Dacia představuje nové MPV. Zatím jako závodní speciál

aktualizováno 
Stejně jako u terénního dusteru připravila Dacia nové MPV nejprve jako závodní auto pro "ledové" závody Andros Trophy. Novinka se jmenuje Lodgy a měla by rozšířit nabídku rumunské značky o rodinné velkoprostorové auto.

| foto: Renault - Dacia

Produkční podobu MPV lodgy ukáže Dacia v březnu na autosalonu v Ženevě. V každém případě bude sériové auto poněkud větší než závodní Lodgy Glace a jistě bude bez zbytnělých blatníků, nárazníků a nezbytných spojlerů. Hrubé rysy novinky ale už můžeme ze speciálu odečíst.

Fotogalerie

Přední maska je o poznání dynamičtější než u dusteru, spíš připomíná menší Sandero. MPV koncepce není ze soutěžního speciálu příliš patrná, ale to platilo i pro soutěžní duster, který přikrčený ani trochu nepřipomínal zvýšený teréňák. V každém případě má novinka kolmou záď a výrazně ustupující boční linii oken.

Podle výrobce bude produkční Lodgy větší než závodní auto. A nutno podotknout naštěstí, protože lední závoďák má rozvor jen 2,5 metru, což by stěží stačilo na malý hatchback a už vůbec ne na prostorné rodinné auto. I délka čtyři metry je na MPV málo, tak dlouhá je nejmenší Dacia Sandero.

Závodní Lodgy Glace váží jen 950 kilogramů, ale to není příliš důležitý údaj, protože auto nenese nic jiného, než nejnezbytnější agregáty. Ostatně závodní vůz je ve své podstatě jen maketou, která nemá se sériovými vozy mnoho společného. Důležité jsou jen detaily karosérie, které mají upozornit na sériový vůz. Podvozek, agregáty a ostatní vybavení je speciální a vyrobené na míru.

Dacia Lodgy Glace

Podle všeho stojí Dacia Lodgy Glace na modifikovaném podvozku jako předešlý závodní prototyp Duster Glace. Tedy s pohonem 4x4 a natáčením všech kol. Motor je pak skoro stejný, třílitrový atmosférický šestiválec s výkonem 355 koní a točivým momentem 360 Nm. Kola pohání přes šestistupňový automat. Jelikož se seriál Andros Trophy jezdí na ledě, tak nepřekvapí pneumatiky s hřeby.

Na přípravě závodního speciálu se podílelo hned několik firem. Vedle sportovního oddělení Renaultu RST i Tork Engineering, který se postaral o výrobu a firma Sodemo, která připravila motor.

Dacia Lodgy Glace

Za volantem speciálu uvidíme superhvězdu Alaina Prosta, v dalším voze pak bude jezdit i jeho syn Nicolas Prost a Evens Stievenart. První závod letošní sezóny Andros Trophy se pojede první prosincový víkend na ledové dráze známého francouzského zimního střediska Val Thorens.

Dacia se musí hodně snažit. Ač je pravidelným účastníkem soutěže, zatím nikdy v absolutním pořadí seriál nevyhrála. V posledních dvou ročnících se z celkového vítězství radoval Jean-Philippe Dayraut se Škodou Fabia. Předtím po dva roky vévodil seriálu Alain Prost, ovšem ne s dacií ale s Toyotou Auris.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Najdete na iDNES.cz