Dacia Solenza: za necelých 200 tisíc Kč!

aktualizováno  6. června 12:03
Pro Dacii, vlastněnou Renaultem, znamená tento automobil to, co před několika lety Felicia pro škodovku - mílový krok. Rozdíl mezi předchozím modelem SuperNova a novou Solenzou dává vzpomenout na porovnávání Favorita a tehdy nové Škody Felicia.
Dacia Solenza

Dacia Solenza - Cena nejlevnější varianty solenzy začíná na 193 tisících Kč. | foto: iDNES.cz

Levný osobní automobil na platformě Renaultu Mégane - to je novinka rumunské automobilky Dacia. Výrobce přichází na evropský trh s vozem, který jako první model značky Dacia nabízí ve výbavě například airbag na místě řidiče nebo posilovač řízení.

Podvozek, motor i převodovka jsou výrobky firmy Renault, která vlastní 98% akcií automobilky Dacia. Skutečnost, že Dacia Solenza má zaujmout na čekém trhu pozici lidového vozu dokazuje i pořizovací cena, která začíná na 193 000 Kč za model v základním provedení.

Dacia nabízí v současné době na českém trhu tři automobily, dva užitkové (PickUp a DoubleCab) a jeden osobní (SuperNova), jehož výroba byla v dubnu ukončena. Důvod je prostý, v současné době již nabíhá výroba nového vozu s názvem SOLENZA. Nový čtyřdveřový vůz má Dacii pomoci zvednout prodeje v severní Africe a ve stření a východní Evropě. Příchod tohoto hatchbacku na český trh je plánován na konec roku 2003.

Solenzu postavenou na platformě Renaultu Mégane bude pohánět osmiventilový čtyřválec Renault s vícebodovým vstřikováním paliva známý z předchozího modelu SuperNova. Motor dosahuje výkonu 55 kW (75 koní) při 5250 otáčkách za minutu a maximálního točivého momentu 114 Nm při 2800 ot/min.

Přestože automobilka podrobnosti o voze zatím tají, můžeme si dovolit některé hodnoty odhadnout na základě informací o modelu SuperNova. Solenza by tedy měla dosahovat maximální rychlosti těsně nad 160 kilometrů v hodině a průměrné spotřeby pod 7 litrů na 100 kilometrů jízdy.

Podle informací, které se redakci podařilo zjistit, by se měl pod kapotou nové Dacie koncem roku 2004 zabydlet i dieselový agregát - konkrétně jeden z "turbodieselů" Renault. V současné době se vedou na toto téma intenzivní jednání mezi oběma automobilkami.

Stáhněte si tapetu Dacie Solenza:




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz