

Cupra chystá na rok 2026 premiéru nového malého elektromobilu. Malý bateriový hatchback dostane dvojčata pod značkami VW a Škoda, vyvíjejí a vyrobí ho ve Španělsku pod dohledem Seatu. Osvalený Raval jsme prozkoumali zblízka na autosalonu v Barceloně, kde ho vystavovatelé „pozapomněli“ po prezentaci k 75. výročí domovské značky Seat.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Cupra Raval bude z trojčat, v podání Škody se model bude jmenovat Epiq, u Volkswagenu uslyší na název ID.2. Vývoj se odehrává ve Španělsku u Seatu, kde se také budou vyrábět. „Světová premiéra je plánována na rok 2026. Vůz je společným vývojovým a výrobním projektem skupiny Brand Group Core koncernu Volkswagen, který otevírá strategicky důležitý segment elektrických sub-kompaktních SUV,“ uváděl pro iDNES.cz loni v říjnu mluvčí Škody Jiří Brynda.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Projekt malého crossoveru se podle informací iDNES.cz i na poměry koncernu VW nekonečně vleče. Práce na malém bateriovém modelu začaly v roce 2019, do výroby ovšem tedy auto doputuje reálně až po sedmi letech. Podle informací iDNES.cz ovšem škodováci ještě loni (v roce 2024) bojovali s tím, že se nedaří srazit výrobní náklady. Problém je v ceně baterií, která byla i přes pokles stále vyšší než původní plány Volkswagenu a rozpočet projektu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vývoj trojice malých modelů se musel podle informací iDNES.cz v letech 2021–2022 pozastavit a část se přepracovávala, protože se rozhodlo o přechodu na nový typ baterií. Podle všeho to má souvislost s partnerstvím koncernu VW uzavřeným se společností Hyundai Mobis, divizí korejské automobilky Hyundai dodávající díly a vyvíjející nové technologie a software. Šestý největší světový dodavatel pro automobilový průmysl, bude Volkswagenu dodávat sestavu bateriového systému (tzv. BSA), tedy bateriovou sadu, systém správy baterií a tepelný management.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Reálně ovšem mají vzniknout čtyři modely: dva boubelaté hatchbacky a dva crossovery. Volkswagenu nabídne model ve dvou provedeních: ID.2 (dvojče Cupry Raval) je ještě víc „SUVčkovatějším“ ID.2 X, které dostane protějšek právě v Epiqu. ID.2 a Raval se bude vyrábět v továrně Seatu v Martorellu na ohled Barcelony. ID.2 X a Epiq se pak budou montovat v závodě Volkswagen Navarra v Pamploně. VW už slíbil, že nabídne ještě přiostřené provedení ID.2 GTI.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V rámci partnerství s Fordem, kterému Volkswagen dodává platformu MEB pro elektrické modely Capri a Explorer, se podle aktuálních informací může španělské trio dočkat ještě příbuzného v podobě modelu Fiesta, o jehož návratu se začíná spekulovat.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektromobily s pohonem předních kol budou používat platformu MEB Small koncernu Volkswagen, jde o zmenšenou a zjednodušenou variantu elektrické platformy MEB koncernu VW. Chystané modely budou mít pohon předních kol, zatímco větší modely na původním „velkém“ provedení platformy MEB jsou principiálně zadokolky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept má hodně netradičně pojatá zpětná zrcátka, a bezrámová okna dveří, obojího se při cestě do sériové podoby zbaví.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Konvenčnější bude také otevírání vozu, u konceptu nahradily tradiční kliky dotykové plošky, po kterých stačí přejet prstem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nové elektrické modely se budou vyrábět ve Španělsku a dostanou bateriovou sadu, systém správy baterií a tepelný management od společnosti Hyundai Mobis, divize automobilky Hyundai pro výrobu dílů a vývoje nových technologií a softwaru.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Cupra Raval má délku čtyři metry, elektropohon o výkonu 226 k (166 kW), který mrňouse zrychlí na 100 km/h za pouhých 6,9 sekundy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Verze s největší sadou akumulátorů poskytne dojezd až 440 km. Zaujme 22 cm světlé výšky podvozku a výškou 158 centimetrů, čímž překonává klasické městské SUV Seat Arona; je to podle všeho kvůli tlusté podlaze, ve které jsou schované akumulátory, a frajerským 21palcovým ráfkům.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncern VW v roce 2022 oznámil, že investuje spolu se svými partnery do výroby elektromobilů a baterií ve Španělsku deset miliard eur (245,7 miliardy Kč).
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Značka Cupra byla vydělena ze Seatu v roce 2018 s cílem nabídnout temperamentnější vozy s prémiovým puncem. Během sedmi let uvedla na trh sedm modelů a prodal na celém světě téměř 950 tisíc vozů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jméno Raval si model vypůjčil od jedné z barcelonských čtvrtí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept malého elektromobilu Cupra Raval
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Podobu Ravalu předznamenal divoce vyhlížející koncept UrbanRebel.
Autor: Seat
Škoda dala modelu jméno Epiq. „Počáteční písmeno E značí elektrický model Škoda, zatímco písmeno Q na konci řadí vůz do rodiny SUV. Slovo Epiq je odvozené ze starořeckého slova epos, jehož významem je ‚slovo‘ nebo ‚verš‘, ale také ‚příběh‘ nebo ‚báseň‘. Toto jméno vyvolává pozitivní asociace jako skvělý, výjimečný nebo pozoruhodný,“ vysvětluje mluvčí značky Vítězslav Kodym.
Autor: Škoda Auto
Model s délkou 4,1 metru nabídne prostorný interiér a zavazadlový prostor o objemu až 490 litrů. Délkou tedy nový model odpovídá Škodě Fabii, kvůli trakčním bateriím uloženým v podlaze ovšem bude mít elektromobil výše položenou kabinu.
Autor: Škoda Auto
Škoda Epiq
Autor: Škoda Auto
Velikost kufru je na poměry malých crossoverů nadprůměrná, o kategorii výš patřící Škoda Kamiq je o 15 centimetrů delší než Epiq a má čtyřsetlitrový zavazadlový prostor. Malé elektrické SUV s délkou cca 4,2 metru má nabídnout vnitřní prostor na úrovni hatchbacku Scala.
Autor: Škoda Auto
Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq
Autor: Škoda Auto
Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq
Autor: Škoda Auto
Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq
Autor: Škoda Auto
Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq
Autor: Škoda Auto
„Původně jsme zvažovali i scénář, kdy s nástupem elektrického crossoveru Epiq ukončíme výrobu vozu Fabia mezi lety 2027 a 2028. Ale tato varianta je ze stolu a fabia s námi zůstane nejméně do konce tohoto desetiletí, protože na trhu je po ní velká poptávka,“ uvedl pro Novinky šéf Škody Auto Klaus Zellmer.
Autor: Škoda Auto
Škoda už oznámila, že chce cenu dostat k 600 tisícům korun.
Autor: Škoda Auto
Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq
Autor: Škoda Auto
Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq
Autor: Škoda Auto