

L57á73ď68a 70V40r74a35n94ý 7668908218387

No současné Renaulty jsou více než povedené (pokud si odmyslím ty co převzali od Samsungu). Já je považuji za současnou designerskou špičku současného trhu.

0/0
24.3.2014 12:40
Foto

J34i51ř54í 81K52w26o46l97e68k 5513767958859

To myslíte tento?

http://3d-car-shows.com/wp-content/uploads/2012/09/New-Renault-Clio.jpg

0/0
24.3.2014 13:05

M13i14l68a44n 67Š65v23a24g47r44o90v83s80k71ý 9822329285678

Včera jsme se jenom smáli, dnes už začínáme být zticha a zítra budeme bědovat.

+5/0
24.3.2014 9:23

M57a50r64t87i56n 82Č78e38r21n40ý 7411714151

Ono to hlavně není jen o designu, ale také o kvalitě. Čína pokud má vyrábět pro někoho, nemá problém s dodržením postupů, materiálů atd atd, ale pokud něco dělá čistě ve své režii, tak je zájem jediný a tím je co největší zisk na úkor kvality.

0/0
24.3.2014 8:34

M95a72r84t36i69n 65K59o97p35e96c23k86ý 3178637979704

Jistě, ukázkovým příkladem je například nyní již čínské Volvo. :-)

0/0
24.3.2014 9:38

R53a62d75i50m 83K29a54l30a24s 2560856642391

Že se nějaká konkurenceschopná značka v budoucnu objeví je jisté, číslo neznám, ale nejspíše půjde o dvě až tři automobilky, ale že by převálcovali evropský trh si nemyslím. To je běh na hodně dlouhou trať.

0/0
24.3.2014 8:26

V53a82c82l74a38v 93M20e94d44e23k 5661672685315

to může být různé. Určité segmenty trhu jsou konzervativní, jinde se projevují nacionalistické tendence (nejen škodovka u nás - ale i poměr německých aut v Německu a francouzských ve Francii), ale v mnohých částech trhu se poměrem cena/výkon budou mít šanci prosadit.

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J52a50c11h49y29m 80B66r67z76e64z31i31n76a 6279649222233

je to jen otázka času.... Čína nakonec porazí všechny trhy a to nejen v automobilech, ta velikost trhu a výrobní kapacita je prostě někde jinde a EU nebo USA nemůže dlouhodobě konkurovat. 

A jinak.. Kia se po stránce designu fakt líbí, rozhodně nejhezčí z asijských aut (i když zůstávám fandou audi)

+3/0
24.3.2014 1:21

P78e93t68r 81M24i40c21h77a68l 2870754181492

Mýlíš se, trh není všechno. Nesmíš zapomenout na vývoj A to je problém. Jakmile Číňani nebudou mít od koho kopírovat, dostanou se do situace člověk, který sice má kopírku, barevnou, s vysokým rozlšením, ale nemá co by si okopíroval.

+2/−1
24.3.2014 3:49

V18l81a24s96t11i78m22i17l 66T83e72n84c15e27r 4530170267910

Proč by v budoucnu kopírovali, když už vědí, jak na to.

+1/0
24.3.2014 7:24

L40u32d10v87í73k 10G48a38j20d89o70š60í91k 2905583364562

Říká vám něco vývoj? Vědí jak dělat to co je TEĎ na trhu. V budoucnu budou jiné technologie, postupy atd. A nedělejte si iluze - nebudou to Číňani, kdo ty nové postupy vymyslí.

0/−1
24.3.2014 9:58

M48i16r79e26k 84R98a15d22o19s94t95n19ý 5230667691516

To si nemyslím. Čína už patří k zemím, které se dostaly do vesmíru. Budou-li mít zisky, tak budou moci investovat do výzkumu.

Pokud budeme USA a Evropu považovat za vyspělý svět, tak musí změnit hodnoty, protože dlouhodobě to je neudržitelný ...

+2/0
24.3.2014 11:33

M94a44r85t49i30n 18K23o57p72e68c32k46ý 3168917819364

Budeš se divit, ale také evropští vývojáři se dají koupit. Například v koncernu Kia-Hyundai už jsou téměř samí Evropané ve všech sférách, dělají design, motory i vývoj - jsou tedy všude kromě nejvyššího vedení. :-)

+1/0
24.3.2014 9:41

R77a69d15o10s46l75a54v 32K93l74a63u15d52a 5284968324102

Vyrobil kvalitní a bezpečné auto je hodně drahá sranda. Tam v podstatě záleží na každém šroubku. Číňané už pochopitelně mají taková auta, jenže už tam chybí jejich jediný trumf.  Nižší cena. Té sice můžou dosáhnout u modelů vyšších tříd, ale zase který Evropan by svoje Audi vyměnil za čínské auto. Navíc nemají síť funkčních servisů.

+3/0
24.3.2014 7:49

M18a95r55t71i86n 36K39o92p31e52c26k76ý 3688167279234

Co je to čínské auto? Brzo bude takové národnostní dělení úplně nesmyslné. Například korejské Hyundai se vyrábí na Moravě, design a motory se vyvíjí v Německu. Celého výrobního procesu od A do Z se neúčastní žádný Korejec. Ten jen sedí na balíku peněz a usmívá se. To je asi jako kdyby nějaký Číňan financoval výrobu filmu, který by pak natočil Tarantino, hráli tam Travolta a Thurman, odehrával se na Floridě - mluvilo by se pak snad o čínském filmu nebo dokonce o úspěchu čínské kinematigrafie?

+1/0
24.3.2014 9:47

R68a40d52o61s69l14a29v 89K62l54a54u53d18a 5154538704982

Čínské auto je auto vyrobené čínskou firmou v Číně. Pochopitelně že čínská firma může vlastnit klidně Škodovku, nebo Mercedes. Jakmile by ale výrobu přestěhovala do Číny, znamenalo by to její konec v Evropě. Číňané pochopitelně chtějí vyrábět v Číně, musí nakrmit miliardu hladových krků.

0/0
24.3.2014 12:22

L45á96ď94a 35V64r90a43n74ý 7178258328377

Ano pak by se mluvilo o čínském filmu.

0/0
24.3.2014 12:46

P55e35t68r 46M90i82c87h54a70l 2400134761652

"Potěmkinova" auta. Tři namátkové důvody, proč čínské auto nekupovat:

1. http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A

2. http://www.youtube.com/watch?v=_ULm6QrC428

3. http://www.youtube.com/watch?v=aTxbbvCf3zY

+3/−2
24.3.2014 1:10

H19y41n81e84k 84Z26d97e55n76ě33k 4192329861144

Tohle taky stojí za shlédnutí ...

https://cs-cz.facebook.com/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3#!/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3

+1/0
24.3.2014 1:44

P48e19t86r 62M88i95c61h16a29l 2850174261322

Náhodou, to je celkem praktické. Když to začne hořet, člověk ví, že mu bude stačit smetáček a lopatka. :-)

0/0
24.3.2014 3:47

T65o26m38á15š 92H27a69l54u59z61a 6883323986348

Nevím, ale záběry 7 let starý mi nepříjdou úplně směrodatný.. 

Tohle je trošku aktuálnější:

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+1/0
24.3.2014 12:48

Najdete na iDNES.cz