Škoda Karoq dostala od Euro NCAP pět hvězdiček za bezpečnost

  14:50aktualizováno  14:50
Nové SUV Škoda Karoq dostalo od organizace Euro NCAP za bezpečnost pět hvězdiček, tedy maximální hodnocení. Za ochranu dospělých cestujících získal Karoq 93 procent, tedy o procento více než druhé nové SUV značky Kodiaq, které je oproti Karoqu větší.

Lepšího výsledku dosáhl Karoq oproti Kodiaqu také v ochraně dětí, kde získal o dvě procenta více a dosáhl 79 procent.

Karoq se začal oficiálně prodávat v říjnu, do té doby přijala automobilka přes 3500 předobjednávek. Škoda je tak díky hodnocení Karoqu jednou z automobilek, jejichž celou modelovou paletu organizací Euro NCAP hodnotí pěti hvězdami. Kromě Karoqu Škoda nabízí také model Kodiaq, Octavia, Fabia, Rapid, Superb a Citigo.

Fotogalerie

Nezávislé zkoušky hodnotily úroveň ochrany dospělých, dětí, chodců a aktivní bezpečnost. Úroveň ochrany chodců dosáhla 73 procent, aktivní bezpečnosti 58 procent. Vůz má systém nouzového brzdění, který chrání posádku i chodce. Podle Škody fungoval při testech spolehlivě i při nízkých rychlostech běžných v městském provozu a zabránil téměř všem kolizím. Plný počet bodů udělila Euro NCAP za ochranu nohou chodců.

„Kontinuálně pracujeme na optimalizaci aktivní a pasivní bezpečnosti našich modelů a důsledně zdokonalujeme ochranu posádky, chodců i asistenční systémy. V modelu Karoq je k dispozici řada asistenčních systémů, se kterými je možné se setkat jen ve vozech vyšších tříd,“ řekl člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje Christian Strube.

Karoq za svůj výsledek podle automobilky vděčí vysoké torzní tuhosti, velkým deformačním zónám, extrémně pevnému bezpečnostnímu skeletu kabiny i použití vysokopevnostních ocelí, například v oblasti podélníků. Karoq také disponuje sedmi sériově montovanými airbagy. Při nárazu zezadu snižují speciálně konstruované hlavové opěrky na předních sedadlech riziko poranění krční páteře řidiče a spolujezdce. Proaktivní systém ochrany posádky v případě kolize také přitáhne zapnuté bezpečnostní pásy na předních sedadlech a zavře otevřená okna, popřípadě i střešní okno až na malou štěrbinu (je to proto, aby se airbagy mohly dostatečně rychle nafouknout - velkoobjemové vaky vytlačí pootevřenými okny vzduch z kabiny, který by jinak musel „přetlačit“). Tento systém je pro řadu trhů součástí sériové výbavy.

V nejnovější várce crashtestů byly kromě škodovky ještě další vozy, vesměs také SUV a z nich odvozené crossovery: Citroën C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Volvo XC60, Volkswagen Polo a Volkswagen T-Roc. Všech sedm vozů si ze série testů odvezlo maximální počet hvězd.

Vůbec nejlepší dojem pak zanechalo Volvo XC90. „Za ochranu dospělých pasažérů dostalo málo vídaných 98 % a skvělý byl tento model také po stránce aktivní bezpečnosti. Systém autonomního krizového brzdění si vysloužil maximální možný počet bodů,“ uvádí Hana Hoffmannová ze spotřebitelské organizace dTest.

„Když se zaměříme na nedostatky sedmera testovaných vozů, tak model Citroën C3 Aircross dostal nevyhovující známku za špatnou ochranu krku cestujících na zadních sedadlech při nárazu zezadu. Stejné výtky jsme měli rovněž u Opelu Crossland X. Mitsubishi Eclipse Cross chrání dětské pasažéry převážně dobře nebo přijatelně, v případě čelního nárazu však bylo po stránce ochrany krku desetiletého dítěte slabé,“ vyjmenovává mínusy Hoffmannová.

Organizace Euro NCAP založená v roce 1997 je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a svazů pojišťoven se sídlem v Belgii. Tato organizace dělá nárazové testy aktuálních modelů, kromě vyhodnocení nárazových zkoušek se do celkového hodnocení zahrnují i systémy aktivní bezpečnosti.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz