Díky restrukturalizaci by dceřiná společnost koncernu Volkswagen, kterému patří i česká Škoda Auto, chtěla ušetřit šest miliard eur (153 miliard Kč). Provozní marže by tak měla zůstat v rozmezí devět až 11 procent.
Audi se dotkl dieselový skandál z toku 2015, v jehož ohnisku se ocitl mateřský Volkswagen. Od té doby firma výrazně zaostává za svými konkurenty Daimlerem a BMW. Náklady na urovnání skandálu se vyšplhaly na miliardy eur. Přestože se ve společnosti v uplynulých sedmi letech vystřídalo šest vývojových ředitelů, prodej vozů stále klesal. Znovu do zisku má společnost díky užší spolupráci s Porsche a VW dostat její příští šéf Markus Duesmann, který se funkce ujme v dubnu příštího roku.
Ve třetím čtvrtletí se provozní zisk Audi meziročně zvýšil o tři procenta na 938 milionů eur (bezmála 24 miliard Kč). Automobilka nicméně od července do září prodala méně vozů než loni za stejné období a očekává, že letos na trh dodá jen neznatelně více vozů než v roce 2018.
Restrukturalizaci oznámil i konkurent Audi, koncern Daimler vyrábějící mercedesy. Výrobce luxusních vozů oznámil, že propustí zhruba tisíc lidí, aby do roku 2022 uspořil přes miliardu eur (25,6 miliardy korun). Podrobnosti čtěte zde
Přepřáhnutí na elektrický pohon znamená změny i pro dodavatele komponentů. Německý Continental už oznámil, že v rámci restrukturalizace výroby do roku 2028 zruší přes pět tisíc pracovních míst (čtěte více).