Nesmrtelná dacia: logan vyráží na novou štaci jako Lada Largus

aktualizováno 
V Česku toto auto známe jako Dacii Logan MCV. Obří jednoduché laciné auto v českém ceníku rumunské značky kroutí poslední měsíce kariéry. V Rusku je to teď novinka největší domácí automobilky.

Lada Largus | foto: AvtoVAZ

Renault-Nissan a AvtoVAZ (výrobce lad) představují nové praktické kombi pro místní trh. Logan MCV se stal ladou jen výměnou znáčků na karoserii a volantu.

AvtoVAZ řízený Igorem Komarovem je největší ruská automobilka. Renault má ve firmě čtvrtinový podíl.

Lada Largus

Francouzský výrobce virtuozně prodloužil jednoduchému autu stojícímu na platformě Renaultu Clio třetí generace život o pořádný kus. Na podobné relikvie je ruský trh jako dělaný, dodnes se tak v hloubi širé Rusi vyrábějí lady, což je nesčetněkrát modifikovaný klasický žigulík. Více o nesmrtelné ladě čtěte zde

O pohon vozu se stará benzinová jedna-šestka. O diesely při místních cenách benzinu není v Rusku zájem, ale je taky otázkou, jak by citlivé moderní diesely naftu od ruských benzinek strávily.

Čtyřválec pro largus je k mání ve verzích s 89 (8V) a 107 koňmi (16V). Motor je vždy spojený s pětistupňovým manuálem. Stejně jako v případě Dacie Logan je na výběr mezi pěti a sedmimístnou verzí. Chystá se i verze pro řemeslníky se zaplechovanými bočními okny.

Largus bude k mání jen na ruském trhu za ceny odpovídající přibližně 280 tisícům korun. Výroba probíhá v "městě lad" v Togliatti.

Fotogalerie

Úspěšný projekt

Logan (původně projekt X90, čtěte zde) nabízela francouzská automobilka od roku 2004 ve východní Evropě pod rumunskou značkou Dacia a na západě jako Renault. Stojí za zmínku, že Česko mělo být podle původních plánů vlastně nejzápadnějších zemí, kde se mělo jednoduché laciné auto v Evropě nabízet. Nakonec byl logan hitem i ve Francii a Německu.

Po nástupu kulatějšího hatchbacku sandero se začal logan z Evropy postupně stahovat, ve verzi sedan už nové auto v Česku nekoupíte, jinde po světě se ale stále prodává. Někde jako Renault Logan, v Íránu je to Renault Tondar, v Indii Mahindra Verito a třeba v Mexiku slyší na jméno Nissan Aprio.

Velké kombi MCV prodávané od roku 2007, které dalo vzniknout i dodávce nebo pick-upu, se v Česku stále ještě prodává, stažení z Evropy je ale otázkou několika měsíců.

Hranatý Logan MCV nahrazuje bachratější Dacia Lodgy. "Auta už by měla být u dealerů. Dodací doba je dva až tři měsíce," uvádí k letošní novince značky operátor na infolince českého zastoupení automobilky.

"Zatím nemáme informace o ukončení prodeje loganu. Objednávat auta je stále možné," dodává s tím, že v ukončení prodeje v Česku se odhaduje na konec letoška nebo příští rok.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Živoucí muzeum

Nabídka automobilky VAZ nikdy nebyla festivalem novot. Nejpokrokovějším modelem, viděno optikou své doby, byla terénní niva. Všehoschopný rustikální teréňák je taky v nabídce ruské automobilky dodnes, pětatřicátým rokem.

Kromě nivy má pak AvtoVAZ v nabídce hranatou samaru, která ještě pamatuje Gorbačova u moci (první vyrobili ještě před jeho nástupem do Kremlu v prosinci 1984).

Nabídku doplňuje priora, která stojí na základech Lady 110, technika tedy patří někam k ladám začátku devadesátých let. K těmto fosiliím patří ještě nijak oslnivá malá Lada Kalina s nově vyvinutou karoserií, ale technikou 110 a z ní vycházející vycházející loňská novinku granta.

  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Vémoly je mi líto. Bez něj bychom O2 arenu nevyprodali, říká šéf Oktagonu

Karlos Vémola a Attila Végh. První jmenovaný po dvou minutách padá v Oktagonu k zemi a píše tím další část příběhu,...

  • Další z rubriky

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

Mercedes větří krizi: propouští a chce ušetřit miliardu

Výrobce luxusních vozů Mercedes propustí zhruba tisíc lidí, aby do roku 2022 uspořil přes miliardu eur (25,6 miliardy...

Modré zóny vynesly Praze půl miliardy. Odpůrce mají i mezi městskými částmi

Pokus, při kterém byly v Praze uzavřeny pro dopravu oba břehy Vltavy v prostoru Malé Strany a Smetanova nábřeží, opět...

Premium

Odhalte tajemství znaků automobilek. Volkswagen ho právě mění

Volkswagen má nové logo. Kruh obsahující písmena VW má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat...

Najdete na iDNES.cz