Diskuse k článku
Dacia v Česku končí s LPG, Duster podražil
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J16a56k92u61b 37S44e38k69e78r11a 6206560656285Když se bavíme o otřesné kvalitě LPG v ČR, zajímalo by mě, zda to někdo kontroluje jako u ostatních paliv. Pokud tady vládne eko šílenství, LPG je jeden z čistších zdrojů, ale jak je vidno, v ČR se nedá tolik aplikovat. |
![]() |
A29n54t32o44n19í53n 85S87v72o23b38o44d84a 3484243679542Poslední dobou je to lepší, ale před pár lety se prodávalo LPG i s 300 mg síry, povolena je pětina, při kontrole PHM kontrolují i LPG, výsledky jsou na coi.cz |
![]() |
J18a74k29u20b 90S30e10k66e19r29a 6126980166205Díky za tip. |
![]() |
J35a20n 57D50l51o77u65h48ý 7374109920289Ja s lpg zadnej problem nikdy nemel. Horsi lpg jsem poznal akorat na spotrebe. Nikdy jsem si tim neznicil lpg system v aute. Celkove vsemi auty jsem najel na lpg jiz cca 800 000km. Cili spis je to cele o tom zvolit vyrobce/prodejce co ma systemy pro “ceske podminky”. Coz neni system montovany v dacii! |
![]() |
M57i75c88h29a70l 25H69r36u89b45o74š 4960287872225Aky mate nazor na Prins? |
![]() |
R24a16d54o79v77a46n 12V79o93j43t70a 7573292263175Dacii s LPG jsem měl. Nechal jsem si dominovat plyn v Renaultu. Sice stal 30t místo 25t z výroby, ale jednak byly paradoxně levnější servisy a také nahr. díly (např. membrána). O záruku jsem nepřišel. Jen je potřeba u plynu dělat seřízení ventilů v cca 50t km a ne v 60t, jak je psáno v prirucce.. |
![]() |
M41a80r94e93k 59J75a18n70e45č38k91a 1687376363701Třeba u starší motorizace 1.2 / 43kW (8ventil), která snášela LPG celkem dobře a jako jediná šla koupit s tovární vestavbou, konkrétně byla u Clio II, výrobce u ní v příručce uváděl při provozu na LPG nutnost kontroly a seřízení dokonce co 30tkm, takže těch 50-60tkm je pokrok, když Dacia využívá převážně starší techniku z Renaultu. A nebo ji pouze zdvojnásobil, protože ty vůle co 30tkm nebyly zřejmě nijak markantní |
![]() |
J21a67n 59D63l89o48u63h42ý 7274719500989Co to bylo za motor a z jakeho roku? To se divim, ze to nema “hydrostely”. Ventily serizuju akorat na felicii z roku 1996 :-D |
![]() |
A61n54t88o82n59í64n 47S91v28o64b39o45d19a 3414183209202Kupte si Korejce a můžete zase seřizovat ventily, Japonci to mívají také |
![]() |
I66v16a98n 45Z60b65o53ř90i61l 8974809240185Od února mám Dacii MCV ll s LPG a zatím mohu jen chválit. Ano, někdo řekne, že je to auto pro socky, ale tyto názory jsou mi zcela ukradené. |
![]() |
M53a94r96t31i29n 86K84a72r53á76s18e71k 9418743588278tak ono na novem aute tak obecne nebyva na co nadavat - pokud si ho clovek predtim vykousel a vedel co si kupuje... |
![]() |
J55i78ř37í 96N35o27v35á89k 1422189627369Pro socky jsou 10 let staré BMW, když máte na nové auto tak nejste Socka i kdyby to měl být Logan v základu. |
![]() |
P83e77t50r 38B47á33č67a 8175266315565A ja uz jasal, ze Dacia v Cesku konci, to by ubylo tech hnusnych krabic. |
![]() |
P44e66t43r 57M44i67c70h11a47l 2970224341112Báčo, to ses ale spletl. Ten článek není o Škodovce. :-) |
![]() |
R55o96b82e63r61t 88M68a91n 2120166320247Konečně koment co mě rozesmál :-D |
![]() |
M38a84r13e33k 58J37a70n20e22č92k49a 1897586643881Ono je to celkem škoda, protože třeba ten tříhrnek 0.9Tce, což je hlavně nepřímovstřik si s LPG rozuměl velmi dobře a nejsou na ně žádné negativa z hlediska spolehlivosti. Motory Sce jsou i díky hmotnosti vozů poměrně líné a nepružné. Zato dát dodatečně LPG do již tak problémového 1.2Tce bych se přímo obával a mám dojem, že to zatím žádný výrobce LPG systémů ani nenabízí. |
![]() |
J94a19n 49D12l82o32u52h55ý 7834709780489Jestli je tce primovstrik, pak musite montovat system typu LPi. Vstrikovani tekuteho lpg primo do valce. Takova prestavba stavala cca 50 tisic korun. |
![]() |
T33o28m50á21š 51V15a71l41d44e21r 7733760869Horší nafta, menší tlaky stanic CNG, LPG s nečistotami, menší výběr pohonů LPG;CNG než na západě. Šidí nás dost důkladně.Ochrana spotřebitelů je pouze fraška. Tak proč bych měl být hejl a u těchto mamlasů kupovat jen co nabízejí a ne co bych chtěl sám a mohu si to koupit jinde? Taky si nekupuju jídlo, které mi nechutná. |
![]() |
T98o40m60á64š 47F27l73a66i 6784281895281já jsem po několika reklamacích lpg dal auto přímo plynaři a ten mi namontoval jiný typ reduktoru protože podle jeho info. je typ reduktoru co mají dacie z výroby konstrukčně špatně navrženy jednoduše řečeno je řešen tak že je to vše v jednom ten co mi namontoval je vše zvlášt a to prý je celý problém zanášení ventilu který nedovolí přepnout nas lpg ... ono tento konstrukčně nedomyšlený reduktor je průšvih landi renzo a plynař to ví takže pokud nekomu dělá přestavbu landiu renzo,tak mu ho tam neda Zatím jsem ještě neřešil další problém se vstřikovači někomu odešly hned ale prý je to okolo 50 tis. km takže sem zvědav |
![]() |
J83a78k67u53b 24S34e83k34e18r30a 6976690876765Ty poslední ročníky vstriku údajně zvládnou 100tis. Ale víte jak to je... Realita ukáže. |
![]() |
M58i24c52h25a28l 31H50o71r31s66k15y 2382196146980Ale co to je 100000 já jako taxi najel 60 t. za rok |
![]() |
J29a43k98u66b 42S82e60k57e16r59a 6856640556885Nevím kolik Dacia prodá za rok v ČR aut, ale mínus cca 1000ks už musí poznat... Nové LPG Dacie si kupovali hlavně ti, co nechtěli přijít o záruku dodatečnou přestavbou... |
![]() |
A38n51t83o16n32í73n 58S47v56o77b28o95d26a 3724393439192kolik bylo reklamací a naštvaných zákazníků? Určitě je lepší se problémům s LPG vyhnout. Subaru a Škoda raději s LPG skončili. Je škoda, že nedodávají auta s lepšími ventily a hlavou jako možnou variantu motoru. |
![]() |
J35a63k90u18b 63S65e86k37e29r52a 6636650596715V roce 2017 se prodávaly Dokkery už s kalenými ventily. O hlavě nevím, ale nabízí se to. |
![]() |
M42a21r29e47k 60J81a63n59e65č51k51a 1247126493681Subaru a všeobecně Japonci mají s LPG problém hlavně proto, že běžně nepoužívají hydroštěly, ale vymezování vent. vůlí podložkama a také menší teplotní odolnost materiálu použitého na ventilové sedla, takže si s LPG moc nerozumí, tudíž o zaklepávání ventilů není u nich nouze. To je to, co mě na Japoncích neskutečně štve, že tady v tomto směru je jakákoliv předělávka do LPG riziko a to i s přívstřikem benzínu nebo elektronickým přímazem. Sám mám Subaru v LPG a nechával jsem sedla sacích ventilů již raději měnit za podstatně odolnější, abych měl klid. Škoda a také Dacia měla zase problém s LPG komponenty Landi-Renzo, kde to Landi přepísklo s výrobní optimalizací, kvůli co nejnižší prodejní ceně pro tyto automobilky. Motory to ale paradoxně zvládali, až na tu nekvalitu komponentů LPG (vstřiky, reduktory). Dacia dělala také jednu prasárnu, že přístup do LPG ŘJ navíc i heslovala a heslo neznali ani v autorizovaných servisech. Fanda do LPG už si tak z nových aut dnes nemá v podstatě co koupit, pokud nechce nějakou koncernovou bryčku a LPG dodělat dodatečně. |
![]() |
J52a26k47u80b 94S94e55k91e32r51a 6236630636675Zjistil jsem, že např. Nový Mitsubishi Outlander 2litr atmosféru prodávají nový s LPG. Mile mě to překvapilo. |
![]() |
M18a98r75e24k 66J97a58n65e90č75k82a 1537826223751To mě překvapuje. Měl jsem za to, že to české zastoupení po těch průšvizích s "předprodejní dodělávkou" LPG vs. jejich motory před časem úplně utlo. |
![]() |
J16a23k96u43b 21S81e71k68e70r13a 6786190686155Před měsícem jsem tyden sluzebne jezdil v Outlanderu a jak jsem ji vracel, tak jsem si toho v autosalonu všimnul. Taky jsem nevěřil vlastním očím. Ale je to dobrý počin. |
![]() |
M83a95r24e55k 60J88a37n83e26č53k82a 1777766423921Dobrý počin to určitě je, ale snad to mají ošetřeno i konstrukčně a nebude to stejný průšvih pro majitele, jako dříve. |
![]() |
P96e82t28r 49P77o35s18p12í81š91i98l 4468954956146Nějakých 370 tisíc za benzínovou 1,6 a s pohonem 4x4 ve verzi Comfort je celkem slušná cena za takové auto. Pro zajímavost : Karoq v základu s litrovým tříválcem stojí půl milionu. |
![]() |
J96i91ř73í 68S76c30h32w63a54c37h 8598614398286Karoq je oproti Dusteru "prémiovka" |
![]() |
J65a77n 87D73l84o52u62h10ý 7824609120129Jako v cem? Za pul mice mam shade s hnusnejma tvrdejma plastama a motorem co neprestavim na lpg. No nekup to! |
![]() |
M14i24c18h64a92l 32H86r33u79b24o11š 4560207392515Mozem vediet, ktory motor sa neda dat na LPG? |
![]() |
A54n68t87o48n17í51n 34S92v27o24b93o42d94a 3304463899712čistě na LPG se nedají předělat motory TSI, tedy přímovstřikující benzínové motory, u MPI to není problém. U TSI se i při režimu na LPG občas vstřikuje benzín, aby se ochladily vstřikovače, takže drahá přestavba s menší úsporou |
![]() |
M63i61c21h67a70l 32H50r35u81b25o27š 4190677572315Mam dve auta s TSI a oba na LPG, 1.4 a 1.8 a uspora je teda znacna, ale ano, vstupne naklady au vyssie ako u klasickych motorov... |
![]() |
A39n82t74o61n75í19n 77S18v85o10b24o31d96a 3124503439172a co benzín? Mně na atmosféře do 4000 otáček jede motor jen na LPG, potom trochu benzínem chladí, TSI má spotřebu benzínu i v nižších otáčkách |
![]() |
M59i48c45h51a67l 29H14r42u15b32o88š 44206574429551.4 ma Landirenzo a podla toho ako mi to vysvetlil technik ide na LPG v spektre otacok cca 2-3.tis a v obcas si ochladi vstreky benzinom - dokazem otocit Chorvatsko bez toho, aby sa mi rucicka na benzin pohla, spotreba o cca liter plynu vyssia ako ciste na benzin. 1.8 ma Prins a tam je emulator priameho vstreku a ide v celom spektre otacok na nepriamy vstrek na LPG, ale tiez si obcas ochladi vstreky benzinom - vezme o liter viac plynu ako benzinu. |
![]() |
D83a20v67i43d 53H36o21l63m77a61n 2958457737309LPG jsem si doma do staré Škodovky namontoval načerno už v r.1991, takže jsem jeho velký fanda. Nicméně dotaz. Používáte flashlube? Kolik máte s LPG na těchto motorech najeto? |
![]() |
M10i91c73h65a77l 72H25r89u11b35o50š 4680387862755Z principu tam domazavanie nie je potrebne, kedze si obcas samo privstrekne benzin. 1.4 ma na plyn aktualne cca 52tisic.km a na 1.8 to mam zatial kratko... |
![]() |
M21a72r88e25k 14J63a63n57e23č31k53a 1817856493161Ono i TSI motory se dají již předělat na LPG, akorát ne každý výrobce LPG systémů má podporu přímovstřiku v nabídce a je také citelně dražší a přívstřik benzínu je u nich nutností, aby se neodporoučeli benzínové vstřiky, takže návratnost investice do LPG přestavby je tím i citelně delší. Nicméně, jak to bude z dlouhodobějšího hlediska zvládat tento motor, to je zatím otázka. |
![]() |
J93i98ř13í 50S41c66h20w68a50c54h 8948574698976a na spoustě míst kde má Karoq tvrdý plast, má Duster holý plech.... |
![]() |
J14a66n 59D10l89o87u46h91ý 7814209710869Holy plech v laku neni ostuda. Ale cinsky vypadajici bludicky co maj osvetlit interier a misto toho si clovek musi svitit mobilem... to je velka ostuda pro skodovku za pul mice |
![]() |
M69i30c83h91a33l 19H94o11r31s98k37y 2712756176700Bavíme se o novým Dusteru浪 |
![]() |
J27a93n 67D44l64o58u89h62ý 7314629920499Zapomnel jsem jeste na osvetleni interieru, ktere vypada jak vyndany z cinsky lednice z datartu. I to tak blbe sviti... |
![]() |
D57a34v83i36d 26H79o20l82m28a45n 2408597937359Pokud by byl dražší o 10% tak máte pravdu. V tomto případě tomu tak ale není. Kdybych hledal 4x4, tak si vzhledem k uvedenému rozdílu ceny jednoznačně vyberu podstatně levnější atmosféru před foukaným litrem. A to ten základ u Karoqu předpokládám nebude 4x4... ?? Za zbytek bude kvalitní nástřik dutin a podvozku, tažné, nosič kol, přívěs, dovolená, vánoce, další dovolená, spousta nádrží benzínu a nevím co ještě. |
![]() |
J69i70ř42í 90N52o38v72á92k 1772579267609A Rolls-Royce stojí 10 mil. Srovnávate nesrovnatelné. |
![]() |
O81n34d47ř66e89j 51N74o84v21á73k 9157294269879Rolls neni 4x4 ;) |
![]() |
P57e70t39r 67P10o41s73p93í25š97i19l 4918884986706Proč myslíte, že je to nesrovnatelné? Obojí je SUV, téměř stejná velikost. Rozdíl je v tom, že s Dusterem za 370 se dostanu do lesa, kdežto s Karoqem o 130 tisíc dražším se nedostanu ani k tomu lesu. Protože ten Karoq nemá za ty peníze ani pohon 4x4. Možná jste si spletl Kodiaq s Karoqem. |
![]() |
J10a17k32u54b 91S42e52k92e75r69a 6556480296305Na netu je srovnání Lady Nivy a škodijaka scout (ten s tím plastem navíc) v terénu. Oba 4x4. Tam, kde Niva začínala, škodijak zapadl a nedostal se ani na začátek. Bylo to až komické, jak vše nefunguje. Ale to je problém všech esuve, které se prezentují jako offroady... |
![]() |
V50l53a54s43t81i98m15i92l 45M82a32r44e83š 2246546761892Tak proti nivě nemá šanci ani duster, to je jiné liga a čistokrevný offroad |
předchozí | 1 2 | další |