

Nečekaná podívaná se naskytla turistům v povelikonoční Praze. Kolem Karlova mostu totiž mohli od středy 23. dubna do soboty 26. dubna vidět na Vltavě plavat auto. Netradiční akce měla upozornit na působení značky Cupra v Česku a zejména na její nový model Cupra Terramar.
Autor: Cupra
Turisty na Karlově mostě zajímalo auto plující po Vltavě víc, než Pražský hrad.
Autor: Cupra
FLOATING Terramar, plovoucí verze modelu CUPRA vznikl v rámci globálního partnerství značky s jachtařskými závody Louis Vuitton 37. Pohár Ameriky. Diváci mohli nevšední plavidlo sledovat při plavbě mezi přístavy Barcelona a Port Vell. Praha byla jedním z mála dalších míst, kam se tento stroj dostal.
Autor: Cupra
Obojživelný Terramar je dílem lodních inženýrů ze společnosti Brava Boats a firmy Vetus v roli dodavatele lodního vybavení. Pro auto byla zkonstruována speciální hliníková spodní část připomínající trimaran s dvoumetrovým kýlem pod vodou. Konstrukce má nosnost až 2 500 kg.
Autor: Cupra
Zatímco zvenku jde o sériový Terramar, uvnitř byly provedeny úpravy pro ovládání lodě. Manévrování a pohon se ovládají dvěma joysticky na středové konzoli. Volant sice zůstal, ale na vodě je jen na ozdobu.
Autor: Cupra
Pod přední kapotou zůstal spalovací motor, lodní o výkonu 20 kW byl namontován do zavazadlového prostoru. Pro pohyb na vodě jeho výkon úplně stačí, maximální rychlost plavidla je 5 uzlů, tedy necelých 10 km/h.
Autor: Cupra
Slovo Terramar je spojením slov země a moře a Floating Terramar tak v sobě spojuje obojí. I když jde o speciál, musel absolvovat přísné zkoušky vztlaku a stability, při nichž byly simulovány různé podmínky, které se mohou při plavbě vyskytnout.
Autor: Cupra
Veřejnost mohla plovoucí Terramar sledovat nejen z Karlova mostu nebo obou břehů Vltavy, ale v rámci čtyřdenní akce se někteří lidé mohli i svézt. Vedle profesionální kapitán na sedadle řidiče se dovnitř vejdou další až 4 cestující jako v normálním autě. Na rozdíl od silničního provozu se cestující nesměli během plavby připoutat bezpečnostním pásem.
Autor: Cupra
Automobil byl k palubě bezpečně ukotven popruhy. Vůz na loď najíždí a sjíždí na pevnině, nikoli na vodě. Zakázáno samozřejmě bylo opouštět interiér v režimu plavby. Pro případ nouze byly za sedadly v dosahu nafukovací plovací vesty.
Autor: Cupra
Plovoucí Terramar se spouštěl na vodu s předstihem na pražském Smíchově a kromě řady povolení musel projít i kontrolou Státní plavební správy, že je způsobilý k plavbě.
Autor: Cupra
„CUPRA Terramar má za sebou ostrý start na českém trhu – jen za první čtvrtletí jsme přijali více než 220 zákaznických objednávek,“ uvedl při příležitost akce Tomáš Navrátil, vedoucí divize CUPRA společnosti Porsche Česká republika.
Autor: Cupra
Turisty na Karlově mostě zajímalo auto plující po Vltavě víc, než Pražský hrad.
Autor: Cupra