Crossblade: další hračka od Smartu

  8:48aktualizováno  8:48
Necelý rok po ženevském autosalonu 2001, kde Smart prezentoval odvážný kabriolet jen jako koncept s nejasnou budoucností, se extravagantní novinka dostává do výroby. Dle představitelů americko-německého výrobce se tak stalo především kvůli obrovskému zájmu veřejnosti, který loňská studie vzbudila. Přesto však k evropským zákazníkům poputuje omezené množství -pouze 2 tisíce exemplářů. Češi v tuzemsku Smarty zatím koupit nemohou.

Neobvyklý miniautomobil nemá střechu ani dveře, navíc chybí i klasické přední sklo. To je nahrazeno nízkým štítem, jenž zabraňuje nepřiměřenému proudu vzduchu podobně, jako je tomu u motocyklů. Tyto úpravy však dle výrobce nijak neubírají na bezpečnosti crossbladu. "Kostra i podvozek byly oproti civilní verzi Smartu ještě více vystuženy. Absence dveří se zákazník také nemusí obávat, neboť proti bočnímu nárazu dostatečně chrání silné torzní tyče," prohlásil mluvčí společnosti Smart.

Autíčko crossblade, jež je určeno především pro moderní mladé řidiče, bude vybavováno známým turbomotorem Suprex ze současně vyráběných verzí. Agregát disponuje 70-ti koňskými silami a točivý moment vrcholí na 100 Nm. Tyto parametry by sice lehkému autíčku dovolily jet rychleji než 135 km/h, ale z důvodu bezpečnosti inženýři výrobce rychlost na této hodnotě elektronicky omezili. Atraktivní vzhled dodávají crossbladu šestnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami 195/40 vpředu a 215/35 vzdadu.

První Evropané usednou do kokpitu minivozu v červnu letošního roku, ale exempláře z omezené série musí zamlouvat již od pátého března. Později by se na ně prý již nemuselo dostat. Sranda na silnici v podobě crossblade přijde v EU průměrně na nemalých 21 tisíc euro.

Pocit motocyklisty při zachovaném bezpečnostním standartu běžných minivozů bude moci prožívat 2 tisíce zákazníků.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz