Pondělí 30. listopadu 2020, svátek má Ondřej
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 30. listopadu 2020 Ondřej

Logan MCV: kombík od Dacie zkrásněl, ale přišel o místa

  16:26
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Automobilka Dacia na autosalonu v Ženevě možná trochu překvapivě odhalila nový kombík Logan MCV. Přitom se mělo za to, že jeho roli převzal typ Lodgy, a MCV tak v nové generaci nebude. Opak je pravdou, a milovníci prostorných kombi tak mohou získat pořádný kus auta za sympatickou cenu.

Stávající Logan MCV je auto, které rozhodně není designovým vrcholem. Především jeho velká délka v kombinaci s malou šířkou a relativně velkou výškou mohou budit rozpaky. Praktičnost a důraz na cenu zde musely ustoupit estetické stránce. MCV tak působí jako protáhlá roura na kolečkách. Nový kombík se to snaží změnit, Logan MCV totiž dostal podstatně mohutnější linky po vzoru menších modelů Sandero a sedanu Logan.

Fotogalerie

Jak se tak zdá, současný designový směr Dacie v novém kombi dospěl. Je to opravdu pořádný kus až překvapivě důstojně vypadajícího auta. Snad jen předlouhý zadní převis v porovnání s krátkým předním nechává vzpomenout na laciný původ auta, jehož platforma má určitá technická omezení.

Celkově je však na první pohled jasné, že Logan MCV už nechce být univerzální dodávkou, ostatně tuto funkci přebírá užitkovější varianta Lodgy, model Docker. Logan MCV chce být prostorným rodinným kombi pro ty, kdo za auto nechtějí utrácet velké částky. Mění se tak koncepce vozu, Dacia zatím představila pětimístnou verzi a zdá se, že sedmimístná varianta vůbec nebude.

Dacia Logan MCV

Logan MCV by měl stát na většině trhů stejně jako jeho předchůdce, který byl v Česku k mání od 185 tisíc korun. Nově přitom nabídne například posilovač řízení, boční airbagy, stabilizační systém nebo dělenou zadní sedačku. Ve výbavě jsou i navigace, zadní parkovací senzory a tempomat.

Prostorný interiér s luxusními prvky

Délka auta je 4,49 metru, tedy o necelé 2 centimetry více než u odcházejícího modelu. I přes větší rozměry se snížil objem zavazadlového prostoru: namísto 700 litrů v pětimístné verzi je to nově 573 litrů. I to je však více než dostatečná hodnota. Zároveň je to další důkaz toho, že Logan chce být více autem než dodávkovým stěhovákem. Dacia však i přesto vyzdvihuje, že v novém kombi lze odvézt předměty o délce až 2,7 metru. Na druhou stranu se automobilka nepochlubila maximálním objemem zavazadlového prostoru po sklopení sedadel.

Dacia Logan MCV

Provedení interiéru bylo převzato z nového Sandera a Loganu, vlastně stejně jako výbava. V základu tak auto bude mít stabilizační systém ESC, posilovač řízení, čelní a boční airbagy a také standardně dostane zadní sedadla dělená v poměru 1:2. V základu by mělo být i rádio Dacia Plug&Radio s podporou MP3 a USB vstupem.

Co se praktičnosti interiéru týče, vyzdvihuje Dacia třeba 16 litrů odkládacích schránek, k nimž přispívají například velké kapsy v předních i zadních dveřích.

V příplatkové výbavě nebo ve vyšších stupních pak zákazníci najdou i pokročilejší prvky výbavy jako třeba tempomat, multimediální systém s navigací MediaNav, zadní parkovací senzory (ty se budou u bachratější karoserie hodit) nebo příplatkovou funkci Eco mód.

Osvědčená technika

Stejně jako Sandero a Logan nové generace, i kombík vyjíždí s technikou známou z mnohých modelů od Renaultu. Podvozková platforma B0 však tentokrát není u MCV protažena do extrému.

Motory budou odpovídat sedanu a hatchbacku, základem je šestnáctiventilová dvanáctistovka s výkonem 75 koní (55 kW). Tento motor mohou zákazníci mít i ve verzi na LPG. Velmi zajímavou alternativou je nový přeplňovaný benzínový tříválec Tce 90 s výkonem 90 koní, tedy 66 kW. S ním by měl Logan MCV jezdit v průměru za 5 litrů benzinu na 100 kilometrů.

Pod kapotou se rovněž může objevit jeden z dvojice turbodieselů 1.5 dCi. Slabší verze má výkon 75 koní (55 kW), silnější pak výkonem 90 koní (66 kW) konkuruje benzínovému tříválci. Oproti benzinovým verzím nabídnou diesely pochopitelně vyšší točivý moment a nízkou spotřebu, konkrétně to má být 3,8 litru nafty na 100 kilometrů.

Dacia představila Logan MCV poprvé v roce 2006. Od té doby prodala 340 tisíc vozů ve 40 zemích.

  • Nejčtenější

Evropu mají zaplavit čínské elektromobily, právě dorazily

V úterý 24. listopadu ve čtyři hodiny odpoledne zakotvila v anglickém Bristolu první přímá lodní linka pro dovoz...

Na křižovatce se umíralo, teď se tam vůbec nebourá. Stačila malá změna

Na lesní křižovatce poblíž Lipníka provoz v posledních letech velmi zhoustl. Je to jednak kvůli rychlému spojení od...

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny začátky, je i...

Novozélandská policie nasadí Škody Superb. Nahradí končící značku Holden

Novozélandská policie koupí nové vozy pro své hlídky od firmy Škoda Auto. Nahradí jimi automobily značky Holden, která...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přechod na elektropohon zaviní pokles příjmů z daní. Británie chystá mýtné

Vláda Spojeného království uvažuje o zpoplatnění silnic po přechodu většiny vozidel se spalovacím motorem na elektrický...

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...

  • Další z rubriky

Nový šéf Škody: O elektromobilitě je rozhodnuto, nové šance jsou v Africe

Premium Thomas Schäfer je od srpna novým šéfem značky Škoda. Do Mladé Boleslavi nastoupil v roce koronavirové paralýzy a...

VIDEO: Řidiči zmateně blikají. Otestujte se na dalších místech

Nedávno jsme pro vás připravili videokvíz, kde jste si ověřili, zda umíte správně blikat, nebo naopak správně neblikat....

Nasadit auta na ramena a jít. Siláci soutěžili na Krymu

Siláci poměřovali síly v krymském Sevastopolu v soutěži nazvané poeticky „Lidé silnější než stroje“. Ruští vazouni to...

BLOG: Zelené sny bohatých jsou bičem na chudé

Celé to zelené šílenství směřuje k tomu, že hrstka hodně bohatých bude ještě bohatší, pár milionů celkem bohatých bude...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Jsem znechucená, říká Eva Burešová, kterou vyfotili s Forejtem z MasterChefa

Eva Burešová (27) a Přemek Forejt (33) byli společně vyfoceni, jak vycházejí z domu, kde herečka bydlí. Hvězda seriálu...

Tahák: 20 klávesových zkratek, o nichž jste možná neměli ani potuchy

Uživatelé Windows jistě znají notoricky známé klávesové zkratky jako Alt + F4, Alt + Tab, Windows + E, Windows + C,...

Ordinace v růžové zahradě za půl roku skončí, co seriál nahradí?

Po více než patnácti letech od okamžiku, kdy padla první klapka, začal tvůrčí tým seriálu Ordinace v růžové zahradě 2...

Kapitán je na tahu, bude šach mat, oznámil po líbánkách Pavel své ženě

Psycholožka, terapeut a genetička vybrali na základě testů i DNA mezi více než patnácti sty přihlášenými jednotlivci...

Promoření? Odvážný sen, tragické následky. Stádní imunita funguje jinak

Jak se nejlépe zbavit covidu-19? Už od jara mluvili někteří odborníci o kontroverzní strategii známé jako „promořování“...