Cupra Raval bude z trojčat, v podání Škody se model bude jmenovat Epiq, u Volkswagenu uslyší na název ID.2. Vývoj se odehrává ve Španělsku u Seatu, kde se také budou vyrábět. „Světová premiéra je plánována na rok 2026. Vůz je společným vývojovým a výrobním projektem skupiny Brand Group Core koncernu Volkswagen, který otevírá strategicky důležitý segment elektrických sub-kompaktních SUV,“ uváděl pro iDNES.cz loni v říjnu mluvčí Škody Jiří Brynda.
Projekt malého crossoveru se podle informací iDNES.cz i na poměry koncernu VW nekonečně vleče. Práce na malém bateriovém modelu začaly v roce 2019, do výroby ovšem tedy auto doputuje reálně až po sedmi letech. Podle informací iDNES.cz ovšem škodováci ještě loni (v roce 2024) bojoval s tím, že se nedaří srazit výrobní náklady. Problém je v ceně baterií, která byla i přes pokles stále vyšší než původní plány Volkswagenu a rozpočet projektu.
Škoda a VW si půjčí techniku elektroaut od Hyundaie![]() |
Vývoj trojice malých modelů se musel podle informací iDNES.cz v letech 2021–2022 pozastavit a část se přepracovávala, protože se rozhodlo o přechodu na nový typ baterií. Podle všeho to má souvislost s partnerstvím koncernu VW uzavřeným se společností Hyundai Mobis, divizí korejské automobilky Hyundai dodávající díly a vyvíjející nové technologie a software. Šestý největší světový dodavatel pro automobilový průmysl, bude Volkswagenu dodávat sestavu bateriového systému (tzv. BSA), tedy bateriovou sadu, systém správy baterií a tepelný management.
Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům![]() |
Reálně ovšem mají vzniknout čtyři modely: dva boubelaté hatchbacky a dva crossovery. Volkswagenu nabídne model ve dvou provedeních: ID.2 (dvojče Cupry Raval) je ještě víc „SUVčkovatějším“ ID.2 X, které dostane protějšek právě v Epiqu. ID.2 a Raval se bude vyrábět v továrně Seatu v Martorellu na ohled Barcelony. ID.2 X a Epiq se pak budou montovat v závodě Volkswagen Navarra v Pamploně. VW už slíbil, že nabídne ještě přiostřené provedení ID.2 GTI.
Seat vznikl před 75 lety. Byli jsme na oslavě španělských krasavců![]() |
V rámci partnerství s Fordem, kterému Volkswagen dodává platformu MEB pro elektrické modely Capri a Explorer, se podle aktuálních informací může španělské trio dočkat ještě příbuzného v podobě modelu Fiesta, o jehož návratu se začíná spekulovat.
S mini elektrem pro Evropu je potíž. Volkswagenu vývoj trvá, Škodě nevychází![]() |
Elektromobily s pohonem předních kol budou používat platformu MEB Small koncernu Volkswagen, jde o zmenšenou a zjednodušenou variantu elektrické platformy MEB koncernu VW. Chystané modely budou mít pohon předních kol, zatímco větší modely na původním „velkém“ provedení platformy MEB jsou principiálně zadokolky.
ID.GTI ukazuje budoucnost hot-hatchů. Bez výfuku a se simulací řazení![]() |
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |