Diskuze
VIDEO: Škoda Octavia okusila crashtest na roh. Podívejte se na výsledek
Děkujeme za pochopení.
M47o22j73m74í53r 75M75o10t34y28č65k81a
Myslím, že tenhle test má ještě jednu vadu. Uvažuje náraz do pevné překážky která sahá od země do nekonečna (tedy výše než střecha vozu). Takové překážce (se stejnou tuhostí odpovídá nejspíše silný strom, nebo třeba betonová mostní konstrukce.
Pokud vezmu podobnou srážku dvou vozů, tak:
- u dvou osobních vozů by se projevila deformace (a tedy pohlcení nárazu) u obou vozů. Sice nesymetricky, ale nebyl by to náraz do plné stěny.
- u podobného nárazu do nákladního auta by se pro změnu projevila (asi dost neblaze) rozdílná výška obou vozů, při níž by nárazník náklaďáku asi rozpáral osobní vůz po celé délce - sloupek nesloupek.
M70a66r76t35i38n 86J98i67r91o85u64s12e30k
Škoda, že není ta Oktávka skořepinové hliníkové konstrukce. Pak by v souladu s jednou událostí došlo k deformaci toho "rohu".
D14á83š22a 86D26o35s12t98á51l40o14v58á
Že Škodovka není žádný etalon bezpečnosti, tuší asi každý. Platí to i pro novou. Jen český Pepík si myslí, že jde o nejbezpečnější auto na světě. Škoda zdraví
M85a41r18t95i53n 65D89o43k56t54o84r
Díval jsem se na testy i jiných nových aut a ta octavka zas tak hrozná není, jsou i horší auta. Sám mám jedno auto z východu a druhé ze západu.
J28a93k86u61b 57K60ř56e71č53e83k
Super článek. Proběhl test ale my vám neřekneme jak dopadl. Jen napíšeme 2 strany textu o ničem.
P71a90v86e47l 11O39d78r70a24z46i30l
Test lepšího a dražšího auta zde https://www.youtube.com/watch?v=rq97JNl2lFA
K diskusi o sčítání rychlostí (můžete je sčítat, ale u stejných či podobných aut to nic neznamená) https://www.youtube.com/watch?v=4v9kSwr4AUI
Pokud chcete srážku dvou aut, A a B, přirovnat k nárazu na pevnou překážku, tak pro auto A je to ekvivalentní rychlost veA = mB * (vA + vB)/(mA + mB) a to zanedbáváme rozdílnost deformačních zón a řadu dalších faktorů.
Příklady:
1. dvě stejná auta, každé jede rychlostí v, ekvivalent pro každé auto je opět rychlost v, jak tu obětavě píše pan Michal.
2. Auto A dvě tuny a 90km/h, B deset tun (bus) a 80kmh, výsledek pro A 142,7km/h, pro B 28,3km/h
A tak podobně.
P79a10v67e59l 95O42d97r21a86z22i58l
Je přitom zvláštní, kolik pozornosti a úsilí (a prostředků) se věnuje na záchranu doslova několika životů ročně, když tisíce lidí umírají také zbytečně, ale z mnohem méně populárních příčin, počínaje špatnou životosprávou.
J97a28r67o32s48l50a50v 90L82e42b14e12d69a
Pořádný crash test ovšem vypadá takhle https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o
P26a18v15e63l 59O63d84r40a48z72i47l
Otestovali starou, protože nová by dopadla ještě hůř?
P93e29t12r 61M27i57c60h66a71l
Speciálně pro Želinského to zkusím ještě jednou:
Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h. Ale v okamžiku nárazu dochází k něčemu jinému. Protože auta mají každé svou deformační zónu, není výsledek jako při nárazu do zdi v rychlosti 200 km/h, ale jako v rychlosti 100 km/h. Tu polovinu energie totiž pohltí deformační zóny druhého auta.
Pokud bys měl pravdu, tak by u nás na silnicích bylo běžně k vidění něco takového:
J22o92s67e78f 78H90á38j30e33k
Ani pan Želinský, ani já netvrdíme, že srážka dvou aut, co jedou 100 km, se rovná nárazu auta do zdi ve 200 km. Pouze tvrdíme to, co jste sám řekl v první větě, druhého odstavce...
H63a86n75a 97B97í43z86o36v44á
Octavia, nikoli Octavie, proč nejste schopní sjednotit všechny nadpisy?
J28i47n88d72ř34i80c47h 39Š57k33o49p36e84k
to se stává, že někteří jsou disgrafici, ale za to nemohou.
Zpátky k věci: jakékoli auto staré 10 či 20 let v současných bezpečnostních testech nemá šanci uspět
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!