Nová Dacia Jogger bude hit. Oslava obyčejnosti, pod 360 tisíc jezdí na LPG

  • 146
Dacia sice plánuje oslovovat i zákazníky s rozpočtem větším než malým, a proto nedávno uvedla na trh elektrický model Spring, zároveň se ale nevzdává své původní myšlenky – nabízet cenově dostupná auta s větším důrazem na praktičnost než na digitalizaci a elektronické asistenty všeho druhu.

Zatímco celoevropsky táhnou prodeje značky Dacia modely Sandero a Duster (jak jezdí vylepšené provedení, čtěte zde), v Česku jsou po Dusteru nejpopulárnější osobní verze vícemístných dodávek Dokker. Podobně využitelné byly i modely Lodgy a Logan MCV.

Všechny tři nahrazuje nový model pojmenovaný Jogger. Slibuje být ideálním rodinným vozem, spojujícím délku karoserie kombi, prostornost interiéru MPV a atributy SUV, to vše za na dnešní dobu přijatelnou cenu.

Dacia Jogger

Se 4,55 metru je nejdelším vozem v nabídce Dacie, s rozvozem 2 897 mm je pak nejprostornější. Díky tomu se dovnitř vejde až sedm sedadel ve třech řadách, přičemž všechna jsou plnohodnotná i pro dospělého pasažéra. Opěradla sedadel ve druhé i třetí řadě jde sklopit, nebo celá sedadla překlopit dopředu. Dvě sedadla třetí řady jde samostatně vyjmout, přičemž výrobce slibuje, že každé neváží víc než deset kilo.

Maximální kapacita nákladu dosahuje 1 819 litrů VDA v pětimístné verzi, pokud je druhá řada sklopená! V sedmimístné verzi je kapacita nákladu 1 807 litrů, pokud je druhá řada sklopená a třetí řada vyjmuta. Třetí řadu je možné také přiklopit k lavici druhé řady, kterou lze rovněž složit. V této pozici je objem nákladního prostoru až 1 594 litrů.

Mnohá SUV pak Jogger poráží světlou výškou rovných 200 mm, ovšem bez možnosti pohonu 4x4, což ovšem podstatná část SUV nižší střední třídy rovněž nenabízí. Praktický patentovaný nápad jsou modulární střešní lišty, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky.

Kromě základního benzínového motoru TCe 110 s manuální šestirychlostní převodovkou a výkonem 110 koní je v nabídce i tovární pohon na LPG, spojený rovněž s tříválcovým litrovým benzinovým motorem. Díky tomu, že nádrž na LPG má 40 litrů a nádrž na benzin 50 litrů, ujede takto poháněný Jogger bez tankování až 1 000 kilometrů.

V roce 2023 pak nabídku doplní první full hybrid pod kapotou Dacie. Technologie HYBRID Dacia Jogger bude založena na benzínovém motoru 1,6 L doplněným dvěma elektrickými motory (jedním „e-motorem“ a jedním vysokonapěťovým starter-generátorem) a multimódovou bezspojkovou převodovkou.

A to nejzajímavější je samozřejmě cena. Nejlevnější pětimístnou verzi pohání LPG a vyjde na 358 500 korun, sedmimístná pak na 377 500 korun. Ryze benzínová varianta pak v základní výbavě vyjde na 371 000, respektive 390 000 korun. Základní výbava obsahuje například centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, LED denní a potkávací světlomety, rádio DAB se spínači na volantu, displej integrovaný v palubním počítači, dva přední reproduktory, připojení Bluetooth nebo střešní ližiny. Tempomat, dešťový senzor, kompletně elektricky ovládaná okna a zrcátka, osmipalcovou dotykovou obrazovku nebo zadní parkovací senzory ovšem dostanete a v mnohem praktičtějším druhém stupni výbavy, s kterou cena stoupá o 45 tisíc korun.